Ahad, 13 September 2009

NIZAR KUIL: KHALID GEREJA MENCARI TALIAN HAYAT.

Khalid Samad adalah bekas pelajar yang dihantar oleh kerajaan di bawah biasiswa JPA ke Ireland. Beratus ribu duit kerajaan Bn dia makan dan menjadi darah dagingnya sekarang.

Tetapi sayangnya Pas ortodok yang selalu menggunakan duit derma jihad telah membuat lawatan beracun ke luar negara. London, Amerika dan lain-lain negara menjadi destinasi percutian mereka. Disamping itu makan angin dan mengabihkan duit derma jihad mereka juga rajin bertemu pelajar-pelajar ini. Mula-mula solat berjemaah maghrib dan isya. lepas tu buat tazkirah, buat tazkirah politik.

Otak mereka ditune oleh pemimpin Pas dengan ceramah ceramah ini. Pemimpin Pas silih berganti bila sudah ada kekuatan di sana. Semuanya dengan harapan bila balik ke Malaysia akan menjadi ahli Pas.

Hari ini perancangan jangka panjang Pas sudah berjaya. Nizar, Khalid Samad dan ramai lagi adalah hasil semaian mereka di luar negara.

Khalid Samad yang digelar Khalid Gereja hari ini dihentam teruk dari pellbagai pihak oleh pengundi-pengundi Shah Alam kerana tindakan beliau yang tidak islamik itu.

Hari ini dia kepanasan macam cacing yang dicampakkan ke atas simen. Untuk itu dia mengharapkan talian hayat. Untuk mendapat talian hayat dari Pas? Soorry lah. Pas tak akan tolong Khalid, sebab Khalid bukan dari sekolah pondok atau 4 Senawi. Maka tempatnya akan menjadi milik Pas Iseelee dari pengaruh Tok guru palsu Nik Aziz.

Siapa talian hayat Khalid? Tak lain tak bukan abangnya sendiri yang sudah tidak memegang apa-apa jawatan dalam Umno. Dato Shahrir Samad yang kalah dalam proses pemilihan MT Mac lalu dengan rasa gentleman melepaskan jawatan dalam kabinetnya.

Shahrir Samad juga pernah menjadi peniaga kedai dobi sewaktu berehat satu ketika dulu. Shahrir seorang ahli politik yang hebat. Pernah naik dan pernah turun. Pernah menjadi ahli parti Semangat 46 bersama Rais Yatim , di bawah Ku Li. Hari ini dia tak ada apa-apa dalam MT dan kabinet. tetapi pengaruhnya kuat di Johor Bahru.

Hasrat Khalid Samad untuk menjadikan abangnya talian hayat untuk menyelamatkan kerusinya dalam Parlimen Shah Alam mungkin tidak kesampaian. Abang tetap abang. adik tetap adik. Shahrir sudah merasa pahit maun nya dalam politik. Shahrir lebih dahulu makan garam dari Khalid.

Bye Bye..biar Khalid pilih sendiri haluannya. Terlajak perahu boleh diundur. terlajak politik juga boleh diundur, so apa tunggu lagi Khalid Samad...Cabut lah...tinggalkan Pas yang totok tu..