Selasa, 27 September 2011

Ustaz Azhar Idrus - ustaz 'CERDIK'




Ustaz bodoh ini pandai kutuk Najib tetapi dia lupa bahawa Pas menjunjung Nik Aziz, Nik dilabelkan sebagai tuan guru, Pas juga mengangkat Anwar takut akan Anwar dan takut akan Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng...

Bodoh punya ustaz daripada tentera ahzab....sesiapa yang kerap mengikuti ceramah ustaz bangap ni nescaya akan rosak iman dan akidah. Ini ustaz politik balacai Dap kapir harbi

92 ulasan:

  1. hehehe apalah ustad ni.bila pulak Najib cakap dia pemimpin paling besar? semua umat islam tahu dan mengaku Rasullulah s.a.w itu pemimpin paling agung untuk umat islam.

    tapi dalam banyak banyak pemimpin malaysia, nik aziz dan anwar je yang suka mengangkat diri sendiri konon sampai ketahap wali.napa ustad ni tak petik nama mereka berdua?

    sebabnya politik.

    BalasPadam
  2. bukan bodoh cuma dia takut jugak nak komen NIK Aziz, yang dia dok sebut MB, MB, MB, tu sapa sebenarnya?

    aku rasalah, dia nak hentam Nikky tu saja... jadi yang p dengar kuliah tu ramai org PAS, so takut jugak la dia tu dengan orang... yang dok suruh org jgn takut pada pemimpin tapi dia sendiri yg takut kat pendengar banggang dia sendiri,,,,
    heh he

    BalasPadam
  3. salam..bro aku tak sokong pas...tapi janganlah pakai ayat membodohkan ustaz nih...aku rasa macam tak sepatutnya kenyataan nih...

    BalasPadam
  4. Ustas Azhar... memang ustas yang bodoh dan bangang dan dilaknak oleh Allah. Ibunya pun dia tak ambil peduli.... sialan anak durhaka. Orang ganu tau lah ia....

    BalasPadam
  5. to ustad,

    kalau tak berani nak kutuk kepada org yg dok menyeleweng agama baik ustad dok diam jer...

    kalau rasa hebat sangat jom joint ke lembah politik yg bertali arus dgn kontroversi dan propaganda dan penuh tipu muslihat dan strategi ni...

    takut ustad masuk 2 jam jer kot...

    jgn nak tunjuk berani kalau dalam hati penakut dan ingatlah yg patut kita takut ialah ALLAH SWT.

    bukan moshe nik ajis...

    pejuang hamas...

    BalasPadam
  6. Ustaz burung tiong. Hafal dan baca. Sesiapapun boleh jadi ustaz macamtu. Mula-mula belajar bahasa Arab. Kemudian hafal baca Qur'an. Baca beberapa kitab buat rujukan. Kemudian bolehlah bagi ceramah. Itu boleh ini tak boleh dalam Islam. Jika aku nak tahu setakat boleh dan tak boleh dalam Islam seperti ceramah ustaz ini, aku baca kitab perukunan pun dah cukup. Kemudian bolehlah pilih nak jadi ustaz sokong UMNO atau ustaz sokong PAS. Kita perlu faham bahawa pada masa ini orang Islam memerlukan seorang ustaz atau cendikiawan Islam apabila bercakap, mengkritik, memberi pendapat,memberi nasihat atau mengajar yang menjurus kepada perpaduan umat dan menyumbang kepada kemajuan dan pembangunan umat. Bukan seorang ustaz yang bercakap seperti menjual ubat kuat. Juga bukan sebagai ustaz kutuk mengutuk. Apa sumbangan ustaz ini. Pada permulaan dulu aku kagum juga dengan ajaran ceramahnya. Tetapi akhirnya aku sedari bahawa ustaz mula condong kearah satu pihak sahaja. Dan cara dia berceramah seperti cara ceramah-ceramah PAS iaitu kutuk mengutuk dan merapu, mengata, mencerca itu ini ikut sedap mulut sahaja. Ustaz ini hanya layak dipanggil ustaz kutuk mengutuk sahaja. Ada masanya langsung tak rasional.

    BalasPadam
  7. Daripada ceramah tersebut ayat quran hanya ditujukan untuk menghentam PM najib dan UMNO saja, tapi yang saya tahu pakatan pembangkang lah menagongkan pemimpin mereka , kita juga tidak menafikan Nabi Muhammad adalah yang maha agong tidak dapat ditandinggi lain pemimpin didunia , kita juga tak pernah menanggap kerajaan dunia lebih besar dari kerajaan Allah, di pejabat kakitangan pejabat takut pada office boy dari ketua Pejabat adalah tidak benar sama sekali sebenarnya siapa yang tak sehat? ternyata ceramah sebegini penoh dengan putar belit untuk menghentam kerajaan dan UMNO, saya amat hairan bagaimana orang boleh mendengar ceramah saperti ini.

    BalasPadam
  8. Rosak fikiran kalau dengar ceramah saperti ini, itu lah akhbar utusan tengok pun tak mau yang dok pi dengar ceramah yang tak membina tu buat apa . Ada pulak kita takut dekat office boy lebih dari ketua pejabat, Ustaz nie bisa kerja dengan kerajaan ke atau swasta? sapa yang sebenaq yang tak sehat cuba pembaca bagi tau sat?

    BalasPadam
  9. tak masuk akal langsung ceramah ini , tak pernah orang angggap pun kerajaan di dunia itu lebeh besar dari kerajaan Allah , aku ingat ustaz ini no school lah.

