Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Jun, 2012

Jom VIGIL malam ini

Gerakan Mansuhkan ISA yang didokong oleh parti politik pembangkang akan buat kerja jahiliah malam ini di depan ibu pejabat polis Bukit Aman Kuala Lumpur. Boss GMI merupakan orang kuat sebuah pertubuhan Islam dan presiden sebuah NGO yang memantau pilihan raya. Di fahamkan NGO itu adalah anjuran barat.
Vigil ini ialah amalan kristian ortodok yang dibuat pada malam minggu. Jadi mana dia cerdik pandai dalam Pas seperti Azhar Idrus, Dr Fadzli, dan lain-lain lagi.
Kita biasa tengok Badrul Amin, Nizar Jamaluddin dan ramai lagi muslimat Pas sering turut serta dalam program vigil usung lilin dahulu. Malam ini kita tengok siapa pula yang akan turut serta.

Habib Rizieq: "Hakikat Wahabi (Yazid Jawas) Dlm Memecah-Belah Ummat

Ajaran sesat

Osman Kering meninggal dunia

8 hari mogok lapar: Apa jaminan menteri

Laaaaa, mogok lapar tu haram ooi Badrul Amin,,,Depa yang mogok tu kalau nak mampoiih, bagus lah,,,,humban dalam lubang taik..

32 hari tidur di khemah, bimbang dihempap batu

LIHAT SENDIRI PERANGAI MUNAFIK PUAK PUAK AHZAB. MASA ORANG ASLI DI KAWASAN KELANTAN YANG TAK JAUH DARI SINI, AHZAB BUAT TAK AMBIL KISAH. MEREKA HANYA MELIHAT SAHAJA KAPIR HARBI YANG MENEROKA SECARA HARAM DENGAN NAMA LADANG RAKYAT.

TETAPI BILA KEJADIA SEUMPAMA INI BERLAKU DINEGERI ORANG, MEREKA LAH YANG KE HADAPAN KONONNYA UNTUK MEMBANTU, PADAHAL BANTUAN MEREKA ADALAH BANTUAN PENIPU, HANYA UNTUK MERACUN PEMIKIRAN MANGSA AGAR MEMBENCI KERAJAAN YANG MEMERINTAH..

Dari Mimbar PWTC: Mempertahankan Akidah Ahli Sunnah Wal Jamaah

Idea kritik hadis tersebar di kalangan ahli politik

Published on Jun 27, 2012 by malaysiakini
WAWANCARA Walaupun diharamkan kerajaan sejak 26 tahun lalu, buku 'anti-hadis' didakwa tetap meninggalkan kesan secara perlahan-lahan, termasuk melibatkan jaringan ahli politik yang dikaitkan dengan dua bekas perdana menteri.

Malah, pelopornya Dr Kassim Ahmad berkata, atas keyakinan berada di pihak benar, lambat laun masyarakat akan menerima ideanya yang diungkap dalam Hadis: Satu Penilaian Semula yang diharamkan kerajaan.

Kassim Ahmad: Anwar patut dihukum gantung

Published on Jun 29, 2012 by malaysiakini
Mungkin tidak ada intelektual Melayu yang lebih keras sikapnya terhadap Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada Dr Kassim Ahmad.

Di mata Dr Kassim, Anwar seorang ahli politik "lidah cabang", "pengkhianat negara" yang suka memfitnah dan terus terpalit pelbagai isu, antaranya dakwaan menerima dana asing.

Sebut sahaja nama Anwar, nada sarjana kontroversi itu terus bertukar keras. Beliau malah beberapa kali mengulangi hasrat untuk "meludah", "menggantung", "memancung" dan "menempeleng" ketua umum PKR itu.

Cerita Berkaitan: http://www.malaysiakini.com/news/202210 http://www.malaysiakini.com/news/202210

Mengaku saja lah, satu Malaya dah tau

Apa pula nak berdalih , bagi alasan macam-macam, sememangnya Pas telah  lama memburu artis agar masuk Pas tetapi ada yang gagal.  Antara mereka yang gagal diheret ke kancah tentera ahzab ialah Amy Search dan Mus May.

Pas sanggup berpanas di depan rumah Amy semata-mata mahukan dia sain borang keahlian seperti yang dilakukan oleh Bob Lokman dan beberapa orang artis lagi.

