Ahad, 30 Disember 2012

Rakyat Ingin Tahu Bagaimana Nga, Ngeh Dapat RM31 Juta Untuk Beli Upayapa...

Diterbitkan pada 30/12/2012
30/12/2012 -- Rakyat ingin tahu bagaimana Nga, Ngeh dapat RM31 juta untuk beli Upayapadu: Datuk Hamidah Osman



PENGERUSI DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pantai Remis, Nga Kor Ming perlu menjelaskan sumber wang yang mereka diperolehi untuk membeli dan memiliki syarikat Upayapadu Sdn. Bhd. yang dikaitkan dengan pemberian tanah seluas 10,526 ekar di Mukim Relai, dekat Gua Musang, Kelantan.

Pengerusi Jawatankuasa Industri, Pelaburan, Pembangunan, Usahawan, Pelancongan, Kebajikan dan Hal Ehwal Wanita negeri, Datuk Hamidah Osman, berkata rakyat ingin tahu bagaimana mereka memperolehi dana sebanyak RM31 juta bagi tujuan membeli syarikat tersebut.

"Mereka masih berdolak-dalih mengenai perkara ini dan cuba mengalih perhatian dengan membangkitkan isu lain pula.

"Cara paling terbaik ialah mereka perlu tampil mendedahkan dan menjelaskan perkara yang sebenar," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Majlis Penutup Pesta Buku Perak di Pasar Raya Mydin, Meru Raya, dekat Ipoh hari ini.

Sementara itu, Hamidah yang juga ADUN Sungai Rapat, kesal dengan tindakan ADUN Pantai Remis, Nga Kor Ming yang masih berdegil dan enggan memberi kenyataan kepada polis berhubung kes ugutannya terhadap beliau.

Menurutnya, pihak polis telah meminta Kor Ming tampil untuk memberi keterangan berhubung ugutan terhadap dirinya kerana mendedahkan skandal pemilikan tanah membabitkan dua pemimpin DAP Perak pada sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak, lalu.

"Sehingga hari ini, beliau gagal memberi keterangan berkaitan ugutan itu sebaliknya ADUN Tronoh, V. Sivakumar pula yang tampil membuat laporan polis.

"Saya kecewa dengan sikap beliau itu dan jika saya telah membuat laporan palsu berhubung ugutan itu, maka Kor Ming sendiri yang patut buat laporan polis dan bukannya Sivakumar kerana pada masa itu, dia tidak ada di situ.

"Walaupun sudah diminta datang untuk memberi keterangan, Kor Ming tidak hadir dan difahamkan Timbalan Pendakwa Raya akan keluarkan arahan untuk meminta beliau hadir beri keterangan berhubung laporan polis saya terhadap ugutan yang dibuat olehnya," katanya.

Pada 22 Disember lalu, Hamidah membuat laporan polis terhadap Kor Ming kerana mengeluarkan ugutan terhadapnya selepas mendedahkan skandal pemilikan tanah milik Kerajaan PAS Kelantan.

Hadi Awang perlekeh Cikgu Non

Pengarang buku Air mata Memali dan Kafirkah Aku, Cikgu Non al-Afghan dihina oleh Hadi Awang.

Kata Hadi "Dia cikgu sekolah rendah sahaja, mengajar A, B, C sahaja dan tak layak untuk komen amanat saya".

Cakap Hadi seolah-olah menafikan peranan Cikgu Non yang berusaha keras membangun kan madrasah dan menjadi guru di Madrasah Kg Memali.

Pun begitu , kita berharap Hadi Awang berani berdepan dengan Cikgu Non di TV3 atau RTM.



Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Mogok Lapar 100 Jam Pembulak

KUALA LUMPUR – Sebahagian daripada kumpulan 18 'pejuang alam sekitar sejati' yang menganjurkan mogok lapar selama 100 jam bermula pukul 8 malam Khamis lalu hari ini dikesan makan tengahari di sebuah hotel dan beberapa restoran berhampiran Dataran Merdeka.

Jurugambar kami berjaya mengesan perbuatan itu sebentar tadi yakni ketika mogok baru sahaja mencecah masuk ke 63 jam.

Menurut jurugambar berkenaan, peserta mogok pada awalnya memperlihatkan kepada orang ramai sekitar dataran bahawa mereka dalam keadaan yang sangat lemah.

Bagaimanapun selepas beberapa ketika, seorang demi seorang mula hilang dari tempat mogok lapar terbabit.

Mengesyaki sesuatu, jurugambar Mynewshub mula menjejaki mereka secara senyap dan akhirnya berjaya menemukan sebahagian peserta yang makan dengan pantas di beberapa kawasan sekitar Dataran Merdeka.

Malah lebih memeranjatkan, sebahagian peserta yang dikatakan merupakan ahli DAP dilihat menerima bungkusan makanan yang dihantar kepada mereka.

Memetik kenyataan penganjur program berkenaan sebelum ini, Tan Woen Tian berkata, mogok lapar selama 100 jam itu sebagai protes terhadap beberapa isu alam sekitar dan kemasyarakatan.

Mogok lapar itu jelas beliau akan berakhir pada detik tengah malam Tahun Baru 2013.

Pesertanya – yang juga akan terdiri daripada remaja dan pesara – hanya akan minum air botol sepanjang tempoh tersebut (petikan Malaysiakini).

Woen Tian berkali-kali menegaskan aspek hanya minum air berkenaan ketika sidang media pada malam pelancaran kempen itu.

Beliau bagaimanapun sama sekali tidak menyentuh mengenai 'aktiviti makan diam-diam' seperti yang ditemui pihak kami hari ini.

Beliau juga tidak sekali pun mengatakan ia adalah kempen 'sepatutnya lapar' tetapi bertegas ia adalah mogok lapar selama 100 jam.

Anggota jawatankuasa pemandu BERSIH 2.0, Wong Chin Huat yang sebelum ini bersemangat juga tidak kelihatan di Dataran Merdeka hari ini.

Mogok 'sepatutnya lapar' berkenaan dianjurkan oleh Malaysian Youth Against Public Hazard (MYAPH).

Berikut kronologi penemuan kami;

Gambar utama: Pukul 12.28 – ada peserta menerima bungkusan nasi.

Gambar 2 dan 3: Pukul 12.55 – peserta keluar mencari kuih dan makan sepanjang perjalanan balik ke lokasi mogok lapar.

Gambar 4: Pukul 1.18 – Dua orang Peserta mogok pulang ke hotel.

Gambar 5: Pukul 1.32 – Dua orang peserta mogok lapar makan di restoran berhampiran Masjid Jamek.

Gambar 6: Pukul 1.41 – Seorang lagi peserta mogok lapar datang makan di restoran yang sama.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Cikgu Non vs Hadi Awang

Debat Perdana



Setelah menyepi kan diri beberapa minggu akhirnya Hadi Awang membuka mulut dan bersedia untuk menjawab isu amanat beliau 1981 sehingga menyebabkan berlaku penentangan terhadap kerajaan oleh kumpulan Ibrahim Libya yang membawa kematian dan menukarkan sejarah Pas sebagai parti Islam kepada sebuah parti rebellian atau kumpulan ekstrem. Selepas itu dalam tahun 2000 muncul pula kumpulan al-Maunnah dan kumpulan Styer. (Styer bertujuan untuk memusnahkan kilang arak yang terdapat di Shah Alam).

Peristiwa Memali terus menjadi barah kepada Pas dalam isu Tabung Memali. Cikgu Non mangsa fitnah Senator Husin sehingga beliau dipecat daripada Pas telah bangkit untuk mendedahkan kemunafikan Pas terutama dalam isu Memali. Cik Non telah menulis dua buah buku yang berjudul Air Mata Memali dan terkini ialah Kafirkah Aku yang ditujukan khas kepada Presiden Pas Hadi Awang.

Selepas membisu lebih seminggu, Hadi muncul dan memohon diberi peluang 1 jam untuk bercakap di televisyen. Permintaan telah diluluskan dan sebaik-baiknya RTM dan TV3 hendaklah menjemput sama Cikgu Non untuk berdepan dengan beliau.

Apa macam?

Kor Ming Terus Berdolak-dalih,Enggan Beri Kenyataan Kepada Polis

Skandal Tanah 48 tahun berulang di Kelantan



48 tahun dulu yakni sekitar tahun 1964, Kerajaan Pas Kelantan tika itu pernah menyerahkan tanah hutan balak yang luasnya melebihi 300 000 ekar di Gua Musang kepada sebuah syarikat Timber & Mine Industrial Corporation milik tauke Cina dari Singapura kononnya untuk tujuan pembangunan.

Namun rakyat bukannya buta kayu untuk melihat hakikat sebenar pajakan tanah selama lebih 30 tahun itu tujuan utamanya tak lain dan tak bukan ialah untuk kegiatan pembalakan kayu kayan.

Rentetan daripada itu, timbul riak-riak kemarahan rakyat terhadap Kerajaan Pas Kelantan namun untuk beberapa ketika suara protes rakyat dapat dibendung dan dikekang daripada merebak lebih luas.

Bagaimana pun apabila berlaku krisis kepimpinan Pas di negeri itu yang turut membabitkan isu pemberian tanah dan kawasan balak untuk kepentingan kroni, akhirnya rakyat bangkit secara besar-besaran mengakibatkan Pas jatuh terduduk di Kelantan pada 1978.

Kini, di era milenium selepas Pas memerintah Kelantan selama 22 tahun timbul lagi isu yang mirip seperti dulu.

Tika ini tanah seluas 10,526 ekar ataupun bersamaan 4,259.9 hektar di Gua Musang telahpun dipindah milik kepada syarikat Upayapadu Plantation Sdn Bhd melalui pajakan selama sekitar 50 tahun.

Syarikat itu asalnya milik individu lain tapi kini menjadi milik pemimpin Cina DAP Perak, Ngeh Koo Ham dan Nga Kor Min. Dengan demikian, kedua-dua pemimpin yang mempunyai hubungan kekeluargaan itu berkuasa penuh ke atas tanah tersebut selama beberapa dekad seterusnya menikmati hasil bumi Kelantan sepuas-puasnya.

Gayanya saling tak tumpah seperti Kerajaan Pas Kelantan pimpinan Menteri Besar, Nik Abdul Aziz Nik Mat secara sedar atau sebaliknya telah mengulangi skandal lama di mana tanah-tanah di Selatan Kelantan pernah jatuh ke tangan syarikat milik Cina Singapura dulu.

Dengan kata lain, Pas seperti sengaja menempah bala kemarahan rakyat yang tentu sahaja ia bakal diterjemahkan kepada kekalahan besar Pas di Kelantan pada PRU 13 kelak, mengulangi kembali kejatuhan Pas pada 1978 dulu.


Dengan kata lain, Pas seperti sengaja menempah bala kemarahan rakyat yang tentu sahaja ia bakal diterjemahkan kepada kekalahan besar Pas di Kelantan pada PRU 13 kelak, mengulangi kembali kejatuhan Pas pada 1978 dulu.

Menariknya lagi tanah seluas 10,526 ekar ini juga dipercayai merupakan sebahagian kecil dari projek Ladang Rakyat yang meliputi keluasan melebihi 80,000 ekar tanah yang kesemuanya terletak di Selatan Kelantan.

Ladang Rakyat atau lebih tepat lagi digelar sebagai Ladang Air Mata Rakyat oleh penduduk Kelantan khususnya di Selatan negeri ini, diwujudkan konon untuk membangunkan ekonomi rakyat. Hakikatnya, hanya segelintir yang mendapat manfaat khususnya ahli dan penyokong Pas yang rapat dengan kepimpinan negeri.

