Ahad, 3 Julai 2011

100 ribu adalah ahli Pas untuk rally jijik 2.0 di Kuala Lumpur.

Jika kita perhatikan laman blog dan saranan pemimpin Pas dalam seruan mereka di Youtube, jelas menunjukkan hanya Pas akan menyertai program demo jijik 2.0 Sabtu depan.

Ambiga mahukan 100 ribu. Pas pula mengarahkan setiap parlimen perlu menghantar minima 500 orang. Ini bermakna dari 168 kawasan parlimen di semenanjung akan hadir seramai 84 ribu orang. Baki 26 ribu lagi baru lah dari Pkr, Dap dan anak-anak kecil serta isteri-isteri yang dibawa oleh orang Pas. Kemungkinan juga pelajar-pelajar di Mesir juga akan balik, atau pun mereka akan mengadakan demo di sekitar kedutaan di benua Arab dan juga di Eropah terutama di London.

Berdasarkan senario dalam sehari dua ini, Pas nampaknya sudah panas bontot kerana demo ala Dataran Tahrir telah mendapat tentangan hebat daripada rakyat yang cintakan tanah air.

Hari ini di Perak hampir 1000 anak muda mengadakan perarakan sekitar bandar Ipoh sambil menunjukkan kemarahan terhadap parti pembangkang yang berdegil dan akan meneruskan demo mereka.

Pas yang marah dengan bantahan telah naik darah. sehingga sanggup membelasah polis dalam satu insiden di Lembang Kelang baru-baru ini.

Walaupun pemimpin Pas menjanjikan satu demo yang aman, tetapi janji mereka tidak boleh diterimapakai. Ini kerana sifat munafik mereka yang ditunjukkan dalam demo sebelum ini di mana banyak harta benda awam menjadi rosak kerana sikap ganas mereka yang melampau.

Kerajaan pengganas Selangor telah bersiap sedia dan menyediakan home stay untuk penginapan pengganas mereka dua hari sebelum 9 Julai.

Bukan saja homestay , malah semua surau dan masjid di sekitar Kuala Lumpur akan menjadi hostel pengganas Pas. Masjid dan surau akan dicemari dengan najis-najis mughallazah yang ditinggalkan oleh pengganas tersebut.

Akhir kata , diharapkan pihak polis dapat mengawal masjid dan surau dari dijadikan kem mereka. mereka tidak boleh ditembak, cukup setakat menangkap dan menyumbatkan mereka di kem-kem tahanan sebagai pengajaran.

Tujuan Jijik ini ialah semata-mata untuk menggulingkan kerajaan dan menentang DYMM YDP Agong.