Baru-baru ini Bob Lokman terpaksa dikejarkan ke hospital Taiping selepas hadiri program Pas di sini. Selagi mampu tenaga Bob Lokman akan diperah, bila dah letih dan lunyai Pas akan abaikan.

Seperkara lagi ialah , bila dah jadi ahli Pas, artis akan dibawa berjumpa dengan tok guru untuk makan bersama, entah serbuk apa yang dimasukkan dalam makanan dan minuman mereka agar mereka menjadi taksub kepada pemimpin mereka.

sekian....

Karnival Motosikal di Stadium Nasional Bukit Jalil esok

PUTRAJAYA - Kementerian Belia dan Sukan (KBS) akan menganjurkan program 2Wheels Palooza 2012 atau Karnival Motosikal selama dua hari mulai esok di pekarangan parkir A dan B Stadium Nasional Bukit Jalil.

Kenyataan KBS menyebut karnival itu merupakan acara perhimpunan tahunan terbesar yang menggabungkan pelbagai aktiviti sukan permotoran, perhimpunan kelab permotoran, pertandingan autoshow motosikal, pertandingan sukan ekstrem dan sebagainya.

Objektif penganjuran karnival itu ialah memberi kesedaran kepada komuniti belia berhubung keburukan lumba haram, penyalahgunaan dadah dan masalah gejala sosial, selain menyediakan program alternatif kepada mereka untuk menunjukkan bakat serta kemahiran dalam suasana terkawal, sistematik dan selamat.

Turut diadakan ialah pameran Jabatan Pengangkutan Jalan, Jabatan Keselamatan Jalan Raya Malaysia, Agensi Antidadah Kebangsaan, Polis DiRaja Malaysia dan Jabatan Bomba.

Penyertaan dalam aktiviti karnival terbuka kepada semua tetapi perlu melepasi syarat …

Fathul Bari dan Ridhuan Tee jadi punching bag oleh tentera ahzab di Kelantan,

Malam tadi TM mengikuti video penuh satu wacana bertajuk PRU 13, Ancaman kepada Islam.

Wakil Pas Dr Fadzli dengan angkuhnya bercakap tentang parti Pas yang semua betul dan Umno yang semuanya salah.

Sepatutnya beliau tak perlu menghentam Umno, cukup setakat membicarakan ancaman terhadap Islam seperti isu murtad, isu Dap nak jadikan negara ini sebagai negara Kristian dan PM adalah Kristian. Ancaman Syiah yang ingin menguasai negara dan kini sudah berada dalam Pas dan juga dalam pentadbiran kerajaan.

Panels juga patut menyentuh isu murtad di DUMC, isu larangan azan, isu tulisan jawi yang dimainkan oleh Adun Teresa Kok, isu penggunaan khalimah Allah yang ditutut oleh Gereja St Herald.

Ancaman -ancaman ini boleh dikupas dan dibincangkan dengan baik. Pas melalui Dr Padzli telah mengeret isu muzakarah Umno Pas, isu lebuhraya rakyat, isu stadium isu yang disentuh tak releven langsung dengan tajuk.

Moderator dari TV 9 juga tak pasal2 menyentuh isu Royalty minyak yang tak ada kena men…

Tian Chua buktikan Altantuya di Paris

Hapuskan Sistem Kuota Jika Bercakap Soal -Winnable Candidate- Tengku Azlan

Wacana Perdana 11 - PRU 13: Masa Depan Islam (versi USTREAM) - 24/06/2012

Komen Abu Aqif: Alhamdulillah, Allah menjadikan program ini baik buat UFB..

Mereka sedikit sebanyak, bukan sedikit sebanyak, memang banyak pun telah menaikkan lagi nama UFB. Dengan posisi UFB di tengah² menjadikan UFB sebagai "center of attraction". Walaupun lokasi, penonton, panel dan moderator kelihatan berat sebelah dan menyebelahi pihak di satu lagi, UFB berjaya menguasai program dengan baik.

