Jumaat, 30 September 2011

ARKIB: TM cabar Pemuda Pas Perak desak mengutuk Anwar dan Dap kerana menolak HUDUD


Ini cerita lama, cerita ini bukan fitnah tetapi realiti sebenar,  TM kena dedahkan juga kisah Pemuda Pas Perak.

Terlebih dahulu tahniah diucapkan kerana berani mengecam Rosmah yang hadir sebagai tetamu dalam Festival Busana Muslim di Perancis dan keberanian mengecam Dr Zambry dalam isu ancak di Manong.

Tahniah juga kepada Pas Perak kerana bertindak bodoh dalam demontrasi di Taiping yang melibatkan kanak-kanak sekolah.

Seorang kanak-kanak diperdayakan untuk memegang sepandok. Kononnya Dr Zambry dan Rosmah menghina Islam dan bertentang dengan syarak.

Rosmah hadir sebagai tetamu pun dikecam sebegitu rupa, bagus lah. Bak kata peribahasa melayu, kuman diseberang lautan nampak, gajah depan mata tak nampak.

Beberapa bulan lepas beberapa pemimpin Islam Pulau Pinang telah hadir ke satu pesta fesyen dan ada peserta memperagakan pakaian dalam wanita dan sudah tentu mendedahkan aurat.

Kisah tersebut telah didedahkan oleh beberapa laman blog terutamanya dari Pulau Pinang.

Mustahil Pemuda Pas Perak tak nampak.  Jarak Pulau Pinang dengan Parit Buntar bukannya jauh seperti Monte Carlo. Sepatutnya PP Pk turut mengecam fesyen show tersebut,

Begitu juga dengan majlis doa selamat  mendirikan rumah seorang OKU di Manong. Dr Zambry dijemput hadir sebagai tetamu oleh Adun Manong Dato Ramle Zahary.  Kisahnya seorang OKU telah mendapat projek membina sebuah rumah bantuan Yayasan Bina Upaya.

Dalam majlis tersebut doa dibacakan oleh tuan imam dan disertai dengan adat orang tempatan iaitu mendirikan tiang seri.

Ramai orang Pas apabila mendirikan tiang seri disertai dengan sedikit kenduri kecil dan ada juga mengamalkan adat-adat melayu lama seperti mengikat kain dan menepung tawar.  Benda itu bukan rancangan yang diatur oleh Dr Zambry pun.

Akan tetapi bila disiarkan di lama web Perak Today ia seolah-olah menjadi satu kemenanagn loteri kepada Pas.

Pas mula mencetak risalah kononnya Dr Zambry mengamal amalan kurafat. Nizar juga mengambil peluang menghentam Zambry di dewan Dun. Nizar juga sanggup berbohong dalam dewan dengan menyatakan Majlis Fatwa telah bermesyuarat dan menyatakan hukum tersebut adalah haram dan kurafat.

Setelah disiasat ternyata tidak ada mesyuarat majlis fatwa seperti yang disebut oleh Nizar di dalam dewan dun.

TM juga mendesak agar Ustaz Shahir membuat satu bantahan dan mendesak Pkr dan Dap supaya menerima pakai undang-undang hudud yang diperjuangkan selama ini oleh PAS.

Nik Aziz pernah berkata orang yang menolah hukum tak boleh duduk di bumi Allah.

Ustaz Shahir boleh dianggap bacul dan pondan jika tidak berani menentang mereka yang menolak hudud.
5 November (Taiping)- Tindakan Rosmah yang menghina Islam dan Rasulullah dalam penganjuran Festival Busana Muslim di Monte Carlo, 9 Ogos lalu serta perbuatan Datuk Seri Zamri Kadir, Menteri Besar Negeri Perakdalam program Projek Infra Bina Upaya (IBU) pada 17 Oktober lepas di Manong yang berunsurkan syirik dikecam masyarakat dan umat Islam.


Kecaman ini jelas dinyatakan dalam demontrasi yang diadakan di hadapan Masjid Daerah Taiping hari ini selepas solat Jumaat. Domontrasi yang dianjurkan oleh Dewan Pemuda PAS Perak (DPPN Pk.) dan umat Islam ini  mengutuk kedua-dua mereka yang dimaksudkan diatas diamana kedua-dua progran tersebut jelas bertentangan dengan syara'.



Menurut Ketua Pemuda PAS Perak, Ustaz Zawawi Hasan, Penganjuran Busana Muslim yang dinaungi oleh Rosmah adalah amat jelas tidak menepati syara' dalam berpakaian menurut Islam apatah lagi dengan penonjolan seorang peraga yang mendedah aurat sambil memakai baju yang tertera nama Nabi Muhammad.



"Perbuatan ini jelas menghina Islam dan mempermain-mainkan syariat Islam serta Rasulullah SAW. Kita marah apabila Rasulullah dihina suatu ketika dahulu apabila gambar baginda di lukis, tetapi kini seorang Isteri kepada Perdana Menteri Malaysia sendiri menghina Rasulullah SAW,apakah kita boleh berdiam diri" berkata Ustaz Zawawi



Dalam isu kedua DPPN perak juga mengutuk dan mengecam tindakan Menteri Besar Perak merangkap Exco Agama yang telah mengulangi amalan khurafat yang ditinggalkan oleh orang-orang melayu suatu ketika dahulu.



"Kita mahu Zamri menjelaskan isu ini kepada rakyat dan kembali bertaubat atas berbuatan syirik beliau ketika program Inra Bina Upaya baru-baru ini. Perbuatan ini jelas khurafat dan kita Dewan Pemuda PAS Perak telah menghantar memorandum kepada semua Mufti-mufti termasuk Mufti Perak Dato' Seri Harussani agar menyatakan pendirian dalam isu ini". Zawawi



Menurut beliau lagi DPPN Perak bercadang akan membawa perkara ini ke pengetahuan Sultan Perak sekiranya Zamri tidak bertaubat dan menyatakan kesilapan beliau dalam upacara ini. Ini adalah kerana isu ini membabitkan aqidah umat Islam khasnya umat islam di Perak apabila ianya dilakukan sendiri oleh Exco Agama Islam sendiri. [ DAH JUMPA SULTAN? ]



Us Shahir memegang pembesar suara






Ustaz Shahir mengetuai demontrasi hari ini



Last Updated on Saturday, 06 November 2010 01:35

Ayuh! Ustaz Shahir sebelum isu ini menjadi sejuk dan dilupakan eloklah bertindak segera. Jika betul-betul anak jantan sila tunjukkan kejantanan mu......

Breaking news: Cukai koperat

Kerajaan mungkin turunkan 1 atau 2 % cukai korporat pd Bajet 2012 sejajar dgn konsensus pengamal cukai di Msia
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

21st Annual Human Rights and People's Diplomacy Training II

Apa perlunya kursus ini kepada rakyat Malaysia? Baru-baru ini Pembangkang telah pun menghantar seorang anak muda untuk kursus ini di Timur Leste. Yuran kursus 21st Annual Human Rights and People's Diplomacy Training II sangat mahal.

DTP is an independent organisation and course fees are an important source of income.  The course fee of US $4000 covers tuition, accommodation, food, field trips, and resource materials during the training.  Travel expenses to and from the training are not included in this fee.  Participants are encouraged to apply to funding bodies and/or their sponsoring organisation for financial assistance for course fees and travel expenses.  Some subsidised spaces are available on the program and applicants are invited to enquire about subsidies.

Kursus yang dikendalikan oleh NGO dan mendapat kerjasama kerajaan Australia, Timur Leste dan UN. Walau apapun alasan diberi ia adalah untuk membentuk rantau Asia yang pro barat. Sama seperti wujudnya ARDA yang didokong oleh Tian Chua dan Elizabeth Wong Adun Bukit Telanjan.

Timur Leste menjadi icon yang amat penting bagi NGO ini. Lihat pergolakan di Acheh. Mindanao, Selatan Thai tetapi mengapa barat Timur Leste yang menjadi idola mereka sehingga mereka berjaya membebaskan negara itu daripada Indonesia, sedangkan gerakan pemisah Polo di Selatan Filipina sudah lama berusaha untuk bebas dari Manila , begitu juga Acheh. Kesemua dipandang sepi.