Hasil bumi yang bernilai beratus juta ringgit lebih banyak mengalir kepada para kroni dan syarikat milik cina DAP dan Cina Singapura. Malang sekali rakyat negeri hanya mampu terlopong menangis mengenangkan nasib diri dikhianati Kerajaan Negeri yang hanya pandai menabur janji dicapati.

Rakyat marhaen yang berpuluh tanah meneroka tanah untuk mencari sesuap nasi sehingga sekarang gagal memiliki walau seekar tanah pun, namun pemimpin Cina DAP yang pernah menabur jasa menyokong perlantikan MB Pas bagi negeri Perak selepas PRU 2008 pula tersengih gembira menikmati laba keuntungan.

Jika langkah memberi tanah dan kawasan konsesi balak ini dilakukan oleh Kerajaan BN nescaya bergentayanganlah suara-suara bantahan dari pemimpin Pas dan sekutunya mempertikaikan kenapa tanah negeri yang diamanahkan oleh rakyat kini menjadi milik kroni BN, betul tak?

Namun bila ia dilakukan oleh Pas sendiri dan melibatkan pula kroni sekutunya dalam PR, lain pula halnya.

Orang ramai sibuk mempertikaikan kenapa tanah tersebut dibiarkan menjadi milik pemimpin Cina DAP Perak, tapi dipusingnya cerita bahawa penganugerahan tanah tersebut bukannya satu rahsia dan tujuannya pula konon untuk pembangunan. Spin mengalahkan pusingan gasing.

Dulu dan sekarang sama sahaja, tabiat Pas tidak pernah berubah dengan sikapnya yang gemar menggadai kan tanah pusaka dan harta rakyat dengan menganugerahkan tanah balak dan pajakan hak milik selama berpuluh tahun kepada orang luar dengan berselindung di sebalik alasan pembangunan.

Pas dan skandal tanah hutan balak berpisah tiada, kerana kemahiran Pas dalam urus tadbir negeri hanyalah dalam bab pembalakan sahaja untuk mendapatkan sedikit hasil bagi kantung Kerajaan Negeri dan selebihnya hasil yang lebih besar untuk mengenyangkan perut kroni dan diri sendiri.

Lain-lain idea untuk kemajuan rakyat langsung zero, tak tercapai dek akal fikiran pemimpin Pas.

Usahlah pemimpin Pas terus berangan-angan untuk terus mendapat mandat di Kelantan pada PRU akan datang. 22 tahun Pas memerintah negeri Cik Siti Wan Kembang ini lebih banyak hasil bumi dan kekayaan negeri mengalir ke tangan yang lain berbanding manfaat untuk anak pribumi sendiri.

Suka atau tidak, PRU 13 ini majoriti besar rakyat negeri Kelantan nekad sepenuh hati untuk mengajar Pas erti keperitan dengan menghadiahkan bala kekalahan besar kepada parti hipokrit dan paling munafik itu nanti.

Sejarah kejatuhan Pas di Kelantan pada 1978 pasti berulang kembali. Dek kerana tanah dan balak Pas semakin lupa diri, kerana skandal tanah dan balak juga Pas akan menyembah bumi.

Dr Muslim Umar

20121229 Mazlan Aliman sebabkan PAS hilang ahli

Peneroka Felda Kemahang mendedahkan penipuan peguam bela Pas. Kes ini sama lah dengan kes penipuan peguam terhadap penduduk Kampung Cheh dalam kes penerokaan haram oleh 3 pengusaha Pas dalam di Kampung Pauh Bukit Gantang.

Peguam yang Nizar Jamaluddin bawa masuk kampung kononnya untuk membela penduduk tetapi niat sebenarnya ialah untuk membolehkan jentera berat dibawa keluar dari tahanan penduduk kampung.

Kes penipuan peguam juga berlaku di Johor, Peguam pengkhianat telah mengajak penduduk kampung menyaman kerajaan kerana tangkapan ikan semakin berkurangan berikutan pembangunan yang dibuat oleh kerajaan.

Setelah menanda tangan semua dukomen barulah penduduk sedar mereka ditipu oleh peguam laknat dan pelanggan peguam akhirnya disaman pula oleh peguam tersebut kononnya mungkir janji.

Peguam sebegini sepatutnya dilucutkan tauliah mereka. Kementerian kehakiman Tan Sri Nazri Aziz patut melihat perkara ini dengan serius jangan jadikan Malaysia sebagai tempat peguam sampah mencari makan.

Hadi Awang boleh masuk TV

Tahniah kepada menteri yang membenarkan Hadi Awang masuk TV untuk menjawab isu " "Amat Hadi 1981".

Banyak baiknya jika pembangkang diberi peluang masuk TV.

Pertamanya ialah rakyat boleh lihat dan nilai sendiri tahap mana ideologi mereka. Setakat hari ini semua parti pembangkang tak diberi peluang ke udara melalui tv dan radio.

Selama ini hanya pihak BN saja yang diberi peluang untuk bercakap dalam tv atau radio dan ini memberikan peluang kepada pembangkang untuk mengkritik medium tersebut.

Lihat sahaja Azhar Idrus, ustaz popular dikalangan orang Pas dan Youtube kini berpeluang dan diberi ruang dalam Astro.

Jika dahulu hanya peminat fanatik dia saja yang mengikuti perkembangan beliau, kini seluruh rakyat Malaysia berpeluang mengikuti kuliahnya di kaca tv.

Cuma bila diberi peluang masuk TV, Azhar Idrus menjadi baik sikit, tidak lah celupar seperti kita tengok dalam Youtube.

Dok tunggu juga bila Azhar Idrus nak laserkan BN, nak laserkan Umno dan sebagainya. Pandai pula dia rasa takut bila berdepan dengan jutaan penonton.

Masih ingat Abuya Al-Arqam diberi peluang menjawab dalam RTM, naik berbuih mulutnya bila berdepan dengan Pusat Islam ketika itu.

Oleh yang demikian, Hadi Awang patut menjawab isu amanat beliau dihadapan mufti-mufti dan Jakim.

Jangan beri peluang dia bercakap sorang-sorang. Biar dia sendiri memberi jawapan kepada pihak berkuasa. Kalau berani silakan masuk gelanggang. Sah Hadi Awang akan sawan bila diberikan soalan-soalan maut oleh ahli penal.

Sebelum siaran dibuat secara langsung eloklah sediakan ambulans takut-takut terputus urat jantung beliau.

Selamat ber'televisyen' lah Hadi Awang.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

20121228 Mazlan Aliman sapu duit peneroka Kemahang 3

Sabtu, 29 Disember 2012

PAS kata Ahli Umno Kafir

“Sebaik sahaja terbit Amanat Haji Hadi, sepanjang malam kami di dalam Pas mengadakan usrah. Dalam usrah itu kita bincang isu soal kafir mengkafir dan kita berpegang kepada keputusan perbincangan iaitu UMNO kafir. Maka, sesiapa sahaja yang terlibat dengan UMNO walaupun saudara kandung mahu pun ibu bapa sendiri mereka kafir.

“Kami di dalam Pas sebelum ini dididik menganggap UMNO sebagai parti taghut antaranya kerana tidak menghapuskan judi dan arak tapi kerajaan Pas Kedah hari ini menghalalkan apa yang dilarang oleh hukum sebagai mana yang dijelaskan oleh Abdul Hadi pada awal tahun 80-an.

“Saya rasa ini semua kerana ego. Ego bahawa ilmu yang mereka miliki itu lebih baik berbanding ilmuan lain yang bukan kalangan Pas. Mereka rasa hanya ulama dalam Pas sahaja ilmunya terbaik, tinggi dan boleh dipakai oleh masyarakat. Ulama-ulama lain walau sebaik mana pun dia, Pas tidak akan iktiraf.

“Bagi mereka, ilmu agama ini hak milik orang Pas sahaja. Walaupun kita pakai hujah yang sama, tafsir yang sama, surah yang sama. Maknanya di sini ada satu sifat keegoan yang tinggi yang tidak mahu mengaku bahawa ilmu orang lain baik daripada dia. Saya tidak mahu kata lebih tapi kalau ikut kenyataan pemimpin-pemimpin Pas yang lalu, ego ini sifat syaitan." – Zainon Ismail atau Cikgu Non atau C.N.Al-Afghani, penulis buku berjudul “Kafirkah Aku?”

Cincin Emas: Mengapa puak Pas takut untuk mengulas kenyataan Cikgu Non ini? Hadi hanya pandai lempar batu, sekarang ajak main sorok-sorok pula.

Sejak bila Presiden Pas yang dikatakan paling dungu ini menjadi bisu?

Nik Aziz pula meminta Hadi bertemu dan berhujah dengan pihak yang mendesak menarik balik amanatnya lebih-lebih ahli dan penyokong Pas juga mula mempersoalkan perkara ini.

“Oleh kerana amanat itu, kita ahli-ahli Pas percaya perpisahan kami dengan saudara kandungan dan ibu bapa itu kerana Allah SWT. Bila kita percaya perpisahan itu kerana Allah, ahli Pas percaya apabila meninggal dunia kelak tiada dosa apa-apa kerana mereka itu tadi kita anggap melanggar hukum Allah.” – Cikgu Non

Ahli Pas tiada DOSA? Diulangi, ahli Pas tiada DOSA? Sekali lagi, ahli Pas tiada DOSA?

Mengarut!

Sumber : Cincin Emas

Pengemis semakin berlambak di negara kita



Ke mana sahaja kita pergi kita akan berjumpa dengan pengemis profesional, mereka bertumpu ke bandar-bandar besar seperti Kuala Lumpur, Shah Alam, Gorgetown Pulau Pinang, Johor Bahru dan lain-lain bandar besar, ( Kota Bharu tak ada sebab bandar miskin).

Gambar ini dirakam di bandaraya Kuala Lumpur. Jabatan Imigresen, RELAWAN IKATAN RAKYAT, dan lain-lain jabatan kerajaan perlulah bertindak kerana gejala ini semakin mencemarkan imej negara.
Lokasi : Kuala Lumpur, pic oleh Uzaidi

ANAK DAJAL BELAAN PAS

Dajal yang bernaung bawah nama  ANAK

Hasil didikan PAS Kawarij

Ajaran Islam? 

Kerja Yahudi dan Syiah


Felda akan dilelong kepada Tauke DAP jika dikuasai oleh PAS

DAJAL DAJAL DAJAL

DAJAL CIPTAAN PAS

Demo ANAK nak tutup isu rasuah tanah

ANAK di bawah Dajal Mazlan Aliman cuba membuat kacau ke seluruh Felda, malangnya ia mendapat bantahan sebahagian besar warga Felda.

Dajal terpaksa mengusung orang luar untuk buat kacau, jika dahulu Pas melabelkan JKKK yang dibentuk oleh BN sebagai JIN KACAU KAMPUNG, kini gelaran tersebut berbalik kepada PAS kerana mereka hari ini adalah Jin kacau kampung. Dajal kacau Felda.

ANAK kononnya nak membela warga Felda, apakah ANAK (klon PAS) mampu menjaga warga Felda?

Bagaimana dengan Ladang Rakyat?

Ladang Rakyat menguntungkan Dap kroni Nik Aziz dan merugikan rakyat. Ini amat dirasakan oleh kelompok orang asli sekitar Lojing.

Ramai orang DAP dari Perak telah membuka ladang rakyat termasuk Ngeh dan Nga. Bayangkan 10 ribu ekar balak habis dibolot oleh Nga, Ngeh dan kroni Pas Kelantan. Jadi layakkah mereka bercakap soal kebajikan warga Felda?


