Selasa, 14 Ogos 2018

TUN DR MAHATHIR DAN TUN DAIM JAHAT, PERGUNA PEMIMPIN PKR: PENGERUSI PKR WILAYAH PERSEKUTUAN



"Saya nak berterus-terang, PRU 14, dalam kumpulan parti Pakatan Harapan, PKR menang lebih daripada parti-parti lain, saya berterus-terang, because saya rasa sedih, walaupun kita menang besar, tengok agihan-agihan kerusi telah dihijack oleh parti-parti 'Johnny come lately', parti-parti kecil. Dan jugak, tuan-tuan dan puan-puan, bagaimana ahli-ahli politik kita yang menang telah diketepikan. Jadi kita kena kaji betul-betul, jangan take from face value."

"(PKR) Wilayah Persekutuan, kita secara terbuka, saya masuk tv, saya memang tolak Tun Dr Mahathir, openly, because sorrylah--saya mula dari Kuala Lumpur, sejak UMNO berjuang, orang UMNO panggil saya masuk UMNO, saya kata 'tak', tak pernah masuk parti lain except masuk PKR--saya tahu bagaimana watak buruk jahatnya Tun Dr Mahathir dibantu oleh Daim. Can viral this, that I said so."

"Jangan percaya, tengok bagaimana Tun Mahathir, Daim, menggunakan pemimpin-pemimpin kita di PKR jadi puppet mereka, nak menjatuhkan nak melemahkan PKR."

(Ucapan Pengerusi PKR Wilayah Persekutuan, Dr Idris Ahmad, dalam "Debat Reformasi 20 Tahun" di Melaka pada 12 Ogos 2018)