Pembangkang telah menghantar seorang peguam muda bernama Fadiah Nadwa Fikri , Fadiah dilihat sebagai tokoh pembangkang yang boleh menggerakkan satu reformasi atau revolusi seperti yang berlaku di Mesir.

Wajah manis yang lembut ini diharapkan akan menjadi cold blooded killer di Malaysia dalam agenda besar mereka. Jika tahun 70an Anwar dilihat sebagai icon kita darah baru muncul untuk memikul tugas yang lebih berat di masa hadapan.  

MT Umno Sokong Tindakan Najib

MT UMNO hari ini memberi sokongan sebulat suara terhadap ucapan Hari Malaysia oleh PM pd 16 September lalu terutama pemansuhan beberapa enakmen termasuk ISA. DS Najib pd sidang media slps mempengerusikan mesyuarat MT UMNO hari ini berkata MT UMNO berpendapat tindakan tersebut adalah sebahagian drp proses transformasi selepas kerajaan melakukan proses Transformasi Kerajaan (GTP), ekonomi (ETP) dan skrg transformasi politik (PTP) .
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Mohon maaf memang mudah

Pembangkang terutama DAP dilihat cukup berani. Berani mengusik isu-isu sentisif terutama dalam hak-hak keistimewaan orang Melayu, agama Islam dan terkini LGE berani menfitnah kerajaan Johor. Sebelum ini ahli Dap juga dengan berani berhasrat untuk menukar jalur gemilang.

Akhirnya Manoharan dan LGE memohon maaf. Memang senang memohon maaf, itu pun setelah dikritik hebat oleh pelbagai pihak terutama bloggers.

Akan tetapi adakah ia berakhir disitu sahaja. Lihat kembali PKM. Walaupun sudah menandatangan gencatan senjata di Hatyai 1982, tetiba selepas PRU 12 isu Chin Peng ingin diangkat oleh DAP sebagai pejuang telah bergema. Bila ada tentangan ia senyap, kini Mat Sabu mewakili suara DAP membawa isu Mat Indera.

DAP sangat bahaya. Jika mereka berjaya memerintah dengan bantuan Pas dan PKR maka musnahkan segala hak-hak istimewa orang Melayu.

Najib ada menyebut quota 30% bumiputra akan dihapuskan satu masa kelak telah menyebabkan Pas mengkritik hebat dalam media Sosial.

Pandai pulak Pas mempertahankan quota tersebut.

Percayalah bahawa huru hara seperti Somalia akan berlaku jika pembangkang menguasai negara. Rakyat akan memberontak dan perang saudara akan berlaku dan campur tangan asing akan pasti masuk.

Yang rugi kita, oleh itu sebagai rakyat yang cintakan keamanan dan kemakmuran, Dap dan sekutunya mesti ditolak.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Blog TM buat Fitnah? Pas tak fitnah?

Ini kenyataan
Nampaknya puak-puak Pas+sik semakin marah dengan blog TM, terutama rakan-rakan yang mengenai diri TM. Mereka mula menjual nama TM kepada penceramah Pas yang tidak pun mengenai TM secara peribadi. Justeru, dalam ceramah Pas pun nama TM sudah jadi macam wakil rakyat BN.
kartus asal dilukis oleh Zunar menghina Najib dan Rosmah

Jika MB Perak di labelkan sebagai Mugabe, Ustaz Kazim digelar ustaz Lone Ranger, TM depa ada yang kata Keling Pokok Assam . tak cukup dengan tu Ustaz Shahir dalam ceramah di Sungai Dendang Selama kata " TM belagak nak mapoh".  itulah sikap penceramah Pas. Itu belum kira ceramah Nizar, kalau dalam dewan DUN pun boleh bercakap bohong apa lagi kalau di atas pentas ceramah.  Itu yang sampai menyanyi lagu cina....
Setiap ceramah kalau tak kritik UMNO tak sah.

Pas kini ada kartunis Zunar dan beberapa orang pembantu  dia.....Apakah Zunar tidak menfitnah? Banyak kartun atau karikaturnya bukan sahaja menfitnah tetapi mencerca, menghina orang lain yang tidak menyokong Pas.
asal dilukis oleh Zunar, menghina PM dan Merdeka

Ustaz Azhar Idrus kalau berceramah dan tak hina Umno atau pemimpin Umno tak sah atau tak sebut nama-nama sipolan-sipolan tak sah ceramah beliau.  Orang Pas memang lah, apa sahaja yang keluar dari mulut Us Azhar dan Nik Aziz ibarat wahyu Allah, semuanya betul belaka.

Sudah 3 tahun TM menulis tidak ada pun sebarang penulisan berunsur fitnah, semuanya benar dan realiti sebenar orang Pas yang hipokrit. Selain itu TM juga wujud untuk menangkis tohmahan jahat Pas terhadap kerajaan yang memerintah, dan mengajak mereka berfikir yang mana benar dan yang mana salah.

Tetapi biasalah puak-puak Pas kalau tak taksub apa juga putar belit pemimpin mereka semua diterima bulat-bulat. Contoh terpanas ialah isu 'Hudud' . Dahulu bukan main lagi bercakap soal hudud.  TM pernah menulis isu hudud di Kelantan.

Hudud di Kelantan cukup mudah dilaksanakan. Pas menguasai 2/3 Dun. Oleh itu cukup mudah bagi Pas membentangkan undang-undang syariah negeri, buat pindaan dan ubah suai. Ikut nasihat Tun Mahathir yang menolak hudud Pas atas beberapa alasan yang munasabah.

Akan tetapi Pas tidak berbuat apa pun. Lihat kes khalwat Mat Sabu, walaupun dibicarakan dimahkamah syariah, pendakwa raya boleh putar belit dakwaaan sehingga  tertuduh dibebaskan.  Sekarang salah seorang pegawai pendakwa telah bertaubat dan masuk Umno. [ adakah kenyataan ini fitnah?]

Hari ini selepas Hudud ditolak oleh Dap dan Pkr , Pas Kelantan baru nak lihat balik akta tersebut yang pernah diluluskan mereka pada 1993 dahulu. Pas undur 1000 tapak ke belakang untuk semak balik undang-undang tersebut. Idris Ahmad Ketua penerangan Pas dengan mudah menuduh 'Umno gigit jari' apabila gagal melihat pakatan berpecah.

Pas sepatutnya yang gigit jari kerana terpaksa akur dengan kapir harbi. Anwar pula takut hudud sebab jika dilaksanakan dialah yang akan terima habuannya.

bersambung/ ......

Kilat kilat kilat: kereta hilang

JFE 1922 , proton putra , warna cokelat gelap , sekiranya ada sesiapa yang terjumpa kenderaan terbabit sila laporkan kepada AZEMAN 012-2652361 atau 010-4308174. Kereta tersebut telah di CURI di area batu caves. Harap kerjasama kepada semua kawan2.terima kasih
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

FITNAH TERBARU PAS PARIT BUNTAR

Laman Blog Pas Parit Buntar bertarikh 17 Sepetember telah menerbitkan artikel yang sebahagiannya  diambil daripada akhbar Sinar Harian dan artikel mereka tidak lain dan tidak bukan untuk memburuk-burukkan Menteri Besar Perak YAB Dato Seri Diraja Dr Zambry Abd Kadir.

Tulisan dalam blog berjudul "MASALAH PENDUDUK PARIT TANJUNG PIANDANG , MANA PEGAWAI KHAS MB?

Sebelum bercerita panjang, TM ingin jelaskan sedikit mengenai wakil rakyat kawasan ini.

Tanjung Piandang terletak dalam Dun Kuala Kurau yang diwakili oleh Abdul Yunus Jamahari (Pkr ) dan satu lagi diwakili oleh  Idham Lim Dun Titi Serong (Pas) dan Ahli Parlimennya ialah Mujahid Yusof (Pas).

Apa yang didedahkan di bawah oleh Pas samalah seperti peribahasa melayu iaitu seperti membuka pekung di dada. Ia secara tanpa sedar telah mendedahkan kegagalan Pas dan Pkr dalam membela nasib rakyat.

Ketiga-tiga wakil rakyat sepatutnya membantu apa juga masalah yang dihadapi oleh pengundi kawasan mereka baik yang menyokong BN atau menyokong PR. Buat lah seperti kerajaan BN lakukan, membantu tanpa memilih bulu.

