Isnin, 31 Oktober 2011

Forum kebebasan homoseksual


ABIM mahukan forum kebebasan homoseksual dihentikan.

Tahniah kepada Abim, tetapi ramai ahli Abim menyokong peliwat dan jamuan pun masih jemput individu itu.

Forum yang didalangi oleh majlis peguam dan Ambiga disokong oleh Suhakam.

Bagaimana pula dengan Pas? Adakah Pas akan menyertai Ambiga seperti demo BerShit 2.0 .

Jika Pas tidak membantah forum tersebut, satu ucapan tahniah yang tertinggi buat Pas.
Oleh itu Pas tak perlu bantah kehadiran Sir Elton John di Genting Highland yang akan hadir pada 22 November depan.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Penduduk dunia 7 billion

Hari ini tercatat sejarah seorang bayi Filipina dicatatkan sebagai penduduk dunia yang ke 7 billion. Anda boleh mengetahui anda penduduk dunia keberapa, sila masuk ke taipingmali.Tumblr.com
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Papagomo vs PR

Nampaknya twitter Papagomo berjaya bakar panggong lagi. Kalau Namewee babi dapa 7 juta hasil lendir Nasi Lemak, Papagomo mungkin bernilai 100 juta.

Ntv7 tadi malatop twitter antara KJ dan Papago dalam isu Kg Buah Dada.

Hahahaha, buah dada, sebut betul betul jangan bunyi macam Sammy Vello yang sebut hisap dade.

Jelas menunjukkan Pakatan Rakyat macam makan julab, julab brand Papagomo.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Undang-undang negara semakin lemah

Setelah Akta ISA berjaya dicabar di mahkamah dan ramai bekas tahanan menang bila kes disebut di mahkamah , kini akta Auku pula nampaknya berjaya di cabar di mahkamah.

Bila undang-undang yang dibuat sudah berjaya dicabar atas nama hak asasi kebebasan bersuara, masa satu tindakan harus diambil segera.

Tak hairan seandainya perkara 152, 153 dan perkara-perkara lain dalam perlembagaan persukutuan juga akan dianggap tidak releven dan bercanggah dengan hak asasi manusia.
Mahkamah Rayuan di sini Isnin mengisytiharkan Seksyen 15 (5)(a) Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) 1971 yang melarang mahasiswa menyatakan sokongan atau bangkangan dalam aktiviti politik sebagai tidak sah di sisi undang-undang. Dalam keputusan majoriti 2-1, panel tiga hakim yang diketuai oleh Datuk Wira Low Hop Bing memutuskan seksyen tersebut dalam AUKU itu tidak munasabah dan melanggar kebebasan bersuara.
Jika fenomena ini berterusan, alamat lingkuplah negara. 

Kemalangan besar di Sabah

Huge explosion after Sabah passenger train and fuel lorry tanker collide near Kota Kinabalu airport; number of casualties yet to be determined.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Lima pekerja binaan cedera rumah diubahsuai runtuh

20111025 Karpal lawyer opportunis

20111025 Kedutaan Turki tolak Anwar

20111026 Aziz Bari bertegas beliau tak salah tegur Sultan




Aziz Basi ni,,,,,bukan Aziz Bari,,,,sebabnya dia tak tahu sejarah kenapa surau dan kuil terpaksa dirobohkan.

Kes ini berlaku di zaman BN memerintah. Kuil dan surau diroboh kerana arahan mahkamah.

Sekiranya kerajaan negeri tidak merobohkan ia dianggap menghina mahkamah sebab pampasan telah dibayar oleh pemaju yang akan membangunkan kawasan tersebut.

20111029 Aziz Bari kata jurucakap UMNO tokoh basi

Kesian dengan Teresa Kok

Depan rakyat kena tunjuk zuhud lah, kesian tengok cikgu depan tok guru, HARAM tak ajak makan sama.

Menu halal
BN buat restoran 1 Malaysia menu rakyat, Dap pun nak tiru juga tetapi menu yang tak halal. 

Satu nasihat kepada Dap ialah buat lah majlis perasmian dan jemput tok guru Pas. 


Tok guru Pas boleh halalkan apa yang haram.

Kenyataan PAS yang mengkafirkan diri sendiri.

PAS parti gila



Datuk Mustafa Ali percaya sistem dua parti adalah jawapan untuk menamatkan (BN) yang kuat Barisan Nasional (BN) peraturan 54 tahun dan telah menggesa rakan-rakan PAS untuk berusaha ke arah matlamat tersebut dalam pemilihan yang akan datang negara.

Harakah Harian melaporkan yang PAS setiausaha-umum sebagai berkata sistem dua parti akan boleh dicapai dalam tempoh lima hingga 10 tahun, tetapi adalah sukar sekarang kerana teragak-agak dari beberapa ahli-ahli parti yang bertanya jika mereka adalah menjejaskan pelan muktamad parti itu untuk menjadikan Malaysia Islam negeri.


Parti Islam telah bekerjasama dengan DAP yang sekular dan PKR reformasi untuk membentuk satu pakatan politik selepas menewaskan parti pemerintah dalam pilihan raya 2008 mercu tanda untuk mengambil lima buah negeri.


"Sistem dua parti adalah penting untuk PAS dan Pakatan Rakyat (PR) kerana ia akan memudahkan usaha bersama untuk mengalahkan BN dalam pilihan raya," kertas parti politik memetik Mustafa sebagai berkata hari ini.


"Hanya dengan sistem dua parti PAS, PKR dan DAP dalam Pakatan Rakyat boleh berdiri di bawah satu simbol seperti yang dilakukan oleh parti-parti komponen BN semasa pilihan raya," tambah beliau untuk memujuk ahli-ahli parti faedah bekerja bersama-sama dengan rakan-rakan kedua-dua yang telah matlamat politik mereka berbeza.


Beliau berkata parti-parti pembangkang berjaya menafikan BN dua pertiga memegang merebut 84 daripada 222 kerusi di Dewan Rakyat pada pemilihan akhir, dan merampas Kedah, Pulau Pinang, Perak dan Selangor di samping mengekalkan Kelantan.


Mustafa berkata ahli-ahli PAS mesti menerima bahawa kerjasama antara ketiga-tiga pihak PR adalah satu-satunya jalan ke hadapan bagi pihak pembangkang untuk mengambil lebih Putrajaya.


Beliau berkata kerjasama politik, yang dia dipanggil konsep "tahaluf Siyasi" adalah pendekatan politik yang jauh berbeza daripada dasar memperjuangkan sebuah negara Islam.


Itu, Mustafa berkata, apa yang mengelirukan ahli-ahli PAS. Beliau berkata jentera maklumat yang parti itu telah diarahkan untuk menyebarkan maklumat ini supaya anggota akar umbi lebih memahami tolak kerjasama politik dengan sekutu-sekutunya yang tidak semestinya berkongsi paksaan agama mereka.
TM_Note;

Tahniah lah Cikgu Pas dengan idea sistem dua parti, tetapi sejak zaman Semangat 46 , Pas dan Dap gagal bergabung atas satu bendera seperti BN.

Berkuburnya Semangat 46 dan muncul pula Parti Keadilan Rakyat sejak 1999 sehingga kini pakatan hanya tinggal pada nama sahaja tetapi tidak berdaftar dan tidak mampu untuk menggunakan satu logo dan satu bendera seperti mana BN lakukan.

Sudah lah Chegu Pas, usah lah menipu rakyat. Pas hari ini bukan laknatullah,  Pas yang kafir, Pas yang sesat dan menyesatkan.

Mungkin generasi muda masih belum tahu sejarah Pas.

