Sabtu, 4 Januari 2014

Guru sekarang bukan guru zaman dahulu

Sedih jika kita tengok gelagat guru-guru alaf baru, ramai yang sokong pembangkang dan terang-terangan mereka menghentam kerajaan, ramai guru yang turun dalam demo bershit, ramai yang jadi pegawai khas wakil rakyat YB pembangkang, ramai yang manjadi admin facebook dan blog pembangkang.

Datang ke sekolah bawa risalah politik, bawa Harakah dan pada kereta mereka penuh sticker yang melambangkan mereka adalah pro pembangkang khususnya Pas.

Semalam di pejabat pos ramai cikgu cikgu pergi ambil duit ASB, tak lama lagi BR1M pula, ramailah ibu bapa cikgu-cikgu yang datang ambil duit.

Berikut adalah link yang mendedahkan sikap cikgu yang tidak bersyukur dengan nikmat yang diperolehi daripada makan gaji dengan kerajaan tetapi menghina balik majikan.

Semalam heboh Pas mencela Mufti Perak kerana Tan Seri melebalkan peserta demo guling kerajaan baru-baru ini sebagai penderhaka dan halal darah mereka jika dihukum bunuh.

Pemuda Pas Perak pula dengan penuh kurang ajar cuba berdepan dengan Tan Seri. Tuan Ibrahim Tuan Man pula melabelkan Mufti Perak bersikap melampau kerana mengeluarkan FATWA.

Sebenarnya Mufti Perak bukan mengeluarkan FATWA baru beliau tetapi menyampaikan apa yang beliau faham tentang hukum fiqah.

Lihat bagaimana kes Al Maunnah yang akhirnya dihukum bunuh kerana cubaan menggulingkan kerajaan pada awal tahun 2000 lalu.

http://sangkakalajari9.blogspot.com/2014/01/pkamalanathan-berkhidmat-sebagai-guru.html?m=1

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.