Kalau ketiga-tiga wakil rakyat tak cukup peruntukan sila jumpa tauke mereka iaitu Anwar Ibrahim dan Hadi Awang, paling dekat boleh mohon bantuan daripada kerajaan Pulau Pinang dan Kedah atau boleh juga pinjam duit daripada Selangor atau Kelantan. Ini tugas kerajaan berkebajikan.  Pas di Perak hanya ada 6 kerusi , tak kan lah tak boleh turun peruntukan 500 ribu setahun untuk 6 Adun Pas dan 5 Adun Pkr.

Kepada penduduk juga mesti lah ingat, dulu masa nak mengundi tak mahu undi BN, tak percaya kepada Umno. Sekarang apa jadi, ibarat pepatah melayu nasi sudah menjadi bubur, menangis air mata darah pun tak ada guna lagi.

Jika mereka menuduh MB tak tengok dan tak turun padang juga adalah fitnah. MB kerap turun padang ke kawasan Dun Titi Serong dan Kuala Kurau.

Kali terakhir MB dan rombongan turun ke Tanjung Piandang ialah kelmarin 29 September 2011 Beliau berada di sana seawal 6.30 pagi untuk bersarapan dengan orang ramai dan 10.30 beliau membuka 'klinik' untuk membolehkan rakyat di kawasan tersebut berjumpa dan mengutarakan masalah mereka.

Sejak menjadi MB Perak bukan sekali dua beliau turun ke kawasan tersebut. Cuma masalahnya ialah puak-puak Pas atau mengundi Pas totok yang sombong. Bila MB turun padang, mereka boikot tak mahu jumpa, benci dan meluat konon.

Bila susah dan ada masalah kutuk MB.....Ini yang payah dengan puak-puak lalat hijau. Agaknya itu lah balasan Allah kepada mereka yang kufur nikmat yang diberikan.





PARIT BUNTAR, 17 Sept. :Pengarah Majlis Tindakan DUN Kuala Kurau Abdul Bahrain Desa mengesa kerajaan negeri mengambil tindakan segera terhadap aduan penduduk di Parit Tanjung Piandang yang disiarkan dalam akhbar Sinar Harian baru-baru ini.
" Sebagai kerajaan yang memerintah sepatutnya kerajaan negeri perlu bertanggungjawab terhadap masalah pembangunan yang diadukan penduduk.
" Sejak BN merampas pemerintahan negeri Perak dari PR,pelbagai masalah penduduk tidak diselesaikan oleh kerajaan yang memerintah. Berbeza sepanjang 11 bulan pemerintahan PR di Perak" katanya
Beliau yang juga Timbalan Yang Dipertua PAS Parit Buntar berkata, masalah jalan, jambatan dan kedhaifan penduduk sudah banyak kali diadukan oleh penduduk di sini, namun masalah itu terus berlarutan.
" Berapa lama penduduk harus bersabar. Wakil rakyat PR tidak boleh disalahkan kerana peruntukan pembangunan dinafikan kepada mereka.
" Apa yang dilakukan oleh pegawai khas yang dilantik oleh Menteri Besar. Sepatutnya, merekalah yang menyalurkan masalah penduduk kepada Menteri Besar" katanya
Tuntut janji pemimpin


TANJUNG PIANDANG – Janji pemimpin sejak 20 tahun lalu, untuk membaiki jalan sejauh 5 kilometer (KM) bermula dari kawasan Teluk Pial hingga ke kawasan Tanjung Piandang mula dituntut penduduk di sini, apabila tidak ada sebarang perkembangan dilihat setelah lama janji berkenaan ditaburkan.

Penduduk, Kamarudin Ismail, 46 berkata, jalan berkenaan perlu diturap segera kerana keadaannya mendatangkan bahaya kepada pengguna dan sebelum ini dia telah beberapa kali memohon kepada pihak berwajib.

“Malang bagi kami bila jalan di kawasan lain yang diturap selepas janji itu ditaburkan kepada kami sedangkan penduduk di kawasan berkenaan tidak membuat sebarang permohonan untuk menurap kembali jalan.

“Kami melihat kawasan yang mendapat kemudahan jalan itu mempunyai kepentingan politik apabila projek menyediakan kemudahan itu diselenggarakan oleh pemimpin parti tertentu,” katanya kepada Sinar Harian.

Katanya, penduduk di kawasan itu merasa seperti di anak tiri dan melihat pemberian bantuan yang diberikan kepada rakyat mempunyai unsur pilih kasih.

Menurutnya, keadaan jalan di kawasan itu turut memberi kesan mendalam kepada anak-anak jati kampung di luar kawasan yang pulang berhari raya selain menanamkan kebencian terhadap kepimpinan dalam hati mereka.

“Sebelum ini ada pihak yang telah berjanji menurap kembali jalan itu dan memaklumkan peruntukan sebanyak RM50,000 telah diterima, namun hingga kini, ia sekadar tinggal janji kosong.

“Jika benar peruntukan itu telah diterima, ke mana perginya wang berkenaan atau kenapa ia dialih ke kawasan lain dan berapa lama lagi kami terpaksa menunggu untuk melihat jalan yang semakin teruk ini diturap kembali?” katanya.

Sementara itu, Mohd Jamal Mokhtar, 33 berkata, keadaan yang berlaku sekarang ini tidak adil kepada penduduk terpaksa membayar cukai mengikut jadual dan akan dikenakan tindakan oleh pihak berkuasa sekiranya terlewat membayarnya.

“Kita kena ikut masa yang ditetapkan untuk membayar cukai sedangkan perkhidmatan semula kepada rakyat cukup susah untuk diselenggarakan, tambahan di kawasan pendalaman dan sepatutnya pihak berkuasa perlu tegas dalam memberikan semula perkhidmatan kepada rakyat terutama berkaitan masalah awam.

“Sudah berapa kali permohonan dibuat dan sudah berapa tahun janji ditaburkan tanpa tindakan, juga tanpa memikirkan keadaan jalan sekarang ini mendatangkan bahaya terutama pada sebelah malam?” katanya.
Tidak mahu terus tanggung risiko


TANJUNG PIANDANG – Setiap kali tibanya hujan, penduduk di kawasan Ban 136 Parit Tanjung Piandang Darat mengeluh kerana memikirkan keadaan jalan di kampung mereka yang tidak berturap sejak sekian lama.

Mohd Jamal Mokhtar,33, berkata, penduduk memohon pihak terlibat supaya segera menurap jalan yang lama tidak pernah diturap hingga menimbulkan masalah becak apabila hujan selain merosakkan kenderaan mereka.

Menurutnya, walaupun jarak jalan di kawasan perumahan itu yang tidak berturap hanya 500 meter tetapi akan merosakkan kenderaan yang melaluinya terutama ketika hujan melanda.

Katanya, alasan peruntukkan tidak ada boleh diterima namun keadaan ini sudah berlarutan agak lama dan ada juga pihak yang mendakwa peruntukan sudah diluluskan.

“Justeru sebagai penduduk kami cuma mahu melihat kesempurnaan kampung kami selain memudahkan penduduk keluar masuk menggunakan jalan berkenaan.

Seorang lagi penduduk, Kamarudin Ismail, 46, berkata, jalan itu sepatutnya sudah lama diturap namun tidak tahu masalah yang timbul hingga ianya tidak diturap.

“Keadaan ini berlaku seolah-olah tiada kajian dibuat pihak yang berkenaan untuk memberi kemudahan kepada penduduk ianya cuma dilakukan untuk kepentingan tertentu sesetengah pihak.

“Kami amat berharap jalan di sini diturap secepat mungkin kerana semakin lama dibiarkan dikhuatiri akan manghakiskan parit yang tidak berbenteng,” katanya.


Jambatan perlu diubah



TANJUNG PIANDANG - Kedudukan asal jambatan di Parit Tanjung Piandang Darat, di sini, yang tidak strategik selain mengundang bahaya perlu diubah segera memandangkan telah banyak kemalangan berlaku di kawasan itu.

Kebanyakan penduduk mahu jambatan sementara itu diubah kerana kedudukan asal berbahaya disebabkan terdapat beberapa selekoh tajam.

Penduduk, Mohd Jamal Mokhtar, 33, berkata, keadaan jalan bengkang-bengkok menuju ke jambatan itu menyukarkan pengguna mengagak kedudukan sebenar jambatan terutamanya pada waktu malam.

