Ahad, 5 Ogos 2012

PAS meredhakan pusat maksiat di Selangor tumbuh bagai cendawan

Statistik yang dikeluarkan oleh kerajaan Selangor
terlalu banyak, tumbuh macam cendawan di Selangor
Kerajaan Selangor akan membuat ketetapan mengenai kegiatan rumah urut yang semakin berleluasa di negeri ini pada mesyuarat mingguan EXCO negeri esok.Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, berkata kerajaan negeri memandang serius isu itu dan akan mencari jalan terbaik bagi menanganinya termasuk kemungkinan mengadakan rancangan penempatan semula.
Jumlah rumah urut yang semakin bertambah di Selangor membimbangkan banyak pihak terutama pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang mendakwa pusat urut tumbuh bagai cendawan sehingga merebak ke kawasan penempatan setinggan sejak kebelakangan ini.Menurut mereka di kawasan Pandan Indah sahaja, terdapat lebih 80 pusat urut dan lebih 200 pusat urut beroperasi di Klang selain berpuluh-puluh lagi di Kuchai Lama, Damansara dan Ampang Jaya.Sebuah akhbar berbahasa Melayu semalam melaporkan bahawa di Kuala Selangor terdapat enam pusat urut beroperasi dalam satu kawasan perdagangan yang baru dibuka manakala pusat urut juga dibuka di kawasan luar bandar iaitu tiga di Sekinchan, Sungai Besar (dua) dan masing-masing satu di Sabak Bernam dan Tanjong Karang.

Mana satu yang betul? 

Menteri Besar Selangor Khalid Ibrahim mengakui terdapat banyak penambahan bagaikan cendawan lepas hujan. Manakala stastistik di atas menunjuk zero lesen rumah urut dalam pemerintahan Pkr, Pas dan Dap.

Mana satu nak pakai?

Sebenarnya dua-dua betul. kenyataan MB betul, statistik pun betul.

Kenapa begitu?

Sebab yang tumbuh bagai cendawan lepas hujan semuanya haram, sebab tu tak ada rekod dalam kerajaan negeri.

Apa tindakan seterusnya?

Pas perlu bertindak, Pas ada Jabatan Amal atau unit militan mereka sendiri yang sanggup mati kerana mempertahankan Islam. Uni Amal perlu bertindak dengan membuat demo disetiap pintu kedai rumah urut atau menyerang pemilik rumah urut dan mengheret keluar pelanggan dan sebat mereka mengikut hukum hudud. Orang bukan Islam dibebaskan dan orang Islam dihukum.

Jihad the final solution