Pas sebenarnya muncul kerana dendam dan dengki khianat terhadap kekalahan pemimpin mereka dalam pemilihan pucuk pimpinan Umno.

Pas bersumpah di Gunung Semanggul akan menentang Umno dimana sahaja. Pas melabelkan orang Umno sebagai kafir kerana bekerjasama dengan Mca dan Mic dalam PRU yang pertama dalam tahun 1955.

Jika dahulu Umno kafir kerana Mca dan Mic. hari ini Pas lebih kafir kerana Dap sekular dan kafir harbi. Pas juga sesat kerana bersekutu dengan Parti Homoseksual yang menghalalkan seks songsang dan menghalalkan murtad.

Sabtu, 29 Oktober 2011

Call for blogging code of conduct




Kathy Sierra went public on her fears in her blog
The support for a blogger hounded by death threats has intensified with some high profile web experts calling for a code of conduct in the blogosphere.

The female blogger at the centre of the row has been shocked to discover that hers is not an isolated incident.

It has led her and others to question some of the unwritten rules of blogging.

It could force a re-examination of the way the tight-knit blogging community behaves.

Among those calling for a bloggers' code of conduct is Tim O'Reilly - one of the web's most influential thinkers.





The fact that there's all these really messed-up people on the Internet is not a statement about the internet


Tim O'Reilly
He told BBC Radio Five Live that it could be time to formalise blogging behaviour.



"I do think we need some code of conduct around what is acceptable behaviour, I would hope that it doesn't come through any kind of [legal/government] regulation it would come through self-regulation."

While condemning the blogger who issued the threats, Mr O'Reilly was keen that the whole blogosphere should not be tarred with the same brush.

"The fact that there's all these really messed-up people on the internet is not a statement about the Internet. It is a statement about those people and what they do and we need to basically say that you guys are doing something unacceptable and not generalise it into a comment about this is what's happening to the blogosphere."

Cyber-bullying rife

Ms Sierrra has personally witnessed the usually harmless feuding that is part and parcel of blogging take on an altogether more sinister tone, with threats of a violent and sexual nature gathering pace over the last month.

She agonised over whether to publicise what had happened to her, she told the BBC News website.

Since describing the campaign against her, she has been shocked to discover that cyber-bullying is widespread.

"As well as around 900 comments on my blog and hundreds of comments on other blogs, I have received around 300 personal e-mails and about 70% of them say they have been through a similar thing," she told the BBC News website.

Among the messages is one from a blogger Ms Sierra described as "far more prominent than me" who has been avoiding industry conferences because of persistent online threats.

Ms Sierra herself pulled out of a planned appearance at ETech in San Diego this week.

She believes it is time the technology blogging community sat up and took notice.

"I think there is a culture of looking the other way. When other prominent people look the other way it is creating an environment that allows this type of behaviour," she said.

She also thinks it could be time to re-examine whether the blogosphere needs to be completely uncensored.

"There is an unwritten rule in the blogosphere that it is wrong to delete nasty comments. It suggests that you can't take criticism but now there is a sense that this is nonsense," she said.

Tough on women

Denise Howell, a US lawyer and blogger, believes that the blogosphere is no place for legal requirements.

"The tools of the Live Web have made it easier than ever for ordinary people to communicate and express views in their individual capacities, and to provide platforms, e.g. on their blogs, for others to do so," she said.

"I think anyone who enjoys any aspect of the Live Web would celebrate this fact, and agree its vitality would be impaired if the law expected or required these ordinary people to envelop themselves and their sites in elaborate legal provisos and conditions if they hope to be shielded from potential responsibility for the bad acts of others," she said.

The Kathy Sierra situation is, she said, "forcing bloggers to examine their moral compasses on a number of fronts". But, ultimately self-regulation is the only way forward, she believes.





These people are interested in rage and they think that if you aren't enraged then you are part of the problem. It seems that they hate my optimism.


Kathy Sierra
Although, as a female blogger, she has not personally encountered bullying or sexism, she does think it can be tough to be a woman online.



"Despite my fortunately good experiences, I do think it's harder in some ways for women to blog. For women with families, it's constantly in the back of your mind that you're putting not just yourself but to some extent your family in the public eye," she said.

It has long been accepted that online behaviour differs from the behaviour people would exhibit in the real world due, largely to the anonymity it allows.

Technology blogger Sam Sethi agrees that blogging can bring out the worst in people.

"These young geek guys they feel that that they can say what they want and do it with anonymity. It can bring out the worst character behaviour because they feel that they are hidden.

He agrees with Tim O'Reilly that the time is ripe for bloggers to have a code of conduct and like fellow bloggers, has turned off the facility on his blog that allows for anonymous posts.

"Too optimistic"

"It could be that the time has come to professionalise what bloggers do," he said.

"It is up to the community to agree the rules and then it would simply be a line at the top of the blog to say only show me sites that adhere to this conduct," he said.

For Ms Sierra the reasons behind the campaign against her remain elusive. Other than being a woman, she can see only one other reason for the hatred she has experienced in the last four weeks.

"They thought I was just too damned optimistic," she told the BBC News website.

"These people are interested in rage and they think that if you aren't enraged then you are part of the problem. It seems that they hate my optimism. They think I am poisoning peoples' minds with my positive outlook," she told the BBC News website.

Such nihilism and anger have led her to consider hanging up her blogging software for good.

Lihat kerakusan Pakatan Haprak Rakyat melingkup khazanah negara

Lihat sendiri bagaimana rakusnya kerajaan perompak rakyat menjahanamkan khazanah negara. Apa yang tinggal untuk diwarisi oleh anak cucu kita.

Takziah :Datuk Abdul Raman Suliman. Ketua UMNO Bahagian Parit Buntar meninggal dunia,


Takziah kepada keluarga Datuk Abdul Raman Suliman. Ketua UMNO Bahagian Parit Buntar, berusia 62 tahun itu meninggal dunia selepas rebah di rumahnya di Kampung Kedah, Parit Buntar, lewat malam tadi.

Allahyarham ditemui rebah pada kira-kira jam 10.30 malam selepas baru pulang daripada menghadiri mesyuarat Badan Perhubungan UMNO Perak di Ipoh. Jawatan terakhirnya ialah Timbalan  Menteri di Jabatan Perdana Menteri.

Jumaat, 28 Oktober 2011

20111026 Anwar kaki kencing

Rakyat Selangor Rasa Terseksa dibawah Pemerintahan Pembangkang -TPM 3

Hanya Orang Dalam Gua Yang Tidak Faham Konsep Gagasan 1Malaysia -- Ahmad




KUALA LUMPUR, 27 Okt -- "Hanya orang dalam gua sahaja yang masih tidak faham dan mempertikaikan konsep Gagasan 1Malaysia kerana lebih 70 peratus rakyat Malaysia faham dan tahu asas gagasan tersebut terutama dari sudut perpaduan, keharmonian dan menghormati perbezaan dalam kepelbagaian kaum," ujar Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan di sini, hari ini.

Walaupun begitu katanya, sesi penerangan berhubung konsep Gagasan 1Malaysia itu akan diteruskan terutama dalam memberi kefahaman lebih jelas dalam lapan elemen yang terkandung dalam konsep gagasan tersebut.



"Di dalam aspek Gagasan 1Malaysia terdapat lapan nilai iaitu budaya prestasi tinggi, budaya ketepatan, budaya ilmu, budaya inovasi, integriti, ketabahan, kesetiaan dan kebijaksanaan. Kita di bahagian Penerangan telah melakukan pelbagai program untuk menerangkan lapan nilai ini kepada seluruh rakyat Malaysia.

