Rabu, 29 Jun 2011

Cerita orang kuntut

Ni cerita orang tua-tua kisah 4 penumpang yg naik teksi untuk ke bandar. Zaman dulu-dulu teksi baru belajar pasang penghawa dingin jenis gantung. [bukan siap pasang dari kilang].

Tiba-tiba satu bau kuntut yang cukup harum telah memenuhi ruang dalaman teksi.  Pemandu teksi ialah apek dan dia menjerit " haiya sapa kuntut, manyak busuk lo, apa lu talak kasi bukak itu tingkap? sambil menekan pusat power window teksinya [ power window pun jenis pasang kemudian seketul kat tepi pintu].
3 penumpang yang  lain diam sambil menutup dan menahan nafas.

Sampai saja di bandar , ke empat-empat penumpang tadi membayar tambang sebelum keluar dari teksi. Selang beberapa saat dan beberapa langkah mereka meninggalkan teksi tersebut apek tu menjerit lagi.

" Hoi olang kuntut, lu belum bayar maaa? " sepantas kilat orang yang kentut menoleh ke belakang dan menjawab, " Aku dah bayaq laaa" manakala 3 lagi berjalan dengan haluan masing-masing.

Samalah juga dengan kes artis yang jadi pengacara anak omputih tu. Wardina . Dia ni  dalam twitter pun TM dok perati dia contoh ke arah sana. Kalau dah kena tangkap dan terbukti dengan gambar tu mengaku sajalah....

Lepas ni boleh lah letak jawatan dengan stesen tv GLC dan kerjalah dengan TV Selangor 09. untuk membantu Anwar dan Lim Kit Siang merampas kerajaan.  Terima kasih kepada blogger yang berjaya menangkap beliau.

Tangkap mereka yang main sorok-sorok, kalau dan macam Pak Jabit, Vernon Kernit tu tak pa dah, sebab mereka sudah mengaku mereka dah masuk kumpulan dajal mata satu.