Moderator dilihat berat sebelah kerana kerap melakukan provokasi dan menyampuk setiap kali UFB dan Dr Ridhuan Tee sedang berbahas. Tetapi moderator tersangat sopan dan menjadi pendiam bila Dr Fadzli dan Dr Maza sedang berbahas. Lepas ni mungkin beliau boleh berhenti dari Tv Hijrah dan beralih arah ke TV PAS, TV Selangor atau TV Kelantan sebagai karier beliau akan datang.

Jika dilihat sekali imbas, program ini mungkin diadakan semata-mata untuk UFB. UFB menjadi tumpuan penonton dan penonton pula seperti terpegun setiap kali UFB menjawab persoalan yang diajukan. Walaupun penonton keli…

Euro 2012: Siapa sangka Italy masuk final ?

Euro 2012: Italy mara ke final selepas menewaskan Germani 2 - 1 (Italy - M.Balotelli Minit 20, 36) (Germany - M.Ozil Minit 90)

Kekalahan Germany mungkin kerana mereka terlalu yakin untuk menang besar.
Final Euro
Spain vs Italy
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Pakar ekonomi Pas dah makan taik sendiri

Published on Mar 6, 2012 by pasbera
Berapa Felda nak bagi? Berapa banyak duit Felda dapat dari penyenaraian FGVH? Tipu ke tak tipu?

Ikuti penerangan oleh Pakar ekonomi ANAK, Dr. Rosli Yaakop.

Pogram Dialog Warga Felda bersama:

1) Dr. Rosli Yaakop (Bekas Timbalan Pengarah Bank Negara Malaysia)
2)Tuan Haji Harris Abdullah (Peguam peneroka)

Moderator: Ust. Yohanis Ahmad (Pengerusi ANAK Negeri Pahang)

Tarikh: 4 Mac 2012 (Ahad)
Masa: 5.00 petang
Tempat: Pusat Khidmat Umum Felda Tementi (kawasan perniagaan/kedai MARA)

P/S..
Ada orang komen Umno tu mamak, mamak tu ramai dalam umno. cuba tengok atas kiri....mamak ke negro?

Penyenaraian FGVH catat premium 84 sen

FAKTA ISU SCORPENE DEDAH PEMBOHONGAN BESAR ANWAR

Tiada Perdana Menteri di negara ini yang terpaksa berdepan dengan kezaliman pihak pembangkang berbanding dengan Datuk Seri Najib Tun Razak.Beliau bukan sahaja difitnah, ditohmah dan dijadikan sasaran bagi senjata politik pembangkang, tetapi mereka juga turut menyeret isteri dan ahli keluarganya yang tidak berdosa.Daripada kes kematian bekas pembantu Exco Selangor hinggalah kepada isu kapal selam Scorpene, semuanya disalahkan kepada pundak Perdana Menteri.Yang merancang segala jentera propanda licik ini tidak lain tidak bukan adalah Anwar Ibrahim yang mengepalai tiga puak yang berlawanan ideologi, prinsip perjuangan dan kepentingan politik.Namun kenyataan anggota bebas Parlimen, Datuk Seri Zahrain Hashim dua hari lalu berhubung isu Scorpene telah membersihkan nama Perdana Menteri daripada sebarang tuduhan rasuah dan penyelewengan dalam urusan pembelian kapal selam itu.Ia sekali gus meranapkan strategi Anwar dengan mengeksploitasi pertubuhan bukan kerajaan, Suaram untuk menjadikan isu t…

Nyawa Politik Khalid Di Hujung Tanduk

Kata orang kejayaan seorang lelaki adalah kerana wanita di belakangnya, tetapi kejatuhan seorang lelaki juga adalah kerana wanita. Mungkinkah Menteri Besar Selangor, Dato' Seri Khalid Ibrahim akan jatuh kerana wanita yang bernama Faekah, iaitu Setiausaha Politiknya?Khalid nampaknya tersepit antara sayang dengan tanggungjawab. Kita tahu Khalid sayang pada Faekah kerana itu beliau telah cuba sedaya upaya untuk membela Faekah dengan berkata, "Faekah hanya menandatangani surat sokongan itu tanpa dia sendiri mempunyai kuasa untuk memberikan projek kepada syarikat yang disokong". Dalam kes ini, Faekah didapati telah merekomenkan syarikat anak saudaranya sendiri sebagai panel peguam kepada anak-anak syarikat kerajaan negeri.Nasib baiklah, Khalid tidak perlu membuat keputusan sendirian, tetapi perlu diambil secara kolektif melalui mesyuarat Exco. Apa yang berlaku ialah para Exco telah mengambil keputusan bahawa Faekah perlu meletakkan jawatannya esok. Ramai yang berkata ba…