"Hasil daripada program yang berterusan inilah, rakyat Malaysia memahami bahawa Gagasan 1Malaysia adalah gagasan perpaduan, gagasan keharmonian antara pelbagai kaum. Tidak ada lagi di Malaysia ini yang tidak pernah mendengar perkataan 1Malaysia kecuali mereka duduk dalam gua," katanya dalam satu wawancara eksklusif dengan UMNO-Online di sini.

Jelas beliau lagi tidak dapat dinafikan ada pihak yang seboleh-bolehnya cuba menentang gagasan 1Malaysia ini dan pihak tersebut terbahagi kepada dua kumpulan.

Kumpulan pertama tegasnya sudah pasti adalah pembangkang kerana mereka bimbang sekiranya 1Malaysia ini berjaya, mereka sudah pasti akan dipinggirkan malah mereka akan kehilangan kerusi dalam pilihan raya.

Kumpulan kedua pula menurut beliau adalah kumpulan tertentu yang cuba memperlekeh dan mempertikaikan apa sahaja yang dilakukan oleh kerajaan walaupun mereka ini bukan terdiri daripada mereka yang suka berpolitik.

"Mereka ini tidak mahu mengambil tahu perkembangan dan tidak pernah merujuk dalam laman web 1Malaysia yang di dalamnya terdapat pelbagai maklumat dan jawapan daripada kemusykilan mereka.

"Pembangkang pula merasakan mereka mempunyai sokongan daripada kumpulan ini atas anggapan seolah-olah kerajaan ini tidak adil kepada pelbagai kaum dan sebagainya sedangkan 1Malaysia ini ada prinsip keadilan sosial untuk semua kaum", ujarnya.
Category:
News & Politics
Tags:
ahmslan 1m
License:
Standard YouTube License

Apa motif Pegawai Jabatan Perhutanan Perak bawa senjata untuk berbincang dengan Orang Asli ?




Kerajaan negeri dibawah pentadbiran Barisan Nasional tidak habis-habis melaksanakan agenda pembangunan yang mampu membela nasib rakyat pelbagai kaum termasuk masyarakat Orang Asli.

Namun sekiranya wujud agensi-agensi kerajaan yang bertindak bertentangan dengan usaha itu maka tidak hairanlah rakyat merasakan mereka tertipu dengan setiap agenda yang telah direncanakan itu. Akhirnya kesalahan itu ditanggung oleh pemimpin negeri.

Jika sebelum ini, PerakToday memaparkan perihal seorang ahli DAP yang menceroboh tanah milik penduduk di Chenderiang, kali ini kes yang hampir sama berlaku kepada masyarakat Orang Asli di Langkap.

Apa yang lebih memalukan pencerobohan tanah Hutan Simpan Chikus berkeluasan beribu-ribu hektar itu bukan dilakukan oleh orang luar sebaliknya didalangi pegawai Jabatan Perhutanan.

Menurut Tok Batin Kampung Palawan Chikus, Apong Bahel, penduduk kampung itu telah dihalang dari menjalankan aktiviti pertanian sedangakan tanah itu adalah milik kerajaan negeri untuk masyarakat orang asli bercucuk tanam.

Ketika penduduk kampung berkenaan cuba berbincang dengan Jabatan Perhutanan Negeri, agensi itu melayan mereka dengan teruk sekali malah berkelakuan seperti ‘Gengster’ dengan diiringi pihak keselamatan bersenjatakan senapang dan gari.

Secara logiknya, adakah masyarakat Orang Asli berkenaan adalah tergolongan dalam kumpulan penjenayah atau pemberontak yang memerlukan pihak Jabatan Perhutanan membawa pihak keselamatan dan bersenjata api.

Sudah lah merompak harta kerajaan yang diusahakan masyarakat Orang Asli, bertindak pula seperti merekalah yang berkuasa.

Mana-mana manusia pun akan berasa takut apabila mereka diacukan dengan senjata api dan tindakan Jabatan Perhutanan itu membuatkan mereka terasa seolah-olah telah melakukan kesalahan terlalu besar.

“Kami berasa kecewa apabila melihat dorang datang dengan membawa senjata api kan datang ke kampung kami, kami rasa terkilan la..sebab tiap kali kami meeting kami tak pernah buat macam itu kan.

“Dalam perbincangan itu, pihak jabatan memaklumkan bahawa aktiviti yang dijalankan masyarakat orang Asli di kawasan tersebut menyalahi undang-undang. Malah, sumber-sumber pertanian yang diusahakan mereka turut dimusnahkan.

Namun apa yang peliknya, jika ia menyalahi undang-undang, mengapa pula ada pihak tertentu diberi kebenaran oleh Jabatan Perhutanan untuk meneroka kawasan tersebut.

Maka jelas disini, wujudnya kumpulan-kumpulan mafia dalam Jabatan Perhutanan Negeri yang sewenang-wenangnya menindas golongan Orang Asli di Perak dan sikap mereka ini dilihat semakin melampaui batas.

Kes ini telah pun dimaklumkan kepada kepimpinan tertinggi kerajaan Perak memalui Adun Sungai Manik, Dato’ Zainol Padzi Paharuddin

Menurut Zainol, sebelum ini beliau pernah mencadangkan kawasan tersebut kepada Yayasan Bina Upaya (YBU) untuk diambil alih dan diberikan kepada golongan memerlukan termasuk masyarakat Orang Asli.

Namun, Jabatan Perhutanan membantah dengan alasan kajian dan penanaman semula akan dilakukan di situ.

“Jadi kita nak lihat kewajaran, tidak mahu nanti dikatakan kerajaan bersikap tidak adil untuk lain-lain orang Asli dan sebagainya..tetapi realitinya bukan kerajaan yang mengambil tindakan begitu tetapi realiti nya mungkin prosedur jabatan dan sebagainya.

PerakToday akan cuba mendapatkan maklum balas dari Jabatan Perhutanan Negeri berkaitan kes ini.



Sementara itu Menteri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir menyifatkan penerokaan haram Hutan Simpan Kekal Chikus di Langkap, Teluk Intan sebagai serius dan percaya perbuatan tidak bertanggungjawab itu didalangi sindiket.

Beliau berkata lawatan yang dilakukan oleh anggota exco Datuk Zainol Padzi Paharuddin ke kawasan hutan itu bersama penduduk Orang Asli Kampung Palawan Rabu lepas adalah mewakili kerajaan negeri bagi melihat sendiri isu itu.

“Saya kini menunggu laporan dari beliau (Zainol) dan akan membuat keputusan selepas menerimanya…saya tidak menafikan perkara ini melibatkan sindiket,” katanya kepada pemberita di pejabatnya Jumaat.

Zainol Padzi selepas lawatan itu menyatakan kegiatan penerokaan tanah secara haram hutan berkenaan membabitkan penanaman kelapa sawit dan tanaman kontan seperti betik, limau kasturi, limau nipis dan jambu batu.

Kawasan hutan simpan itu seluas lebih 2,500 hektar.