Menurutnya, bukan itu sahaja malah beberapa kali kemalangan melibatkan lori, motosikal dan kereta terjunam ke dalam parit kerana menyangka terdapat jambatan di jalan lurus.

“Baru-baru ini sebuah motosikal melalui jalan lurus dari kampung dan menyangka di hadapannya terdapat jambatan sedangkan kedudukan jambatan itu sebenarnya terletak selepas melalui dua selekoh tajam.
“Akibatnya penunggang motosikal itu terjunam ke dalam parit bersebelahan jambatan ini,” katanya.


Katanya, situasi seumpama itu pasti akan berlaku terutama kepada orang luar bahkan bertambah teruk lagi.
“Diharap jambatan ini diubah dan diletakkan selepas jalan lurus sahaja bagi mengelakkan kekeliruan dan kemalangan berlaku,” katanya.
Sementara itu, penduduk, Kamarudin Ismail, 46, berkata, jambatan yang ada kini hanya sebuah titi sementara dibina pihak kontraktor untuk beberapa pembangunan di kampung tersebut selain memudahkan kenderaan berat mereka keluar masuk.
Katanya, sehingga kini jambatan itu tidak diubah dan mendatangkan lebih banyak bahaya kepada penduduk.
“Diharap pihak yang terlibat dapat melihat semula kewajaran jambatan ini dan mengubah kedudukannya kerana dikhuatiri mendatangkan lebih banyak bahaya terutamanya kepada pengguna dari luar.
“Ramai pemandu akan keliru terutamanya pada waktu malam kerana keadaan samara-samar dan mengagak jambatan itu berada di hadapan mereka tetapi sebaliknya,” katanyat


TANJUNG PIANDANG – Keadaan rumah yang semakin uzur, di Parit Tanjung Piandang Darat, di sini, membimbangkan keluarga Jamil Azomi Hassan, 50, apabila kawasan dapur dan bilik air kini membahayakan keluarga itu.
Jamil Azomi berkata, dapur rumahnya semakin usang kerana dinding dan lantai mengalami kerosakan dan mereput.
Menurutnya, bilik air juga sudah begitu daif dan hanya berpintukan sehelai kain.
“Saya tidak mempunyai peruntukan untuk tujuan baik pulih ini kerana sudah tidak bekerja akibat faktor usia.
“Kini hanya bergantung harap dengan pendapatan anak untuk urusan perbelanjaan harian,” katanya kepada Sinar Harian.
Jamil berkata, jika dilihat dari luar rumahnya, pasti tidak akan percaya dengan keadaan rumah yang daif itu.
Menurutnya, pemimpin kampung tidak pernah datang menjenguk, mungkin tidak menyangka rumahnya itu mengalami banyak kerosakan.
Katanya, diharap pihak berkenaan dapat melihat sendiri keadaan rumahnya seterusnya memberi bantuan baik pulih rumah.
“Saya amat berharap bahagian dapur dan bilik air di baik pulih oleh pihak bertanggungjawab.“Jika saya punya kemampuan saya sendiri akan usahakan untuk memiliki sebuah rumah yang sempurna, malangnya saya tidak ada peruntukan ini,” katanyaSINAR HARIAN

Kepada pemberita akhbar Sinar Harian pun  jangan lah galak sangat dok bersekongkol dengan Pas.

Ingat dulu TM sudah hantam Sinar Harian kerana menyiarkan maklumat palsu menngenai warga miskin di Dun Selinsing?

Jangan sampai TM belalasah lagi untuk kali ke 2 dan seterusnya. Akhbar Sinar tak salah cuma yang matarop ialah pemberitanya.

Alfatihah : berita kematian

Al-Fatihah. Setiausaha UMNO Bhgn Jerantut, Ghazali Suliman meninggal dunia jam 10 pagi ini di Hospital Tawakal K.Lumpur. Jenazah dalam urusan utk dibawa pulang & disemadi di Jerantut-MediaUMNO
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

HUDUD : Adakah PAS nak laksanakan? - TIDAK

Pas akan tetap laksana hudud jika memerintah negara kata Husam

LGE 'babi' di mana kebebasan bersuara?

Mamluk Qalawun --

Wartawan TV3 pula diusir !! - Selepas akhbar Utusan Malaysia dan New Straits Times, stesen televisyen TV3 menerima nasib sama hari ini apabila dihalang daripada membuat liputan sidang akhbar Ketua Menteri, Lim Guan Eng di pejabatnya di Tingkat 28, Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) di sini. TELUSKAN?
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

PAS dah buat U turn dalam hudud selepas ditolak oleh DAP

Ini lah yang dikatakan PAS PIS PUS.. dulu terjerit-jerit nak buat hudud, apabila Najib membuat kenyataan bahawa Malaysia tidak akan melaksanakan hudud kerana kita ada kaedah lain dan suasana masih belum mengizinkan maka Pas dengan bangganya mengutuk dan mencerca Najib.

Fahami Kandungan Kanun Jenayah Syariah II Kelantan


Ketua Penerangan PAS Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man meminta rakyat memahami bahawa Enakmen Jenayah Syariah II Kelantan 1993 diluluskan secara demokratik iaitu melalui undi di Dewan Undangan Negeri (Dun).

Beliau bagaimanapun berkata, terdapat sedikit perbezaan pendapat di kalangan pemimpin DAP dari segi penafsiran undang-undang tersebut iaitu sebarang undang-undang jenayah terletak di bawah bidang kuasa Kerajaan Persekutuan dan Mahkamah Sivil, bukan Mahkamah Syariah.

"Di Kelantan, enakmen tersebut wujud mengikut prosedur di Dewan Undangan Negeri yang mendapat sokongan 39 undi sewaktu dibentang.

"Jadi tak timbul kita melanggar prinsip demokrasi cuma percanggahan pendapat di sini dan DAPmenentang kerana penafsiran yang berbeza...mungkin DAP tak setuju bukan soal hudud tapi soalnya kerana pada penafsiran DAP bahawa sebarang undang-undang jenayah terletak di bawah bidang kuasa Kerajaan Persekutuan dan Mahkamah Syariah, bukan Mahkamah Syariah," kata beliau ketika dihubungi Harakahdaily hari ini.

Pakatan Rakyat selepas mesyuarat kira-kira tiga jam lewat malam tadi sebulat suara memperakui kewujudan Enakmen Jenayah Syariah II Kelantan 1993 dan Enakmen Jenayah Syariah Terengganu 2003 sebelum muafakat dalam Pakatan Rakyat wujud.

Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, Pakatan Rakyat menghormati semangat PAS untuk melaksanakan hudud di Kelantan namun turut tidak menafikan hak DAP dan PKR untuk menyatakan pandangan mereka dalam isu syariah.

Ujar Tuan Ibrahim, soal bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan hanya boleh ditentukan oleh mahkamah namun Kelantan tetap mempunyai hak untuk melaksanakan undang-undang tersebut.

"Bagi PAS, kita lihat samada bertentangan atau tidak bertentangan (dengan Perlembagaan Persekutuan), itu keputusan pihak berautoriti seperti mahkamah dan sebagainya dan pengakuan ini mengiktiraf undang-undang tersebut dan hak kelantan untuk laksana undang-undang tersebut.

Bagaimanapun katanya, dalam Buku Jingga, pelaksanaan hudud memang tidak termasuk dalam agendanya.

Sebaliknya yang dipersetujui bersama ialah menghormati sistem demokrasi dalam negara.

"Hudud tidak termasuk dalam perkara yang dipersetujui bersama (dalam Buku Jingga) tapi yang dipersetujui bersama ialah menghormati sistem demokrasi.

"Jadi dalam menghormati sistem demokrasi, cadangan Kelantan untuk laksanakan hudud juga merupakan keputusan yang dibuat secara demokratik iaitu melalui Dewan Undangan Negeri," katanya.

Dalam pada itu Tuan Ibrahim berkata, PAS akan terus memberikan penerangan mengenai hudud kepada orang Islam dan bukan Islam agar mereka faham bahawa undang-undang ini hanya terpakai kepada orang Islam sahaja.

"Pas akan teruskan penerangan dan Menteri Besar Kelantan (Tuan Guru Datuk Nik Aziz Nik Mat) pun telah buat kenyataan bahawa PAS akan teruskan penerangan kepada sesiapa yang kurang jelas dari semasa ke semasa melalui seminar, dialog, wacana ilmiah dan bersikap terbuka terhadap apa yang sulit dalam enakmen hudud ini.