    BalasPadam
  10. korang la bodoh...cakap kat ustaz azhar bodoh plak...nak ampu sangat pak najib yang terang2 tentang hukum hudud yang ALLAH punya. Aku nak tanya korang...hukum hudud tu hukum sapa?..hukum PAS ka hukum ALLAH...ke hukum UMNO...hukum ALLAH...ke korang hormat sangat kat najib tapi ALLAH korang tak nak ikut DIA punya hukum..Najib lebih besar dari ALLAH ka?...politik pala hotak korang..ni hukum dari ALLAH...setiap ciptaan ALLAH yakni manusia wajib turutinya...Bawak2 la mengucap..

    BalasPadam
  11. ini bukan politik bangang...ni hukum ALLAH...ke kau tak takut kat ALLAH...ingat neraka pasti ada untuk orang yang lawan hukum ALLAH...bertaubatlah...

    BalasPadam
  12. Kenapa ulama selalu hentam UMNO sekarang sebab UMNO dah sesat..hari2 UMNO biar maksiat bermaharajalela kat muka bumi ALLAH ni. kat TV berlambak rancangan hiburan..korang tau tak haram..ulangan HARAM...dan berdosa besar kalau perempuan menyanyi dan menari.. ada faham?...tu baru TV...belum lagi konsert..tu konsert suara kami tu ape benda...ni bukan politik la..ini Agama ALLAH...kembalilah pada Agama...dunia hanya sementara..ingatlah azab kubur dan neraka ALLAH...nauzubillah hi min zalik

    BalasPadam
  13. Semua pihak wajib muhasabah diri dan berusaha lah dengan ikhlas terhadap Allah.

    BalasPadam
  14. Umno tak pernah mengagong-agongkan pemimpin tapi pas dicermin kereta ada gambar nik aziz ulama terumpah kayu jadi siapa yang mengagong-agongkan pemimpin ? dan ini saekor lagi bangang tampa nama 8:30 am orang tolak hudud pas kerana pas bukan agama pas adalah parti politik islam yang dibawa oleh pas bukan islam sebenar kerana islam sebenar tidak menghukum orang islam lain sebagai kafir dan banyak lagi hujah yang boleh mengesahkan bahawa islam yang dibawa pas adalah salah dan menyimpang jauh dari islam sebenar.#

    BalasPadam
  15. Dekat - dekat dengan Pilihanraya baru nak cakap pasal hukum HUDUD.... Selama ni, jadi Pak turut DAPig... Lebih 20 tahun memerintah kelantan, ader jalankan Hukum HUDUD. Hukum HUDUD mainan politik PAS jer. Bukan pun nak buat pun.

    BalasPadam
  16. Bagi orang semua haram , tapi bagi kat hampa sapu semua habis.Apa punya manusia.

    BalasPadam
  17. reply SANTAN BERLADA 9.47 am..

    Tak yah la nak cakap pasal pas ke umno ke yang betul..yang paling penting sapa2 yang nak tegakkan hukum ALLAH sokonglah...kan kita ALLAH yg ciptakan. PAS hanya nak tegakkan hukum ALLAH..kalau bukan PAS nak tegakkan contohnya UMNO ke kita kena sokong jugak..ini bukan isu politik...ini isu hudud. hudud tu hak ALLAH bukan hak PAS atau UMNO...kalau sapa2 nak tegakkan agama ALLAH kita wajib sokong...
    Dan memang tak baik nak hukum orang kafir ke ape ke...tapi kebanyakkan pemimpin sekarang banyak yang fasiq dan munafiq iaitu, bila berjanji tak tepati, bercakap bohong dan buat maksiat...fikir2kanlah sokonglah yang benar yakni yang nak tegakkan agama ALLAH...takut kat akhirat nanti kita disoal, apa nak jawab?...

    BalasPadam
  18. Baca akhbar utusan tak mau dok dengar ceramah merapu mana otak nak berkembang.Marah dekat utusan lah sebab utusan lapur yang benar,pelajar lah menerima kebenaran.Sampai tua dok nafi kebenaran apa nak jadi?

    BalasPadam
  19. Dok pi dengar ceramah macam diajar oleh Ustaz tu buat buang masa dan rosak minda , dok rumah main dan mengasuh anak cucu lagi berfaedah bini pun sayang, tu lah kerajaan habis wang banyak untuk pelajaran tak mau sekolah dah tua tua nie baru nak belajar dengar ceramah dgn ustaz nie mau tak celaru kepala otak.

    BalasPadam
  20. Ustaz, kalau nak ceramah buat cara nak ceramah tok sah dok salah orang nie la orang tu la,parti nie la parti tu la , Ustaz ingat Ustaz bagus sangat nak mengata orang , cuba ustaz dok saja saja renong sejenak Ustaz tu bagus ke atau tidak jawab lah sendiri sebelum jawab di akhirat.

    BalasPadam
  21. Pas tu Islam ka? habis yg kutuk,maki,mencarut dan yg lain2 yg sewaktu dengannya tu apa benda,itu kan perbuatan org munafik.Nik Aziz pula lebih takutkan Karpal/Lim Kit Siang drpd takutkan Allah,sebab tu sekejap hudud,sekejap x tercatat dlm Quran,sekejap negara walfare..piii raaah !!!

    BalasPadam
  22. Salam bro, kalau korang pandai sangat kenape tak korang saje yang bagi ceramah agama. Bila orang cerita tentang hukum-hakam korang kata sokong sanalah, hentam sinilah, kona situlah. Dah korang sendiri kurang ilmu agama tak payahlah cerita pasal ustaz ni. Setakat komen yang aku baca tak satupun yang nampak macam orang yang ada ilmu agama. Semuanya macam budak-budak tadika. Korang pi amek air sembahyang. Pastu buat sembahyang sunat taubat dua rakaat. Pastu minta Allah berikan petunjuk ke jalan yang benar. Selalu berdoa barulah namanya orang yang beriman. Jangan sebab politik akidah tergadai!