Nurul Izzah Sahkan SUARAM Menipu

Akhirnya, Nurul Izzah terpaksa menerima hakikat bahawa tidak ada perbicaraan yang berlangsung di Perancis mengenai isu kapal selam Scorpene. Dalam Sidang Parlimen 26hb Jun baru-baru ini, Nurul Izzah antara lainnya bertanya Menteri sekiranya Malaysia akan memohon untuk menjadi pemerhati di Mahkamah Tribunal Perancis untuk mendapat akses kepada siasatan berhubung kes tersebut.Y.B Dato' Seri Ahmad Zahid Hamidi menjawab bahawa keperluan itu tidak timbul kerana pihak Perancis telah memaklumkan bahawa tiada perbicaraan yang berlangsung mengenai kapal selam scorpene di negara itu.Nurul Izzah kemudiannya akur dengan jawapan tersebut dan bertanya lagi sama ada Suruhanjaya DiRaja akan ditubuhkan untuk menyiasat perkara tersebut dan dijawab oleh Menteri Pertahanan sebagai tidak perlu kerana pembelian kelengkapan angkatan tentera dibuat mengikut tatacara perlaksanaan kontrak perolehan pertahanan negara. Maka dengan itu, semakin jelaslah penipuan SUARAM mengenai perbicaraan di mana Nurul Izza…

Saham Felda Global Venture Holdings naik

Seperti diduga ia sudah bikin gegar sekalipun sesetengah pihak khususnya pembangkang cuba memperlekehkan penyenaraian FGVH.Dalam suasana pasaran saham yang tidak menentu sekarang saham FGVH mencapai premuim 84 sen. Ia ditawarkan pada harga RM4.55 sen sesaham dan sejurus selepas gong mula pasaran dipalu oleh Pengerusi Felda,Tan Sri Isa Samad harga saham FGVH catat RM5.39.

Jangan lupa FGVH juga ada rekod tersendiri iaitu IPO terbesar di Asia ketika ini dan kedua terbesar selepas Facebook.Penyenaraian Facebook catat penurunan. Lonjakan harga saham FGVH ini telah disambut dengan tepukan pengurusan Felda dan tokoh-tokoh korprat yang hadir  di situ untuk menyaksikan penyenaraian saham itu.

Perjalanan Saya (Mohd Ali Rustam) 17.6.2012 Ahad

Published on Jun 21, 2012 by MohdAIiRustam
suasana semasa merasmikan perlumbaan perahu naga antarabangsa melaka anjuran persatuan perahu negeri melaka sebanyak 55 buah pasukan perahu naga dan pertandingan acara badang melaka di dataran sungai melaka. alhamdulilah salam 1Malaysia melaka maju negeriku sayang negeri bandar teknologi hijau dar

DAP Haprak - Campur Tangan Urusan PBT Bagi Projek Pada Kroni.mp4

Timbalan Ketua Pemuda MCA Selangor, Ching Eu Boon hari ini mendedahkan campur tangan ahli majlis Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) dari DAP iaitu saudari Tiew Way Keng yang menyalahgunakan kuasa beliau untuk memberikan kontrak kepada firma peguam untuk menguruskan kes melibatkan Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ).

Tiew Way Keng telah menyalahgunakan kuasa beliau untuk memberikan kontrak ini kepada firma peguam yang dimiliki oleh Ahli Parlimen Segambut, Lim Lip Eng dengan kos sebanyak RM 55,000 sedangkan kontrak awal telah pun diberikan kepada pihak guaman yang lain dengan kos hanya sebanyak RM15,000 sahaja.

"Selama ini, DAP cuba menonjolkan imej parti yang lebih bersih dan telus berbanding PKR dan PAS. Pemimpin-peimpin DAP sedaya upaya mengekang berita-berita buruk dan salah laku pemimpin mereka dari tersebar kepada rakyat.

