Sabtu, 15 Mac 2014

Pencarian MH370

WASHINGTON 15 Mac - Laporan terbaharu tentang perubahan laluan penerbangan pesawat MH370 menunjukkan kemungkinan penglibatan individu profesional yang mahir dalam sistem penerbangan, kata pakar.

Ketua editor majalah Flying yang juga juruterbang pesawat komersial, Robert Goyer berkata, hanya juruterbang profesional yang boleh mengubah haluan penerbangan selepas petunjuk baharu mendedahkan penerbangan pesawat MH370 menuju ke Lautan Hindi.

“Kemungkinan pesawat itu dikawal oleh sekumpulan pakar dengan sekurang-kurangnya seorang juruterbang yang terlatih atau seorang daripada juruterbang MH370 mengawal program untuk mengubah haluan melalui sistem pengurusan penerbangan," katanya kepada CNN. - AGENSI

Nota lutut:

Kapten Zahrie Shah ada membina simulator sendiri di rumah beliau, tetapi menurut status pada facebook beliau, simulator tersebut dibarai atau dirungkai, adakah Zahrie menjalankan satu eksperimen penerbangan yang boleh dikaitkan kehilangan pesawat dari sistem radar. Adakah beliau ingin merahsiakan permainannya pada simulator tersebut daripada umum sekiranya beliau tidak kembali lagi.

Bagaimana pun dengan penyata bank beliau, sudahkah di siasat? Begitu juga rekod-rekod telefon beliau?

Zahrie seorang penyokong ekstrem parti politik Pkr adalah seorang pilot yang cukup berpengalaman dan pro..