"Sebab kita laksana hudud kepada orang Islam sahaja, orang bukan Islam tidak terlibat dengan enakmen ini dan yang keduanya kita laksanakan dalam konteks Kelantan sahaja," katany

Kini selepas Dap dan Pkr menolak hudud, Pas pula mejadi balaci  dan menukar topik dan mengajak pengikut balik semula ke enekmen jenayah syariah Kelantan 1993...yang telah diluluskan tetapi tidak digunapakai sepenuhnya. Ia jelas dalam kes khalwat Mat Sabu. Itu lah kemunafikan Pas.......

PAS MUNAFIK


PAS sebenarnya memperalatkan hukum agama Islam dgn harapan mendapat sokongan kaum melayu dan umat Islam..,tetapi sebaliknya PAS sudah mengadaikan agama Islam kepada DAP demi rasa cinta PAS kpd DAP yg tidak ada bandinganya.

Menyingkap kehilangan Anwar pada 12 dan 13 Januari 2011





Anwar berlepas dengan MH782 dan pulang dengan MH785

 
Semenjak kemunculan video yang menunjukkan Anwar Ibrahim bersama salah seorang trio Datuk T memasuki lif sewaktu hendak melanggan pelacur, satu persoalan baru pula yang timbul. Di mana Anwar berada pada 12 dan 13 Januari 2011 ?

Semuanya kerana di penghujung klip video berkenaan memaparkan wajah Anwar Ibrahim beserta dengan tarikh dan waktu.

Perkara tersebut telah mula dibahaskan oleh media-media cyber sejak lebih seminggu yang lepas. Ada blogger-blogger yang dilihat seolah-olah cuba mengugut Anwar sambil bertanyakan soalan itu.

Pada pandangan sel13.com, blogger-blogger berkenaan telah pun mempunyai video tersebut di tangan mereka. Cuma mereka mereka mahu jawapan dari mulut Anwar sendiri yang menyatakan dimana beliau berada pada tarikh itu.

Beberapa blog serta facebooker yang menyokong Anwar menyatakan pada tarikh tersebut Anwar berada di dalam negara dan berada dalam sidang media pada jam 5.30 petang, 13 Januari 2011 di ibu pejabat Pas .Memang benar pada tarikh tersebut Anwar ada dalam sidang media berkenaan. Tetapi sebelah pagi Anwar Ibrahim berada di luar negara.

Sisatan yang sel13.com lakukan, pada tarikh 12 dan 13 Januari Anwar Ibrahim didapati Anwar Ibrahim berada di Bangkok, Thailand. Anwar berlepas ke Bangkok pada 12 Januari 2011 menggunakan pesawat Malaysia Airlines dengan nombor penerbangan MH 782 dan berlepas pada jam 3.15 petang dari KLIA. Beliau tiba di Bangkok pada jam 4.20 petang waktu Thailand atau jam 5.30 petang waktu Malaysia.

Apa yang dilakukan oleh Anwar Ibrahim sebaik sahaja beliau mendarat di Lapangan Terbang Suvarnabhumi Bangkok sehinggalah beliau berlepas pulang dari lapangan terbang yang sama akan kami bongkarkan kemudian di dalam Edisi Bongkar Sel13.com.

Setelah lebih kurang 19 jam berada di Bangkok untuk ‘aktiviti-aktiviti’ tertentu dan ‘tugas-tugas rasmi’ tertentu Anwar berangkat pulang ke tanahair pada jam 11.05 pagi dengan menggunakan pesawat Malaysia Airlines dengan nombor penerbangan MH 785 dan tiba di KLIA pada jam 2.15 petang. Manakala sidang media di ibu pejabat PAS diadakan pada jam 5.30 petang.

Khamis, 29 September 2011

“Sekarang Umno gigit jari,”- Ustaz Kaldai Idris Ahmad

Ini adalah kenyataan oleh Idris terhadap kegagalan Pas dalam melaksanakan hudud yang telah digagalkan oleh Pkr dan Dap.

Sebagai ketua penerangan Pas beliau terpaksa memberi kenyataan akhbar agar dapat menenangkan ahli-ahli Pas di peringkat akar umbi.

Kita tahu Pas sebenarnya luka parah dan amat kecewa dengan keputusan tersebut tetapi terpaksa senyum jugalah takut malu lebih-lebih lagi malu kepada ahli Umno. Malu dengan Allah tak apa sebab boleh minta ampun macam Anwar selalu buat.


Sekor lagi Ustaz bodoh bangang dan baghal dari Pas iaitu  Idris Ahmad berkata, apabila sidang akhbar yang diumumkan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim, mengenai  keputusan perbincangan, hasilnya  amat mengecewakan pimpinan Umno dan menyebabkan Umno gigit jari.

Idris Ahmad Baghal ini terus menfitnah Umno kononnya mereka mahu lihat Pakatan berpecah. Sebenarnya Umno sudah dapat membaca wayang Pakatan Rakyat. Pas dari dulu lagi tidak mampu untuk melaksanakan hudud.


Ia hanya modal politik apabila dekat pilihanraya sahaja. Ambil contoh mencuri dan hukumannya ialah kerat tangan. Akan tetapi bersediakan Pas melakukannya, bagaiamana caranya, siapa pakar yang akan mengerat tangan. Apa yang Pas pikirkan ialah kerat tangan satu hukuman yang mudah. Letak tangan di atas kayu atau batu dan pancung dengan parang. Mungkin itu yang Pas fikirkan.  Setelah Tun Mahathir memberikan penjelasan panjang lebar dalam perhimpunan agung Umno, Pas terkejut beruk dan baru tahu betapa sukarnya untuk melaksanakan hukum hudud.

Satu lagi perkara mengapa Pas tidak mahu hukum hudud ialah jika dilaksanakan maka seluruh warga kerja Harakah boleh dijatuhkan hukuman sebat 80 sebatan kerana terlalu banyak menfitnah. Ini termasuklah Idris Ahmad yang menfitnah dan memutar belitkan fakta mengikut hawa nafsu mereka.

ORANG BUKAN ISLAM AKAN TERIMA HUDUD, PEMIMPIN UMNO TETAP LAWAN HUDUD


Rate This



Hudud ialah hukum Allah bukan hukum manusia, hatta bukan peraturan yang nabi Muhammad saw cipta. Jauh sekali bukan hukum rekaan Pas. Kita pernah dengar ada manusia yang mendakwa ia seorang Islam, bercakap hendak makan sup tangan sila ke Kelantan. Waliyazubillah.

Pemimpin Umno ialah jenis lidah bercabang, dia jumpa orang melayu dia kata pemimpin Pas tidak mahu laksanakan hudud sejak berkawan dengan pakatan rakyat. Apabila dia berjumpa dengan orang bukan Islam maka dia kata jaga kamu, kalau kamu sokong Pas, dia buat hudud kamu kena bersunat, pakai serban dan pakai tudung. Inilah sikap munafiq Umno. Bukan mereka hendak beri kefahaman kepada orang bukan Islam malahan dia menakutkan. Benarlah kata hukama’ “Islam terlindung dengan orang Islam sendiri”

Kenapa Umno perlu cabar Pas supaya buat hudud, kenapa Umno tidak pernah terlintas dalam hati untuk buat hudud. Suatu ketika dahulu, Pas hendak buat hudud Dr Mahathir hantar surat amaran kepada kerajaan Kelantan.

Sepatutnya Umno kena laksanakan, kerana ia ada kuasa dan ada jentera. Tetapi tidak terlintas langsung dalam perjuangan mereka untuk membuat perkara ini. Kenapa berlaku seperti ini?. Sudah tentulah jawapannya, hanya penjenayah sahaja yang marah kepada undang-undang. Mereka bimbang kalau hudud dibuat merekalah mangsa yang pertama. Orang salah memang takut kepada bayang-bayang.

51 tahun negara sudah merdeka, kenapa orang bukan Islam tidak faham Islam dan hukum Islam. Kenapa jadi begini? Jawabnya kerana mahaguru politik yang menjadi tonggak BN Umno gagal menerangkan kepada mereka. Kalau seorang guru mengajar sampai 51 tahun, semua anak muridnya tidak tahu membaca maka bukan murid itu yang bodoh, sebaliknya guru yang bodoh.

