Ahad, 5 Jun 2011

Siapa DC Abd Razak Baba MBA?



Siapa Mangkuk yang mengelarkan dirinya sebagai Kapten dan mempunyai ijazah sarjana MBA ?

Individu ini seorang yang hebat, dahulu zaman Pak Lah dia mengaku sahabat Pak Lah, bila Najib naik dia mengaku sahabat Najib.

Dulu dia jual minyak di Kuala Sepetang, entah berapa ramai Cina Matang kena kelentong oleh mangkuk ini.

Dr Zambry pun dia jual nama, malah ramai menteri pening dengan dia.

Di mana dia sekarang? Apakah masih jual minyak?

Dulu dia pernah jadi hero kepada tauke Cina di Kuala Sepetang Perak. Hero kerana nak jadi orang tengah supaya permit jualan minyak yang ditarik balik dikembalikan.

Tulis surat sampai ke menteri DS Ismal Sabry. Dia ni kononnya nak menarik sokongan orang Cina supaya menyokong BN, tetapi bullshit sebab banyak kencing deras.

Satu lagi persoalan, Adakah dia anggota tentera yang berpangkat kapten sebab mana-mana dia pergi dok kata dia ex captain.

Harap kementerian Pertahanan dapat menyiasat profile beliau.

Sekolah pun hebat. ada MBA. Dari universiti mana?




Thursday February 19, 2009 (The Star Online)
Committee member offers to stand in Bukit Gantang



IPOH: Bukit Gantang Umno division committee member Kapt (rtd) Abdul Razak Baba has offered himself as a candidate for the up-coming by-election in the parliamentary constituency.

Abdul Razak, 49, said he was the perfect candidate to be fielded by Barisan Nasional as he was well supported by all communities in the constituency.

“I have good relations with the Malay, Indian and Chinese communities there,” Abdul Razak said here yesterday.

Abdul Razak said his advantage over other candidates was his vast knowledge in various fields.

“I’m confident I can win the seat if chosen,” said the Changkat Jering-born father of two.

Abdul Razak said he had submitted an application letter offering his candidacy to Prime Minister Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, Deputy Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak, Perak Mentri Besar Datuk Dr Zambry Abd Kadir and Bukit Gantang Umno division chief Datuk Rosli Husin on Feb 13.

The death of Bukit Gantang incumbent MP Roslan Shaharum on Feb 9 has paved the way for the by-election on April 7.

The Election Commission has set March 29 as the nomination day.