UFB - Gambar & Stiker Tok Guru Pembuka Pintu Syirik

ANWAR IBRAHIM BERANG MACAM HITLER

Pakatan berebut kerusi PRU 13-Muhyiddin

Tindakan disiplin diambil jika berlaku salah guna-Muhyiddin

Perasmian School Times, Lekir

Memalukan

Akibat tidak faham bahasa, orang suruh pergi sekolah belajar bahasa kebangsaan, degil...inilah akibatnya
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

KEMALANGAN MAUT

SHAH ALAM - KEMALANGAN MAUT.....Pasukan Bomba dan Penyelamat mengangkat salah seorang dari tiga mangsa yang maut di Kilometer 4.4 lebuhraya NKVE Kuala Lumpur-Klang selepas kemalangan antara dua buah van, sebuah kereta Myvi dan sebuah treler. - foto BERNAMA

Klon Nik Aziz


Nik Aziz dalam ceramah pada 22 Oktober di Taman Melawati menyatakan bahawa beliau tak mampu menulis lagi. hanya mampu bercakap sahaja,

Ini termasuklah menulis dalam facebook, twitter dan blog, mungkin juga surat-surat resmi jabatan. Ini lah wajah yang melakonkan watak Nik Aziz dalam media sosial.. hehehe...

Mana mungkin Nik Aziz mampu ber twitter dan ber FB....dan mengantuk jer,,,24 jam.

Khamis, 27 Oktober 2011

KUIZ HUJUNG MINGGU : NAMAKAN OBJEK INI?


OSTAT KITA kata di mana Kerajaan Negeri nak cari duit?

Umno Kuala Selangor wrote:


Kerajaan Kedah merayu kepada Kerajaan Pusat agar menyalurkan bantuan bagi menghadapi kemungkinan banjir di negeri ini bulan depan. Menteri Besar, OSTAT KITA berkata pihaknya akan menghantar surat kepada Kerajaan Pusat untuk memohon bantuan itu.

"Kita minta sekurang-kurangnya Pusat (Kerajaan Pusat) bagi peruntukan untuk persiapan menghadapi banjir. Tidak buat tebatan pun tak menngapa tapi sekurang-kurangnya kita dapat peruntukan untuk rakyat kita hadapi banjir.

"Kita mohon peruntukan antara RM6 juta hingga RM10 juta. Kalau kita kena (banjir) macam di Thailand, kita nak buat macam mana? Di mana Kerajaan Negeri nak cari duit?," katanya kepada pemberita selepas Program Mesra Rakyat Daerah Kubang Pasu di Pekan Kodiang dekat sini hari ini.

Tapi hairan jugak no kenapa OSTAT KITA masih dok minta bantuan dari Kerajaan Pusat. Nak tanya juga dekat OSTAT KITA tentang lebihan RM93 juta yang tidak dibelanjakan untuk pembaikan serta penyelenggaraan jalan-jalan raya di seluruh Kedah. Daripada RM147 juta, kerajaan Kedah hanya membelanjakan RM54 juta.

Anehnya, jalan-jalan raya di seluruh Kedah terutama sekali di kawasan yang agak terkeluar dari jajaran bandar seperti Mahang-Kulim, Labu Besar-Sungai Petani, Selama-Serdang, keadaan jalanrayanya tidak ubah seperti MUKA SAIFUDDIN NASUTION TERLUPA BUBUH BEDAK!!! Berlekuk-lekak di sana-sini. Malah sekali imbas, seolah-olah kita berada pada zaman sebelum Perang Dunia Kedua!

Dengan keadaan jalan raya yang sangat daif, untuk apa sebenarnya lebih wang peruntukan berkenaan dimasukkan ke dalam tabung amanah seperti yang cuba diterangkan oleh OSTAT KITA? Belanja berdasarkan bajet tetapi keadaan jalan raya di Kedah, semakin lama semakin buruk. Seperti juga keadaan jalan raya di Selangor, terutama sekali di Pandan Indah dan Ampang!

Lepaih tu OSTAT KITA dok pi merayu lagi kata duit tak ada! Hairan juga no! OSTAT KITA nak menipu ka apa? Tak baik menipu OSTAT KITA oiii..!!!

By Juragan Malawati..
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Anti Lynas

Berikut adalah senarai dan maklumat pengedar barangan anti LYNAS seperti baju, car sticker, bag dan sebagainya:

Talk Communication Centre (Behide Sky Net)
No. B16, Ground Floor, Jln Bkt Ubi, 25200 Ktn.
012-5025290/ 016-9333399

Chan Cheong Jewellery
Lot 1-63 A, (1st Floor) (2nd concourse) Berjaya Megamall, Ktn.

Lim Copy Centre S/B
No. 44, Jln Haji Abdul Aziz, Ktn (Opposite Public Bank in town)
012-9881992

East Coast Animal Medical Centre.
No. A615, G.Flr. Jln. Beserah 25300 Kuantan.
09-5687168

Ng Choon Fong Optician.
No. 45, Jln Mahkota, Ktn. (same row as Hamid Bros Bookstore)
012-9092031

Sehimaju S/B (infront of St. Thomas School )
No. 26, Jln Gambut, 25200 Ktn.
09-5177768/ 09-5177412

Kong Chan Goldsmith& Jeweller (infront of The Store,Pasar Besar )
No. 49, Jln Tun Ismail, Ktn.
016-9336912

BOIKOT !!! BOIKOT !! BOIKOT !! Mereka bersekutu dengan Fuziah Toron. Mengapa anti Lynas ? Kerana Lynas milik melayu. Andai ia milih taico Dap sudah tentu tidak ada bantahan. Fuziah Toron balaci Dap yang mendapat upah dari mereka yang anti Melayu.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Jadual Lawatan Program YAB Timbalan Perdana Menteri ke Perak , KHAMIS 27 OKT 2011, PERAK:

8.45am: Tiba di Lapangan Terbang Ipoh;

9.00am: Sarapan 1Malaysia di Kampus Interim Quest International University, Perak;

10.30am: Perjumpaan Khas Bersama YAB Timbalan Perdana Menteri dgn Guru-Guru SABK/ SMKA/ SAN/ SAR Seluruh Perak di Universiti Teknologi Petronas;

12.15tgh: Makan Tengahari Bersama Kepimpinan 4 Peringkat BN Parit di Institut Latihan Kemas, Seri Iskandar;

2.00pm: Pelancaran School Times di SMK Batu Sepuloh, Lekir;

4.30pm: Perjumpaan Khas Bersama YAB Timbalan Perdana Menteri dgn Kepimpinan Tertinggi NGO-NGO Seluruh Perak di Dewan Banquet, Bangunan SUK Perak;

8.00pm: Jamuan Deepavali 1Malaysia Negeri Perak di Little India, Ipoh;

10.20pm: Bertolak balik ke Kuala Lumpur.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Mas Airline mendarat cemas

Penerbangan MH3183 dari Kota Kinabalu ke Sibu mendarat cemas sejurus berlepas dari LTAKK 9 pagi tadi, 22 penumpang dan anak kapal selamat.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Jemputan ke Program Bicara Tokoh

Jemput hadir beramai-ramai, 
ke 
Bicara Tokoh: 
"Isu Murtad dan Akidah Umat Islam" 
Pada 30/10/2011, hari Ahad 
Masa : 8.30 malam 
di perkarangan rumah 
No:1, Jalan Lazurit 7/17, 
Seksyen 7, 
Shah Alam, 
sokongan amat dihargai - 
Ahmad Nawawi Md Zin
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Breaking news: Gempa lagi di Lautan Pasifik

Gempa bumi kuat 6.0 magnitud gegar Fiji, tiada laporan segera berhubung kemalangan jiwa atau kerosakan dan tiada amaran tsunami dikeluarkan.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Harga tiket Piala Malaysia wajar dan berpatutan

Harga tiket perlawanan akhir yang berharga RM 50 adalah wajar.

Ramai yang masih berharap mutu bolasepak meningkat dan untuk itu kos bola sepak turut meningkat.

Sedar atau tidak, kita lupa bahawa sekali lepak di restoran bill makan mencecah berbelas malah puluh ringgit, begitu juga kos rokok dan top up telefon.