Lihat Pas dalam jangka usia yang singkat ketika Pas bersama dengan CCC pada tahun 1986, orang China yang memimpin CCC boleh menerima hukum hudud dan negara Islam. Sekarang kita lihat penyokong Kelab Pas menyokong hukum hudud, cuma yang masih benak tidak faham ialah pemimpin Umno yang memang jenis telinga kuali kata berkali-kali tidak reti-reti.

Orang bukan Islam perlu difahamkan bahawa mereka tidak dikenakan hukuman hudud. Mereka boleh buat pilihan samaada hendak dihukum dengan hukum hudud atau hukum sivil. Firman Allah swt “jika mereka datang kepadamu (Muhammad untuk meminta keputusan), maka berilah keputusan di antara mereka atau berpalinglah daripada mereka, dan jika engkau berpaling daripada mereka maka mereka tidak akan merbahayakanmu sedikit pun, tetapi jika engkau memutuskan (perkara mereka), maka putuskanlah dengan adil. Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang adil. (Al-Maidah 5:42)

Mungkin ada orang Islam mengatakan ini satu kezaliman pada orang Islam. Perlu dingatkan bahawa hukum Islam ada roh dan jasad, sedangkan hukum manusia ada jasad sahaja. Hukum Islam ada kaitan selepas daripada mati nanti. Sebab hukum manusia tidak berkesan dalam mengurangkan jenayah. Apabila orang bukan Islam melihat orang Islam berakhlak mulia, kerana tidak berani melakukan jenayah kerana dilontarkan perasaan takut, maka secara tidak langsung ia menjadi satu tarikan orang bukan Islam kepada Islam.

Al-Marhum Prof Dr Ahmad Ibrahim sering memperjuangkan supaya biarlah hukum hudud ini dipraktikkan oleh orang Islam dulu, kerana ia merupakan tuntutan yang mesti diamalkan oleh orang Islam. Ini merupakan satu dakwah bil hal kepada orang bukan Islam.

Perlu diingat hukum hudud adalah satu daripada ajaran Islam yang wajib kita percaya dan kena berusaha untuk menegakkan. Apabila kita tidak percaya dan memperlekehkan hukum hudud bermakna nahaslah kita di akhirat nanti, kerana kekal dalam neraka buat selama-lamanya. Mempertikaikan hukum hudud seolah menganggap Allah swt tidak sempurna. Subhanallah maha suci Allah daripada bersifat yang demikian rupa. Apakah Allah tidak tahu bahawa negara ini ada masyarakat majmuk.

Memanglah kebaikan Islam ini lambat sedikit orang hendak faham, kerana manusia sudah dilitupi dengan kebendaan, sehingga menolak hidayah Allah swt. Contohnya Allah menyebut dalam al-Quran sistem riba akan runtuh seperti yang disebut dalam surah al-Baqarah 276” “Allah akan meruntuhkan sistem riba, dan ia memelihara sedekah”.

Dulu apabila kita menyebut dan menyeru supaya kembali kepada sistem kewangan Islam, banyak orang tidak yakin sistem ini boleh berfungsi dalam dunia yang dikuasai oleh kapitalis riba. Dakwa mereka sistem ekonomi Islam tidak boleh maju, kalau hendak maju kena beramal dengan sistem riba.

Dengan taqdir Allah berlaku kemusnahan sistem ekonomi riba bermula penghujung tahun 2007 yang melanda Amerika Syarikat dan negara Eropah yang lain dan tempias juga mengenai negara kita. Sekarang baru orang nampak bahawa sistem ekonomi riba tidak boleh bertahan lama dan tidak mampu diuji dalam dunia global. Dr Mohamad Nor Yaakob Menteri Kewangan Kedua berkata bahawa dalam suasana gawat pada hari ini, sistem kewangan Islam sahaja yang selamat.

Dan Taylor penasihat Kewangan Barat berkata bahawa sistem ekonomi kapitalis akan runtuh manakala sistem kewangan dan perbankan Islam sahaja yang akan berjaya. Begitu juga seorang Pengasas Kewangan Bank Of England Chales Goodhart yang pernah menjadi Prof Ameritus Perbankan dan Kewangan di London School of Economics 1997-2000 mencadangkan supaya dalam menanggani krisis kewangan pada hari ini supaya faedah dihapuskan. Bukankah ini mereka sendiri sudah akur bahawa riba menghacurkan kehidupan seperti yang dijelaskan oleh Al-Quran 1400 tahun dahulu, sekarang baru manusia percaya bahawa riba pemusnah kehidupan. Hukum hudud pun sama, akhirnya manusia akan percaya, kerana masa sahaja yang akan menentukan.

Tan Sri Ismail Omar Timbalan ketua polis Negara berkata kesan krisis kewangan global memberi kesan kepada peningkatan jenayah. Beliau menyebut bahawa bilangan polis akan dipertingkatkan daripada 100 ribu kepada 150 ribu pada tahun 2011 bagi memerangi jenayah (UM 23/12/2008). Cuba bayangkan walaupun bilangan polis bertambah jenayah semakin meningkat, maka sudah tentu yang tidak selesa ialah orang yang berharta. Kebetulan pula di negara ini yang banyak menikmati limpahan nikmat ialah orang bukan Islam. Apabila sampai satu ketika nanti mereka tidak aman untuk mencari makan di negara ini kerana jenayah meningkat. Maka waktu itu mereka akan meminta supaya hukum hudud mesti dilaksanakan supaya mereka hidup aman dan tenteram.

Paling kita bimbang orang bukan Islam pula akan buat demo menuntut hudud dilaksanakan, manakala pemimpin Umno pula akan buat demo membantah perlaksanaan hudud. Seperti Persatuan Pengguna Islam menyokong ISA dikekalkan sedangkan Persatuan Peguam kebanyakan disertai oleh orang bukan Islam menuntut supaya ISA dihapuskan. Akhirnya imej Islam rosak kerana perbuatan orang Islam sendiri.

Tugas kita berdakwah dan menerangkan kebaikan Islam dan hukumnya dan berusaha untuk melaksanakannya. Berjaya atau tidak itu adalah urusan Allah swt. Yakinlah seperti yang disebut oleh al-Syahid Syed Qutb, perjuangan Islam walaupun nampak lemah ia kekal, sedangkan perjuangan sekular walaupun nampak kuat tetapi ia akan musnah”. Takbir.



Lim Guan Eng tak mengaku HINA Johor.

Perkasa: It is their right to hold protest

Anwar Kacau Isteri Orang

Anwar suka teh , kacau bini orang pun ajak minum teh, sometime tukar kopi bila jumpa coffee boy

Nia Mah Wee babi

Anwar Ibrahim Dayus

Naib Presiden UMNO, DS Shafie Apdal menyifatkan Ketua pembangkang, Anwar Ibrahim takut menunjukkan pendirian sebenarnya berhubung isu pelaksanaan hudud.

Tegasnya kenyataan Anwar bhw pakatan pembangkang menghormati pendirian Pas yg mahu melaksanakan hukum itu tp pd masa sama menerima pendirian DAP yg menentangnya sbg kegagalan Anwar dlm memperjuangkan agama Islam.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

AMARAN BUAT MAT SABU ( KOMUNIS MALAYSIA )

Buku Memburu Bintang 3 mengesahkan kekejaman PKM semasa darurat , yang itu Mat Sabu tak sebut, Dalam satu forum Mat hanya menunjukkan buku sahaja kepada yang hadir.
From: othman mohamed        

         Ucapan tahniah buat Dato Mohd Noor Nordin Abdulah Ydp Perkasa Negeri Sembilan dan ahli-ahli nya di atas kebangkitan menentang mat sabu komunis dan tindakan ini sepatut nya di ikuti oleh semua YDP negeri-negeri seluruh malaysia kerana seperti yang di nyatakan perkasa tidak menentang parti pas tetapi perkasa menentang mat sabu yang mulut nya diketahui tersangat kurang ajar kebelakangan ini.

          Kita semua berharap satu kempen akan diadakan bagi tujuan mengalahkan mat sabu sekira nya beliau dicalunkan bertanding dimana-mana dun atau parlimen kami difahamkan ahli perkasa sekarang sudah melebehi  1/2 juta orang seluruh malaysia berkemungkinan perkasa akan bergabong dengan beberapa NGO lain bagi melaksanakan tugasan ini.

