Isnin, 23 Februari 2015

Selepas kubur Ibrahim Libya dan Mat Indera kini kubur Nik Aziz menjadi tumpuan



Selepas seminggu kematian Nik Aziz, kuburnya menjadi tumpuan penyokong dan ahli Pas seluruh negara. Begitu lah hebatnya kesetiaan dan penghormatan yang diberikan kepada arwah. Satu sikap yang harus dipuji kepada orang Pas atau pun mereka yang kini berada dalam Pasma.

Dahulu dalam kes Memali yang berlaku pada 19 November 1985, kubur Ibrahim Libya dan 13 pengikutnya juga menjadi tumpuan pengikut Pas seluruh negara. Kubur tersebut dilabelkan sebagai kubur syuhada yang mati syahid  dan kuburnya sentiasa berbau harum dan wangi sepanjang masa.

Begitu juga dengan kubur Mat Indera yang dijatuhkan hukuman gantung oleh kerajaan British di Taiping kerana menyerang dan membunuh 21 orang di Balai Polis Bukit Kepong pada 23 Februari 1950 jugs menjadi tumpuan ahli Pas seluruh negara.

Ianya kerana Mat Indera dikatakan sebagai pejuang Islam oleh Mat Sabu dan mempunyai karamah, Menurut calon Pas untuk Adun Selama Akmar Kamarudin menyatakan kubur Mat Indera sentiasa berbau harum dan wangi.

Kubur harum dan wangi menjadi akronim Pas yang berjaya menipu pengikutnya. Ustaz Omar Khalid orang kanan Nik Aziz mengakui beliau lah yang menyiram air mawar dan bau-bauan agar menjadi tumpuan pengikut mereka. Begitu juga dengan kubur Mat Indera, Akmar Kamarudin juga membohongi pengikutnya kononnya sentiasa harum.

Tuhan maka kaya, akhirnya pembohongan kubur Ibrahim Libya yang dikatakan syahid hanya wangi kerana siraman air mawar setiap hari oleh Omar Khalid,  manakala kubur Mat Indera hanya rekaan Akmar Kamarudin yang juga merupakan menantu kepada Hadi Awang.

Setelah pembohongan Mat Sabu dan Akmar dibongkar kini kubur Mat Indera menjadi sepi dan papan tanda yang dibuat oleh Pas Kawasan Batu Wilayah Persekutuan pun sudah tiada. Mat Sabu dan Akmar sehingga ke hari ini malu besar dan tidak lagi mahu membicarakan perjuangan dan kubur tersebut..

Hari ini genap 65 tahun peristiwa serangan Mat Indera dan komunis terhadap balai polis tersebut