Namun begitu, ini tidak bermakna DAP merupakan sebuah parti yang bersih. Hakikatnya, campur tangan DAP dalam pentadbiran kerajaan negeri terutamanya di…

Lim Guan Eng Tipu Rakyat Lagi

Lim Guan Eng sekali lagi telah menipu bulat-bulat kepada rakyat.

Awal bulan ini, dia dilaporkan telah menyatakan bahawa BN Pulau Pinang telah menipu terhadap janji yang dibuat terhadap isu pelabuhan bebas cukai.

Di telah menuntut agar BN Pulau Pinang memohon maaf terhadap janji yang telah mereka mungkir dan berkata bahawa PM telah menolak cadangan tersebut.

Apabila ditanyakan tentang status pelabuhan bebas cukai bagi negeri tersebut, Lim berkata bahawa PM menyatakan bahawa sudah terdapat 5 zon bebas cukai di Pulau Pinang, isu untuk menjadikan BN Pulau Pinang sebagai pelabuhan bebas cukai tidak menjadi isu.

Dengan itu, blog-blog dan portal pro-pembangkang mula membantu Lim dengan menyebarkan mesej berkenaan.

Nampaknya, Lim terlupa tentang rekod dan dokumentasi. Orang politik sepatutnya tahu bahawa mereka tidak boleh menipu kerana kini kebenaran boleh dicari di hujung jari.
Jawapan PM terhadap perkara tersebut yang telah direkod adalalh seperti berikut: "Walaupunn status pelabuha…

Zaliah Perlu Jelaskan Sumber Kekayaannya

Menarik sebenarnya bila kita membicarakan mengenai akaun induk RM 3 bilion yang agak heboh diperkatakan sejak dulu hingga kini. Surat Akuan Bersumpah (SD) yang Ketua Umum PKR kemukakan nyata tidak berupaya menarik tirai penamat untuk isu kontroversi ini.Apatah lagi bilamana bekas Ketua Pengarah Siasatan BPR, Abdul Razak Idris mengakui SD tersebut dibuat atas permintaan Anwar Ibrahim dan bukannya dilakukan atas sebab terdetik dari kesedaran dirinya sendiri.Tambah menghangatkan keadaan bilamana Ummi Hafilda tampil dengan pendedahan tentang seorang wanita misteri yang dikatakan rapat dengan Ketua Umum PKR itu semasa Anwar memegang jawatan Menteri Kewangan dan Timbalan Perdana Menteri.Wanita misteri yang dikaitkan dengan Anwar Ibrahim dalam isu RM 3 bilion ini telahpun kita ketahui identitinya, dikenali sebagai Zaliah Zakaria. Menurut pengakuannya, dia pernah memiliki wang tunai dan hartanah bernilai RM100 juta.Zaliah juga mengakui mengenali Wan Azizah sewaktu menjawat jawatan dalam syari…

Sidang media Rafizi lembu Ramli paling berani, paling keras.

Sidang media oleh Rafizi mengenai akuan bersumpah yang dibuatnya di pejabat PKR cukup keras.

Tahniah Rafizi, cuma dalam masa yang sama dia juga telah terjun bersama labunya. Rafizi juga seolah-olah memiliki 6 kotak dukomen rahsia kerajaan.

Rafizi budak hingus yang masih belajar ketika isu SD Dato Murad kini mendakwa mempunyai bukti pelewengan dan salah guna kuasa Dato Murad semasa menjadi penjawat awam.

Pada awal sidang media Rafizi mendakwa akuan bersumpah tidak lengkap dan lemah.

Rafizi juga mengugut untuk mendedahkan surat peribadi beliau kepada Tun Mahathir.

Rafizi kemungkinan besar adalah subjek utama siasatan kes 20 akaun bernilai RM 3 billion milik Anwar. Siap lah engkau lembu, pisau sembelih sudah mencium mangsanya.

Rafizi juga mendedahkan banyak fakta (benar) salah laku Dato Murad, mana sumber dia dapat ? Tetapi hairan kenapa rahsia boss dia melanggan china doll dan sebagainya dia tak tahu.

Agak-agak Rafizi ni kenal kah dengan Rahim Ghaust?


Sent from my BlackBerry®…

TAIPING : MPT bertindak terhadap premis perniagaan yang melanggar syarat

Tahniah kepada Majlis Perbandaran Taiping (MPT) kerana bertindak terhadap premis menjual makan yang meletakkan berbelas-belas atau berpuluh-puluh meja kerusi di atas jalan.