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Jumaat, 28 Disember 2012

Lagi kumpulan DAJAL ANAK MAZLAN dihalau dari FELDA

Warga emas Felda berjaya halau puak DAJAL MAZLAN ALIMAN

Mogok Lapar ? Biar mampos terus..

"Kecil-kecil tak mahu mampus, dah besar menyusahkan orang," ( Pinjam kata-kata Anwar Ibrahim dalam satu ceramah)

Tak payah minum air lah ooi, mogok lah sampai mampus kering lagi baik, aman dunia

DAP Perak belasah macai Nizar Jamaludin

Ngeh Koo Ham: Taiko DAP Perak (7) Unit media Pas Perak telah dikasari oleh kumpulan taico Ngeh dan Nga.

Media Perak milik Nizar Jamaluddin mantan menteri besar Perak ke 10 akhir-akhir ini kerap mengkritik DAP Perak.

Oleh yang demikian, hubungan Pas dan Dap Perak nampaknya sudah retak sejak isu-isu terkini terutamanya dalam isu rasuah 10 ribu ekar tanah resab melayu di kelantan.

Mat Saman Kati orang kuat Media Perak dan ahli Dap Melayu Perak nampaknya lebih pro kepada Pas Perak telah menerima habuan dari Ngeh dan Ngar.



Tinggal 4 hari lagi akaun akan ditutup Idham Lim Adun Titi Serong



Dalam sibuk-sibuk kita mengkritik kepimpinan Pas dalam isu rasuah Nik Aziz, Ngeh dan Nga, isu amanat Hj Hadi dan isu Nik Aziz naik bot melawat mangsa banjir, mari kita lihat pula mereka yang berada dibawah.

Ini kisah Adun Pas dari Titi Serong Idham Lim atau lebih dikenali sebagai Cina Islam yang sedang mengumpul kekayaan cara mudah sebelum bersara dari politik.

Sejak menjadi ahli dewan DUN Titi Serong dia telah merancang untuk menubuhkan sebuah Pusat Islam bernama Darul Anwar dan seperti biasa dananya bukanlah dari duit poket dia.

Idham telah menubuhkan beberapa NGO untuk tujuan mengumpul dana projek besar beliau. Yang peliknya ialah nombor akaun bank berbeza-beza mengikut masa. NGO yang ditubuhkan juga berubah-ubah mengikut masa dan kesesuaian.

Pada peringkat permulaan, Idham Lim meluahkan rasa kecewa kerana projeknya tidak mendapat sambutan, buku-buku resit yang dicetak tidak banyak terjual, maknanya dana yang masuk amat terhad.

Idham Lim sampai sanggup buat sidang media dan menjemput Harakah dan bloggers Pas untuk membantu beliau.

Dahulu Idhma Lim buka akaun atau nama derma wakaf akan masuk dalam akaun Idham Lim Care no akaun 558417102650, setiap derma bernilai RM 10 sekaki persegi. Peringkat ini langsung tidak mendapat sambutan.

Idham muncul dengan idea baru, setiap wakaf yang bernilai RM250 akan mendapat satu unit quran digital dan RM 400 akan dapat dua unit. Usaha ini menghasilkan kejayaan besar, akan tetapi no akaun telah berubah kepada no baru iaitu 558417102994.

Persoalannya ialah kenapa nombor akaun berubah-ubah dan nama tabung juga berubah-ubah, jika dahulu atas nama Idham Lim Care kini atas nama Persatuan Kebajikan Islam Idham Lim Care.

NGO yang ditubuhkan mempunyai lembaga pengarah yang terdiri daripada kaum keluarga sendiri. Boleh kah macam tu, nak tanya sikit kepada Lim dan pendaftar pertubuhan.

Kini setelah lebih setahun tabung kutipan dana wakaf untuk projek mega berjalan, maka 31 Disember 2012 tabung akan ditutup.

Target beliau ialah untuk mengumpul dana sebanyak RM 5 juta mungkin sudah melepasi sasaran. Selepas ini kita tunggu adalah beliau akan buat sidang media untuk mengumumkan jumlah dana dan satu perkara lagi nak tanya kepada beliau ialah siapa juruaudit yang bertauliah yang dilantik oleh beliau..

Khamis, 27 Disember 2012

Pas dok kutip derma, kebajikan lah konon....

Nik Aziz Berdoa Pun Tak Konsisten

Minum Pagi Dengan Dr Chua Soi Lek



Beberapa orang Bloggers telah bertemu dengan Dato Sri Dr Chua Soi Lek di ibu pejabat MCA di Jalan Ampang pagi ini (Khamis 27 Decemver 2012). Berikut adalah gambar yang sengaja dikecilkan:

bloggers 
Setiap kali saya telah bertemu dengan Dr Chua Soi Lek, beliau bercakap lurus dengan tiada dakwaan. Kami meliputi pelbagai isu. Beliau menekankan kebimbangan ramai tetapi pada akhir itu semua dia amat yakin MCA dan BN yang berbuat baik dalam pilihan raya umum akan datang.Lelaki itu adalah seorang pejuang.


Apabila disoal tentang sokongan beliau dalam MCA, beliau mengakui bahawa terdapat puak.Tetapi dia juga meminta mana parti politik tidak mempunyai puak? Beliau berkata, satu-satunya cara untuk mengatasi sebarang berpuak-puak dalam parti adalah untuk bekerja keras. Dan dia berkata dia bekerja sangat keras - sesuatu yang sedikit boleh menafikan.


Mungkin MCA tidak mempunyai seorang presiden yang bekerja keras seperti Chua Soi Lek. Parti itu menembusi. Dr Chua bercakap pemimpin DAP bersih celik Belia (dikenalpasti dengan Ronnie Liu) yang baru-baru ini menyertai MCA.


Beliau juga menyuarakan kekecewaan di dasar Kerajaan yang tidak konsisten yang membuat perkara yang sukar. Isu AES adalah hanya satu. Dr Chua telah membuat satu cadangan yang mudah untuk mempunyai percubaan enam bulan berjalan pertama untuk besi keluar semua bug.


Beliau juga bercakap rasa biasa biasa mengenai isu guru Bahasa Inggeris. Mengapa menyewa Sallehs Mat dengan aksen aneh mereka bahawa tiada siapa yang boleh memahami? Dan mengapa mengupah guru-guru Bahasa Inggeris dari India dengan aksen asing walaupun mereka?Mengapa tidak hanya menyewa guru tempatan kami Inggeris bersara yang sanggup untuk mengajar? Selagi mereka mempunyai pengalaman hanya meminta mereka "Adakah anda bersedia untuk mengajar Bahasa Inggeris secara kontrak?" Masalah boleh diselesaikan.


Dr Chua berkata lulus Bahasa Inggeris perlu diwajibkan di semua sekolah. Mandarin juga harus ditawarkan di semua sekolah Kerajaan sebagai sebahagian daripada Bahasa Murid Sendiri atau POL. Siapa mahu Boleh belajar Mandarin.


Kemudian Dr Chua bercakap orang dalam kerajaan yang mahu mensabotaj Kerajaan. (Saya amat bersetuju dengan pandangan ini). Beliau bercakap tentang halangan Dinding dan tidak perlu yang dilemparkan oleh orang-orang dalam kerajaan untuk menggagalkan propgrams Kerajaan.


Beliau memberi contoh sekolah Cina tiga 'sekolah Bantuan Penuh'. SRJK Hua Ming di Gopeng (maaf kalau ejaan salah), SRJK Gunong Rapat dan SRJK Kopisan. Ketiga-tiga buah sekolah telah pun alotted sejumlah tertentu wang untuk projek-projek sekolah mereka. Jumlah RM500, 000, RM300, 000 dan RM1.0 juta masing-masing.


Walau bagaimanapun, walaupun usaha yang banyak dana tidak dikeluarkan oleh orang Kerajaan.Jadi di sini adalah situasi di mana wang telah diperuntukkan tetapi tidak dikeluarkan oleh birokrat, di bawah pelbagai alasan prosedur. Kedua-dua pihak mempunyai hujah-hujah mereka. Sementara pengembangan sekolah tidak berlaku. Undi juga hilang.


Dr Chua Soi Lek menegaskan bahawa tiada siapa yang telah dilakukan lebih untuk pendidikan Cina serta mendidik orang Cina di negara ini daripada MCA. Kolej TAR dan kini UTAR telah menghasilkan lebih 200,000 graduan termasuk ramai pemimpin DAP. Ini adalah sesuatu yang dia benar-benar bangga.


Melawati isu berpuak-puak dan kekurangan sokongan beliau bercakap terus terang tentang Ong Tee Keat puak cuba untuk mensabotaj beliau di Melaka. Dr Chua merasakan bahawa jika ada Parlimen digantung selepas pilihan raya umum, Ong Tee Keat hanya boleh pek beg beliau dan meninggalkan. Seperti Chua Jui Ming.


Beliau berkata bahawa pada satu masa Ong Tee Keat tidak menjalankan undian dalam talian untuk bertanya jika MCA perlu meninggalkan BN.


Beliau berkata bahawa dalam pilihan raya umum 2008, Chua Jui Ming mempunyai beberapa 'Kacip Gerakan' MCA ditutup awal yang memberikan imej yang sangat buruk kepada para pengundi.Orang fikir mereka sedang sombong untuk menutup awal.


Beliau juga bercakap mengenai kerjasama bukan dari Ketua HALAMAN KOSONG UMNO. Dalam Gopeng di mana MCA diadakan kerusi Parlimen ditambah dua daripada tiga kerusi Dewan Undangan Negeri, Ketua HALAMAN KOSONG UMNO tidak memberi MCA beberapa dana pilihan raya yang telah diperuntukkan bagi kawasan itu. Beliau berkata perkara yang sama telah berlaku kepada bahagian Ampang MCA. Ini melambatkan aktiviti MCA juga.


Beliau berkata BN kalah kerusi Gopeng kerana sabotaj. Orang-orang yang sepatutnya untuk mengatur pengangkutan dan logistik bagi 4600 Orang Asli pengundi di dalam hutan tidak mendapat perkara yang dianjurkan sehingga jam 4 petang - satu jam sebelum pengundian ditutup.Dr Chua merasakan ini dilakukan dengan sengaja.


Dan di sini amaran beliau - sabotaj ini akan diulang lagi kali ini. Mengapa? Kerana saboteurs sama masih mengintai di sekeliling. Dr Chua berkata mereka tidak faham makna 'demi negara, bangsa dan agama'.


MCA sekali lagi meletakkan di selama 40 kerusi di Parlimen. Dr Chua berkata, beliau bersedia untuk memberi sebarang kerusi kepada parti BN yang lain jika mereka fikir mereka mempunyai peluang yang lebih baik untuk memenangi mereka. Beliau berkata beliau telah bersetuju untuk membiarkan pihak-pihak lain yang BN bertanding 2 MCA kerusi - termasuk satu yang diminta oleh Kayveas.


Beliau berkata dengan sedikit lidah dalam pipi, "Yang presiden MCA adalah begitu baik?".


Beliau tidak bimbang tentang Dong Zong dan kumpulan ultra. Beliau berkata pengaruh mereka menyusut sebagai generasi muda Cina menjadi lebih pelbagai kaum dalam pandangan mereka.


Berbalik kepada Ong Tee Keat, beliau berkata (lagi dengan sedikit lidah dalam pipi) bahawa dia adalah presiden MCA pertama yang mengalahkan dua bekas presiden parti untuk mendapatkan jawatan presiden MCA. Dia berkata dia tidak megah tetapi ia adalah satu hakikat. Jadi dia kata dia boleh mengalahkan mana-mana nombor puak dalam MCA. Dr Chua berasa agak tertentu.