10 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  2. Salam. Maaf mengganggu saudara. Saya ni bukanlah seorang yang terpelajar tetapi saya adalah wakil kepada para nelayan di kuala sepetang tidak kira melayu atau cina, bapa saya adalah seorang nelayan di Kuala sepetang. Saya cuma ingin berkongsi dengan saudara tentang siapa sebenarnya DC Abd Razak Baba MBA. DC Abd Razak Baba atau lebih dikenali sebagai Kapten Razak adalah seorang aktivis politik dan juga aktivis sosial yang sangat aktif di kawasan Bukit Gantang. Untuk pengetahuan saudara, dengan bantuan Kapten Razak, bapa saya dan semua nelayan di Kuala Sepetang sangat terhutang budi pada beliau kerana dengan pertolongan beliau, para nelayan disini sudah boleh mencari rezeki di laut tanpa perlu risau tentang ditangkap pihak berkuasa. 45 tahun para nelayan terseksa dan menderita kerana periuk nasi mereka telah ditutup dan ada juga para nelayan yang mencari rezeki telah mati akibat ingin menyelamatkan diri dari ditangkap. Para Nelayan hanya ingin mencari rezeki dilaut, dinegara kami sendiri kerana kami bukanlah golongan yang terpelajar dan bukanlah golongan yang kaya raya. Kami hanya mempunyai kemahiran sebagai nelayan. Kini Alhamdulillah, dengan bantuan Kapten Razak, kami telah boleh mencari rezeki dilaut selepas Kapten Razak membawa kami berjumpa Menteri Pertanian di Putrajaya (saya juga pergi bersama) dan berjumpa dengan Menteri Besar Perak bagi membincangkan tentang perkara ini. Kami warga nelayan sangat terhutang budi pada beliau. Beliau juga tidak pernah meminta walau satu sen dari pihak nelayan dan apa yg saya lihat, Kapten Razak adalah seorang yang sangat ikhlas untuk menolong rakyat tidak kira bangsa atau agama. Panggilan Kapten itu bukanlah diperoleh dari tentera tetapi panggilan itu telah digunakan oleh anak didik beliau semasa beliau menjadi seorang motivator dan trainer, sehingga kini panggilan Kapten itu telah sebati dengan beliau dan semua menteri mengenali beliau dengan panggilan Kapten Razak. Berkenaan dengan masalah seorang cina dengan minyak itu, saya juga mengetahui tentang perkara itu dan apa yang saudara katakan tentang itu adalah tidak betul sama sekali, maafkan sekali. Kejadian itu berlaku adalah kerana kesilapan sedikit oleh cina tersebut kerana tersalah menggunakan warna tong minyak untuk membawa minyak, itu sahaja dan Kapten Razak telah menhubungi pihak yang berwajib untuk memberi kelonggaran kepada cina tersebut kerana ini adalah kesalahan pertama.Saya harap pihak tuan tidaklah mencaci dan menggunakan bahasa yang kesat kepada Kapten Razak kerana saya bercakap bukan kerana ingi mempertahankan beliau tetapi untuk memberitahu tentang siapa dia DC Abd Razak Baba. Maafkan saya jika kata2 saya agak kasar kepada saudara. Wassalam.

    BalasPadam
  3. Saya sokong Iswan!!!! Kapten Razak Pembela Rakyat!!