Ini mesej yang diterima dari seorang rakan jam 9.20 malam tadi


First time d tpg lihat mpt buat operasi angkut meja kedai mamak.
Tahniah MPT. Sebelum ini kerajaan negeri Perak telah melarang lori 22 tayar daripada mengangkut keluar pasir dari Perak.

Tindakan kerajaan negeri adalah berpunca aduan orang awam yang kurang selesa mihat 800 lori keluar masuk kampung setiap hari.

Dalam kes meja kerusi kedai kopi yang bersepah diatas jalan boleh dikatakan perkara biasa. Harap penguat kuasa dapat membuat rondaan keseluruh kawasan kawasan perumahan yang terdapat banyak premis menjual makanan.

Seperkara lagi ialah masalah gerai-gerai haram yang membuka perniagaan mereka di atas parking lot. Harap MPT bertindak juga terhadap mereka.

Kepada peniaga pula janganlah menyalahkan pihak berkuasa kerana bertindak terhadap me…

Ikhwan Muslimin dibawah pengaruh Barat

Hassan al Bana merupakan pengasas gerakan Muslim brothers atau Ikhwan Muslimin satu gerakan politik di Mesir dan mempunyai hubungan rapat dengan Pas Malaysia. Kini orang penting dalam gerakan ini ialah satu nama yang selalu disebut oleh Anwar Ibrahim iaitu Yusof Qardawi.

Ikhwan Muslimin merupakan militan Islam yang banyak terlibat dalam perperangan saudara terutama dalam menentang pengaruh penjajah barat di bumi arab. Ikhwan juga mempunyai kaitan dengan penubuhan militan Hamas dan Al-Qaeda.
Kini Yusof Qardawi adalah orang kanan pergerakan militan Ikhwan Muslimin dan beliau seperti juga Hadi Awang telah mengeluarkan fatwa bahawa para pemberontak yang mati ketika demontrasi menumbangkan Hosni Mubarak adalah mati syahid. 
Qardawi juga disebut-sebut oleh Ikhwan Muslimin sebagai tokoh utama menggantikan Mubarak tetapi Barat lebih bijak dari Ikhwan. Percaturan politik secara halus dan terancang oleh Barat telah berjaya mempergunakan gerakan Ikhwan ini untuk jangka masa yang pendek.
Hari in…

Nizar menghina warga TLDM dan menfitnah Dr Zambry

Anggota TLDM luah rasa marah terhadap Nizar

Kerajaan Akan Beri Bantuan Seumur Hidup - Zahid Hamidi 26/6/2012

Zahid Nafi Sms Isteri Berunsur Ugutan 26/6/2012

Sekretariat Ulama-Umara dilancarkan

Lepas demo lori 22 tayar, askar pula nak buat demo.

Pembangkang tak habis-habis dengan demo. Dua minggu lalu demo penggusaha lori 22 tayar di Johor, Melaka dan Perak.

Cubalah buat demo depan hospital pula! Bantah bayaran RM 1 yang dikenakan kepada pesakit luar.

Atau cari lah isu yang banyak di negeri pembangkang yang banyak isu.

Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi has refuted a claim that his wife had threatened a group of army veterans who want him sacked as defence minister, saying she was only advising them against carrying out their protest rally this Friday.
The Malay Army Veterans Association (PVTM) had planned to demonstrate their anger at Ahmad Zahid (picture) outside the Ministry of Defence (Mindef) on June 29 for allegedly breaking his promise to set up a special pension fund for retired soldiers, but cancelled it after their president, Datuk Mohd Ali Bahrom, said he had been threatened by the minister's wife through a text message.
"My wife and Ali are from the same village. They know each other even though they are not rel…

Over 200000 ex-soldiers don't get pension

KUALA LUMPUR, June 26 — Some 202,675 former soldiers nationwide do not receive pension as they left the service earlier than specified, Dewan Rakyat was told today.

Defence Minister Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi (picture) said despite this, their welfare was looked into by the Veterans Affairs Department (JHEV) and the Armed Forces Ex-Servicemen's Affairs Corporation (Perhebat).

