Ahad, 16 Oktober 2011

Misteri Nik Aziz menebas semak samun terjawab.

Milosuam-blogger Pas telah menyiarkan 'rakaman tok guru sedang membersihkan hutan."

Lebih 20 tahun tak pernah tengok Nik Aziz berbuat demikian rupa, tiba-tiba rakaman tersebut menjadi hit di laman web Pas. Berkodi-kodi pujian diberikan terhadap aktiviti tersebut. 

Walaupun Pok Nik tidak pernah menggalakkan industri asas tani di Kelantan sebagaimana yang dilakukan oleh Dato Seri Noh Omar. tiba-tiba dengan rakaman tersebut telah berjaya menarik hampir 5 ribu penonton sejak 2 hari lalu.

Hari ini terbongkar kisah dan misteri kenapa pok nik menebas.

Beliau ingin membuktikan kepada rakyat bahawa beliau juga 'turun padang' dan sebab paling utama ialah kerana beliau ingin menunjukkan dan membuktikan kepada Menteri Besar Kedah, bahawa beliau masih gagah dan kuat serta mampu untuk berbini sorang lagi,

Nik Aziz marah kepada Dr Azizan setelah mendapat tahu bahawa Menteri Besar itu telah berkahwin dengan seorang anak dara yang baru berusia 18 tahun.

Menurut petua orang Cina seorang lelaki tua akan kembali menjadi kuat, sehat dan berkeadaan muda apabila mendapat darah 'anak dara'.

Mungkin itu lah yang dilakukan oleh  MB Kedah untuk mendapat kembali tenaga selepas pulih daripada sakit jantung.

MB Kedah dimaklumkan baru sahaja menikah baru dengan anak dara 18 tahun dan ini menjadikan kan gadis tersebut adalah isteri ke 3 beliau.

Harap berita ini hanya khabar angin, akan tetapi kalau tak ada angin masakan pokok bergoyang.