Rabu, 13 Februari 2013

105/02/13- Pas dicabar untuk buktikan kubur Mat Indera yang sebenarnya

Isu pemalsuan kubur Mat Indera telah pun selesai. RTM, TV3 dan Astro pun telah menayangkan slot penipuan Pas mengenai kubur Mat Indera hari ini.

Setelah didedahkan oleh beberapa blog sejak kelmarin (Isnin) nampaknya Mat Sabu, Ustaz Akmal Kamaruddin terkedu dan membisu. 

Begitu juga dengan laman-laman blog Pas masing-masing sepi membisu 

Harapan TM dan rakan-rakan bloggers Pro BN berharap Mat Sabu dan Akmal Kamaruddin tampil dan mempertahan kan dakwaan mereka bahawa kubur yang dikatakan palsu oleh TM dan TV3 adalah tidak betul. 

Sila bawa orang-orang yang dapat membuktikan kesahihan kubur Mat Indera, bawa lah Pak Abas atau Pak Akub untuk mempertahan kan dakwaan mereka.

Taipingmali memberi tempoh sehingga Ahad hadapan untuk menafikan segala kenyataan TM. Jika tidak ada sebarang jawapan atau sidang media sehingga Ahad ini, bermakna pendedahan Taipingmali dan rakan-rakan lain ada lah benar.

Oleh itu kepada rakyat Malaysia, ingatlah, kalau isu kubur Mat Indera pun Pas boleh menipu, apalagi isu Kalimah Allah dan lain-lain isu seperti Tabung Memali yang lesap ratusan ribu ringgit. 

Pas sanggup membohongi pengikut sendiri , apa lagi jika diangkat menjadi pemimpin. Tunggu lah saat kehancuran sekiranya Pas berjaya memerintah.  

Berikut adalah bekas tentera yang ingin berdebat dengan Akmal Kamaruddin tetapi tidak mendapat respon daripada beliau.
PRIVATE ZI BIN YACOB ( 93312 )




Nampaknya Ustaz Mohd Akmal bin Kamarudin menantu Hadi Awang teringin sangat nak berdebat isu Mohd Indera Komunis sehingga sanggup menipu kononnya mayat Mat Indera harum.


Sekarang diperkenalkan tokoh sebenarnya yang cukup elok untuk Mohd Akmal berdebat. Tambahan pula kedua-dua mereka berasal dari kampung yang sama iaitu Kampung Pantai Besar, Batu Kurau.

Pte Zi Bin Yacob adalah antara yang berjuang dalam menentang komunis. Berasal dari Kg. Pantai Besar dan berkhidmat dalam 12 Batalion Askar Melayu DiRaja.


Antara pengalaman beliau ialah apabila bertempur dengan pasukan komunis yang antara terkuat pada 3 jun 1970 di Kg. Kuak Ulu, Kroh, Perak.


Dalam pertempuran itu Pte Zin berjaya membunuh 2 orang komunis dan berjaya mematahkan serangan pihak musuh. Namun 4 sahabat beliau terbunuh manakala 12 lagi askar melayu cedera parah.


Di atas kegigihan serta keberanian beliau. Beliau telah dianugerahkan Pingat PGB pada 2 Jun 1971.
— by Anak Larut.

at Isnin, September 19, 2011