Rabu, 26 Jun 2013

Kerajaan Melaka bertindak betul dengan menutup Jonker Walk.

Jonker Walk Melaka
Jalan Petaling Kuala Lumpur


Kerajaan Negeri Melaka di bawah kepimpinan Ketua Menteri,Datuk Idris Haron telah mengambil keputusan untuk menutup pasar malam Jonker Walk yang terletak di tengah-tengah bandar Melaka. Keputusan untuk menutup Jonker Walk diputuskan dalam mesyuarat exco Melaka 12 Jun yang lepas kerana menghormati kehendak majoriti rakyat Melaka.

Perniagaan di Jonker Walk dimonopoli oleh peniaga-peniaga cina dan kawasan tersebut telah dicinakan sepenuhnya oleh mereka. Antara penyebab utama utama pasar malam Jonker Walk ditutup kerana masalah kesesakan lalu lintas, peniaga tiada lesen dan menjual barangan tiruan.

Sekarang DAP Melaka sedang melalak-lalak membantah penutupan pasar malam tersebut. DAP kata Ketua Menteri Melaka tidak demokratik dan berdendam kepada pengundi-pengundi cina Kota Melaka.

Menteri middle finger yang baru telah menyatakan rasa kesal dengan tindakan kerajaan Melaka tetapi Idris Haron mempunyai alasan yang tepat.

TM juga berharap kerajaan Wilayah Persekutuan  terutama Tengku Adnan dapat bertindak menutup segera Jalan Petaling kerana ia menjadi pusat pengedaran barang tiruan dan tempat cekik darah pelancong.

Sedih melihat pelancong ditipu hidup-hidup oleh peniaga-peniaga haram yang tidak berhati perut.