Rabu, 24 April 2013

Keputusan Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali untuk tidak membuat laporan polis berkenaan isu penyebaran video seks yang mirip beliau boleh dilihat sebagai merosakkan kredibiliti perjuangan Islam Pas selama ini.


Bung Mukther
18 April
KUALA LUMPUR 17 April - Keputusan Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali untuk tidak membuat laporan polis berkenaan isu penyebaran video seks yang mirip beliau boleh dilihat sebagai merosakkan kredibiliti perjuangan Islam Pas selama ini.
Sumber: Uusan Malayisa, 18 April, 2013




Bung Mukther>> Berdiam diri membawa seribu maka dalam budaya Melayu. Berdiam diri mungkin bermakna takut, bersetuju atau bersabar. Yang mana satu pilihan Mustafa Ali..hanya Allah yang tahu. Biar disuruh bersumpah menjunjung Al-Quran aku yakin beliau tidak akan buat kerana pembangkang sudah mengatakan awal2 lagi bahawa bersumpah tiada dalam Islam. Itulah yang telah diperlihatkan berkaitan kes Anwar sejak sekian lama. Berbagai alasan diberikan kerana Pas mengeluarkan fatwa karut marut.

Secara logiknya bagaimanakah Mustafa Ali harus memebersihkan namanya dan memberikan keyaknan kepada rakyat bahawa dia seorang pemimpin Pas yang warak, bersih dan telah menjadi mangsa fitnah dalam isu video seks tersebut? Amat penting sekali untuk beliau mengambil satu tindakan bagi membersihkan namanya supaya rakyat tidak ditipu dengaan serban dan jubah.

Hanya ada dua cara yang logik iaitu membuat laporan polis dan bersumpah laknat di masjid. Yang penting adalah untuk menjelaskan kedudukan yang sebenar kepada rakyat yang beragama Islam kerana mereka begitu menyanjung tinggi kepada pemimpin yanag berserban dan berjubah. Itu interprestasi dan justifikasi mereka.

Kalau aku jadi Mustafa Ali, aku cabar penyebar video untuk turut sama bersumpah dan menjunjung Quran di mimbar masjid. Dalam masa yang sama aku akan MINTA dan buat laporan polis untuk membersihkan namaku. Itu kalau akulah.... - Bung Mukther