Toll juga sudah meningkat, jika mahu menjadi negara maju dan berpendapatan tinggi kita harus bersedia untuk membayar harga tiket RM 50 untuk perlawanan akhir.

Kos lampu limpah, air dan kos pembersihan stadium semakin meningkat. Dengan itu kalau nak boikot, silakan, ramai lagi yang sedia untuk membayar harga tiket tersebut. Stadium akan tetap penuh.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Pelancong hilang di hutan Johor

Lima pelancong asing sesat di Hutan Lipur Sungai Bantang, Johor sejak semalam, seorang dipercayai maut dan usaha mencari masih dijalankan.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Labun Cikgu Lin: luahan rasa hati kepada Najib



PRU 1995 saya diamanahkan sebagai Setiausaha Bilik Gerakan DUN Bota. Kesempatan ini saya gunakan untuk mempraktikkan apa yang saya fikirkan selama ini iatu MEMPRAKTIKKAN SATU PROGRAM PENCERAPAN YANG CEPAT, TEPAT, BERKUANTITI dan BERKUALITI SERTA SENANG, RINGKAS SERTA CEPAT UNTUK DITERJEMAHKAN.

Program yang saya gunakan pakai semasa itu adalah "FORMTOOL". Setelah selesai saya memberi taklimat dengan menggunakan PPSP ASAS, Mantan MB Perak mengamanahkan kepada saya "MENANGKAH WAN AINON KAMU".

Dalam arahan Mantan MB ini sejumlah RM50,000.00 diarahkan "BERI KEPADA CIKGULIN" ..... "TAPI YANG SAMPAI .... HANYA RM200.00 SAHAJA" .... "LAPORAN KEPADA MANTAN MB ... CIKGULIN DAH AMBIL RM30,000.00". (TRAJEDI PALING SEDIH DALAM HIDUP SAYA .....selepas itu saya DIHINA, TERHINA, TERPINGGIR ... hingga saya MEMBAWA DIRI KE MANJUNG ..... TURUN PANGKAT kemungkinan disebabkan KES MAHKAMAH ... gunapakai duit untuk PRU 1995 berkenaan).


PRU 1999, saya sebagai PENYELARAS PERLIMEN LUMUT (Lantikan Secara Peribadi oleh Ketua Bahagian). PPSP telah menggunakan Program EXCELL. Taklimat untuk Wakil BN Pusat menggunakan Program ini. Pencerapan untuk Calon BN (Parlimen Lumut, DUN Pasir Panjang dan DUN Pangkor) saya lakukan setiap AKHIR MALAM dengan MEMINDA DAERAH MENGUNDI TERTENTU SAHAJA (jika ada POSITIF or NEGATIF).

Parlimen Lumut, DUN Pasir Panjang dan DUN Pangkor dapat diselamatkan dengan MENGKAJI PROGRAM PPSP INI SECARA TERPERINCI.

Malangnya, Parlimen Parit, DUN Bota dan DUN Bota yang saya tinggalkan ... KALAH SEMUA. Apabila digunakan Program PPSP ini, Daerah Mengundi Telok Bakong merupakan DAERAH MENGUNDI "DEFISIT TERUK" ... ( > - 70% berbanding PRU 1995).

Tahun 2002, saya dijemput oleh Ketua Bahagian Parit agar menjadi PENYELARAS OPERASI TEBUS untuk seluruh Parlimen Parit. Jadi, satu kajian telah saya lakukan dengan menggunakan Program PPSP ini, saya dapat menyimpan semua maklumat SETIAP DAERAH MENGUNDI dan AKHIRNYA ..... MENANG DALAM PRU 2004.


http://beritaperakterkini.blogspot.com/








GENG 304 PENEROKA KENA TIPU SAMAN BALIK PEGUAM MEREKA ......

Aminuddin Mohamad wrote:

Cuba pembaca tengok macam mana peguam PAS ini mengayat peneroka Felda dalam sesi ceramahnya bersama Mazlan Aliman:

"Saya yakin pakcik dan makcik akan berdosa dan malu kepada anak dan isteri kita jika pakcik dan makcik meninggalkan bumi ini dengan mewariskan hutang kepada anak-anak keturunan kita...Pakcik dan makcik akan menjadi orang paling tidak berguna kalau dalam keadaan sedar masih memilih untuk memeluk tubuh dalam keadaan kita tahu bahawa kita ditipu dan kita ditindas memilih untuk rela dengan kezaliman yang dilakukan secara terus-terusan oleh penyamun yang bernama FELDA".

"Satu hari saya turun ke Kemahang, saya tengok sendiri rumah peneroka yang daif. Bila saya tengok rumah peneroka, tangga pun takde....potong batang kelapa buat tangga. Nak tengok kereta jangan harap....".

"Bila kita failkan kes...tersiar surat khabar supaya ramai pihak ambil perhatian betapa daifnya peneroka. Anak sepuluh, tujuh jadi penyamun, tiga jadi mat rempit...sebab mak bapak takde wang. Mak bapak takde duit nak menyara pendidikan. Sebab itu jenayah sosial tinggi di FELDA seluruh Malaysia sebab kehidupan peneroka yang daif".

http://www.selamatkanrakyatselangor.com/articles_7149_PANAS-Berita-Yang-Tidak-Akan-Keluar-Di-Malaysiakini-atau-Malaysian-Insider.html
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

KRONOLOGI PROSES PERMOHONAN KELANTAN UNTUK LAKSANA HUKUM HUDUD (SEJAK TAHUN 1993)

Pejuang Bangsa shared the following link and had this to say about it:

Kronologi :

1. Selesai tiga tahun mengambil alih pemerintahan Kelantan iaitu pada tahun 1993, Menteri Besar, Nik Abdul Aziz Nik Mat memberitahu kepada rakyat bahawa kerajaannya akan menunaikan janji manifestonya iaitu melaksanakan hukum hudud di Kelantan.

2. Rang Undang-Undang Jenayah Syariah II Kelantan itu kemudian dibahaskan dalam persidangan Dewan Undangan Negeri selama beberapa hari dan mendapat persetujuan lebih 1/3 ahli dewan rakyat.

3. Rang undang-undang itu kemudian dibawa mengadap Sultan Kelantan untuk diperkenan dan ditandatangani. Dengan sedikit penerangan dan ceramah mengenai hukum hakam Islam iaitu hudud terkandung sebanyak 0.001 peratus dari keseluruhan syariah, lalu bersetujulah baginda Sultan Ismail Petra dan terus menurunkan tanda tangan.
Selama setahun hudud Pas diluluskan, iaitu dari tahun 1993 sehingga akhir tahun 1994, Nik Aziz Nik Mat dan wakil-wakil rakyat Pas Kelantan membuat ceramah ke seluruh negeri untuk menyatakan bahawa hukum hudud Pas perlu dilaksanakan.

4. Bagaimanapun, katanya Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Mahathir Mohamad tidak bersetuju dan dengan itu keluarlah fatwa Nik Aziz menuduh orang Umno kafir kerana menolak hukum Allah.

5. Bagi Dr Mahathir, jika Pas hendak melaksanakan hudud, laksanakanlah di Kelantan iaitu negeri pimpinannya bukan di seluruh Malaysia sebab negeri lain masih diperintah oleh kerajaan Barisan Nasional (BN) yang terdiri daripada kaum Cina, India, Iban, Kadazan dan sebagainya.

6. Dia nak buat hudud, buatlah di Kelantan. Kenapa perlu laksanakan sehingga ke negeri lain. Saya sendiri nak tengok bagaimana Nik Aziz potong tangan pencuri, sebat penzina dan merejam perogol,? kata Dr Mahathir pada tahun 1994.