Dr Chua Soi Lek menyokong sepenuhnya PM Dato Sri Najib Tun Razak. Beliau berkata, orang boleh melihat bahawa PM melakukan yang terbaik. Malangnya, kata beliau, PM dikelilingi oleh dua MCA lelaki yang anti Chua Soi Lek. Tetapi dia berkata dia boleh mengatasi bahawa terlalu.


Dr Chua berkata dia bertemu orang ramai secara senyap-senyap, terutama masyarakat India.Beliau memberitahu kaumnya tidak memaklumkan Press mesyuarat ini dengan masyarakat India.


Nasihat beliau kepada Datuk Liow Tiong Lai timbalan presiden MCA adalah untuk bersabar dan tidak mencabar jawatan presiden lagi. Beliau berkata jika Liow mencabar dan kehilangan, ia akan menjadi akhir kerjayanya. Beliau berkata semua timbalan presiden MCA tidak pernah menjadi presiden kecuali satu - dirinya. Sekali lagi dia berkata ia perkara bersahaja dengan sikap tidak.


Dia merasakan membuktikan kewajaran atas berkempen berterusan terhadap versi PAS hudud. Ia mempunyai kesan ke atas masyarakat Cina. Tindakan baru-baru ini oleh PAS di Kelantan hanya diperkukuh amaran kepada masyarakat.


Dr Chua Soi Lek juga retak jenaka. Ditanya mengenai fakta itu bahawa Nga DAP Kor Ming dan Ngeh Koo Ham Perak telah diperolehi kepentingan dalam 10.000 ekar tanah di Kelantan (semua dilakukan di sisi undang-undang sudah tentu) dia mahu DAP untuk mengajar Barisan Nasional bagaimana untuk memperoleh 10,000 ekar tanah walaupun menjadi ahli EXCO Perak untuk masa satu tahun sahaja?


Komen saya : saya bercakap dengan orang terkemuka mengenai Chua Soi Lek dan beliau bersetuju bahawa Dr Chua bekerja keras dan mempunyai kepentingan orang-orang 'di tengah-tengah.


Kawan saya berkata bahawa masyarakat Cina - menjadi sebuah komuniti perniagaan - juga harus sedar bahawa walaupun semua kekacauan yang berlaku di dunia di sekeliling kita, Malaysia masih menikmati pertumbuhan ekonomi yang baik lebih 5%. Inflasi dalam cara dan kita mempunyai kadar pengangguran yang rendah.


Sejak kejatuhan Hosni Mubarak dan Ikhwan Muslimin mengambil alih, kadar pengangguran di Mesir kini pada 35%. Sangat tidak lama lagi Mesir akan makan rumput.


Bayangkan jika PAS mengambil alih, apa yang akan menjadi kadar pengangguran kita? Jika PAS mula berkuat kuasa, adakah anda fikir rambut yang berpakaian salun akan mengalami pengangguran yang lebih tinggi atau lebih rendah?

Terjemahan google dari blog;

Syiah dalam Pas mudah mengkafirkan pihak lawan

Dap dan Islam

Isu penggunaan kalimah Allah dalam agama kristian.


"Lim Guan Eng lebih faham Islam daripada Umno, Umno ikut nafsu, tolak Islam, Umno Kebangsaan, Assobiah, Umno lebih teruk dari Dap yang tak Islam. Oleh itu Lim Guan Eng boleh pakai nama Allah dalam gereja"

Pork Nick
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

DAP IS IN TROUBLE AS INTERNAL CONFLICTS TAKE SHAPE ALONG RACIAL LINE



With the year ending and the general election is considered as still few months away, the oppositions are still grappling with internal conflicts and also within the alliance itself.

The three parties – DAP, PAS and PKR – are not seeing each other 'eye-to-eye' in every political sense as each party go their way to gain as much influence as each can, forgetting the 'togetherness' they are supposed to forged to take over Putrajaya.

2012 is a year of 'disaster' for the three opposition parties as they see their strength and influence eroding by the day and the ruling Barisan Nasional (BN) is on the offensive.

Since the past few years, the oppositions under the unregistered alliance of Pakatan Rakyat (PR) have been on the offensive picking up issues that attracted Malaysians but apparently, the issues did not stick.
Just a passing fade, like games with the youngsters, seasonal and do not last long, which at present got the oppositions worried.

Whatever being highlighted and raised have thus far 'climbed the popularity charts very fast and came down fast too' which had them repeating again and again, adding new 'actors' and updating with new angles.

Latest is the 'ugly blood curling incidents' claiming BN 'thugs' did them in desperation and so on, plus the repeat of scorpene and Altantuya, all aiming at keeping the issues afloat and alive so that Malaysians at large continue being reminded.

In reality, most of the public are fed up with the repeats, just like Astro HBOs…and the updates that the oppositions gave are always the same persons giving out the briefings and nothing new.

So this year, updates of the repetitions did not attract the much interests and this worry the oppositions as their recent ceramahs have also seen dwindling number of audiences, only same faces all over the country.

2012 is not their year and this scenario is expected to get worse as all the three parties in the opposition face internal problems.

DAP is facing internal squabbles with Karpal Singh now questioning every move that the party leaders make with the exception of to'kong Lim Guan Eng.

Karpal's actions have antagonized many DAP leaders who, many said are presently in the quiet trying to gather enough support to at the very least keep his mouth shut.

Karpal's outbursts have somewhat divide further the already split party where non-Malays are still not accepted despite the party claiming to be multi-racial.

And Karpal has also antagonized the party's partners PAS in condemning them against the party's moved in including non-Muslims in the implementation of Hudud laws.

Adding to their problems is the anti-Malay brand that the party carries after its recently concluded convention which saw no Malays being elected into the leadership line-up.

So with the anti-Malay brand and racial 'turbulences' as a result of Karpal's explosion on issues involving the acceptance of Datukship and land deal in Kelantan, DAP may see the party split may result in the party performing just as it was before 2008 general election.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.



Amanat Hadi Awang menjelang 2013

Saudara-saudara sekelian percayalah,  Kita dah lebih teruk dari UMNO, bukan kerana nama kita PAS. Kita sudah mengikut Barisan Nasional kerana kita pun nak memerintah kerajaan.  Kita pun sama kafir kerana kita pun mengekalkan perlembagaan penjajah ...
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Kalimah Allah: Lim Guan Eng Timbul 'KRISTIANOFOBIA'

Rabu, 26 Disember 2012

Kerajaan Pusat Selamatkan Cubaan Jual 2700 Hektar Tanah Di Kelantan

Kesengsaraan Ketika Kependudukan Jepun - Satu Video Pendek

Tun Dr Lim Keng Yaik laid to rest in national honour

Kelantan Land Issue: PAS Supporters Fail To Understand Between Letter Of Support And Letter To Transfer Land

The issue of Kelantan's 4,210 land which is worth almost RM30 million in locations such as Relai, Chiku District at Gua Musang which is given to Upayapadu Plantation Sdn Bhd by Nik Aziz's government is beginning to fall apart. It is said that the land is given because it involves the interest of politicians such as Adun DAP Sitiawan, Datuk Ngeh Koo Ham, few of the investors in the company.

The 'gift' given by PAS government to the Perak DAP leader is said so that PAS could put Adun Pasir Panjang, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin as Perak Chief Minister at the time.

Based on the search on Companies Commission of Malaysia (SSM), 40% or RM15 million of Upaya Padu Plantation Sdn Bhd is owned by Ngeh Koo Ham, and 51% or RM16 million is owned by a company known as Efektif Kirana. And 99% of the shares in Efektif Kirana is owned by Ngeh Koo Ham as well.

Thus, in a way, Upaya Padu Plantation is almost 100% owned by Ngeh Koo Ham. Ngeh also confirmed that he is the owner of the company even though previously he tried to lie deny everything.

This issue is not really that hard to understand especially when Nik Aziz's Media Secretary himself, Ahmad Fadhli Shaari confirmed that the state government had offered Upayapadu Sdn Bhd through the letter of Yayasan Islam Kelantan dated August 28, 2005.

Considering that everything is braeking up, Nik Aziz and Ngeh began to find ways to defend themselves when their 'dirty business' is exposed.

Harakah also took an important role to twist stories and to blame UMNO leaders as the backbone of the whole thing. They are saying that the land is given to Upayapadu through the approval from the central government based on the letter from Deputy Minister of Ministry of Rural and Regional Development, Datuk Dr Awang Adek bin Hussin, and the letter from Minister of Plantation Industries and Commodities at the time, Datuk Peter Chin Fah Kui.

It is clear that this is PAS's desperate efford in trying too twist such a simple story, so that it would be too twisted for rakyat to understand. This is because, both of the letters which is being used as PAS as their 'evidence that they are innocent' is only support letter on the project which is proposed and not the document to change land ownership to anyone. It has always been the responsibility of the central government to support projects that are seen to be able to generate state income.

However, Datuk Awang Adek nor Datuk Peter Chin have any rights or power to change the land ownership to Upaya Padu Sdn Bhd or anyone. The only one who has the power to do such thing is none other than Tok Guru Nik Aziz himself.

The thing which makes it harder for PAS and DAP is when this scandal is raised in Dewan DUN Perak by Dato' Hamidah Osman. It has been part of DAP's tradition to threat people when it comes to covering their scandal. Thus, on December 20, at 3.30pm when she was at the food court of Dewan Undangan Negeri, Nga Kor Ming came to Dato' Hamidah and threatened her by saying,"If you reveal this, you watch out I will go after you''.

However, as usual, DAP is too arrogant to admit that they threaten anyone even though the fact is, Mohamad Tajol Rosli Ghazali and Datuk Rusnah Kassim was there during the incident.

Who knows what DAP and PAS would do after this to cover their corruption issue. Today, PAS had proven that they are willing to sacrifice 4,210 hectare of their land for the CM post. Just imagine if PR is to lead this country...who knows how much land would PAS give away for the post of Cabinet Ministers or even GLC Directors. And just imagine the kind of threats those DAP gangsters would do if they don't get what they want.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Pendedahan Skandal Tanah Dan Balak Pas Kelantan

Himpunan Oren Untuk Sesatkan Peneroka

Sudah bertahun-tahun Kerajaan PAS Kelantan bergelumang dengan noda dan pengkhinatan terhadap rakyat berikutan penyelewengan tanah dan kawasan balak dalam projek Ladang Rakyat yang melibatkan keluasan tanah melebihi 80,000 ekar di Selatan Kelantan.

Bukan satu rahsia pun sudah banyak desakan dan bantahan rakyat marhaen terhadap projek Ladang Rakyat itu yang didapati hanya menguntungkan kroni-kroni pemimpin PAS termasuklah syarikat-syarikat milik Cina DAP dan Cina Singapura.

Tapi seperti biasa PAS hanya pandai tercari-cari koyak dan carik kain baju orang lain malah tidak segan untuk dengan sengaja mencipta isu dan polemik, sedangkan kain kapan sendiri sudah lama koyak rabak menjadi bahan gelak tawa ramai.

Inilah yang berlaku sekarang apabila PAS sedang menyibukkan diri menyebarkan propaganda sesat dan berniat jahat untuk mencalar kredibiliti dan kewibawaan FELDA, kononnya untuk menyelamatkan masa depan para peneroka di tanah rancangan itu.

Untuk mencapai agenda ala zionis itu, maka dianjurkan Konvoi Kembara Oren menjelajah setiap tanah rancangan namun ternyata gagal mencapai objektif apabila ditolak bulat-bulat kehadirannya oleh para peneroka FELDA.

Kini yang terbaru pada 28 Disember 2012 nanti PAS berura-ura pula untuk melancarkan Himpunan Oren Selamatkan FELDA di Jalan Semarak, Kuala Lumpur.

