Sabtu, 6 Ogos 2011

PAS malu besar isu Gereja

Sebagai komponan Pakatan Kapir Harbi dan Pakatan Pluralize party, Pas tersebut di tengah-tengah antara hidup dan mati.

Timbalan Pesuruhjaya Pas Selangor Iskandar A Samad, berkata. Semua pihak tidak wajar menuding jari dan isu ini terlalu sensitif.

PAS Parit Buntar Mujahid Yusuf juga mahukan semua pihak diam dan jangan membuat apa-apa ulasan provokatif yang membolehkan ia kearah fitnah dan bohong.

Mujahid juga telah melanggar hak asasi manusia kerana menyekat kebebasan bersuara. Pas perlu akur dan menerima saja sebarang kritikan dan celaan yang dibuat oleh media.

Pas yang pakar manipulasi dan pakar fitnah terpaksa menunggu laporan JAIS pulak untuk buat sebarang keputusan.

Semua pemimpin besar Pas seperti Mat Sabu, Mat Put, Din Pudu, Khalid Gereja terpaksa zip mulut bukan kerana bulan puasa tetapi kerana malu besar.

Dahulu merekalah yang mengutuk UMNO yang membantah penggunaan Kalimah Allah di gereja.

Khalid Ibrahim pula kata dalam Selangor Times, dia kesal dengan apa yang berlaku di Damansara Utama Methodist Church's (DUMC)

Senior Pastor Daniel Ho kata, lebih kurang 30 anggota polis dan JAIS menyerbu mereka tanpa waran dan ia bertentangan dengan artikel 10 perlembagaan persekutuan.

Ho kata, majlis jamuan itu dihadiri oleh 120 orang termasuk 15 Melayu. Ia adalah jamuan mempromosikan keamanan, harmoni, unity dan menggunakan alasan konsep 1 Malaysia.

Tambah Ho, jamuan itu bukan jamuan agama tetapi untuk sukarelawan yang mempunyai Aids/ HIV.

Tuan Ibrahim Tuan Man pula ada cerita menark di Harakah dan secara sinikal tidak setuju dgn tindakan geraja tersebut.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.