    BalasPadam
  23. Tak ada satu ayat pun dlm ceramah ni Uztaz Azhar memuji Nik Aziz sebagai pemimpin....Apa yg dia cakap Nabi Muhammad(SAW)ada pemimpim umat manusia.

    BalasPadam
  24. Tu lah org UMNO.. takut dengan kebenaran!! Pastu nak salahkan ustaz azhar pulak, mana nk cari ustaz mcm mani, menyampaikan yg HAK, klu ustaz UMNO.. jgn harap ler.. ustaz UMNO klu najib berak pun sanggup jilat NAJIS Najib... hahahaha

    BalasPadam
  25. ok jer Kuliah dier..mana yang bodoh nya? mana yang rosak minda nya? tulung habaq mai sat...

    BalasPadam
  26. utusan meloya dok hina hukum ALLAH lagi dlm kartun dia....bertaubatlah wahai utusan n taipingmali...hangpa dah menghina HUKUM ALLAH yg ternaktub dlm KALAMULLAH AL-QURAN...

    BalasPadam
  27. Kepada tampa nama 10:14 kalau kafir yang nak buat hudud pun kena sokong juga ke ? dengar sini betul-betul dulu pas kata umno bersekongkol dengan orang kafir maka umno jadi kafir, SEKARANG pas bersekongkol dengan dap maka dengan fatwa yang dikeluarkan bermakna pas sekarang jadi kafir jadi kalau kafir yang buat hudud boleh kah orang islam nak sokong ?

    BalasPadam
  28. anon 10.06 ni budak tadika kot....dia x tau pm tahun 1992 x bagi buat hukum hudud di klntan..siap bagi amaran lagi....org amno undang2 x gheti adik beradik lokman nor adam masa forum di klantan...pasai apa x buat pun selama 20 tahun perintah klantan ..hangpa amno x tau ke yg perlembagaan warisan common law menghalang undang2 yg negeri2 gubal terutama hukum ALLAH...dr m ulamak ulung amno tambah lagi itu hudud pas...statement paling cetek pemikran...bila pas mintak amno laksana hudud ala amno X BUAT PUN SAMPAI SEKARANG...hudud ni HUKUM ALLAH yg tertulis dalam Al-Quran...wajib dilaksanakan spt mana solat ,puasa dll...

    BalasPadam
  29. Azabnya balasan mereka yang mghina perintah ALLAH..saudaraku..ALLAH yg mencipta kita..cipta kamu, dimana pun kamu berada skrg..kita kemana selepas nie sedara?..Alam Barzakh..bertekak mcm sekalipun..AKIDAH sedara jadi penentu..siapa2pun..golongan mana sekalipun..fahaman politik apa sekalipun..hina hukum ALLAH..kita yang belajar agama dari awal sekolah..tahu bahananya....fikirlah sedaraku..fikir sedalamnya..ke mana hala tuju kita?...

    BalasPadam
  30. xpayah duk ulas pasal ustaz ni la... korang p ulas maksiat yang berlambak dalam tv nuu... tv3 dan seangkatanya tu... ape korang nmpak? islam?

    BalasPadam
  31. generasi sekarang belum pernah menyaksikan Daulah Islam yang menerapkan Islam. Begitu pula generasi yang hidup pada akhir masa Daulah Islam (Daulah Utsmaniyah) yang berhasil diruntuhkan Barat. Mereka hanya dapat menyaksikan sisa-sisa negara tersebut dengan secuil sisa-sisa Pemerintahan Islam. Karena itu, sulit sekali bagi seorang muslim untuk memperoleh gambaran tentang Pemerintahan Islam yang mendekati fakta sebenarnya sehingga dapat disimpan dalam benaknya. Anda tidak akan mampu menggambarkan bentuk pemerintahan tersebut,kecuali dengan standard sistem demokrasi yang rosak yang anda saksikan, yang dipaksakan ke atas negeri-negeri Islam. Kesulitannya bukan hanya itu. Masih ada yang lebih sulit lagi yaitu mengubah benak (pemikiran) yang sudah terbelenggu oleh tsaqafah Barat. Tsaqafah tersebut merupakan senjata yang digunakan Barat untuk menikam Daulah Islam, dengan tikaman yang luar biasa, hingga mematikannya. Barat lalu memberikan
    senjata itu kepada generasi muda negara tersebut, dalam kondisi masih menitiskan darah “ibu” mereka yang baru saja terbunuh, sambil berkata dengan sombong, “Sungguh aku telah membunuh ibu kalian yang lemah itu, yang memang layak dibunuh karena perawatannya yang buruk
    terhadap kalian. Aku janjikan kepada kalian perawatan yang akan membuat kalian bisa merasakan kehidupan bahagia dan kenikmatan yang
    nyata.” Kemudian, mereka mengulurkan tangannya untuk bersalaman dengan si pembunuh, padahal senjata sang pembunuh itu masih berlumuran darah ibu mereka. Perlakuan pembunuh itu kepada mereka seperti serigala yang membiarkan mangsanya lari, lalu dikejar lagi agar dapat ditangkap dan dimangsa. Mangsanya itu tidak akan bangun lagi
    kecuali diterkam kembali hingga darahnya mengucur atau dibanting ke dalam jurang, kemudian serigala itu memangsanya.

