Khamis, 6 Jun 2013

Buruknya perangai Lim Guan Eng

Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng satu-satunya manusia atau pemimpin yang sentiasa betul dan tidak pernah melakukan kesalahan.

Oleh itu, benarlah kata Timbalan beliau Dr. Mansur bahawa LGE adalah tokong. Mana ada Tokong dalam dunia yang pernah buat salah, yang ada ialah tokong yang buruk dan rosak adalah. Akhirnya tokong yang rosak akan dibuang dibawah-bawah pokok sena di tepi jalan.

Jika kita teliti ucapan-ucapan beliau dalam sidang media atau ceramah, beliau sering menyalahkan orang lain jika ada sesuatu isu yang membabitkan Pulau Pinang dan Dap.

Baru-baru ini beliau menyalahkan Pas kerana menggagalkan hasrat pakatan menawan Putrajaya. Menyalahkan Barisan Nasional kerana menakutkan pelabur ke Pulau Pinang, Menyalahkan Utusan Malaysia dan banyak lagi.

Jika kita tulis sahaja nama LGE dalam carian google maka tajuk yang timbul ialah "LGE menyalahkan ........"

Dalam PRU 13 Pas dan Dap mengulang-ulang perkatan "Ini kalilah", menurut Ustaz Jemain yang diminta mengulas perkataan tersebut jelas menunjukkan Dap sengaja mengulang-ulang ayat tersebut bahawa dia adalah tokong yang tak pernah buat salah. Tetapi maha berkuasa. Apa tidaknya, semua orang kena sembah beliau seperti tokong.

Full stop
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.