Isnin, 4 Mac 2013

TERKINI: Nik Aziz akan pertimbangkan pemintaan Pope


Terkejut dan mengucap panjang bila baca kenyataan Nik Aziz dalam Harakah bagaimana terujanya kera seekor ini bila ditawarkan oleh Pope Benedict XVI membenarkan pengikut yang beragama PAS menggunakan kalimah LORD dan JESUS sebagai alternatif untuk mengganti kan kalimah ALLAH dan RASULULLAH.



Kota Bharu (Dec 2012) : Mursyidul Am Pas, Nik Aziz Nik membuat kenyataan yang dia telah menerima sepucuk surat dari Pope Benedict XVI pada minggu lepas.

Antara kandungan surat tersebut ialah TAWARAN Pope kepada Nik Aziz bagi MEMBENARKAN umat Islam di Malaysia mengunakan Kalimah LORD dan JESUS sebagai 'alternatif' kepada Kalimah ALLAH dan RASULULLAH.

Tawaran tersebut di buat sebagai mengenang jasa baik parti Pas didalam kejayaannya memperjuangkan penggunaan Kalimah Allah oleh penganut Kristian di Malaysia.

Nik Aziz menyatakan perasaan terharunya di atas tawaran Pope itu dan berjanji akan mengkaji dan mempertimbangkan tawaran tersebut dengan sewajarnya.

Fatwa berkenaan penggunaan Kalimah Lord dan Jesus sebagai alternatif kepada Kalimah Allah dan Rasulullah akan di keluarkan sedikit masa lagi. - Harakah Daily