Isnin, 20 September 2010

MEMANG PATUT PUN PEKIDA HENTAM MAJLIS PEGUAM YANG RASIS

Majlis Peguam di Malaysia memang layak dihentam habis-habisan kerana ia bersifat perkauman atau bahasa terkini rasis.

Bar Council suka melindungi geng mereka. Kalau firm Melayu semua kena ikut peraturan tetapi kalau firm sama warna kulit mereka tak kisah. Firm tak ada lesen pun mereka boleh senyap dan tak kisah, boleh beroperasi senyap-senyap, boleh tak ikut peraturan.

Mahkamah Seremban pernah diceroboh, siapa punya kerja sampai hilang barang kes atau barang bukti. Peguam sanggup main taktik kotor untuk menang kes sampai sanggup membuat kerja haram dan kotor.

Kalau dengan firm Melayu lewat perbaharui lesen guaman macam-macam denda dan amaran dikeluarkan. Akan  tetapi jika geng koling mereka tak banyak karenah dan boleh senyap sahaja. Ini lah yang dikatakan Bar Council bersifat rasis.

Banyak sudah kes peguam haram yang menipu pelanggan adalah geng mereka telah didedahkan oleh media massa.  Malah peguam yang terlibat dalam kes bunuh kejam pun mempunyai masalah dan sedang menunggu untuk perbicaraan bulan ini tetapi masih beroperasi firma guamannya untuk menjalankan urusan jual beli.

Sampai sekarang Majlis Peguam masih membisu tentang kes Peguam Dato penipu. Mereka lebih berminat dalam usaha menentang kerajaan. Sampai sanggup membuat demo beramai-ramai di Putrajaya satu ketika dahulu.  Masih ingat isu gambar 'dedah' Elezabeth Wong. kerana keletihan dalam demo dia tidur sampai lupa nak tutup aurat.

Satu lagi Bar Council ini dalam program yang tertentu hanya menjemput geng yang sebulu dengan mereka sahaja. Jemput dengan sms hanya untuk orang tertentu. Rasis juga lah namanya.

Harap pemilihan majlis peguam akan datang peguam-peguam koling ni di nyahkan...ganti dengan peguam lain seperti Melayu dan Cina sahaja.  Biar mereka rasa langit tinggi atau rendah.  TM rasa ramai lawyer melayu dan cina setuju dengan TM..