Himpunan selepas Solat Jumaat itu dikhabarkan bertujuan untuk menuntut penyingkiran Pengerusi FELDA, Tan Sri Isa Samad, mendesak dihentikan campurtangan politik dalam FGV dan KPF, tuntutan menghentikan urusniaga dengan Israel dan meminta supaya tanah FELDA Plantation dipulangkan semula kepada rakyat.

Empat tuntutan yang agak pelik kerana majoriti besar para peneroka FELDA sentiasa menyokong Tan Sri Isa Samad, malah soal campurtangan politik wujud atau sebaliknya pun tidak pernah menjadi isu dikalangan para peneroka.

Kecuali, sikap menyibuk PAS cuba mempengaruhi ahli dan penyokongnya dari kalangan segelintir peneroka FELDA, yang itu memang berlaku dan mengundang kecaman ramai peneroka yang tidak senang dengan propaganda sesat yang PAS cuba sebarkan.

Berkaitan isu urusniaga FELDA dengan Israel pula bukannya satu isu pun kerana sememangnya tiada urusniaga sedemikian. Sebaliknya, urusniaga hanya membabitkan Malaysia dan Palestin.

Namun disebabkan Palestin tidak mempunyai pelabuhan, maka kapal-kapal Malaysia terpaksa menggunakan Perlabuhan Ashdod, Israel selepas itu bekalan minyak sawit itu dihantar pula ke Palestin untuk kegunaan rakyatnya.

Jelas sekali PAS sengaja memanipulasi fakta yang nawaitunya hanya untuk membangkitkan kemarahan ramai terhadap FELDA dan Kerajaan Barisan Nasional. Dakyah sesat PAS hanya laku dikalangan penyokongnya sahaja yang sememangnya terkenal buta hati dan buta kayu sejak azali.

Sama sahaja tujuannya apabila membangkitkan soal tanah Felda Plantation, fakta diputarbelitkan untuk memberi gambaran tanah itu akan tergadai, walhal tiada isu pun yang timbul.

Akan tetapi, perihal lebih 10,000 ekar daripada tanah Ladang Rakyat yang tergadai dan kini menjadi milik pemimpin Cina cauvinis DAP Perak melalui syarikat Upayapadu Plantation Sdn Bhd itu fakta yang benar. Kenapa PAS tidak berminat mengadakan demo dan berhimpun menyatakan bantahan dalam isu ini? Hipokrit.

Lagipun diantara FELDA yang terbukti berjaya dibandingkan dengan kegagalan Ladang Rakyat membantu para peserta membaiki taraf hidup serta gadaian tanah melalui pajakan berpuluh tahun seluas lebih 80,000 ekar di Selatan Kelantan itulah sepatutnya menjadi fokus PAS, itu pun jika PAS benar-benar cakna dengan nasib rakyat.

Daripada PAS sibuk menyebarkan propaganda jahat dengan harapan dapat menyesatkan peneroka FELDA dan orang ramai, lebih berbaloi untuk PAS memperbetulkan kesilapan dan kelemahannya sendiri dan berhimpun membantah kecuaian Kerajaan PAS Kelantan, betul tak?

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Benarkah Hadi Sakit Tenat?

Isu Amanat Hadi terus menghantui PAS walaupun berbagai usaha menepis dan mengalihkan pandangan dilakukan mereka. Isu ini mungkin tenggelam timbul mengikut musim pilihanraya, namun ia tidak bermakna yang ia telah tidak relevan lagi. Seperti yang didedahkan, amanat tersebut telah menyebabkan begitu banyak kesesatan dan perpecahan sehinggalah kepada kehilangan nyawa.

Berbagai cabaran dilakukan terhadap Hadi Awang untuk tampil menarik balik amanatnya tetapi sehingga kini beliau membisu seribu bahasa. Selain kenyataan Nik Aziz di Harakah yang cuba meyakinkan orang ramai bahawa Hadi Awang adalah orang yang berilmu dan tahu apa yang dilakukannya, hanya puak-puak pencacai bawahan sahaja yang meroyan di laman-laman sosial cuba membela amanat tersebut sebagai benar ataupun sebaliknya, basi.

Sedangkan Hadi Awang langsung tidak merasa terpanggil memberi komen terhadap pendedahan bekas penyokongnya yang menceraikan isteri, menghancurkan hati ibubapa sendiri atau mengecilkan hati jiran tetangga semata-mata percaya bahawa mereka semua kafir, berdasarkan amanatnya.

Hadi Awang juga nampaknya tega memalingkan muka dari anak-anak yatim Memali yang sehingga kini nampaknya ada yang masih percaya bahawa bapa mereka adalah syuhada kerana meninggal dunia dalam keadaan memerangi kerajaan kafir.

Sikap berdiam diri Hadi menunjukkan betapa kerasnya hati manusia yang menganggap diri sendiri Ulama ini. Mungkin beliau hanya ingin menangani isu amanat ini di akhirat, dan bukan di dunia. Bagi Hadi, jika ada yang terus-terusan keliru, atau terus-terusan percaya bahawa isteri yang dicerainya, atau ibunya yang telah meninggal dunia adalah kafir, maka itu adalah masalah mereka, bukan masalahnya.

Buat masa ini, Hadi hanya berminat untuk bercakap mengenai pilihanraya dan bukan agama.

Inilah persepsi ramai terhadap sikap membisu Hadi Awang.

Walaubagaimanapun, adalah tidak wajar bagi kita untuk menjadi se-angkuh dan se-takbur Hadi Awang dengan merasakan persepsi kita benar belaka. Kerana itu kita harus bersifat terbuka untuk menerima kemungkinan yang persepsi kita adalah salah.

Oleh itu kita wajar mengambil kira bisikan yang sayup-sayup kedengaran dari kedai-kedai kopi, yang mengatakan bahawa Hadi Awang sedang sakit. Khabarnya, beliau bukan sengaja ingin membisu tetapi sebenarnya tidak mampu berhadapan dengan media dalam keadaan sekarang.

Benar, hanya beberapa hari lalu, beliau kelihatan begitu sihat dan cukup kuat untuk memegang jawatan Perdana Menteri tetapi, entah kenapa hari ini beliau dikatakan tenat. Ada yang berkata beliau begitu tertekan dengan isu amanat ini kerana tidak tahu cara yang terbaik untuk menanganinya tanpa menjejaskan peluang Pakatan Rakyat untuk ke Putrajaya.

Jika beliau mempertahankan kepercayaan pengikutnya bahawa UMNO adalah kafir dan kematian penduduk Memali adalah syahid maka beliau pasti berhadapan dengan lebih banyak penceraian dan perpecahan di kalangan pengikutnya yang mana sudah pasti menimbulkan kegemparan dan membahayakan kedudukan PR.

Jika beliau menafikan yang beliau pernah menyebar kepercayaan bahawa orang UMNO itu kafir maka beliau perlu berhadapan dengan bekas penyokongnya yang telah mengkafirkan adik beradik, saudara-mara serta jiran tetangga mereka kerana percayakan sebaliknya. Beliau juga perlu memberitahu anak-anak yatim Memali bahawa bapa mereka sebenarnya telah mati katak, dan bukannya mati syahid. Ini tentu menimbulkan masalah yang lebih berat lagi kepada PAS dan juga PR.

Justeru, Hadi kini benar-benar tertekan kerana takut isu amanat ini akan menggagalkan cita-citanya untuk merasai kerusi empuk Putrajaya yang suatu masa dahulu ingin dilelongnya. Kini, hidup mati Hadi adalah untuk Putrajaya dan beliau tidak dapat membayangkan kehidupan tanpa sedikit pun peluang untuk ke sana.

Tidak pasti sama ada khabar angin ini benar tetapi yang pasti ia tidak wajar diketepikan. Perlu diingatkan bahawa adik Nik Aziz yang terkenal dengan doa K.O BN juga telah disahkan K.O iaitu tenat, hanya selang beberapa hari selepas doa kontroversi itu dilafazkan dengan gagah dan bersemangat sekali. Menurut sumber orang-orang kampungnya, beliau begitu tertekan dengan 'publisiti' berlebihan terhadap isu tersebut.

Nampaknya, tidak mustahil bahawa Hadi Awang mengalami tekanan yang sama iaitu akibat 'publisiti yang berlebihan'. Jika ini benar, maka sebagaimana kita mendoakan agar adik Nik Aziz cepat sembuh, kita juga mendoakan agar Hadi Awang cepat sembuh agar dapat bersemuka dengan media dan menjawab segala kemusykilan penyokong atau bekas penyokongnya mengenai kafir atau tidaknya mereka-mereka yang menyokong UMNO.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Parti PAS mula belajar simbah cat merah

Sebuah rumah milik orang Umno telah disimbah dengan cat merah dan pada pintu rumahnya.

Difahamkan beliau telah mendedahkan nama seorang ahli Pas yang telah menghina DYMM YTP Agong. Beliau telah mendedahkan nama dalam satu liputan atau sidang media selepas membuat laporan polis.

Adakah tindakan menyimbah cat ke rumah orang dibolehkan dalam Islam? Pas sebuah parti yang kononnya berjuang atas landasan Islam, mengapa sampai tergamak berbuat demikian dan mereka (Pas) sanggup menghina Raja-raja Melayu.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Info Banjir

Jumlah mangsa banjir sehingga pagi ini kini berjumlah kira-kira 13,409 (3,293 di Kelantan; 7,741 di Terengganu dan 2,375 di Pahang).
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Layakkah Lim Guan Eng bercakap bab Allah

Sempena Hari Natal 2012, Lim Guan Eng gatal mulut untuk menjadi jurucakap gereja bagi pihak penganut agama Kristian, nada dia amat jauh tersasar jika dibanding kan dengan ucapan pemimpin BN yang lebih menjuruskan kepada kerjasama dan perpaduan kaum, hormat menghormati antara satu sama lain.

Lim Guan Eng punya ucapan lain pula bunyinya, dia mahu kalimah Allah dibenarkan diguna pakai oleh semua gereja di Malaysia.

Adakah dia pengerusi gereja atau POP besar di Malaysia?

Pemuda Pas nampaknya dah mula naik angin tetapi pemuda Pas kena hormatilah pandangan khalifah Umar Abd Aziz lantikan Pas. Kalau Nikky , Hadi dan Khalid Gereja diam sahaja bermakna semua ok lah.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Selasa, 25 Disember 2012

Pas Pemimpin Ummah

"Negara hendaklah dipimpin oleh ulamak. Ulama'  pewaris nabi, Nik Aziz itu macam Nabi lah" kata Ustaz Budak Pas.

Ulamak maksudnya ialah dari Parti Pas, kerana Pas menegakkan Islam, Umno tolak Islam, Umno murtad , Umno ikut nafsu"

Penyudahnya, Pas bukan lagi pemimpin Ummah tetapi dipimpin oleh kafir harbi dan aljubury.

Ambik hanggg! Islam lah konon.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

PKR Pertikai air mineral BN pulak

PKR ingin membalas dendam terhadap rakyat Selangor yang mempersoalkan masalah air yang semakin meruncing di negeri itu.

Lantas , Pkr mendapat ilham untuk mempertikaikan air mineral atau air minuman yang dibekalkan oleh BN kepada rakyat yang hadir dalam program BN, jentera Pilihanraya BN.

Mempertikai label sahaja dan tanda halal. Hoi bangang! Air tersebut air percuma bukan air untuk dijual, suka hati lah nak tulis apa pun pada label tersebut.

Habis modal kut?
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Dato Fauzi mula berkempen di Larut

Menurut orang kampung Dato Fauzi Shaari di Batu Kurau memaklumkan Dato Fauzi sudah kerap balik ke Larut untuk berkempen kerusi Parlimen.