    BalasPadam
  4. Siapa DC Razak atau lebih dikenali Kapt Razak mungkin org yg menulis Blog ini tidak mengetahui jasa2 serta sumbangan Kapt Razak kpd Agama, Bangsa dan Negara. Utk pengetahuan Sdr beliau telah diperkenan dan diberi keizinan oleh YAB Perdana Menteri Malaysia ke 6 Dato' Sri Mohd Najib utk bertemu PM di pejabat PM pada 27hb Ogos 2009. Dialah org yg MENOLONG org Cina (Pengundi) di Kuala Sepetang seramai 450 penempatan yg tinggal di atas tanah KTMB sejak 80tahun diberi Kelulusan Milik oleh YAB MB Perak. Dialah juga yg berjuang menolong Org2 Cina (Pengundi)Kuala Sepetang yg tinggal di atas Tanah TOL. Dialah juga yg berjuang bagi mendapatkan Pembenaan sebuah Jambatan di Seberang Kuala Sepetang yg bertahun2 lama rakyat mengunakan pengangkutan boat yg amat bahaya kpd pengguna. Dialah juga yg berjuang utk Pengambilan Balik Tanah Seberang oleh Kerajaan yg diduduki oleh Org Cina seramai 3000org. Dialah juga yg berjuang utk sebuah penempatan baru bagi org2 Melayu yg terdiri dpd Kaum Nelayan. Dialah yg berjuang utk membawa MB ke Kpg Menteri Kuala Sepetang sehingga sebuah rumah dapat dibina kpd satu keluarga Ibu Tunggal yg tinggal di atas kulit kerang. Dialah juga yg mengadap DYMM Sultan Perak untuk merayu bagi Umat Islam di Kpg Menteri Kuala Sepetang sebuah Mesjid Baru utk menggantikan Mesjid di Pekan Kuala Sepetang yg tidak praktikal kerana kedudukannya dikelilingi dgn rumah org2 Cina. Kapt Razaklah org yg berani bawa rakyat miskin berjumpa dgn terus dgn YAB MB Perak sehingga masaalah mereka dapat diselesaikan hubungilah Haridi (Pak Tam)Kpg Jebong 017 574 3711 telah berjaya mendapat Bantuan sebuah Rumah yg mana semua permohonan yg telah disokong beberapa kali oleh Ketua Bhg UMNO Bkt Gantang ditolak. Tidakkah kamu tahu Kapt Razaklah org yg bertanggungjawab Memperjuang dan Membela Perumahan Tmn Kemunting Aman yg rumah mereka mendap dan tenggelam kerana dibina di atas tapak lombong. 100 buah rumah milik rakyat yg berpendapat rendah menghadapi BAHAYA. Rekod pembabitan beliau secara sukarela(boleh disaisat di Bukit Aman, KDN, SPR dan Pejabat PM) membantu Jentera Pilihanraya BN, membantu SPR, KDN dan PDRM bermula sejak dari zaman Pak Lah lagi. Kapt Razaklah org yg MENYELAMATKAN Pasukan FRU dari bertembung dgn Penyokong2 Pembangkang di PRU Ijok 19hb Apr 2007 ketika itu TSri Ismail Omar KPN adalah CPO Selangor (rujuk NST Ijok 9.41am 19 April 2007). Tanpa meminta sesen pun Kapt Razak menyumbang dgn ikhlas bermula dari PRU Manik Urai Kelantan sehinggalah di Pilihanraya DUN Negeri Serawak yg diketuai oleh YAB TSri Muhyiddin Yassin dan PM. Kapt Razaklah orgnya yg mengesyorkan Markas Taktikal Polis utk Pilhanraya2 Kecil bagi memastikan KEAMANAN bersama. Kapt Razaklah org yang bertanggungjawab MENELEPON Menteri Pertahanan Dato' Ahmad Zahid Hamidi utk mendapatkan Pengangkutan Trak Tentera bagi mengangkut Pengundi2 ketika Banjir di PRU Tenang Labis Johor. Kapt Razaklah WIRA bagi Nelayan Pukat Surong yg diHaramkan di bawah Jabatan Perikanan Akta 1985 yg berjuang MEMBELA Nasib Kaum Nelayan. Banyak lagi jasa2 beliau kpd Agama, Bangsa dan Negara yg tak dapat dihuraikan. Jumpalah Kapt Razak sendiri barulah Sdr boleh membuat Penilaian ke atas beliau. Fikirlah Sdr ' Allah swt lebih Mengetahui akan kelakuan Hambanya, Insafilah sesungguhnya dosa sesama manusia tidak dapat diampuni Allah swt kecuali pada org yg empunya diri. Wslm dpd Pembela Rakyat yg bukan TAKSUB kpd Kapt Razak.

    BalasPadam
  5. Saya menyokong Kapten Razak!!! Kapten Pembela Rakyat di Bukit Gantang!!!!

    BalasPadam
  6. Anak Nelayan Kuala Sepetang9 Ogos 2011 11:56 PTG

    Assalamualaikum wbt,

    Apa yang saudara katakan tentang Kapten Razak adalah tidak benar sama sekali dan saya mewakili masyarakat Kuala Sepetang dan seluruh Bukit Gantang amat berharap agar Kapten Razak akan dapat menjadi pemimpin kami.

    BalasPadam
  7. saya sokong iswan dan wan KAPTEN RAZAK ADALAH PEMBELA RAKYAT YANG SEBENAR

    BalasPadam
  8. Zul Anak Perak13 Ogos 2011 2:54 PTG

    awat la hang ni bodoh sgt taiping mali? hang tak kenal kapten, hang kutuk dia mcm2.. hang pi la kenal dia dulu, kemudian hang akan dia dia ni sapa.. jgn nak melalak2 kat sini mcm org gila. ak sokong usaha kapten utk perjuangkan rakyat kat bukit gantang. walau ramai nak cucuk n cantas dia tapi dia tetap serve rakyat tanpa kira latar belakang agama dan bangsa. Lain kali jangan la pandai kutuk org je, hang tgk diri sendiri dulu n apa sumbangan hang pd rakyat. mmg bodoh la hang ni..