    BalasPadam
  32. dah boleh nampak sapa yang takut hukum tuhan dalam ni...hahahha...pada yang kata ustaz tak hirau ibu dia tu ko jangan la nak reke cerita....buat dose jer...aku selalu nampak ustaz ni makan bersama isteri dan ibu dia...

    BalasPadam
  33. keh keh keh lawaklah komen2 ampa ni.... tp kan terfikir juga, macam la Allah tu tak tahu yang Malaysia ni nak jadi negara majmuk kan?

    BalasPadam
  34. ada akal pakai..salahkan org pun tak guna..ingat Allah sikit..kata percaya Allah, beriman dengan Allah..tapi beriman apanya kalau hukum yang Allah berikan tak nak ikut??ke kita lebih bijak pandai dari Allah??:)

    BalasPadam
  35. Hukum Hudud tu, bole buat manusia jadi baik, pasal tu la Allah buat hukum tu.. tp manusia x nak guna... contoh, mencuri pada kadar tertentu, tangan di potong.. biler sorang da kene potong tgn, perompak2 len berani ker nak merompak lagi? rasernyer, manusia lebih rela mati daripada hidup x bertangan.. kompom2 la dorg x berani nak merompak.. yg nak takot sgt buat hukum hudud nape.. aku pon pelik la~~

    BalasPadam
  36. Ustaz ni tak bodoh pun tp yg bangangya peminpin PAS ni la...lebih takutkan manusia dr ALLAH..tu pun jangan... nk laksanakan hukum Hudud...negeri Kelantan paling bnyak kes HIV & rogol..berilah ceramah mendidik bkannya politik 24 jam...tak ke lingkup rakyat Kelantan...tak mampu mendidik sbagai YB berikanlah pada org lain yang lebih bagus..da lama sgt daaahh....

    BalasPadam
  37. inilah mentaliti manusia yang dipesongkan akidah oleh British.. memang sangat2 berjaya British memberi Merdeka secara 'percuma' kepada negara ini supaya mengikut telunjuk dan segala undang2 dari mereka..

    Allah beri nikmat, manusia lupa dan terus buat maksiat.. Ilmu agama dibuang, Ilmu dunia diagong2kan..

    Didunia kutuk lah, di akhirat, jgn menyesal.. Allah mengetahui segala2 yg tersembunyi di hati kamu, niat kamu.. Kalau sebab dunia kamu lawan Allah, sesungguhnya azab Allah amatlah pedih...

    BalasPadam
  38. Siapa Kita untuk menilai hukum Allah...Kalau dilihat pada sejarah terdahulu..Rasulullah s.a.w yang mengamalkan pentadbiran berlandaskan hukum Allah telah berjaya mentadbir Madinah yang terdiri daripada masyarakat pelbagai agama dengan aman dan makmur...lupakah kita tentang fakta tersebut???fakta yg jelas tertulis dalam lipatan sejarah..Belajarlah daripada sejarah lampau...Ingatlah..Kerana mulut..maruah dan agama pasti akan tergadai..Dunia hanya sementara..DariNya kita datang dan kepadaNya kita kembali.. ..Yang baik datangnya dari Allah..dan yg Khilaf dtngnya dari Hamba Allah ini..

    BalasPadam
  39. berita dan komen, low standard mentaliti, IQ rendah hampir sama monyet, nyet, nyet.

    BalasPadam
  40. Aku sokong hudud. HUdud membawa keadilan dan kesejahteraan, lau org BN nak rakyat didahulukan sokongla hudud, confirm rakyat didahulukan. Undang2 BN hanya menanmban kes ragut, tak bole mengawal zina (asek tayang video lucah!).Hudud boleh mendidik dan menyelamatkan manusia jd mangsa jenayah. Biarla PAS nak buat hudud, buat pe kerajaan persekutuan halang. KOrang umno takut apa? KOrang penjenayah ke? Lagipun aku bukan penjenayah nak takut apa hudud, aku tak buat salah.

    BalasPadam
  41. kenapa dibandingkan pimpinan najib dgn nabi muhammad? bodoh nya ustaz ni...najib hanya pemimpin negara..nabi muhammad memimpin seluruh umat..

    BalasPadam
  42. salam...
    sedar xsedar, yg pangkah ustaz tu pun sama bangang jugak..sembang islam, tapi cara cakap masih xda akhlak..
    kat malaysia ni, majoriti tahu hukum hakam agama islam, tapi majoriti jugak yg suka buat/mkn benda haram even dah tau apa yg dia buat/mkn tu berasal dari sumber haram..& majoritinya jugak yang suka memangkah-mangkah org ni disuapkan dgn something yg x tahu bersumber dari mana..
    sbg umat islam, mana2 parti yang nak tegakkan islam andai UMNO sekali pun, akan disokong..
    tapi.........
    ...
    yang pandai berbicara itu ialah al-Quran, dan yang diam itu Mati....
    & Rasullullah s.a.w dah tinggalkan al-Quran & Sunnah baginda utk kita sbg umat islam buat rujukan...tapi hakikatnya kita rujuk kat mana??..
    pemimpin perlu ada tanggungjawab sbg pemimpin, kalau jadi pemimpin sekadar nak hidup senang, susah la rakyat...
    apa-apa pun, korang yang suka maki hamun ni je la yang pandai..mmg terbalikkk opsss, terbaikk la korang..
    wassalam..