7. Nik Aziz terdiam dan merasakan Pas Kelantan mula terjerat dengan tindak tanduk sendiri untuk melaksanakan hukum hudud. Dr Mahathir sudah memberi lampu hijau, malah bersedia mengambil hudud Pas untuk dilaksanakan di Malaysia jika ia berjaya membanteras kegiatan jenayah dan menepati 100 peratus syariah Allah.

8. Selepas berbincang sesama mereka, Nik Aziz mengeluarkan kenyataan, Kelantan akan tetap melaksanakan hudud kerana sudah mendapat perkenan Sultan Kelantan selaku ketua agama di Kelantan.

9. Dr Mahathir kata, okey... teruskan. Kita nak tengok...

10. Kemudian pada 31 Januari 1995, berlakulah persitiwa mengemparkan di Kelantan iaitu Ahli Parlimen Nilam Puri (sekarang Parlimen Peringat) Mohamad Sabu di tangkap berkhalwat dengan seorang suri rumah yang juga isteri kawan baiknya di bilik 121, Hotel Perdana, Kota Bharu.

11. Ketika serbuan dibuat oleh tujuh orang Penyelia Agama ke bilik itu, Mohamad Sabu hanya memakai kain tuala berwarna hijau (Hak Milik Kerajaan) dan pasangannya, Norma hanya tidak bertudung kepala.

12. Kedua-duanya sedang berada di atas katil. Mohamad Sabu menyandar dikepala katil, manakala Norma di kaki katil. Ditangan Norma ada sebotol kecil ubat seperti makjun. Bagaimanapun, Norma kata ubat itu ubat buasir.

13. Mengikut hudud Pas Kelantan, jika ditangkap kerana melakukan khalwat, pasangan itu boleh disebat sebanyak 80 kali sebatan. Ia sudah termaktub dan tiada maaf bagi mu.

14. Sejak 31 Januari 1995 sehingga pertengahan tahun 1999, Pas langsung tidak menyebut perkataan hudud. Mereka takut ditempelak oleh rakyat dan Umno yang sebelum ini pernah mendesak Nik Aziz menjatuhkan hukuman hudud ke atas Mohamad Sabu dan Norma.

15. Selepas empat tahun berlalu, beranggapan bahawa rakyat sudah lupa dengan kes khalwat Mohamad Sabu, maka Pas membangkitkan semula hukum hudud untuk memancing undi kerana tidak lama lagi ada pilihan raya (November 1999).

16. Rupa-rupanya, Umno dan rakyat Kelantan tidak pernah lupa walaupun empat tahun berlaku. Sebaik saja Pas menyebut perkataan hudud, maka rakyat bertanyakan Nik Aziz kenapa hudud tidak dilaksanakan ketika Mohamad Sabu ditangkap khalwat.

17. Maknanya, Nik Aziz telah mempermainkan Agama Islam. Apabila penjenayah adalah di kalangan pemimpin Pas, Nik Aziz tidak mahu melaksanakan hududnya.


http://kamuntingcentral.blogspot.com/2011/02/panazzz-bukti-sahih-pas-tolak-hudud.html

http://kamuntingcentral.blogspot.com/2011/02/panazzz-bukti-sahih-pas-tolak-hudud.html

1. Selesai tiga tahun mengambil alih pemerintahan Kelantan iaitu pada tahun 1993, Menteri Besar, Nik Abdul Aziz Nik Mat memberitahu kepada rakyat bahawa kerajaannya akan menunaikan janji manifestonya iaitu melaksanakan hukum hudud di Kelantan.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Rabu, 26 Oktober 2011

Penang suck

Azizi Safar wrote:

Jelutong MP Jeff Ooi, who has been raising the issue of housing within his constituency, has concurred with the Auditor-General's Report 2010 that the state failed to build a single low-cost unit in Penang.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Terburai Part I : Parti Ajaran Sesat (PAS) Pas tubuhkan kumpulan militan




Video diatas menjelaskan mengenai kewujudan Kem Latihan Ketenteraan buat Ahlol PAS terutama yang menjawat jawatan Pengawal Keselamatan PAS di Selatan Thailand.

Mengikut apa yang dinyatakan oleh Ustaz Saidi, mereka yang mendapat latihan dikem tersebut diberi latihan pertempuran dan juga Senjata.

Apakah pihak Keselamatan Malaysia terlepas pandang dengan apa yang telah dinyatakan oleh Ustaz Saidi ini? APakah kita sebagai kerajaan yang berdaulat membiarkan pekara ini wujud?

Al Maunah merupakan ahli PAS yang juga mendapat latihan ketenteraan di Selantan Thai sebelum bergiat aktif dan kemudiannya melakukan peperangan ke atas YDP Agong dan Kerajaan Malaysia.

Apakah kita lupa? Isu Al Maunah turut disokong PAS dengan menyatakan sokongan mereka ke atas Al Maunah. Apakah kerajaan terutama pihak Keselamatan seperti PDRM, TENTERA, MKN, dan lain lain agensi hanya menutup mata diatas apa yang dilakukan PAS ini?

Gomo yakin jika Kelantan Tumbang pada PRU 13 ini dan negeri tersebut berada dibawah pentadbiran Barisan Nasional adalah tidak mustahil akan wujud persekentaan yang mana mungkin akan mengakibatkan kehilangan nyawa. Pohon Pihak Keselamatan Negara PDRM,TENTERA, MKN dan mana mana agensi yang berkenaan menyiasat secara detail apa yang dinyatakan oleh Ustaz Saidi sepetimana didalam Video diatas. Jangan Biarkan Pekara Ini Membawa Musibat kepada negara Malaysia.

Pelajar UIA berada dalam zaman Jahiliah

Pelajar Universiti Islam Antarabangsa (UIA) dan pelajar-pelajar luar seperti KUIS dan juga parti dari Pakatan Rakyat ( AMK) yang campur tangan dalam urusan penggantungan Aziz Bari.

Tindak tanduk budak-budak bangang bengap bahlol ini tidak mencerminkan diri mereka sebagai golongan terpelajar.

Pelajar menuntut agar universiti bebas daripada campur tangan parti politik, tetapi mereka sendiri yang membiarkan diri mereka dirosakan oleh parti politik pembangkang. Salah satu aktiviti Solidariti Mahasiswa Malaysia ialah membawa masuk penceramah Pas iaitu Us Azhar Idrus. 

Sudah sekian lama Aziz Bari menonjolkan diri sebagai penentang kerajaan dan kebiadapan semakin terserlah dan semakin berani dari sehari ke sehari.

Aziz Bari hanya berani dalam gelanggang sendiri tetapi penakut dan bacul apabila berada dipentas sebenar. Pernah dalam program wacana anjuran Gempita di PWTC apabila beliau bercakap mengenai perlembagaan persekutuan ,

Beliau menggunakan pemudah cara untuk mengawal soalan-soalan dari khalayak. Tidak ramai yang dapat menyoalnya, hanya beberapa orang saja yang berjaya menyoal beliau , termasuk peguam Dato Salehudin. Beliau gagal menjawab soalan-soalan yang dikemukan dan tergesa-gesa meninggalkan majlis.

Aziz Bari adalah golongan penentang kerajaan sama standard dengan Azmi Sharom yang bersekutu dengan parti pembangkang, cuma tak tahu parti mana yang beliau akan sertai jika ditawarkan kerusi untuk bertanding oleh Anwar.