Bagaimanapun ramai yang mempertikaikan kedudukannya sebagai pesara pegawai tinggi kerajaan yang belot dan tidak bersyukur dengan apa yang beliau perolehi sekarang sehingga sanggup menentang kerajaan melalui penyertaannya dalam Pas.

Kata mereka dahulu balik kampung sesekali, lebih menyedihkan ialah beliau tak tidur di kampung dan lebih selesa menginap di hotel di Taiping yang jaraknya lebih 30km dari kampungnya.

Mereka juga mempertikaikan sumber kewangan untuk kempen beliau dan cara belia menabur wang untuk meraih simpati.

Kata mereka " sekarang tabur duit, lepas tu kalau kalah, hilang tak nampak muka, kalau menang pun sama juga, bukan nak jaga rakyat, dia akan jaga perut dia sahaja dan untuk menambah kekayaan dia sahaja, sama macam pemimpin Pas yang lain".

"Untuk menang memang susah, sebab orang Larut mahukan orang yang mudah didekati bukan yang suka memencilkan diri macam beliau, sekarang baru nak tunjuk muka, baik tak payah" kata orang kampung beliau.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ngeh, Nga dan Teng Chang Khim bukan lagi calon Dap PRU 13

3 Nama di atas bukanlah calon favorite DAP untuk PRU 13 tahun hadapan.

Ngeh, Nga dan Teng adalah pembawa sial kepada DAP.

Ngeh telah ditolak oleh ramai pemimpin Dap negeri kerana banyak menyeleweng wang jamuan fund riser Dap. Ngeh bertindak kuku besi terhadap orang bawahannya.

Nga sepupu Ngeh tamak haloba kerana membolot dua kerusi Adun dan Parlimen.

Nga juga banyak mencetuskan isu yang merugikan Dap. Ngeh biadab kerana membantu Nizar untuk bertanding kerusi Parlimen Bukit Gantang dalam PRK 2009 lalu.

Ngeh juga tidak menghormati dasar Dap kerana menerima Datukship. Karpal mahukan Ngeh menyerahkan kembali gelaran Datuk tetapi beliau enggan tunduk desakan Kapal Sink.

Lim Guan Eng sudah 4 kali menyambut Hari Jadi Gabenor Pulau Pinang dan tidak mahu menerima sebarang gelaran. Beliau rasa hina dengan Datukship dan lebih gemar dengan title TUAN LIM GUAN ENG.

TM yakin ketiga-tiga mereka yang membawa sial kepada parti tidak akan dicalonkan semula.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Pas sahkan mereka parti setan

Isu Nga Kor Ming mengugut dan mengancam YB Dato Hamidah Osman tidak berakhir dengan satu laporan polis.

Kini sekutu Dap kapir harbi laknatullah iaitu Pas pasik Kawarij telah membogelkan diri mereka yang bersifat khianat sekali lagi telah mengancam YB Midah secara halus atau secara mental torture.

Sebagai parti yang kononnya berpegang kepada Islam menurut Nik Aziz Pas hendaklah menunjukkan contoh teladan yang baik.

Apa yang dilakukan oleh Pas terhadap menceroboh ketenteraman YB Midah adalah bertentangan dengan Islam.

Memang wajar YB Midah membuat laporan polis terhadap ceramah politik yang sengaja dibuat berhampiran rumah beliau di Batu Gajah.

Ceramah tersebut dibuat secara haram tanpa permit polis dan melebihi waktu sehingga jam 1.00 pagi.

Ini kah yang dikatakan Islam, sanggup menyakitkan hati orang lain?

http://miazarraannur.blogspot.com/2012/12/ceramah-pr-hampir-dengan-rumah-yb.html
  Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Isnin, 24 Disember 2012

Abby kena tutuh dengan Ust Azhar Idrus

UFB - Nga Kor Ming Ceramah Guna Ayat Quran

Label Premis Makanan

Label yang digunakan oleh Dewan Bandaraya Kuching Utara
Kementerian Kesihatan, PBT dan KPDNKK akan bekerjasama untuk meletakkan kelas atau gred pada setiap premis yang menjual makanan untuk membolehkan pelanggan menilai sendiri tahap pencapaian sesebuah premis. Premis hendaklah bersih, selamat dan memenuhi tahap penilaian oleh Pihak kementerian.

Premis yang terbaik akan dapat kelas A terbaik, B memuaskan dan C sederhana. D bermakna premis akan diarahkan tutup.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Pinjaman Tanpa Faedah Untuk Peniaga Kecil

Kementerian Perdagangan Dalam Negeri. Kepenggunaan, Koperasi (KPDKK) akan menyalurkan bantuan kewangan kepada peniaga kecil seperti penjaja dengan jumlah maksima RM 50 ribu.

Urusan boleh dibuat melalui Bank Rakyat dengan harapan mereka dapat menambah baik premis dan modal untuk membesarkan perniagaan mereka.

Syarat lain ialah peminjam tidak mempunyai pinjaman Tekun atau Mara maknanya tidak ada istilah overlaps.

Peminjam juga dikehendaki mendaftarkan perniagaan mereka dengan SSM.

Kepada peniaga yang berminat bolehlah menghubungi Bank Rakyat mulai awal Januari 2013.

Tan Lian Hoe
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Penjaja alaf baru

Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Kepenggunaan Koperasi (KPDNKK) mahu merubah peniaga kecil-kecilan supaya berubah atau meningkatkan taraf mereka ke satu peringkat yang lebih baik.

Contohnya ialah Mydin, Econsave yang berjaya menubuhkan pasaraya, mereka bermula secara kecil-kecilan sahaja.

Gerai dan restoran juga akan dilabelkan mengikut kategori A,B atau C.

Setiap makanan hendaklah mempunyai tanda harga dan jumlah kalori hendaklah dipamerkan. Ia adalah untuk menjadikan pelanggan boleh membuat pemilihan agar mereka selamat dan sihat.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Tun Dr Lim to be cremated on Wednesday

Banjir Shah Alam..!!! Kelab Malam Dibuka Allah Turunkan Bala?

Banjir Shah Alam..!!! Kelab Malam Dibuka Allah Turunkan Bala?

Dasar manusia lidah bercabang pakatan haram di Selangor ini, semasa kerajaan BN memerintah Selangor, setiap kali banjir datang dikatakan bala dari tuhan supaya rakyat memilih kerajaan pilihan Allah kononnya iaitu pakatan haram jadah. Namun apabila banjir melanda  semasa pemerintahan pakatan haram mereka kata banjir ini adalah rahmat dari Allah.

Hakikat bahawa membangunkan negeri tidak  semudah yang disangka seperti menabur fitnah telah mengakibatkan satu kejutan budaya yang tidak mampu dipikul oleh kerajaan pakatan haram Selangor. Menguruskan negeri bukan semudah bercakap fitnah maki hamun di atas pentas. Rakyat sudah muak dengan ceramah hasutan pakatan haram.

Kemunafikkan PAS amat terserlah bilamana golongan PAS menyatakan bahawa UMNO lah  penyebab bala yang berlaku di Selangor. Dari tanah runtuh, banjir, kebakaran sehinggalah kemalangan jalan raya, semuanya salah UMNO dan Barisan Nasional sehinggakan  mereka pernah mengaku bahawa jika mereka memerintah tidak akan berlaku apa-apa kekacauan kerana pemerintahan mereka dilindungi oleh tuhan.

Nampaknya keadaan bertambah teruk bagi negeri Selangor  di bawah pakatan haram. Jika dahulu, ada sesetengah tempat yang banjirnya hanya pada musim tengkujuh, kini boleh dikatakan banjir setiap kali hujan. Ini tidak lagi termasuk tempat-tempat yang tidak pernah banjir tapi sekarang suasananya tak ubah seperti anak sungai dan juga kolam ikan.

Sejak dari dahulu lagi, isu kejadian alam telah dipolitikkan oleh pihak pembangkang, namun apabila segalanya diletakkan atas politik, maka kerja dan tugas pun boleh jadi tidak cekap. Ini yang berlaku di sekitar Selangor, oleh kerana terlalu banyak berpolitik dan mencari salah orang lain, kerajaan yang ada sekarang tidak mampu untuk menjaga dan memberikan khidmat terbaik kepada rakyat. Akibat daripada penyelengaraan yang tidak efisyen sesetengah saluran dan penyelengaraan air hujan di Selangor gagal berfungsi dengan baik.

Akibatnya, bagi kawasan rendah akan mengalami banjir teruk setiap kali hujan. Yang paling membimbangkan lagi, apabila kawasan yang tidak pernah banjir, mengalami kejadian “air naik” yang boleh menyebabkan kerosakkan, kecederaan dan juga kehilangan nyawa. Kejadian banjir besar berlaku ketika hanya 2-3 hari sahaja kelab malam pertama di Shah Alam dirasmikan.

Jika pemimpin BN dan UMNO mengamalkan politik cetek akal seperti Pakatan Rakyat, sudah tentu isu banjir ini dikatakan sebagai bala tuhan kerana PR halalkan kelab malam pertama di Shah Alam dimana penduduknya 70% adalah orang Melayu yang beragama Islam.
 
Aktiviti perlombongan pasir yang tidak teratur juga adalah salah satu punca banjir kilat berlaku. Tambahan pula pegurusan sampah yang carca marba telah menyebabkan banyak longkang yang tersumbat yang akhirnya menyumbang kearah masalah banjir kilat. 

Pakatan haram tidak pernah layak sedikit pun memerintah Selangor kerana mereka adalah punca segala permasaalahan yang tiada penghujungnya. Kepakaran mereka dalam menabur fitnah tidak mampu diimbangi dalam skil pengurusan negeri yang amat buruk yang akhirnya mencipta reputasi yang teramat ketara kegagalannya.
Balaaaaaaaa bala bala balaaaaaa!



Dasar manusia lidah bercabang pakatan haram di Selangor ini, semasa kerajaan BN memerintah Selangor, setiap kali banjir datang dikatakan bala dari tuhan supaya rakyat memilih kerajaan pilihan Allah kononnya iaitu pakatan haram jadah. Namun apabila banjir melanda semasa pemerintahan pakatan haram mereka kata banjir ini adalah rahmat dari Allah.

Hakikat bahawa membangunkan negeri tidak semudah yang disangka seperti menabur fitnah telah mengakibatkan satu kejutan budaya yang tidak mampu dipikul oleh kerajaan pakatan haram Selangor. Menguruskan negeri bukan semudah bercakap fitnah maki hamun di atas pentas. Rakyat sudah muak dengan ceramah hasutan pakatan haram.

Kemunafikkan PAS amat terserlah bilamana golongan PAS menyatakan bahawa UMNO lah penyebab bala yang berlaku di Selangor. Dari tanah runtuh, banjir, kebakaran sehinggalah kemalangan jalan raya, semuanya salah UMNO dan Barisan Nasional sehinggakan mereka pernah mengaku bahawa jika mereka memerintah tidak akan berlaku apa-apa kekacauan kerana pemerintahan mereka dilindungi oleh tuhan.

Nampaknya keadaan bertambah teruk bagi negeri Selangor di bawah pakatan haram. Jika dahulu, ada sesetengah tempat yang banjirnya hanya pada musim tengkujuh, kini boleh dikatakan banjir setiap kali hujan. Ini tidak lagi termasuk tempat-tempat yang tidak pernah banjir tapi sekarang suasananya tak ubah seperti anak sungai dan juga kolam ikan.