    BalasPadam
  9. Assalamualaikom,
    Salam Sejahtera,
    Yang saya Hormati Bangsa Ku Se Malaysia. Saya bukan ahli Politik tetapi menghormati Demokerasi mahu sesiapa pun dia asalakan yang mahu membela nasib rakyat kita patut berada bersama bukan mencaci atau ingin mencari kesalahan orang lain. Andainya di bekas banduan sekali pun kita sepatut nya melihat apa yang telah di lakukan nya sekarang. Apa yang pasti tiada Rakyat yang dilantik menjadi Pemimpin di Tanah Malaysia ini yang mahu hancurkan negaranya sendiri. harapan saya kita guna kan Hak kita untuk memilih (UNDI)(ELECTIONS) untuk kita memilih bukan kita guna hak kita untuk mencaci, memaki, mengutuk, mencari kesalahan orang lain demi kepentingan sendiri atau kawan atau sahabat. Apa yang penting bagi kita adalah melihat MALAYSIA menjadi contoh kepada semua Negara-negara didunia ini. SALAM DARI ANAK JATI TAIPING, LAHIR DI RESIDON C TAIPING KAMPUNG BT 9 TRONG. UMUR DAH 42 BELUM PERNAH TENGOK KERTAS UNDI. SAYA NAK TUNGGU ADA YANG KIRIM BUT SAYA. MAAF SEBANYAK NYA JIKA KATA KATA SAYA ADA KEKURANGNYA.

    BalasPadam
  10. Asalammualaikom saudari/saudara yg menulis sedemikian.Sesusngguh sy tidak memihak mana2 tetapi apa yg saya ingin katakn,sdr la wahai insan jika anda adalah seorang islam. Sesungguh nya berkata sesuatu tanpa usul periksa( FITNAH) adalah sesuatu yg tidak baik saudara/saudari. Jika ini yg selalu di abadikan dalam diri setiap insan,manakan negara kita akan maju.Jika fitnah berleluasa,bersangka buruk tanpa usul periksa bermaharajalela,fikir la wahai insan...Kesan yg bakal menimpa. Antara firman ALLAH S.W.T, " Wahai orang-orang yang beriman, janganlah sesuatu puak mencemuh dan merendah-rendahkan puak lelaki yang lain, kerana harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka, dan janganlah pula sesuatu puak dari kaum perempuan yang lain, kerana harus puak yang dicemuh itu lebih baik daripada mereka; dan janganlah sesetengah kamu menyatakan keaiban sesetengahnya yang lain, dan janganlah pula kamu panggil memanggil antara satu sama lain dengan gelaran yang buruk, amatlah buruknya sebutan nama fasiq sesudah ia beriman. Dan ingatlah, sesiapa yang tidak bertaubat daripada perbuatan fasiqnya maka merekalah orang-orang yang zalim "Fikirlah wahai saudari/saudara.Kita di lahirkan di dunia hanya untuk sementara. Jadi apa perlu kita mengata dan menghina seseorg tnpa usul periksa. Bukankh itu menmbah kn lgi bilangan dosa kita?? Mungkin anda berkata ada segala buktitentang apa yg anda perkatakn,namun adkah anda yakin bukti itu benar2 sahih? Dan jika tndak tanduknya dikatakn salah pada pandangan mata anda,tidakkah anda terpikir,beliau melakukan itu semata-mata untk membela nasib sesama manusia?tidak kira bangsa dan agama? Tetapi apakah tindakan anda sama dgn beliau? Apa yg Anda cuma buat hanyalah menulis cetusan isi hati anda di dalam ruangan media ini? Adakah ini digelar cara untk membela sesama manusia? Tidak bukan?? Fikirlah wahai insan yg bergelar manusia.Sekian wasalam dr hamba allah.

    BalasPadam