          Dari apa yang berlaku di seremban baru-baru ini kami ingin menyaran kepada pihak polis supaya permit ceramah pas yang dihadiri mat sabu tidak di keluarkan kerana takut sesuatu yang tidak di ingini berlaku, seperti yang diketahui selepas seremban perkara yang sama akan berlaku di yan kedah tetapi pihak penganjur telah mendapat maklumat awal maka mat sabu tidak dibenarkan hadhir pada majlis tersebut.

          Disini marilah kita beramai-ramai bertindak seperti yang telah dilakukan oleh perkasa negeri sembilan untuk kita sama-sama menentang perjuangan komunis yang cuba dihidupkan semula oleh pihak-pihak tertentu dan kita sedia maklum dulu komunis berjuang didalam hutan tetapi sekarang komunis sudah ada didalan Dewan Undangan Negeri dan didalam Dewan  Parlimen cuba fikir-fikirkan !!!

PAS MEMANG BODOH

PAS TIDAK LAGI BOLEH BERCAKAP TENTANG HUDUD


Hudud ini bukan gambaran sebuah Negara Islam. Ia hanya Hukum untuk atasi Jenayah.

PAS patut bertegas dalam Hal ini sebab jenayah dapat diselesaikan melalui Hukum Hudud. Itu kata Bekas Mufti Perlis Dr. Asri mengenai reaksi beliau mendengar keputusan Pakatan yang sebulat suara tidak akan melaksanakan Hukum Hudud dan hanya sekadar mempertahankan Perlembagaan Negara.

Beliau berkata PAS sewajarnya menggunakan kesempatan yang ada bagi membentangkan peranan Hukum Hudud yang sebenar bagi mengelakkan gambaran dan persepsi sebenar masyarakat mengenai Pembentukan Negara Islam. Namun begitu kecewa apabila Mesyuarat yang memakan masa beberapa jam itu memberi kata putus yang amat menghampakan kesemua masyarakat Islam yang menaruh harapan tinggi kepada PAS.

Tengah Malam tadi Pakatan yang dibacakan Anwar telah memutuskan tidak akan melaksanakan Hukum Hudud seperti yang didesak PAS dan akan kekal menggunakan Dasar Buku Jingga dalam pembentukan sebuah Negara.

Tindakan ini menunjukkan PAS KURANG BIJAK dan masih gagal dalam menerangkan dakwah mereka kepada DAP.- MAZA

Program PERMATA negara

30 anak PERMATA Negara di Hulu Selangor diberi khidmat nasihat kesihatan percuma selama 5 tahun oleh sebuah hospital swasta
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

PUNAH DOH PAS NI TAK DOK MASA DEPAN DOH

Apa tindakan Nik Aziz selepas Anwar dan Dap menolak hudud

Tali barut barat

Mencari bantuan kewangan daripa wolforwick anti islam

Nizar Sesat dan Munafik kaki penipu

Terdesak

Anwar menolak hudud dan hidupkan plurality

Di mana ada Dap di situ ada PAS

13 tahun janji nak bersumpah laknat

Isu gereja , isu rasuah, isu hudud Pas kena tutup mulut

TUNGGU APA KOMEN USTAZ BODOH DALAM ISU HUDUD

Benar seperti dijangka: Pas salahkan UMNO.

Satu Kemenangan Besar buat Yahudi Majusi
Berikut ialah petikan daripada Harakah  dengan tajuk HUDUD KINI TERLETAK DIKAKI UMNO. Ini perkara biasa bagi Pasngok. Awal bulan lepas isu Hudud dibangkitkan oleh Nik Aziz konon untuk mengatasi masalah moral yang buruk di Kelantan. Nik dengan nada tegasnya menyatakan kalau kita tak mahu laksanakan hudud, jangan duduk dibumi Allah, pergi cari bumi lain yang bukan milik Allah.

Nik Aziz juga menuduh Dap seperti budak takut hantu dan mendesak agar Dap keluar dari Pakatan. Malam tadi kata putus oleh Anwar Ibrahim pemimpin pakatan haram telah menolak hudud yang di inginkan oleh Nik Aziz.

Dap mengungut untuk keluar pakatan dan meletakkan jawatan sekiranya hudud diluluskan. Wah! masing-masing ugut mengugut.

KUALA LUMPUR, 29 Sept: Pakatan Rakyat berjaya mencapai kata sepakat semalam untuk membenarkan PAS membuat penjelasan dan penerangan tentang undang-undang jenayah syariah termasuk hudud.
Bagaimanapun pelaksanaannya akan bergantung kepada kejayaan untuk mendapat kata sepakat bagi meminda Perlembagaan Persekutuan bagi membolehkan ianya dilaksanakan.


Dalam masa yang sama, Pakatan Rakyat juga menerima prinsip bahawa DAP tidak bersetuju dengan undang-undang ini ketika PAS dan PKR menghormatinya, namun ia tidak menghalang PAS untuk terus menerangkannya kepada masyarakat.


Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim menyatakan perkara ini dalam sidang media bersama yang diadakan kira-kira jam 1 pagi tadi selepas mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat yang diadakan di Pejabat Agung PAS.


"Pakatan Rakyat menghormati inisiatif PAS untuk laksanakannya. Untuk melaksanakannya, ia perlu capai kata sepakat dan seterusnya pinda perlembagaan," kata Anwar.


Anwar juga berkata, "Kenapa kita mesti nafikan hak PAS untuk articulate isu ini, ini proses demokrasi...bukan Umno yang kontrol Pakatan Rakyat...kita hormati hak rakyat untuk membentangkan cadangan mereka. Nafikan PAS untuk articulate kes ini, ia tidak ada."


Keputusan yang dicapai semalam menolak sama sekali harapan musuh Pakatan Rakyat untuk melihat mereka berpecah sebagaimana isu negara Islam yang memecahkan PAS dan DAP pada tahun 2003 dalam Barisan Alternatif.


Ia juga memperakui kewujudan Enakmen Jenayah Syariah II Kelantan 1993 dan enakmen Jenayah Syariah Terengganu 2003 yakni sebelum wujudnya muafakat Pakatan Rakyat.


PKR dan PAS juga menghormati perbezaan pendirian oleh DAP dalam perkara ini.


"Kita hormati hak PAS untuk hendak melaksanakan hudud di samping menghormati hak DAP untuk tidak bersetuju dengannya," kata Anwar.


Mesyuarat yang disertai oleh hampir semua pemimpim utama PAS, PKR dan DAP itu bermula jam 10 malam.


Hanya Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz sahaja yang tidak menyertainya dan beliau diwakili oleh Exco kerajaan negeri Kelantan yang juga seorang peguam, Datuk Takiyudin Hassan.


Dengan keputusan Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat ini bermakna semua pihak dalam Pakatan Rakyat boleh menyatakan pendirian mereka mengenainya secara terbuka.


PAS dibenarkan secara rasmi untuk terus menerangkan undang-undang Allah ini di samping berusaha untuk melaksanakannya dengan syarat usaha untuk meminda Perlembagaan Persekutuan berjaya.


Anwar menegaskan, "Kita tidak boleh halang PAS untuk memberikan pandangan atau cadangan dalam atau di luar mesyuarat."


Kini persoalan yang perlu dijawab adalah, bagaimanakah caranya untuk meminda Perlembagaan Persekutuan bagi membolehkan undang-undang ini dilaksanakan?


Anggota Parlimen PAS akan menyokong. Begitu juga anggota Parlimen PKR, mereka juga akan menyokong berdasarkan keputusan semalam. Jelas juga, DAP menyatakan mereka tidak menyokong hukum ini.


Ini bermakna, berjaya atau tidak pelaksanaan undang-undang ini bergantung juga kepada kerjasama dari anggota Parlimen dari Barisan Nasional (BN) khasnya Umno.


Pendek kata, undang-undang ini akan berjaya dilaksanakan kalau ia turut disokong oleh Umno kerana parti inilah yang mempunyai ahli paling ramai sekarang dalam Dewan Rakyat.


Jadi bola sekarang sebenarnya terletak di kaki Umno. Kalau parti yang mendakwa memperjuangkan hak orang Melayu itu menyokong undang-undang Islam ini, ia akan berjaya dilaksanakan.