Sejak dari dahulu lagi, isu kejadian alam telah dipolitikkan oleh pihak pembangkang, namun apabila segalanya diletakkan atas politik, maka kerja dan tugas pun boleh jadi tidak cekap. Ini yang berlaku di sekitar Selangor, oleh kerana terlalu banyak berpolitik dan mencari salah orang lain, kerajaan yang ada sekarang tidak mampu untuk menjaga dan memberikan khidmat terbaik kepada rakyat. Akibat daripada penyelengaraan yang tidak efisyen sesetengah saluran dan penyelengaraan air hujan di Selangor gagal berfungsi dengan baik.

Akibatnya, bagi kawasan rendah akan mengalami banjir teruk setiap kali hujan. Yang paling membimbangkan lagi, apabila kawasan yang tidak pernah banjir, mengalami kejadian “air naik” yang boleh menyebabkan kerosakkan, kecederaan dan juga kehilangan nyawa. Kejadian banjir besar berlaku ketika hanya 2-3 hari sahaja kelab malam pertama di Shah Alam dirasmikan.

Jika pemimpin BN dan UMNO mengamalkan politik cetek akal seperti Pakatan Rakyat, sudah tentu isu banjir ini dikatakan sebagai bala tuhan kerana PR halalkan kelab malam pertama di Shah Alam dimana penduduknya 70% adalah orang Melayu yang beragama Islam.

Aktiviti perlombongan pasir yang tidak teratur juga adalah salah satu punca banjir kilat berlaku. Tambahan pula pegurusan sampah yang carca marba telah menyebabkan banyak longkang yang tersumbat yang akhirnya menyumbang kearah masalah banjir kilat.

Pakatan haram tidak pernah layak sedikit pun memerintah Selangor kerana mereka adalah punca segala permasaalahan yang tiada penghujungnya. Kepakaran mereka dalam menabur fitnah tidak mampu diimbangi dalam skil pengurusan negeri yang amat buruk yang akhirnya mencipta reputasi yang teramat ketara kegagalannya.

Umno Kuala Selangor

Ride bantah Maizidul adalah agenda Pembangkang

Orang kuat Pas



Mana flyer bantah Mai?


Ramai Bikers Pas

Mangkok Jamban Zizan ini pasai apa pulak ?

Sah kerja Pas kerana ada ayat bikers tolak AES

Zizan penyokong Pas yang hidup atas hasil apa?




Mat Jinggay..

KL Bike Week telah diadakan di pada hari Sabtu dan telah berjaya menarik ribuan peserta serta pengunjung seluruh negara, tiba-tiba kita digemparkan dengan satu konvoi motosikal pelbagai kelas dari Shah Alam menuju ke Seri Pentas di Bandar Utama. 

Dalam ride ini sebenarnya adalah agenda parti politik pembangkang terutama Pas dan Pkr. Tujuan utama ialah untuk menempelak TV3 dan bukan agenda membantah Maizidul, Isu Maizidul adalah perkara kedua dan jika diikutkan ride ini tidak perlu dilakukan kerana pihak TV3 sudahpun memohon maaf kepada seluruh bikers. 
TV3 sudah pun mohon maaf sebelum ini
Setelah diteliti gambar dalam facebook jelas dan nyata ia adalah agenda jahat parti pembangkang yang menipu dan memperdaya kan bikers untuk membuat satu kerja yang sia-sia. 

ARC merupakan kelab penunggang motosikal pelbagai kelas yang ditubuhkan oleh Parti Pas. Memang kita tahu ramai biker adalah  Pro-Pas, dan kebanyakan mereka ialah ahli perniagaan yang banyak mendapat kontrak dengan kerajaan. 

Tetapi bila bercakap bab politik kerajaan semua tak betul tetapi mereka lupa bahawa duit yang mereka dapat adalah dari duit kerajaan BN yang Pas kata duit haram, duit hasil dari cukai judi, cukai arak, cukai pelacur dan sebagainya. 

Seruan kepada bikers supaya janganlah mudah terpedaya dengan dajal-dajal aljburi dan ajaran sesat Nik Aziz, maaflah saya tak sokong bikers campur aduk agenda politik dan sticker politik yang banyak dilekatkan pada motosikal.  " Real bikers do not mix with politics"

Satu lagi persoalan ialah kenapa ride tersebut disertai oleh motosikal berskala kecil termasuk kapcai dan skuter. 

Motosikal besar adalah mereka yang mempunyai kuasa melebihi 500cc ke atas. Apa barang bawa riders motosikal kecil.


https://www.facebook.com/media/set/?set=a.421408074597651.96709.382077561864036&type=1

Ahad, 23 Disember 2012

Anak tekad untuk berkampung di Bangunan Felda

Geli ketiak bila dengar cakap anak Aliman. Dia kata Tan Seri Isa Samad bawa onar dan kacau bilau dalam Felda, Siapa yang bawa onar sebenarnya kalau bukan Mazlan Aliman.

Dia desak supaya politik tidak campur tangan dalam Felda, sedangkan PAS dan PKR sedang berusaha untuk menguasai Felda,

Felda jual minyak kepada Israel?

Weh! kalau minyak dijual kepada Brazil dan mereka jual kepada Israel , itu bukan maslah kita, Memang dajal lah anak Aliman ini..


Misi Bantuan Kemanusiaan Taufan Bopha : Selamat Berlepas

Mana kebajikan PAS?

Bila PM Italy letak jawatan

Media Pas Perak dengan PM Italy dan menyindir Najib. Mereka mahu Najib letak jawatan seperti PM Italy.

Apa kes, nak suruh Najib letak jawatan. Suruhlah Si Tua Nyanyuk Nik Aziz letak jawatan.

Dah tuan bangka pun nak jadi bertanding lagi dalam PRU 13.

Jom baca berita haprak Pas di bawah

Kedudukan semasa yang tidak menyebelahinya menyebabkan perdana menteri mengambil keputusan untuk meletakkan jawatan dalam semua portfolio yang disandangnya.

Bagaimanapun, ia tidak berlaku di Malaysia, sebaliknya nun jauh di Itali!

Perdana menterinya, Mario Monti yang cuma memegang jawatan selepas 13 bulan mengangkat sumpah, akhirnya membuat keputusan tersebut malam tadi sambil disaksikan Canselor Austria, Werner Faymann di Istana Chigi di Rome sebentar tadi.

Presiden Itali, Gorgio Napolitano dijangka akan memanggil pilihanraya umum pada 24 Februari 2013 setelah membayangkan akan membubarkan parlimen beberapa hari selepas spekulasi mengenai perletakkan jawatan Monti tersebar ke seluruh negara itu.

Sekutu kuat Monti di Eropah, Canselor Jerman dan presiden Suruhanjaya Eropah (EU), Jose Manuel Barroso yang menyokong kuat agenda reformasi ekonomi turut terkejut dengan berita perletakan jawatannya yang berkuat kuasa malam tadi.

Monti dijadual akan menjelaskan sebab-sebabnya pada satu sidang media esok di ibu negara Itali itu.

Dipercayai sokongan lemah ke atas sekutu politik bekas perdana menteri penuh spekulasi, Silvio Berlusconi merupakan antara sebab utama parti gabungan dalam kerajaan menarik diri dan parti pemerintah, Parti Demokrat seterusnya hilang majoriti dalam parlimen negara itu.

Belum pasti siapakah perdana menteri sementara yang akan menggantikan tempat Monti tetapi dipercayai beberapa nama sedang disenarai pendek untuk dimaklumkan kepada presiden selaku ketua negara tetapi tidak mempunyai kuasa eksekutif memecat atau melantik perdana menteri, dan begitu juga sebaliknya.

Pelan pembaharuan ekonomi yang dicadangkannya mendapat sokongan rakyat sebanyak 62 peratus tetapi atas desakan parti pembangkang yang tidak setuju dengan cadangannya memaksa beliau berbuat demikian.

Sementara itu indeks saham di negara itu susut 0.37 peratus kepada 17,235.71 mata susulan daripada berita perletakan jawatan Monti.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Bezanya PAS dulu dan PAS sekarang - Nakhaie Ahmad

Khalid Perlu Selidik Sebelum Keluar Kenyataan - Mohd Zin 21/12/2012

Koordinator Barisan Nasional (BN) Selangor, Datuk Zin Mohamed menyifatkan alasan yang diberikan oleh Menteri Besar Selangor sama sekali tidak masuk akal apabila menegaskan kenaikan cukai pintu sehingga 10 kali ganda di luar bidang kuasa kerajaan negeri.Ujarnya kerana umum mengetahui keputusan cukai yang berkaitan dengan negeri dibuat oleh majlis bandaraya berdasarkan arahan daripada kerajaan negeri.

ARKIB: Nasib 80,000 bekas tentera tidak berpencen akan dibela

Menteri Pertahanan, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berjanji akan membawa isu berkaitan nasib kira-kira 80,000 bekas tentera yang tidak berpencen kepada kerajaan bagi diberi bantuan.

"Kita bawa perkara ini untuk kita bincangkan apa bentuk bantuan yang boleh diberi,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Persatuan Bekas Warga Batalion Pertama Rejimen Askar Melayu Di Raja di Kem Sungai Besi, di sini hari ini.

Zahid berkata, mereka tidak mendapat wang pencen kerana tempoh perkhidmatan dalam Angkatan Tentera Malaysia (ATM) yang kurang daripada 21 tahun.

Katanya, bekas tentera yang tidak menganggotai persatuan bekas tentera juga akan dibantu bagi membolehkan mereka menerima imbuhan, memandangkan terdapat peruntukan RM50 juta yang disalur kepada Perbadanan hal Ehwal Bekas Angkatan Tentera (Perhebat) di bawah Bajet 2012.

Peruntukan tersebut akan digunakan untuk program-program kerjaya kedua dan juga latihan usahawan kepada bekas tentera, katanya.

Mengenai permintaan bekas tentera agar peruntukan kewangan itu disalurkan mengikut koperasi rejimen atau batalion, beliau berkata perkara tersebut sedang diteliti kerajaan.—BERNAMA

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2012&dt=0310&pub=Utusan_Malaysia&sec=Terkini&pg=bt_19.htm#ixzz2FpMejkrK
© Utusan Melayu (M) Bhd

Hadi Awang : Umno Kafir


Saya cukup menyesal...

NAMA ZAINON ISMAIL tidak begitu dikenali ramai kerana figura bertubuh kecil tetapi berhati waja ini lebih dikenali dengan nama C.N. Al-Afghani. Nama itu sebenarnya merujuk kepada Cikgu Non.
Manakala Al-Afghani itu pula kerana beliau pernah berjuang bersama Mujahiddin di bumi Afghanistan demi mencari syahid ekoran pegangan beliau selepas taksub dengan amanat Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.
Akibat amanat Abdul Hadi yang mengkafirkan UMNO pada tahun 1981, perjalanan hidup C.N Afghani berubah secara drastik. Dek kerana ketaksuban terhadap amanat tersebut beliau tidak lagi mampu berfikir dengan kewarasan akal apabila sanggup mengkafirkan abang dan ayah sendiri.
Beliau juga terlibat dalam cubaan untuk menyerang bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad.
Beliau yang pernah ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) selama enam tahun kerana dakwaan terlibat mengetuai Kumpulan Mujahidin Malaysia (KMM) C.N. Afghani tampil menceritakan kepada wartawan Wartawan Mingguan Malaysia, MOHD. ASRON MUSTAPHA kenapa beliau melahirkan buku Kafirkan Aku? yang memaparkan kepincangan politik Pas.



MINGGUAN: Sebagai seorang bekas aktivis dan ahli seumur hidup yang begitu tegar dengan perjuangan Pas, apa sebenarnya yang mendorong saudara menghasilkan buku Kafirkah Aku?

