Selasa, 21 Mei 2013

Depa nak sembelih Najib dan Mahathir pula dah.....

Arkitek Pembangunan Malaysia
Seorang rakan memberi mesej ini kepada saya tadi,

Sewaktu beliau berjalan-jalan di Mid Valley Bangsar, beliau terdengar beberapa individu lelaki lingkungan 30an yang berpakaian kemas gaya eksekutif, berbual sambil makan-makan dan bahasa ibunda mereka.

Kata salah seorang dari rakannya " Najib dan Mahathir kena kasi sembelih ( sambil menunjukkan bahasa isyarat tangan memotong leher). Manakala seorang lagi menambah " Itu Anwar pun sama kena kasi bunuh baru boleh Dap berkuasa" Begitu lah antara pokok perbualan yang didengari daripada 3 ekor pengikut parti chauvinist Dap.

Mungkin mereka marah dengan kenyataan Dato Seri Najib yang menyatakan BN kehilangan sokongan undi Cina dan melabelkan sikap pengundi Cina sebagai Chinese tsunami.

Chinese tsunami hanyalah satu andaian awal yang dibuat oleh Najib berdasarkan beberapa kekalahan teruk calon BN di kawasan majoriti pengundi cina. Istilah chinese tsunami bukan lah satu penghinaan atau istilah menekan dan mengugut kaum cina. Kenapa kaum cina harus terasa hati dan kecewa dengan kenyataan Najib?

Kaum cina hendaklah berasa malu dan rasa bersalah kerana pada peringkat awal mereka menyatakan sokongan yang tidak berbelah bagi kepada kerajaan BN dan akan menyokong semua calon BN. Ini janji mereka.

Tetapi saat-saat akhir mereka telah menidakkan janji mereka dan mengundi pembangkang. Bagi mereka kerajaan yang ada mestilah di ubah, sudah 4 tahun mereka memberi peluang kepada Najib dan kali ini kaum cina pula mahu mengubah kerajaan.

Dengan sistem penyampaian maklumat yang cukup hebat hari ini segala bentuk arahan dan kempen begitu mudah disampaikan kepada pengundi, TM yakin bahawa cyber trooper red bean army telah berjaya mengajak pengundi cina supaya melakukan perubahan dan ini kali lah masanya  orang cina berkuasa di Malaysia.

Kini selepas 2 minggu pilihanraya keadaan masih belum reda, pembangkang masih tidak puas hati akan kegagalan mereka untuk mengubah kerajaan terus berkempen untuk membunuh Najib dan Mahathir pula.

Nampak jelas bahawa agenda Blackout yang sedang berjalan berjaya menambah kebencian kepada kerajaan terutama Umno yang dilabelkan sebagai rasis yang terhebat. Ini kata pemimpin Dap dalam perang saraf mereka.

Ada maklumat yang diterima oleh TM menyatakan PRU 14 mereka akan menyiapkan pengundi muda untuk menumbangkan kerajaan yang ada, ini kali mereka gagal, lain kali pasti akan berjaya.

TM juga mendapat info bahawa saudagar-saudagar besar yang kaya raya hasil perniagaan dalam dan luar negara kini menjadi penyumbang dana yang besar kepada pembangkang untuk menewaskan kerajaan yang ada hari ini.

Utusan Malaysia juga pernah dipersalahankan sebagai rasis melampau kerana ayat " Apa lagi cina mahu?" Ayat ini juga bukan rasis tetapi sebagai soalan kepada kaum cina apa yang mereka tak puas hati lagi.

Kerajaan sudah cukup bertoleransi, bertolak ansur dalam berkongsi kuasa dalam politik. Sejak pra kemerdekaan, tiga komponen Perikatan (Umno, Mca dan Mic) telah sepakat untuk sama-sama menyertai piliharaya dan sama-sama memerintah negara ini.

Kerjasama komponen Perikatan ini berjalan baik sejak PRU pertama pada tahun 1955 dan ujian pertama terhadap setiakawan telah tercetus dalam peristiwa 13 Mei 1969, dan kini bunga-bunga kekacauan buat kali kedua semakin panas jika tidak dibendung dan dikawal. Kesemua ancaman bentuk baru ini adalah disebabkan ketamakan kuasa oleh konco-konco atau saki baki komunis dan juga Anwar Zionis.