Rabu, 9 Januari 2013

Pluralism mula bertapak di Malaysia

Perlembagaan Persekutuan sudah jelas, melarang sebarang usaha mengembangkan agama lain kepada orang Melayu. Dalam perlembagaan jelas menerangkan bahawa orang Melayu adalah beragama Islam.

Bab atau fasal agama diletakkan dimukasurat paling hadapan dalam buku kecil perlembagaan.

Bagaimanapun pada PRU 11 dan PRU 12, PAS dalam kempen mereka meraih undi Melayu ialah menuduh perlembagaan persekutuan kita pakai menggalakkan anak-anak kita memilih agama sendiri apabila berusia 18 tahun. Umno dituduh cuba mengkafirkan anak-anak kita. Maka ramailah pakcik dan makcik terpedaya dengan kata-kata tok guru Pas dalam kuliah magrib.

Ramai yang membenci Umno dan ramai yang mendaftar menjadi ahli Pas kerana menerima bulat-bulat kenyataan Pas.

Padahal semuanya tidak benar, kebebasan memilih agama adalah untuk kaum lain. Orang Pas yang tahu bab ini sengaja mendiamkan diri kerana kepentingan politik. Kesian orang kampung yang tak pernah buka dan baca perlembagan persekutuan. Ini termasuklah Ali Setan (Azmir Mustafa) dalam ceramah di Kampung Melayu Subang telah menuduh Kerajaan menggunakan perlembagaan kafir, Lor Reid, guna undang-undang British.

Kini Allah bayar cash kepada Pas. Semalam dalam mesyuarat khas pakatan beruk yang diketuai oleh al-jub, Hadi dan Nik Aziz telah bersetuju Kalimah Allah digunakan dalam al-Kitab Bible bahasa melayu. Demi politik Pas sekali lagi menjualkan agama kepada orang lain.

Tidak lama lagi semua gereja yang ada di Malaysia akan sama seperti mana di Indonesia. Mungkin anak cucu Nik Aziz, Anwar dan Hadi boleh berkahwin dengan ahli alkitab dan memilih untuk bersembahyang di rumah Allah dengan dendangan lagu-lagu Haleluyah.

Akan ada suami beragama Islam, isteri Kristian dan anak boleh memilih agama sendiri apabila mencapai usia 18.

Syabas diucapakan kepada DYMM Sultan Selangor yang mengharamkan penggunaan kalimah Allah digunakan dinegeri itu.

Sama-samalah kita tolak pluralism yang dianjurkan oleh Lim Guan Eng Ketua menteri kesayangan Mat Sabu, Hadi Awang, Aishah Sri Kundi Pkr dan ramai lagi.

Hidup Rakyat. Hidup Hidup, hancur hancur hancur kezaliman , TAKE BEER.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.