Perkasa ajak rakyat Malaysia boikot ayam daging



KUALA LUMPUR, Oct 26 — Malay rights group Perkasa is asking its members to boycott chicken, backing a similar proposal the Congress of Unions of Employees in the Public and Civil Services (Cuepacs) made yesterday.

Cuepacs had called on the country’s 1.6 million civil servants to look for cheaper alternatives to pricey items, especially chicken, starting next month.

The move was to protest unreasonable price hikes made on everyday items by unscrupulous traders, according to TV3.

“Do we know who the chicken taukeh (tycoon) is? Can we refrain from eating chicken for a month or two?” Ibrahim said to cheers from the crowd at the second Perkasa general assembly here today.

“I, as the president of Perkasa, support the proposal made by the Cuepacs president to boycott chicken so that these chicken taukehs realise (their error) and repent.”

=====================================================================


Perkasa, kumpulan hak Melayu meminta ahli-ahlinya untuk memboikot ayam, menyokong cadangan yang sama Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) yang dibuat semalam.

Cuepacs menggesa 1.6 juta penjawat awam di negara ini untuk mencari alternatif yang lebih murah untuk barang mahal, terutamanya ayam, bermula bulan depan.

Langkah itu adalah untuk membantah kenaikan harga yang tidak munasabah yang dibuat ke atas barang-barang setiap hari oleh peniaga yang tidak bertanggungjawab, menurut TV3.

"Adakah kita tahu siapa ayam tauke (jutawan)? Bolehkah kita menahan diri dari makan ayam selama sebulan atau dua? "Kata Ibrahim kepada sorakan dari orang ramai di perhimpunan agung Kuasa, yang kedua di sini hari ini.

"Saya sebagai presiden Perkasa, menyokong cadangan yang dibuat oleh Presiden Cuepacs untuk memboikot ayam supaya taukehs ayam sedar (kesilapan mereka) dan bertaubat."

"Tahniah kpd YB Datuk Zulkifli Noordin"

Perhimpunanan agung PERKASA hari ini melantik ahli parlimen Kulim-Bandar Baru, Datuk Zulkifli Noordin sebagai naib presidennya yang baru.

Zulkifli dilantik melalui usul tergempar yang dikemukakan oleh ahli dewan tertinggi PERKASA Muhammad Zahid Md Arip.

Usul berkenaan diluluskan sebulat suara...
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

BN gempur Kedah, Pas ketar dagu

Gempur Penerangan Isu Semasa 
Tarikh : Rabu 26 Oktober 2011
Masa : jam 9:00 pm 
 Tempat : 
Di Dewan Orang Ramai 
Taman Bakar Arang,
tepi Masjid Matang Gedong, 
Sungai Petani, Kedah.
Penceramah : Lokman Adam 280BF393

Fw: Perhimpunan Aman Membantah Kebiadaban Namewee



Subject: Perhimpunan Aman Membantah Kebiadaban Namewee

Salam bro...nak mintak tolong war2kan kat dlm blog bro pasal perhimpunan ni. Nampaknya bila SKMM, Polis & AG tak ambil tindakan... makin menjadi-jadi pulak biadab dan celakanya si Namewee ni. Lepas buat perhimpunan membantah ni..insyaAllah GAN akan susuli dgn menghantar memorandum ke SKMM serta tindakan2 lain yang difikirkan wajar dan berkesan. Matlamatnya...GAN mahu sicelaka tu didakwa mengikut peruntukan undang2 yg ada. .terima kasih.

Pelajar UIA masih kuno pemikiran mereka.

Islam Pas dan Vigil

Pas yang sesat
Sosialis mana mamat ni?
Pelajar UIA memang memalukan negara bangsa. Pelajar yang bernaung dibawah nama Solidariti Mahasiswa Malaysia menjadi seperti pejuang komunis di benua Eropah. Universiti Islam Antarabangsa UIA satu nama yang cukup baik kini tercemar dengan sikap pelajar berhaluan kiri. Lebih memalukan apabila berlaku VIGIL yang ternyata bertentangan dengan ajaran Islam.

GOMBAK, Oct 26 — International Islamic University of Malaysia (UIA) students held a protest last night that drew just 40 after one participating student group pulled out. Solidariti Mahasiswa Malaysia’s (SMM) chairman Ahmad Syukri Abdul Razab said the UIA student group We Unite For Islam (WUFI) withdrew at the last minute over disagreements on how to carry out the protest for academic freedom. “We respect their stand as they are all still active students at UIA,” he told The Malaysian Insider. He said SMM had expected around 500 protesters to join them at UIA’s Gombak campus here, matching the turnout for a similar protest organised by the student rights group last week. Protesters began with a candlelight vigil outside the campus mosque at around 9.00pm before marching to within 200m of the main hall, where they were met by about a dozen members of campus security. SMM had earlier agreed with university authorities they would go no closer to the hall where Home Minister Datuk Seri Hishammuddin Hussein was attending the Prime Minister’s Cup Debate competition. Hishammuddin had taken the place of Datuk Seri Najib Razak, who cancelled his appearance soon after SMM announced their intention to greet the prime minister at UIA with a protest. Protesters then moved outside campus gates where they flashed placards that read “Students demand academic freedom” and “Free universities from the grip of politics” at passing vehicles, some of whom honked in support. The protest ended soon after at about 10.10pm. “This movement will go on and on until freedom is given to academics and students,” Ahmad Syukry told reporters afterwards. He said the protest was not only about UIA don Prof Dr Abdul Aziz Bari, who is now being investigated by the university for remarks he made about the Selangor Sultan, but about how far government will go to respect academic freedom. Despite the low turnout, Ahmad Syukri called last night’s protest a success as SMM was able to hand a memorandum of demands to Hishammuddin via the UIA student union before the march began. He warned that SMM would go ahead with its rally next month if UIA did not drop its probe into Aziz’s alleged offence against the Sultan. Electoral reform group Bersih, which lent its weight to the anti-Lynas movement earlier this month, had agreed to join the rally, he added. UIA suspended Aziz last week after he questioned remarks made by the Selangor Sultan in connection with the raid on Damansara Utama Methodist Church (DUMC) by the Selangor Islamic Religious Department (Jais) in August. The constitutional expert’s statement caused a furore among Barisan Nasional (BN) MPs in Parliament, who urged that action be taken against the don. The outspoken academic chose not to apologise for his remarks even after a police report was lodged against him, insisting he had not meant to challenge the Sultan. Aziz said he was fulfilling his role as an academic when he said earlier this month that the Sultan had intervened in an “unusual and inconsistent” manner over the church raid.

Demo yang berlaku di UIA didalangi oleh AMK Keadilan dan Pas.  UIA sejak penubuhan memang menjadi kubu kuat Anwar kerana 90 peratus pensyarah yang mengajar disana adalah di bawah telunjuk Anwar Ibrahim.

Semasa Anwar bertanding untuk jawatan Timbalan Presiden Umno, semua pensyarah telah turun padang untuk membantu kempen Anwar. Mereka turun padang dengan melakukan pelbagai bentuk seminar dan bengkel yang tujuaannya ialah untuk menyokong gerakan Anwar.

TM berani cakap sebab TM sendiri terlibat dengan gerakan Anwar ketika itu. walaupun hati tidak setuju dengan cara Anwar tetapi terpaksa akur juga, bagaimana TM berbangga kerana berjaya sabotaj satu program Dr Mohd Nur Manuty dan program tersebut terbatal.

