Khamis, 20 Disember 2012

Kebodohan Rafizi 'LEMBU' Ramli terdedah lagi.

Hari ini Rafizi Ramli seorang manusia yang busuk hati sampai ke perut telah memperbodohkan dirinya sekali lagi bersama-sama dengan puak-puak Mahasewel yang sering membuat kacau di tempat awam.

Kali ini modal Rafizi ialah meminta kerajaan membekukan latihan perguruan.

Untuk maklumat Rafizi kerajaan tidak lagi mengadakan latihan perguruan seperti dahulu. sekarang semua orang masuk universiti untuk ambil ijazah perguruan dan bukan latihan perguruan.

Bezanya ialah latihan perguruan yang diamalkan sebelum ini ialah kerajaan telah membuat perjanjian, sipolan bin sipolan ditawarkan latihan ke maktab perguruan dan selepas selesai atau tamat latihan mereka akan ditawarkan jawatan guru dan dikehendaki berkhidmat dengan kerajaan sekurang-kurangnya 3 atau 5 tahun.

Sekarang tak ada lagi perjanjian seperti itu wahai Rafizi Bodoh!.. Sekarang calon-calon lepasan SPM dan STPM semua boleh memilih bidang perguruan sebagai program ijazah mereka dan apabila tamat dan memperolehi ijazah tidak bermakna kerajaan wajib mengambil mereka untuk menjadi guru.

Jika ada kekosongan jawatan dalam perguruan mereka boleh bermohon dan jika layak mereka akan diterima menjadi guru dengan Gred DG 41.

Atau mereka boleh memohon untuk menjadi guru di sekolah swasta atau pergi ke negara lain untuk menjadi guru.

Ada faham kah wahai lembu Rafizi?

Yang hang dok babit nama menteri dalam lembaga pengarah tu apa kena mengenanya? Bangang!