Khamis, 24 Februari 2011

Amal Jariah

Jom membuat Amal Jariah untuk membina bangunan surau asrama anak-anak yatim dan miskin at taqwa.

Di Lot PT 2886 AH 809 Mukim Pangkalan Hulu Perak Darul Ridzuan

Akaun Maybank 558079202536 tel 012 292 2542

PERSOALANNYA BETUL ATAU TIDAK UNTUK BUAT ASRAMA ATAU UNTUK TABUNG JIHAD PAS?

Lokasi rakaman foto di Bank Islam Taiping
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

4 ulasan:

  1. Bangunan surau asrama anak-anak yatim dan miskin at taqwa tu orang PAS ke atau Orang Islam yang punya? Kalau orang PAS punya, orang UMNO tak boleh derma. Duit orang UMNO kan haram... hehehehe

    BalasPadam
  2. dah 15 tahun dulu dok kutip derma untuk surau ni..
    berapa harga surau tu..10juta?.....50juta?..
    kutip derma keseluroh negara..tak juga cukup2 ke?
    aku pernah telepon no tu...tak sampai 10minit orang yang kutip derma tu hilang...
    pesanan untuk sahabat2...
    jangan bagi derma kepada pemungut tersebut.
    itu kerja orang pas...
    lagi pun orang umno mana bolih bagi derma pada pas...hukumnya haram....jangan kerana derma kita..orang pas masuk neraka..
    susah la nik ajis nak menjawab dengan tuhan nanti.
    dosa dia sendiri pun dah berapa kapal banyaknya.

    ahli umno

    BalasPadam
  3. Assalamu'alaikum wbt,sy terpanggil untuk memberi penjelasan disini... sebelum itu sy mohon maaf kerana mencelah.. sy merupakan anak jati pengkalan hulu,dan pernah berkhidmat untuk menjaga anak2 dirumah tersebut hampir 3 tahun,.. Disini sy ingin jelaskan bahawa,rumah anak-anak yatim dan miskin attaqwa bukan milik mana-mana parti,Rumah tersebut dibina atas usaha orang ramai gabungan idea orang lama dan anak muda yang perihatin terhadap nasib golongan anak-anak yatim dan miskin yang terbiar,,, Berkenaan orang yang meletakkan tabung di merata-rata tempat dengan menggunakan nama At-taqwa,itu memang tak dapat dielakkan... berkenaan no phone 0122922542 itu adalah no phone bekas timbalan pengerusi rumah anak yatim dan miskin attaqwa,yang kini tidak lagi memegang jawatan tersebut..Sy amat dukacita kerana,ramai yang salah anggap dengan mengatakan Rumah Anak-anak yatim dan Miskin attaqwa milik parti itu la ini la...Jika ramai yang masih sangsi dengan kewujudan rumah anak yatim tersebut,tuan/Puan/saudara/saudari..boleh la melawat sendiri rumah anak yatim tersebut ydi alamat Kampung Padang jeneris,33100 pengkalan Hulu Perak,, atau boleh menghubungi pejabat ditalian 04-4778240 atau boleh emailkan kepada sy sendiri untuk mengetahui maklumat lanjut berhubung pertubuhan tersebut : cheqtulip@gmail.com
    Moga usaha kita dapat membela nasib anak-anak yang tidak bernasib baik...Hanya ALLAh yang dapat membalasnya.

    BalasPadam