He said the JHEV and Perhebat provide various forms of aid to soldiers who retired after serving less than 21 years.

They include aid to offset the cost of living, entry of students into institutions of higher learning, schools, disaster relief and medical expenses.

"The government has no plans to give monthly food coupons to former soldiers who don't get pension. What we are giving is better over the long run unlike food coupons which are temporary," he said when replying to a question by Datuk Johari Abdul (PKR-Sungai Petani).

Zahid said the various forms of government aid given to former s…

ARKIB: Antara Pas dan Anwar

Assalamua'laikum, semua.

Secara peribadi saya menganggap keputusan PRU12 ada kebaikan dan keburukkannya kepada negara Msia amnya dan org Melayu khususnya.

Sudah pasti semua menteri besar yang baru bagi negeri Kedah, Penang, Perak dan Selangor dan exconya yang dilantik akan membuat kerja yg "cemerlang" dalam jangka masa yang terdekat, ini kerana semua mata rakyat dan musuh-musuh mereka, iaitu BN, akan memerhati semua tindak tanduk yg akan mereka lakukan. Ini secara tidak langsung dapat "mendidik" BN bagaimana mereka harus mentadbir negeri2 dan K'jaan Pusat, jika tidak mereka akan menjadi tidak relevan lagi pada PRU13.

Masalah besar yang mungkin akan dihadapi oleh pakatan BA ialah hubungan antara PAS dan DAP, yang akan menjadi seperti duri dlm daging.

Dan yg paling besar ialah bantuan kewangan dari kerajaan pusat kepada negeri-negeri yang diterajui oleh BA akan "disekat" atau disalur tidak melalui kerajaan negeri.

BN akan memberi alasan mereka sendi…

Pendedahan Zaliah Zakaria amat menarik

Zaliah Zakaria, 56, mengakui mengenali Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail ketika memegang jawatan Presiden dan juga pemilik Syarikat Wira Tangkis Sdn. Bhd. Syarikat Wira Tangkis banyak memberi sumbangan dalam kejohanan badminton Badan Amal dan Kebajikan Tenaga Isteri-Isteri Menteri (Bakti) pada akhir 1990-an semasa Anwar menjadi Timbalan Perdana Menteri dan pernah menaja aktiviti sukan air salah seorang anak Anwar di Pulau Pinang semasa Ketua Pembangkang itu dalam penjara selain menerima kunjungan Wan Azizah yang baru pulang dari mengerjakan umrah semasa menetap di Dubai, Emiriyah Arab Bersatu (UAE). Ummi Hafilda mendakwa, Anwar kenal sangat dengan wanita tersebut yang bukanlah seorang istimewa atau ahli korporat tetapi cukai pendapatan mencecah RM50 juta. Selain itu, Ummi Hafilda mendakwa, wanita itu memiliki atau mempunyai kaitan dengan 62 hartanah mewah berupa kondominium dan banglo kebanyakkan di Pulau Pinang. Berikutan dakwaan itu,Dalam pada itu, Zaliah mendakwa memiliki aset b…

Apa masalah dengan Kinabatangan ini?

Zaman dahulu bila sebut nama Ketua Menteri Sabah, dia adalah seorang yang amat kaya. Syed Kechik kaya raya sehingga mampu memiliki Boieng 707, Tun Mustapha dikatakan hidup seperti seorang Sultan. Pun begitu tak ada orang pertikaikannya.

Kini Bung sibuk pasai Syed Mokhtar pulak, pasai apa? Kalau cina Dap seperti Lim Guan Eng pertikai tentang Syed Mokhtar tak kisah lah sebab perangai pembangkang tak boleh tengok Melayu kaya.

Nasiblah projek landasan keretapi berkembar dikongsi bersama oleh Syed dengan Gamuda, kalau lah MMC sahaja sudah tentu ia menjadi kecaman.

Kini kekayaan Syed Mokhtar telah menjadi modal politik pembangkang dalam ceramah PKR, PAS dan DAP. Peliknya bila Melayu dikritik dan dihina adalah pulak puak yang yahudi di bawah yang bertakbir.

Bung Mokhtar ini agaknya nak keluar Umno dan masuk PKR kut?

Azalina - Ulasan mengenai isu RAPID di Pengerang.flv