Sabtu, 3 September 2011

Isu kematian wartawan di Somalia dikritik Pas

Pas yang menjerit jerit di atas jalan kononnya berjihad telah mempertikaikan kematian wartawan yang tidak memakai jaket kalis peluru.

Mungkis Pas tak faham undang-undang perang. Wartawan dan Red Crescent atau palang merah (PBSM) tidak boleh diserang atau ditembak.

Pas juga mungkin tak faham bahaya ajal maut adalah ketentuan Allah. Kalau peserta demo yang mati sesak nafas diiktiraf oleh Pas sebagai jihad dan mati syahid.

Pas juga boleh dipertikai kerana gagal membekalkan alat bantuan pernafasan kepada peserta demo.

Seterusnya Pas bertikai Dato T yang memakai jaket kalis peluru sewaktu bersumpah dalam isu china doll mangsa seks pemimpin pembangkang.

Pas perlu tahu bahawa Pas telah berhimpun awal dan cuba menyekat dan menghalang majlis sumpah mubahalah.

Pengikut Pas sememangnya ganas, sanggup mati mempertahan orang yang mereka suka, seperti Anwar dan Lim Kit Siang.

Kita tahu ada antara mereka bersenjatakan pisau dan dicelah celah ribuan penyokong boleh muncul bodyguard upahan Anwar untuk bertindak dan membunuh Dato T samada dengan objek tajam atau peluru .38.

Ia juga menunjukkan puak-puak pembangkang di Malaysia lebih ganas daripada rakyat Somalia.

Pas sepatutnya mengucapkan takziah dan membaca umul kitab sebagai sadaqa kepada arwah yang gugur di medan perang. Matinya mati syahid dan syurga tempatnya. Lagipun beliau mati kerana terkena peluru sesat, bukan ditembak tetapi tertembak.

Tak apalah, selepas team Dato Aziz balik, boleh lah Pas ajak Unit Amat yang diketuai oleh Ajak 10 juta dan Tantawi 100 ke sana untuk berjihad.

Pas sudah tentu berani untuk mencari syahid. So boleh lah berangkat ke sana.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.