ZAINON: Pertama sekali atas kepentingan ummah berdasarkan pengalaman saya sendiri semasa mengkafirkan keluarga terutama abang saya hanya kerana dia ada jawatan dalam UMNO Perlis. Cukup lama saya putuskan hubungan dengan dia. Akhirnya saya fikir sampai bila? Benda ini mempengaruhi saya begitu lama. Ketenangan saya terganggu dengan isu ini.

Hubungan saya dengan bapa juga renggang pasal isu ini. Sebelah isteri pun sama. Saya tidak ziarah kalau mereka ada hubungan dengan UMNO, saya tidak pernah bermalam di rumah bapa mertua malah ketika dia meninggal dunia pun saya tak ziarah secara sepatutnya. Saya tahu dia meninggal dunia tapi sengaja tidak segera untuk pergi ziarah. Saya tidak sembahyangkan jenazah bapa mertua. Saya cuma pergi masa dia dah dibawa ke kubur.

Bukan saya sahaja yang terbelenggu dengan masalah ini. Ramai lagi ahli-ahli Pas yang berpegang kepada prinsip seperti saya berdepan dengan dilema yang sama. Jadi bagaimana nak selesaikan masalah ini. Ia soal akidah yang penghujung syurga atau neraka.

Maknanya selagi saya tidak selesaikan isu ini, sampai ke hari ini saya rasa berdosa. Dosa mengkafirkan ayah dan abang serta saudara seagama ini begitu menghantui saya sehingga akhirnya saya fikir tidak boleh lagi berdiam diri sebab itu saya menghasilkan buku Kafirkah Aku. Ia satu dakwah untuk menyedarkan ahli-ahli Pas dan masyarakat umum.

Sebagai seorang anak dan adik, apa perasaan saudara di kala ucapan kafir itu dilafazkan kepada ayah dan abang.

ZAINON: Isu ini bukan berlaku kepada diri saya sahaja. Sebaik sahaja terbit Amanat Haji Hadi, sepanjang malam kami di dalam Pas mengadakan usrah. Dalam usrah itu kita bincang isu soal kafir mengkafir dan kita berpegang kepada keputusan perbincangan iaitu UMNO kafir. Maka, sesiapa sahaja yang terlibat dengan UMNO walaupun saudara kandung mahu pun ibu bapa sendiri mereka kafir. Oleh kerana amanat itu, kita ahli-ahli Pas percaya perpisahan kami dengan saudara kandungan dan ibu bapa itu kerana Allah SWT.

Bila kita percaya perpisahan itu kerana Allah, ahli Pas percaya apabila meninggal dunia kelak tiada dosa apa-apa kerana mereka itu tadi kita anggap melanggar hukum Allah. Mereka bersubahat kerana bersetuju mengundi UMNO. Maknanya, kami rasa jalan yang diambil itu memang betul bertepatan dengan hukum kerana apa yang diberitahu oleh kepimpinan Pas begitu. Jadi kita peganglah kepada benda ini.

Ayah saya memang kecewa dan dia pernah tulis surat. Surat itu ada pada saya sampai hari ini. Abang saya pula bila malam saya cakap terus terang bahawa antara kita putus hubungan adik-beradik, dia tersangat kecewa hingga dia kata: "Takkan sampai macam tu sekali kot" tapi malam itu saya kata balik: "memang macam inilah...Prinsip kami macam inilah,".

Apa sebenarnya peristiwa yang menerbitkan keinsafan kepada saudara kerana selama bersama Pas, saudara bukan sahaja sanggup mengkafirkan keluarga sendiri malah berhijrah ke Afghanistan kerana yakin dengan jihad dan syahid yang cuba diimplimentasi di Malaysia?

ZAINON : Sempadan keinsafan saya ini selepas berlakunya penyelewengan tabung memali. Akibat cuba mendedahkan isu penyelewengan ini saya dipecat dari Pas. Kemudian selepas 2008, apabila Pas merampas Kedah tetapi tidak melaksanakan beberapa tuntutan hukum berkait dengan judi dan arak dan ia direstui oleh pimpinan Pas Pusat termasuk oleh Presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sendiri. Ini mengukuhkan lagi kesedaran saya.

Kami di dalam Pas sebelum ini dididik menganggap UMNO sebagai parti taghut antaranya kerana tidak menghapuskan judi dan arak tapi kerajaan Pas Kedah hari ini menghalalkan apa yang dilarang oleh hukum sebagai mana yang dijelaskan oleh Abdul Hadi pada awal tahun 80-an. Sekarang ini, Kedah mengamalkan perkara sama yang telah difatwakan sebelum ini sebagai kafir. Ini bermakna kerajaan Pas Kedah juga taghut.

Berdasarkan pengalaman sendiri dan rakan-rakan dalam Pas, adakah saudara percaya punca utama perpecahan di kalangan orang Melayu pada hari ini adalah disebabkan Pas yang memperalat agama mengikut acuan dan kepentingan politik sendiri?

ZAINON : Dulu memang saya pun berpegang kepada Amanat Haji Hadi iaitu UMNO kafir. Sebelum saya berpegang dengan amanat itu hubungan saya dengan ahli keluarga dan masyarakat tiada masalah. Masa kenduri-kendara pun kita bersama, tiada sempadan perpisahan. Tapi bila amanat itu keluar pada 1981 dan kami berpegang kepada fatwa UMNO itu kafir, di situlah bermula kita memisahkan diri.

Walau sebaik mana pun UMNO cuba berbaik, kita akan tolak. Mereka jemput ke majlis pun kita akan tolak kerana tidak mahu makan bercampur dengan orang 'kafir' dan kita memang diajar begitu. Dari situlah mula keluar fatwa sembelihan orang UMNO tidak sah, jenazah orang UMNO haram ke atas ahli Pas untuk sembahyang dan mandikan, perkahwinan dengan orang UMNO tidak sah dan banyak lagi.

Perpecahan ini memang berpunca daripada sikap pemimpin Pas dari dulu hingga sekarang. Orang Pas sendiri tidak mahu berbaik-baik dengan orang UMNO. Malah mereka akan memberi pelbagai alasan yang tidak logik dalam mewajarkan perkara ini. Contoh terbaik sekarang ini, mereka kata bantuan yang dihulurkan kerajaan itu walau baik macam mana pun untuk rakyat, penuh dengan 'racun'.

Selepas melihat dan melalui sendiri perpecahan ini adalah saudara merasa perjuangan yang cuba digerakkan ini sebagai jihad untuk menyatukan kembali umat Islam di Malaysia ini?

ZAINON: Saya tidak boleh mendiamkan diri, saya kena berjuang untuk menyelesaikan masalah ini dan tiada cara lain melainkan secara terbuka saya menyeru Abdul Hadi yang mengeluarkan amanat itu supaya ambil satu sikap lebih bertanggungjawab, kerana selagi mana beliau tidak tarik amanat itu. Selagi itulah ahli-ahli Pas yang memegang prinsip seperti saya ini akan terdedah dengan masalah yang menekan perasaan kami sampai bila-bila

Abdul Hadi perlu sedar, kesan perpecahan akibat amanat beliau itu cukup besar seperti terjadinya peristiwa memali, solat dua imam, bercerai-berai dan macam-macam lagi. Ini perkara serius, apa lagi benda yang serius dalam agama selain akidah? Dalam isu kafir mengkafir ini semua ulama sudah mengatakan selagi mana orang tu mengucap dua kalimah syahadah, tidak boleh mengkafirkan orang tetapi kenapa pemimpin Pas sehingga ke hari ini, bersetuju mengkafirkan UMNO.

Ketika memulakan usaha ini, saya sedar risiko, ugutan, serta akan hilang kawan tetapi apabila direnung, saya tidak boleh lagi mengambil sikap berdiam diri. Maka, saya mengambil ketetapan untuk menjaga kepentingan ummah khususnya perpaduan umat Islam lebih daripada perasaan sayang saya kepada Pas. Saya terpaksa ketepikan ini semua demi selamatkan ummah dan Islam.

Semakin tinggi ilmu agama seseorang itu sepatutnya dia semakin tawaduk dan merendah diri tetapi dalam soal amanat ini meskipun telah menyebab perpecahan, Abdul Hadi cukup degil dan tidak mahu tarik balik, mengapa itu berlaku?

ZAINON: Saya rasa ini semua kerana ego. Ego bahawa ilmu yang mereka miliki itu lebih baik berbanding ilmuan lain yang bukan kalangan Pas. Mereka rasa hanya ulama dalam Pas sahaja ilmunya terbaik, tinggi dan boleh dipakai oleh masyarakat. Ulama-ulama lain walau sebaik mana pun dia, Pas tidak akan iktiraf malah kalau Abdul Hadi sendiri selepas isytihar keluar Pas meskipun tidak masuk UMNO tapi bersetuju dengan dasar UMNO akan dianggap sesat pemimpin Pas termasuk Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Bagi mereka, ilmu agama ini hak milik orang Pas sahaja. Walaupun kita pakai hujah yang sama, tafsir yang sama, surah yang sama. Maknanya di sini ada satu sifat keegoan yang tinggi yang tidak mahu mengaku bahawa ilmu orang lain baik daripada dia. Saya tidak mahu kata lebih tapi kalau ikut kenyataan pemimpin-pemimpin Pas yang lalu, ego ini sifat syaitan.

Antara asas kepada Amanat Haji Hadi dalam mengkafirkan UMNO adalah kerana berkawan dengan MCA dan MIC tetapi sekarang dalam konteks hubungan Pas dengan DAP kenapa boleh pula dihalalkan?

ZAINON : Benda ini memang banyak orang yang mempersoalkannya. Kalau dulu mereka mengatakan antara hujah mengkafirkan UMNO kerana berbaik dengan MCA dan MIC sekarang ini mereka pula berbaik dengan DAP kononnya mengikut Piagam Madinah. Benda ini satu penipuan. DAP bersetuju dengan Pas ini bukan kerana Islam tetapi kerana Pas itu sebuah parti. Ada beza antara Pas dengan Islam. Pas ini parti politik, Islam itu pegangan agama.

Sebab itulah pimpinan DAP selalu sebut mereka bersetuju dengan Pas ini bukan kerana Islam. Jelas di sini apa yang disebut Abdul Hadi dulu berbalik kepada beliau semula. Sebab itu ulama-ulama seperti Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria melarang mengkafirkan orang kerana takut balik kepada kita. Pas sama ada sedar atau tidak, setuju atau tak setuju terjerat dalam isu ini.

Apakah gesaan saudara kepada ahli-ahli Pas agar dibuka minda dan pintu hati untuk melihat segala teguran ini secara terbuka?

ZAINON: Pertama sekali saya sebagai orang yang terlibat meminta sangat sama ada pemimpin mahu pun ahli-ahli Pas agar mereka bersifat terbuka. Setiap teguran daripada mana-mana pihak khususnya dalam konteks perpaduan ini demi kebaikan ummah. Saya sendiri menegur ini atas kehendak peribadi saya tanpa dipaksa oleh sesiapa. Dulu saya dah tegur secara dalaman dalam kes Memali tapi dipandang sepi.

Jadi sekarang ini saya buat buku biar masyarakat tahu saya dah tegur pimpinan pas. Biar seluruh rakyat baca Kafirkah Aku dan kemudian buat komen. Kalau ada pemimpin mahu pun ahli Pas tidak puas hati, saya sedia berjumpa dengan mereka pada bila-bila masa. Kepada kepimpinan Pas, buatlah yang terbaik untuk ummah. Saya bukan mahu menghina ulama dalam Pas tapi terimalah pandangan pihak lain terutama ulama di luar Pas demi kepentingan ummah.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Rencana/20121223/re_04/Saya-cukup-menyesal#ixzz2FpCMZQfR
© Utusan Melayu (M) Bhd