    BalasPadam
  43. semua macam budak-budak... p amik wuduk p solat taubat la weh yg duk maki hamun dalam ni..x kire la korang PAS or UMNO.. cakap x srupa bikin je sume komen

    BalasPadam
  44. kenapa dibandingkan pimpinan najib dgn nabi muhammad? bodoh nya ustaz ni...najib hanya pemimpin negara..nabi muhammad memimpin seluruh umat..RETI BAHASE PONG MUNG!! DH NAJIB PIMPIN NEGARA JER TAPI NAK BERLAGAK XNAK GUNA HUKUM YANG ALLAH SWT BUAT,..NABI SAW PIMPIN SELURUH UMAT, GUNA HUKUM ALLAH... YG MUNG DUK IKOT NAJIB TU WAT NAPE...KALU BODO DUK DIAM...JGN TUNJUK KEBODOHAN MUNG TU KE ORG RAMAI..CAKAP XPAKAI OTAK..USTAK DAN ULAMAK KUTUK, PEMIMPIN YANG MEMPERJUANGKAN DUNIA DAN ARTIS2 DISANJUNG!!! KALAU KATE BODO MAROH, TAPI DOH MEMANG BODOOO...

    BalasPadam
  45. Nik Aziz bodoh. period.

    BalasPadam
  46. saudara sesama islam28 September 2011 5:31 PTG

    haha. aper dogol n jahil sgat penulis blog nih. cakap mcm pandai agama. tapi ustaz azahar ckp pun dia xpaham. isk3 inilah dia pemikiran Barisan Neraka laknatulah. aku cukup kesian kat penulis blog neh. insaflah. berhentilah dari mencaci ulamak.

    BalasPadam
  47. Ada hadis yang menyatakan maksudnya "pemimpin yang adil, akan masuk syurga" (sy tak jumpa full hadis)...bermaksud nabi saw sendiri mengiktiraf pemimpin islam yang datang sesudahnya, dan menjamin syurga bagi yang adil dalam pemerintahannya.Umat islam tak dak masalah semasa abu bakar-ali, sampai sultan melayu melaka, sampai najib. Najib bawa keadilan dalam 1Malaysia dan Allah tidak memberatkan. Di kelantan, bantuan kerajaan negeri untuk sapa? orang pas atau orang umno? Azizan kedah: bantuan banjir untuk org pas atau org umno? Piraah...

    BalasPadam
  48. admin blog ni kalau jahil duk diam la, kang2 saje2 buleh dosa sekapal... x cerdik mu nie, nak kondem ustaz kono, mu nak hafal 1 hadis pun x buleh, sebab hati mu kotor, suke ngumpat ni hati kotor la tuu.. tau ker nrgumpat tu ape? x tau? thihihi...org x dok ilmu cakap tau slalu, terserlah kebodohan mu kasihammmmmmm.....

    http://www.youtube.com/watch?v=qRDiInqUq8E&NR=1

    BalasPadam
  49. Assalamualaikum, Orang Islam tolong jalankan tanggungjawab kita sebagai khalifah Allah di muka bumi milik Allah ini, x kira politik mana tapi tegakkanlah kebenaran Islam...

    BalasPadam
  50. Hudud..
    "....sekiranya anak Fatimah anak perempuan Muhammad yang mencuri, pasti aku memotong tangannya."
    Nabi Muhammad S.A.W.

    BalasPadam
  51. Hudud...
    "...sekiranya Fatimah anak perempuan Muhammad yang mencuri, pasti aku akan memotong tangannya.”
    Nabi Muhammad S.A.W.

    BalasPadam
  52. Ustaz ni perasan......ustaz cari makan.

    BalasPadam
  53. ada yang boleh pakai. ada yang tak boleh pakai ustaz ni. ye la. ustaz pun manusia biasa. bukan malaikat atau nabi.kan.tapi lagi elok kalau setiap teguran tu disampaikan dengan tutur kata yang berhemah.bukan kata2 yang kasar dan kesat.nak tarik orang kepada kebaikan, kenalah dengan cara yang lembut, kata2 yang sejuk hati mendengarnya.

    BalasPadam
  54. nak cari isteripun nabi kata mesti yang kuat agamanya,inikan pulak nak pilih pemimpin negara...lebih2 lagila kna pilih yang kuat agamanya..barulah ra
    kyat hidup aman sentosa...

    BalasPadam
  55. belajarlah agama,barulah kita tau mana yg buruk dan baik di sisi Allah...kajilah AlQuran dan hadis mohon petunjuk Allah swt...jika kamu bertelingkah dalam sesuatu perkara rujuklah Alquran dan hadis sebagai panduan...kalau taktau tanyalah org yg lebih tahu iatulah alim ulama yg ikhlas

    BalasPadam
  56. kita sekarang ini berada di zaman keempat (penguasa yang menyombong/diktator) selepas kewafatan nabi SAW, khilafah akan kembali.

    Hadis riwayat Imam Ahmad juga diriwayatkan oleh Baihaqi dari Nu'man Bin Basyir;
    “Rasulullah Sallallahu ‘alaihi wa Sallam bersabda:
    Masa kenabian itu ada di tengah-tengah kalian, adanya atas kehendak Allah, kemudian Allah mengangkatnya apabila Dia menghendaki untuk mengangkatnya.
    Selanjutnya adalah masa Khilafah yang mengikuti jejak kenabian (Khilafah ’ala minhaj an-nubuwwah), adanya atas kehendak Allah, kemudian Allah mengangkatnya apabila Dia menghendaki untuk mengangkatnya.
    Selanjutnya masa kerajaan yang menggigit (Mulkan ’Adhan), adanya atas kehendak Allah, kemudian Allah mengangkatnya apabila Dia menghendaki untuk mengangkatnya.
    Setelah itu, masa kerajaan yang menyombong (Mulkan Jabariyyan), adanya atas kehendak Allah, kemudian Allah mengangkatnya apabila Dia menghendaki untuk mengangkatnya.
    Selanjutnya adalah masa Khilafah yang mengikuti jejak kenabian (Khilafah ’ala minhaj an-nubuwwah). Kemudian beliau (Nabi) diam.”
    [HR Ahmad dan Baihaqi dari Nuâman bin Basyir dari Hudzaifah]

    BalasPadam
  57. to bahalol yg kutuk UAI : TOKANJANG ko la bodoh!!! apasal lah pengikut najib ni bodoh lg bangang?
    ko igt malaysia ni aman sgt ke hah!!!?
    samun sane sini, bunoh hari2...rompak tmpt public..
    mcm tu pn korng kte malaysia ni aman?
    cbe klu fmly korang kene samun ape sume tu...sndiri mau igt lah bodoh!
    bia je lah ade HUDUD!!!

