Isnin, 17 September 2012

Khutbah Politik oleh khatib Pas : Masjid di Perak juga terlibat

Pas sangat terdesak untuk mencari sokongan rakyat sehingga terpaksa menggunakan khutbah Jumaat. Parti Islam Sesat ini dilihat sangat terdesak serta gentar dengan gelombang biru dan gelombang merah, di mana-mana pun rakyat sudah kembali memberi sokongan kepada Umno dan BN. Program Pas terkulat-kulat sepi tanpa sokongan rakyat.

Bukan sahaja di negeri Kelantan, ia juga berlaku di Perak tetapi kebanyakan makmum tak ambil kisah dan tidak membuat bantahan atau laporan polis.

Dua minggu lepas, khutbah Jumaat bertajuk 'Fitnah', Teks khutbah dikeluarkan oleh Majlis Islam dan Adat Istiadat Melayu Perak telah diubah suai oleh khatib tersebut yang pro Pas.

Ianya berlaku di Masjid Kampung Expo Kamunting, Imam Osman Noh bekas pesara Kagat yang menjadi imam no 2 di masjid tersebut telah mengubah dan mengolah semula teks sesuka hati beliau.

Antara nya ia menuduh fitnah dilakukan oleh penulis-penulis blog dan juga melalui sms. Fitnah dilakukan oleh Umno terhadap Pas dan sebagainya.

Seorang makmum masjid tersebut sedar bahawa ada yang tidak kena dengan teks khutbah telah menghubungi TM dan bertanyakan tentang teks khutbah di masjid lain.

TM memaklumkan memang khutbah minggu tersebut berkaitan dengan tajuk 'Fitnah'. Khatib membaca teks dan fokusnya ialah mengajak dan memperingati makmum tentang bahaya dan dosa fitnah yang dilakukan. Tak ada pula menyebut fitnah dibawa oleh bloggers dan fitnah disebar melalui sms untuk memburukkan Pas.

TM cuba meminta seorang rakan untuk mendapatkan teks khutbah Jumaat 2 minggu lepas tetapi gagal diperolehi.

Harapan TM ialah pihak Nazir Masjid atau mana-mana pegawai agama dapat menyiasat kes ini dan mengambil tindakan terhadap khatib yang suka menyelewangkan fakta dan mengubah suai teks khutbah mengikut selera beliau yang pro PAS.

Osman Noh harus sedar akan kesalahannya dan dialah sebenarnya bapa penyebar fitnah di Taiping. Ini kerana beliau juga merupakan penceramah agama yang bergerak aktif di sekitar daerah Larut, Matang dan Selama.

Untuk maklumat pembaca, Osman Noh bekas PTB Kagat kini hidup mewah kerana isteri beliau makan gaji dengan kerajaan bergred DG 41 atau mungkin DG 44 sekarang. Memilik dua kereta mewah walaupun tak sehebat Azhar Idrus.

Dalam program politik di masjid Kampung Expo, dia lah peneraju utama tetapi tak suka tunjuk muka apa lagi untuk bergambar bersama-sama jawatan kuasa yang lain.


Jumaat lepas 14 September teks khutbah dibacakan oleh Imam Wahid, awal-awal lagi Imam Wahid menyebut bahawa teks ini ditulis oleh Majlis Islam Perak.

TM cuba membuka laman web majlis agama islam dan adat istiadat perak untuk memuat turun teks khutbah tetapi tak jumpa. Yang hariannya bagaimana teks 14 September 2012 boleh berada dalam blog Pas dalam bentuk PDF. Perkara ini juga perlu penjelasan daripada pihak Majlis Islam Perak

MASJID DAN SURAU MENGIKUT ENAKMEN PENTADBIRAN AGAMA ISLAM PERAK

Blog yang menyiarkan enakmen ini pun kepunyaan orang Pas. Nampak sangat bahawa pegawai agama di Perak dikuasai oleh Pas. Ini termasuk Pejabat Agama Taiping.