Isnin, 24 Januari 2011

DAP berjaya dalam politik Selangor dan Perak.

Persidangan Khas DUN Selangor telah pun selesai. Menteri Besar Khalid Ibrahim awal-awal sudah angkat bendera putih dan mengisytiharkan misi PR ( Price Rising) gagal untuk meminda undang-undang tubuh kerajaan negeri Selangor.

Kesemua 20 adun BN dan 1 Bebas telah berjaya menggagalkan usaha PR. walaupun Badrol Adun Pelabuhan Kelang hanya duduk sebagai pemerhati sahaja.

Dari awal PR sudah tahu bahawa usaha mereka akan menemui kegagalan, ini kerana mereka tidak menguasai  2/3 dewan DUN Selangor.

Dap tahu walaupun gagal ia akan menjadi pemangkin untuk meraih kemenangan dalam PRU 13. Sama juga dengan usul  mereka di Perak sewaktu Price Rising memerintah selama 11 bulan dahulu.

Mereka juga telah berjanji untuk memberikan hak milik tanah kepada suku sakat mereka dari 99 tahun kepada pajakan selama 999 tahun.

Usaha ini juga gagal kerana ia tertakluk di bawah kuasa Kanum Tanah Negara. Begitu jugalah dengan hal yang berlaku di Selangor.  Sistem Raja Berpelembagaan sukar dipinda kerana ia termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.

Oleh itu DAPig akan berusaha menarik lebih ramai sokongan pengundi generasi baru agar menyokong Dap jika mahu undang-undang tubuh kerajaan-kerajaan negeri ditukar dan juga menukar Kerajaan Persekutuan jika mahu pajakan tanah menjadi 999 tahun.

Hari ini kebanyakan pemilik tanah pajakan yang mendapat hak milik 99 tahun atau 60 tahun sudah berada di penghujung. Harta milik mereka bernilai jutaan ringgit terbina di atas tanah yang hampir tamat.

Dalam isu ini Dap juga yang berjaya memperkudakan atau memperbabikan PKR dan PAS  dalam sidang dun Selangor hari ini.

Salah siapa juga negara tergadai ? Sudah tentu generasi akan datang akan menyalahkan kepada Nik Aziz dan Anwar Ibrahim.  Mereka sudah tentu akan mencalit najis diatas nisan mereka berdua dan juga beberapa ekor pecacai lain yang lantang dan celupar mulutnya dalam dewan tadi.

Sedarlah Melayu, anda sedang ditolak beransur-ansur ke tepi.

HIDUP MELAYU 
HIDUP KETUANAN MELAYU 
HIDUP PERKASA
JAHANAM PENGKHIANAT BANGSA