    BalasPadam
  58. ustaz ni kena rajin cari duit, maklumlah road tax kereta dua buah dekat 7 ribu, bini dua pakai barang emas mahal2...mesti la bila ceramah kena masuk bab politik baru masyukkkkk..

    BalasPadam
  59. ustadz ni tau kalau kutuk najib dan BN orang suka , tapi dia sendiri tak berani kritik PAS dan Ni ajis silap-silap mulut tu masuk selipar maklumlah orang PAS ni kan gila dan bebal .

    Lagi satu nak cite hudud , hehehe PR pun dah kata taknak buat hudud , apa yang akan ditipu oleh nik ajis dan orang PAS esok .. kalau keluar pakatan duit tak masyuk , projek tak masyuk , jawatan tak dapat .. kahkahkhakha last-last orang PAS emua bebal kena tipu

    BalasPadam
  60. inilah tanda2 akhir zaman..ulama telah dihina dan dipijak2..sedangkan ulama adlah tonggak sesebuah negara..da yg benar pe di perkatakn oleh ustaz..kter y tidak kukuh pegangan agama,tak sepatutnya mghukum org dgn mgatakan ustaz b***h..renungkan lah..adkah kiter makin hanyut dgn duniawi dan alpa dgn ajaran islam????brunei boleh maju ngn hukum islam dan kenapa malysia tidak boleh menerimanya???kter sbgai umat islam sppty menegur org yg salah dan sllu mmaafkan mrka,bkny mghukum mrka...moga kter dlm golongan y dirhmati Allah...aminnnn

    BalasPadam
  61. cukup2 lah tu mengutuk org.. bak kata pepatah melayu, cerminkan muka sendiri dulu.. islam x pernah ajar umatnya mengutuk sesama islam..k.. renung2 kan dan selamat beramal...:> peace..

    BalasPadam
  62. "Imam Syafie pernah berkata: aku mampu berhujah dengan 10 orang yang berilmu tetapi aku pasti akan kalah berhujah dengan seorang yang jahil kerana orang yang jahil tidak pernah faham landasan ilmu".

    biar kan je... esok lusa mati, tak payah tanam..bakar je..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku setuju dengan kamu geng, manusia bila dah buta...Jalan lurus, pastu one way lak tu pun ko leh u turn...Oiit manusia..Makin lama makin jahanam...

      Padam
  63. selamba je ustaz ni cakap Najib diangkat sebagai pemimpin oleh orang2 jahil dan fasik.

    Hebat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. org tak sembahyang tu kita nak panggil ape? orang tak tegak hukum Allah lak kita nak paggil ape yeks...

      Padam
  64. akhirnya anwar , lim kit sial, DAP dan semua Pakatan Rakyat dah tolak hudud .. PAs akan membisu perkara ni begitu juga ulamak mereka yang sebelum ni sibuk mengkafirkan orang.

    ustadz macam ni memang tak guna satu sen pun .. kita mahu yang benar-benar berilmu , bukan cakap berdasarkan akal sahaja , tapi berdasarkan bukti

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ustaz cakap pakai kalam Allah..lu cakap pakai ape..Akal semata2?

      Padam
  65. Sebenarnye klu nk ceramah pada aku xperlu sebut nama sesapa...bkn ke menyebut nama secara terang tu sihat semasa ceramah agama...
    mcm2 komen aku tgk pas la..umno la...korg dok bergado tu ape korg punye sumbangan...korg ni lebih kuah dr sudu sbnrnye...korg kutuk mengutuk sesama islam tu pon dh xbetol sbnarnye...Pada aku ceramah ok..tp mcm contoh xperlu sebut nama sesapa...mungkin ustaz ni nk sampaikan kebaikan pada org...but pada aku cara die xprofesional n xbrape betol...tp aku harap org2 islam xlah berpecah belah...Umno..PKR...PAS...3 parti majoriti melayu islam...bermakna kite dah terbahagi kepada 3....Org kapir mmg plan mcm ni sbnrnye...xnk kite bersatu kwn2....so jgn la korg bergaduh sesama sendiri sebab Vid ni....

    BalasPadam
  66. Btol kata Tanpa Nama 9.04am...Tp anda juge kene sedar...pada akhir zaman juga..org yang xde pengetahuan ilmu islam yang tinggi...bercakap mengenai hukum hakam...anda xpercaya..??benda ni ustaz saya sendiri yang ckp...dan saya juga ade membaca...so..sebarang kelas ilmu agama kite kene hati2 kalau nak join...just nasihat je its up to u....

    BalasPadam
  67. Dunia dah akhir..Ulama dihina sewenang-wenangnya..semua manusia tu sama jer disisi Allah..dan Allah turunkan manusia dimuka bumi ni untuk jadi Khalifah..salah sama diperbetulkan..jgn sebab politik..orng Islam berpecah belah pulak..xfaham kenapa orng Melayu xboleh nak bersatu..Hari-hari dok bergaduh pasal politik dunia...jemu mendengornya...