Jika Umno tidak menyokongnya kerana takut MCA dan Gerakan yang memberikan amaran akan keluar BN jika ianya dilaksanakan, maka ketika itu Umnolah sebenarnya yang salah.


Pendek kata, mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat semalam telah berjaya menolak isu ini kepada Umno dari menjadi isu panas dalam Pakatan Rakyat.
Sebelum mesyuarat khas malam tadi, Pas iaitu Cikgu Pa telah mainkan isu supaya dan menggesa MCA dan Gerakan keluar dari BN sekiranya Umno melaksanakan Hudud.  Ia ekoran daripada kenyataan Chua Soi Lek dalam twitter beliau minggu lalu.


Sekarang seperti yang diduga Pas Penipu Rakyat cuba meletakkan hudud dibahu Umno setelah mereka gagal dalam mesyuaray 3 jam malam tadi.


Apa yang Pas nak bawa dalam kempen politik mereka mulai malam ini sehingga PRU 13.


Mesyuarat sekali lagi mempertegaskan bahawa muafakat dan objektif utama politik parti-parti komponen PR dalam Pilihanraya Umum (PRU) ke-13 ini adalah untuk membina kembali asas-asas kenegaraan yang telah dirosakkan oleh Umno-BN, dengan berpandukan prinsip Keadilan Sejagat (Universal Justice), Pentadbiran yang Baik (Good Governance), Kebertanggungjawaban (Accountability), Ketelusan (Transparency), Kompetensi (Competency) bagi mencapai  Kemaslahatan Umum (Public Good) untuk semua rakyat.
Modal Pas malam tadi ialah kononnya untuk mengembalikan asas kenegaraan yang dirosakkan oleh Umno?

Wah siapa yang berguling di atas jalan raya menghalang proses pentadbiran negeri di Perak April 2009 di Kuala Kangsar.

Siapa yang menganjurkan demontrasi jalanan sejak 1972 , 1998 , 2007 bershit 1.0 dan 2011 bershit 2.0.  Adakah itu asas kenegaraan yang dicadangkan oleh Pangok ?

Universal Justice? Wah bunyi macam undang-undang dunia tu, Pas sokong juga?  Ingat Allah justice. Tak payah lah nak berjustice kalau ada mangkuk hayun bernama Anwar. Lihat saja kes liwat sudah nak masuk tahun ke 4 tak selesai lagi. Justice kepala bapak dia!


Seterusnya Anwar ulang tayang bab good governance, accountability, transperency , competency dan public good. Ini cerita lama mereka tak ternyata tidak berlaku sejak 2008.

Masih ingat cukai pintu di Selangor yang dijanjikan akan turun 10 hingga 20 % selepas PR memerintah, sudah dilaksanakan?

Merakyatkan ekonomi Selangor seperti memberi grand pinjaman dan sewaan percuma serta pelbagai subsidi. Sampai sekarang satu pun tidak dilaksanakan. Papan Tanda di Shah Alam yang mengisahkan cita-cita PR untuk merakyatkan ekonomi Selangor terpaksa diturunkan senyap-senyap ditengah malam.

Seterusnya tranperency, Ini lagi banyak isu, Pulau Pinang, Kedah, Kelantan dan Selangor sendiri tidal telus, cakap tak serupa bikin....kalau boleh sorok nak sorok lagi. Lihat kereta Mercedes S class yang dibeli khas untuk Menteri Besar Kedah Dr Azizan disimpan dan disorok dari pengetahuan rakyat. Bila bloggers mendedahkan dalam internet, MB menafikan KCK 8 bukan kereta dia.. Memang lah bukan kereta dia. Kereta dia ialah KCX 8 tertera perkataan Menteri Besar Kedah. Jadi mana ketelusan nya?


Akhir kata berbalik kepada hudud. Pas menyatakan ia tanggungjawab Umno. Ini bermakna dalam kempen PRU 13 Pas akan menuduh UMNO gagal  melaksanakan hukum Allah. Padahal Hudud adalah sebahagian daripada hukum fiqah . Orang Pas seperti Dr Azizan , Dr Dzulkifly sendiri menyatakan belum sampai mana yang sesuai untuk melaksanakannya. 


Ini lah sifat munafik PAS yang tak boleh diikut. Ayuh Pas totok turun lah ke jalan buat demo desak hudud diadakan ..

Pasngok anti TM

Serangan demi serangan terhadap blog ini dan mereka sudah tentulah puak Pasngok yang tak tahan telinga dan sakit hati dengan penulisan blog ini.

Pelik juga, kenapa blog Pas saja boleh menghentam dan mengkritik dengan bahasa kesat penuh fitnah. Kenapa mereka tak tahan dengan penulisan yang berbisa dari blog ini. Kalau berani buat jahat dan sanggup fitnah orang, harap sanggup lah tahan telinga bila kena belasah oleh TM...baru adil.

PAS yang bodoh

Gambar di atas menunjukkan betapa kecewanya Pas dengan logo 1 Malaysia yang diperkenalkan oleh YAB Dato Seri Najib Tun Razak Perdana Menteri Malaysia ke 6.

1 Malaysia bukan benda baharu tetapi telah diilhamkan dari zaman Tun Mahathir lagi, cuma ia tidak dilaksanakan oleh Pak Lah kerana beliau ada agenda sendiri, Islam Hadhari.

Pas menuduh 1 Malaysia adalah ciptaan Apco dan Yahudi. Ok lah apa Pas nak kata pun lantak lah.

Tak cukup dengan 1 Malaysia, seorang ustaz guru takmir dalam kuliah magrib berkata, kerajaan Najib nak memberhalakan 1 Malaysia dan kita rakyat Malaysia berada di ambang neraka. Lantak lah...ustaz itu orang Pas walaupun makan gaji dengan duit pelacur dan judi [ rujuk azli taliban yang menuduh mufti dan mb makan gaji duit judi dan pelacur].

Tak cukup dengan itu, Pas mengutuk Perlembagaan Persekutuan kononnya ia perlembagaan kafir [ rujuk Ali Setan dan ramai lagi tok guru mee segera Pas].

Tetapi dalam banyak kenyataan pemimpin Pas yang lain ramai yang menyokong Perlembagaan dengan ayat , kita akan mempertahankan perlembagaan persekutuan, dua contoh terakhir ialah apabila Manoharan ingin menukar bendera Malaysia jika Dap memerintah dan kedua malam tadi, Pas, Dap dan Pkr berkata hormat dan akan mempertahankan perlembagaan persekutuan. [ sekejap sokong, sekejap tidak ] flip flop Pas.

Si Mamat di atas tu pula apa kes, Tak boleh tampal logo 1 malaysia dia letak logo 1 Pas. Wah! Tak takut hukum haram kah? Nanti ustaz takmir kata Pas ingin memberhalakan 1 Pas.



PAS ganti DAP - DAP ganti PAS


Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara


"SKMM telah mengambil tindakan berhubung kes menghina Yang di-Pertuan Agong di laman web sosial melibatkan seorang individu yang dikatakan tinggal di Sweden. SKMM telah berhubung dengan pengendali Facebook dan Twitter untuk memadamkan paparan yang dibuat oleh individu yang menggunakan nama samaran 'Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara'. Namun, Twitter tidak dapat memenuhi permintaan itu. Oleh kerana kes itu melibatkan individu yang tinggal di Sweden, dia tidak dapat dibawa pulang ke Malaysia kerana 'berada dalam perlindungan perjalanan antarabangsa'. Bagaimanapun, SKMM telah berhubung dengan pihak Interpol yang memberi isyarat sedia bekerjasama dengan PDRM.

Wahai Nik Aziz dan Hadi Awang tidurlah

Karpal Singh: "Dua ekor baghal sudah tidur"
Sukanya Karpal Singh apabila melihat dua ekor tentera ahzab yang tuduk kepadanya. Disuruh duduk maka duduklah mereka, disuruh diam, maka diam lah mereka, disuruh tidur, maka tidur lena lah mereka.

Kini segalanya telah musnah, tiada lagi hudud, tiada lagi jihad, tiada lagi syahid. Apa yang ada hanyalah tentera Ahzab yang ingin menumbangkan sebuah kerajaan yang ternyata membela rakyat dan menegakkan syiar Islam.