Sabtu, 5 November 2011

70 tinggalkan PAS di Bachok Kelantan

Parti Taliban yang GANAS


BACHOK, Seramai 70 ahli-ahli PAS yang terdiri daripada nelayan tradisional  dari Pantai Kuala Kemayan DUN Tawang di sini, bertindak keluar Pas kerana kecewa dengan pemimpin-pemimpin parti yang gagal untuk melindungi kebajikan mereka.

Pemimpin kumpulan itu, Azlan Mamat, 39, menyerahkan borang permohonan keahlian Umno mereka kepada Datuk Dr Awang Adek Hussin.

"Kita akan cuba untuk menarik lebih ramai ahli-ahli PAS di kalangan nelayan yang tinggal di Kampung Kemayan, Pantai Senok dan Kuala Kemasin untuk menyertai Umno, "katanya pada pertemuan program bersama rakyat di Kuala Kemasin di sini hari ini.

Beliau berkata mereka tidak pernah menerima bantuan mana-mana negeri Kelantan dari PAS yang diketuai kerajaan yang memerintah negeri itu selama lebih daripada 20 tahun.

"Wakil-wakil PAS akan hanya berjumpa dengan kami untuk meraih undi pada pilihan raya dan selepas itu kita tidak pernah melihat mereka bergaul dengan orang-orang miskin seperti kami, "katanya.

Azlan berkata ini adalah berbeza daripada kerajaan persekutuan yang sentiasa memberi bantuan seperti pukat, bot dan enjin bot kepada mereka yang memerlukan , nelayan juga diberikan elaun RM200 setiap bulan kepada mereka.

Sementara itu, Awang Adek yang juga Timbalan Umno Kelantan perhubungan pengerusi berkata Umno sentiasa mengalu-alukan ahli-ahli dan penyokong PAS untuk menyertai Umno.

"Bilangan ahli-ahli PAS yang menyeberangi Umno telah berkembang lebih besar di sini, dan sebelum ini, ramai penyokong PAS dari Kampung Jembal, Kubang Telaga, Mak Makyong dan Kampung Kolam telah meninggalkan parti, "katanya.