    BalasPadam
  68. wahai admin..hentikan penulisan anda kerana banyak fitnah,maki hamun dan perbalahan tercetus disebabkan anda..apakah matlamat anda mencipta blog sebegini..sekiranya hanya ingin menyutup agama islam yang aku cintai dan ulamak yang aku sanjungi maka hentikanlah..sanggupkah anda menangggungnya kelak???

    BalasPadam
  69. sapa yang asa pandai sgt kat cni blh bgi kuliah kat mane2 masjid cam ustaz azhar buat nak untuk betulkan keadaan.pada aku orng yg menuduh ustaz azhar begitu begini sila gentlemen la..c'mon la..jgn mengkafirkan org sesuke hati....PAS atau umno atau sesapa sahaja yang mahu menegakakn Islam wajib disokong. dan aku cabar penulis blog ni bgi kuliah cam Ustaz Azhar baut kalu betul anak jantan!! tak boleh nyer..pasal dia ni blogger umno!!!

    BalasPadam
  70. Ana sudah kurang minat mengikuti ceramah ustaz Azhar yang dah terpesong jauh ke politik PAS yang suka kutuk mengutuk dan mengecam kerajaan. Beliau sudah hilang keperibadian sebagai seorang ulamak...elok jer masuk PAS, senang dapat pengikhtirafan.

    BalasPadam
  71. bismillahirrahmanirrahim..

    kepada orang2 yng ktuk ustaz 2 bertaubatlah..islam memuliakan ulama..bkn mencaci..

    hayatilah firman allah azza wa jalla..

    "Sesungguhnya yang takut kepada Allah di antara hamba-hamba-Nya, hanyalah ulama."(Fathir[35]:28)

    “Katakanlah,“Adakah sama orang-orang yang berilmu dengan orang-orang yang tidak berilmu?” (Az-Zumar[39]:9)

    dan tlonglah jgn caci ustaz..ustaz smpai ke thap skrng ni bkn snng..ustaz azhar belajar secara talaqqi selama 12 tahun..bkn mcam kte nih yng mngaku leh jd ustaz lpas bace prukunan..

    dan ustaz tidaklah menyampaikan selain drpd yng haq..ingt ustaz suke2 ke nk sbut nama najib?kalo najib melaksanakn perintah allah sbagai seorng pemimpin..xdenye ustaz nk bsing2 gitu..dan siapalah kte nak menafikan hadis sahih drpd nabi muhammad sallallahu alaihi wasalam..

    “Sesiapa di kalangan kamu melihat perkara mungkar maka hendaklah dia mengubah dengan tangannya, sekiranya tidak mampu maka dengan lidahnya, sekiranya tidak mampu lagi maka dengan hatinya dan dengan yang demikian itu (dengan hati itu) adalah sedaif-daif iman.”
    (sahih muslim dan lain2)

    jge kpada pemilik blog nih..berhentilah sebarkan perkara yng anda sndri tidak yakin kebenarannya..takut trjadi fitnah..

    wallah a'lam..

    BalasPadam
  72. dan kepada tuan pnye blog..silalah approve comment sye 2..biarlah orang menilai sendiri..sy hny ingin menegakkan kbenaran..bkn kemenangan..sypon orang taiping gak..dan diri yng lemah ntuk dri yang lemah..

    BalasPadam
  73. ustaz azhar bodoh??aku rase puak2 ko yg bodoh,bangsat,bingai,bangang...hahhaha...

    BalasPadam
  74. kita dengar ustz najib pulak camne hukum bini tunjuk rambut.

    BalasPadam
  75. tuan blog ni caci ustaz sebab ustaz ni suka suka caci orang. siapa yang agong kan najib.kalau agongkan nik ajis adalah.awal tahun hijrah kelendar dicetak banyak banyak letak gambar nik ajis.buat banyak banyak gambar nik ajis dan letak di dalam rumah. sehingga ada yang letak di tempat sembahyang. Nabi Muhammad tiada pon gambar. yang mengagongkan pemimpin adalah puak PAS dan ustaz azhar sendiri. Orang UMNO tidak pernah mengagong kan najib atau mana mana pemimpin.kita tidak pernah menafikan kebesaran Nabi Muhammad sebagai pemimpin. tapi nik ajis pernah menyamakan Nabi Muhammad sama dengan mamat mamat lain. itu lah nik ajis.aku sokong tuan blog ini.Mengenai hudud semua orang islam menyokong pelaksanaan hudud, tetapi yang peleknya setiap hampir pilihan raya baru hudud di hebohkan . 20 tahun perintah kelantan pas tidak pernah untuk laksana hudud di kelantan, cuma yang ada nak laksana kemudian kata kerajaan pusat tak bagi. Prof aziz bari kata kelantan boleh laksana hudud walau pon pusat kata tak boleh.Hj Adi kata hudud hanya 0.0001% saja dalm Al Quran selepas Pas menang di terengganu. sebelom menang hj adi kata kalau PAS menang di terengganu maka sebelom ayam berkokok maka Pas akan lakasanakan hudud.bila menang lain pula. Masya Allah munafiknya perangai.

    BalasPadam
  76. Berhati-hati dengan entri anda di internet,

    mgkin anda merasakan diri anda betul...

    mngkin Ustaz merasa dia betul...

    kita semua tahu, di akhirat penentuan segalanya...

    di dalam kubur nnti, blog kamu ni yg xdepape, boleh menolong?

    mane taw tengok2 anda salah selama ni?