Pesuruhjaya Pas Perak yang dungu

  http://perak.pas.org.my/index.php?option=com_content&view=article&id=1431:umno-hanya-memperjuangkan-ketuanan-sekumpulan-individu-melayu-untuk-kaut-keuntungan-negara&catid=46:isu-semasa&Itemid=128
  1. Pakatan Rakyat yang bersungguh berjuang atas kebenaran dan kedaulatan rakyat dengan nilai kebenaran, ketelusan, kesaksamaan dan kepentingan rakyat diletakkan dihadapan, 
  2. Umno sebelum ini telah banyak mengkhianati amanah rakyat, contohnya pemimpin mereka yang memegang kuasa di peringkat kerajaan dengan sewenang-wenangnya menaikkan harga, minyak, diesel, gas dan gula ketika rakyat dibelenggu masalah ekonomi ,
  3. Konsep umno menguruskan rakyat jelas bercanggah dengan ajaran islam
  4. Umno sebenarnya tidak berusaha memartabatkan bangsa melayu, sebaliknya umno menjadikan bangsa melayu semakin haprak, hilang kuasa dan hak orang melayu juga dirampas.
  5. PAS menekankan Islam itu mestilah diutamakan, bahkan dalam konteks Pakatan Rakyat kita perjuangkan kehendak rakyat yang mahukan sebuah Negara yang adil,berkebajikan, berdemokrasi, jentera kerajaan bebas dari dipergunakan oleh umno, berikan hak kebebasan berhimpun dan hak yang sepatutnya menjadi milik rakyat”.
  6. Umno sibuk dengan ketuanan Melayu, sedangkan mereka yang mentadbir negara ini lebih 50 tahun gagal meletakkan melayu di tempat yang sewajarnya”. “
  7. Umno menipu rakyat yang kononnya merekalah parti yang memperjuangkan melayu, jika kita lihat perkembangan dalam Negara pada masa lalu yang menghapuskan imuniti raja melayu adalah umno sendiri” “ 
  8. Umno hanya memperjuangkan ketuanan sekumpulan individu melayu yang ingin mengaut keuntungan Negara” 
Lapan Perkara di atas telah disebut oleh Ketua Pas Perak dalam lama blog Pas Perak . Mangkok ini tak sabar-sabar nak jadi wakil rakyat, oleh itu beliau bercakap bukan menggunakan akal tetapi menggunakan kepala lutut atau kepala di antara dua kepala lutut.

Jika benar Pakatan Rakyat yang bersungguh berjuang atas kebenaran dan kedaulatan rakyat dengan nilai kebenaran, ketelusan, kesaksamaan dan kepentingan rakyat diletakkan dihadapan kenapa masih ramai rakyat Kelantan masih hidup melarat sehingga ada yang berumah di bawah jambatan,  

 Lihat di Pulau Pinang, betapa zalimnya pemerintahan Lim Guan Eng.
Berdosa rasanya apabila mengundi parti pembangkang pada pilihanraya tahun 2008 yang lalu. Pelbagai aib berkaitan pemimpin Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng semakin ketara kebelakangan ini. Lim Guan Eng bukan sahaja menindas peniaga di Komtar, malahan janji beri rumah rakyat dan perlakuan mementingkan kroni dan konco-konco semakin ketara di mata rakyat. Malah Guan Eng juga sentiasa gagal menjawab pelbagai isu dengan telus dan ikhlas. Banyak kenyataan yang cuba mempertahankan isu yang melanda dirinya akhirnya memakan diri sendiri.  Lebih memalukan sudah banyak kali Guan Eng dilihat bertutur seperti lidah biawak yang bercabang.  Pendek kata Guan Eng seperti pemimpin putar alam. Terbaru ialah tindakan tidak senonoh anaknya meraba pelajar perempuan di sekolah Cina dan membayar RM200 ribu sebagai tanda untuk tutup mulut pelajar terbabit. Gara-gara bengang dengan kenyataan beberapa  pemimpin  yang mahu beliau perjelas keadaan sebenar, beliau tampil dengan kenyataan yang berbeza-beza.

Jika benar bercakap mengenai ketulusan dan kebenaran kenapa Pas masih berahsia dan berdolak dalih dalam isu hudud. Hudud yang diserahkan kepada Tun Mahathir sengaja dibuat silap bagi supaya Tun Mahathir menolak hukum hudud. Bila Tun menolak Hudud Pas, Pas menyalak dan menghukum Tun Mahathir anti hudud dan tidak islamik. 

Syukur kepada Allah, Nizar Jalamaluddin sendiri mengaku Pas tidak bercadang menubuhkan negara Islam. Wujudnya Pas hanyalah untuk menumbangkan UMNO. Ini sumpah dan janji Pas sewaktu penubuhan di Sekolah Agama Ehya Al-Sharif Gunung Semanggol. 


Pas menuduh Umno sebelum ini telah banyak mengkhianati amanah rakyat, contohnya pemimpin mereka yang memegang kuasa di peringkat kerajaan dengan sewenang-wenangnya menaikkan harga, minyak, diesel, gas dan gula ketika rakyat dibelenggu masalah ekonomi , 

Ayat di atas memang menyerlahkan kedunguan beliau kerana mengaitkan harga barang dengan Umno. Pas patut tahu bahawa rata-rata peniaga ialah orang Cina dan mereka ahli Dap , mereka lah yang bertanggung jawab dalam mengkhianati arahan kerajaan. Kakitangan kerajaan minta naik gaji, esok mereka naikkan harga barang. Pas hanya menyalahkan Umno kerana mereka tidak pernah belajar ekonomi. 

Maklumlah sekolah agama rakyat Pas mana ada pakar ekonomi. yang ada laha pakar fitnah. Harga keperluan dapur seperti minyak, tepung, gula dan sebagainya, Malaysia lah negara yang paling murah. Kalau tak percaya pergi bandingkan dengan negara-negara jiran di Asean dan Malaysia setakat hari masih berjaya mengatasi masalah ekonomi dengan baik kerana tidak memimjam dari IMF seperti dikehendaki oleh Anwar Ibrahim. [ Siapa yang bodoh?] 


Seterusnya Konsep umno menguruskan rakyat jelas bercanggah dengan ajaran islam, cuba lihat 20 tahun Pas memerintah Kelantan, apakah Pas membangunkan Islam selaras dengan hukum muamalat dan munakahat? Pas hanya menyentuh Hudud sedangkan Hudud adalah sebahagian kecil dalam kanum jenayah Islam. Pas bina berapa buah masjid, berapa bank Islam, berapa buah pajak gadai Islam yang Pas bangunkan, Undang-undang syariah dan keluarga Islam. Siapa yang implement dan wujudkan, adakah dibuat oleh Pas atau Umno yang buat?



Umno sebenarnya tidak berusaha memartabatkan bangsa melayu, sebaliknya umno menjadikan bangsa melayu semakin haprak, hilang kuasa dan hak orang melayu juga dirampas. Ini lagi dungu tidakkan Pas melihat apabila Lim Guan Eng menukar meletakkan nama jalan dalam bahasa cina, Teresa Kok ingin memadam tulisan jawi dan diganti dengan tulisan Cina,
berbangga bila tiada tulisan jawi
Tulisan jawi ini mesti dipadamkan oleh Dap.
Teresa Kok dan Lim Guan Eng telah cuba mengharamkan bacaan Quran dan Azan di waktu subuh, malah tahun lepas lalu Dap melarang program Takbir Raya  kerana mengganggu bukan Islam. Ini tidak pernah berlaku sewaktu pemerintahan BN.  Yang ini pun Pas masih membelas Dap dalam pakatan rakyat.

Bila mana BN ingin memperkasakan Sekolah Kebangsaan, Dap terus mempertahankan sekolah Cina melalui Dong Zhong.


Cukuplah takat tu...nanti balun lagi...