    Dengan ajakan anda terhadap membenci ustaz, anda buat usaha ape?Belajar agama jugak ke?

    kesemua pengomen yang menyokong anda...byngkan, nnti kelak mereka semua akan salahkan anda di akhirat...
    =)

    Jangan sbb kita buruk sangka smpai mengate2 orang,

    "Ini ustaz politik balacai Dap kapir harbi"

    Kita naye kat akhirat,

    jngan kita ikuti orang mcm orang ahli kitab(taurat dan injil) terdahulu, sedangkan mereka tahu kebenaran tp menyembunyikan,

    Dunia lame mane pun smpai 70tahun sahaje wahai kawan,

    akhirat selamanya...

    dan kita mahu Syurga selamanya bkan Neraka selamanya...

    Mgkin anda kena belajar lagi bab Agama =), bkan yg mase darjah6 yg dok pegang2 dlu,

    Sekadar peringatan...

    =)

    BalasPadam
  77. masyaAllah ini ustaz ramai yg dok pi dengar..tp kuliah tanpa mendatangkan nas & dalil..cerita ikut akal..jwb la depan Allah nnt

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terang2 lu buta...

      Padam
  78. ..inikah yg dikatakan seorang ustaq..mentaliti macam ustaq budak yg lantik Nik Aziz jadi nabi..ustaq macam ni akan merosakan pemikiran orang kampong yg biasanya sangat hormat kepada orang yg ada title 'ustaq' dan anak muda yg sedang dahagakan ilmu agama..bullshits..

    BalasPadam
  79. berat sek mg........dgr vedio penuh eh ustaz bdk 2....jgn duk ckp jew.....

    BalasPadam
  80. berat2..........tgk vedio penuh eh ustaz budak 2.....satu lg nih.....sbelum duk komen uztaz azhar nie jom kite tgk sape pemimpin negara kite....tgk bini dye cmne...

    BalasPadam
  81. 'sebodoh-bodoh' ustaz azhar ni,byk sumbangan,jasa n kebaikan dia dalam memajukan islam,byk ilmu yg dah dicurahkan,byk kemusykilan dah dijawab tapi apa pula sumbangan org yg dok kutuk ustaz ni?fikir-fikirkan dan selamat beramal..

    BalasPadam
  82. saya suka pergi kuliah subuh,zuhur atau maghrib. Paling sy tak suka ialah kuliah yg patutnya kita belajar ilmu baru atau revisit balik ilmu yg dah ada dicemari dgn kata-kata kesat/kutuk didalam masjid. Rasul pun tak ajar kita macam ini. Kutuk sana kutuk sini.. aduhai. apa nak jadi umat Islam zaman sekarang. Bila mengutuk tuh dah kira mengumpat! aku yg dok situ dah terdengar umpatan dan boleh kira bersubahat. aku nak dengar pasal ilmu agama, sains,math,sukan,ekonomi,etc di masjid tetapi bukan ilmu kutuk mengutuk! Cuba bayangkan kita p kuliah di Universiti, subjek Internet Programming tetapi lecturer asyik mengutuk dekan la, vp la, guard la, ketua jabatan laa semasa mengajar. Hukum Hudud memang ciptaan Allah! noktah! jika benar nak buat maka buatla.. aku tak kisah! jgn cakap aku orang jahil sebab tak sokong Hudud! aduhai... nih dah fitnah kat aku! Buat aja. apsal nak takut dgn manusia? walhal memang leh buat di kelantan tuhh. Buat jek. aku yakin lepas nih banyak negeri akan buat tak kisah la sapa pemimpin dia. Inilah masanya PAS tunjukan bahawa HUDUD boleh dilaksanakan di PAS. dah lebih 20 tahun perintah! apa nak takut dgn UMNO, kata hanya takut dgn Allah! so buat aja la. AKu takde ilmu pasal nih so aku sokong 100% apa jua perkara-perkara yg membawa kebaikan kepada umat Islam.

    BalasPadam
  83. aku rase orang yang tegakkan politik semata mata, BODOH...sebab diorang fikir nanti nk masuk syurga or neraka dipilih sebab pegangan politik...oi sedar la...politik x bawak ke mana pon...islam tetap islam x kira la ko tu india ke cina ke pe bende pon..lau ko islam tapi perangai cam binatang..wat pe ade tanda islam kat ic oi kalau sendiri x menggambarkan islam...dunia bukan politik semata..rasa cam bodoh lak nak lelawan pasal politik..macam politik tu menentukan syurga neraka korang(untuk yg terasa la..)..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Politik tu Sunnah Rasulullah...Mahu tidak mahu, lu kena pilih..Lu tolak politik...Lu Jahanam...Lu tolak Hukum Allah lagi jahanam...Salam Dari Geng Jahat..

      Padam
  84. kepada yg membodohkan ustaz Azhar anda sebenarnya kurang ilmu agama,oleh kerana tidak cukup ilmu anda menganggap ilmu yg diluar pengetahuan anda sebagai ilmu yg salah padahal ramai yg mengetahuinya,bagi yg mempunyai ilmu yg luas mereka nampak dgn jelas apa yg cuba di sampaikan oleh ustaz Azhar bukanlah seperti yg dinampak oleh mereka yg mencari ilmu tanpa berguru daripada guru yg ahli didlm bidangnya.semoga mereka2 ini bergurulah dgn guru yg mursid dan bukan semata2 dr tulisan2.

    BalasPadam
  85. Ramai nyer org Umno bodo yg komen dlm entry nih... dh jahil agama sombong pulak tuh...

    BalasPadam
  86. Orang-orang munafiq semakin bertambah dan membiak di akhir zaman.

    BalasPadam