Khamis, 20 Oktober 2011

Lim Guan Eng anak tiri Nik Aziz yang berlidah biawak


Pas, Pkr dan Dap memang celaka, berlidah biawak. Apa juga yang buruk dan yang terkena batang hidung mereka semuanya akan disalahkan kepada Umno.

Dalam kes gangguan seksual oleh anak Guan Eng terhadap rakan sekolahnya, LGE tetap menyalahkan Umno. Pada hal isu tersebut didedahkan oleh akhbar cina sendiri.

Sejak mula memerintah dari 2008, apa juga skandal dan penyelewengan LGE semuanya salah BN dan Umno. Hampas punya Ketua Menteri. Ini semua belajar dari Pas dan Pkr. Anak jatuh basikal pun yang salah ialah Umno, anak demam pun salah Umno. hampas betul.


Akhbar Guan Ming Daily bertarikh 19 November 2011, pada halaman A10 melontarkan kenyataan Lim Guan Eng ekoran dakwaan anaknya meraba pelajar perempuan Sekolah Cina Heng Ee. Menurut laporan akhbar terbabit, Lim Guan Eng menyifatkan dakwaan tersebut adalah fitnah dari pemimpin UMNO yang tidak senang dengan kepimpinannya.

Lim Guan Eng menjelaskan bahawa anaknya dipindahkan ke Sekolah St Xavier’s Institution kerana bimbang terjebak dengan gejala dan sindiket dadah di kalangan pelajar. Alasan itu tidak munasabah kerana bertentangan dengan kenyataan yang dikeluarkannya kepada bloggers dan media sebelum ini bahawa anaknya dipindahkan kerana masalah displin.

Manakala kenyataan media lain menyebut beliau pindahkan anaknya kerana kerana mahu berambut panjang. Apakah motif sebenar pertukaran sekolah anaknya? Alasan demi alasan dikeluarkan untuk menutup pekung di dada. Akhirnya sedikit sebanyak ianya akan merungkai kebenaran yang sebenar.

Agak mencurigakan lagi, Lim Guan Eng menyifatkan kegiatan tidak bermoral ( meraba buah dada pelajar perempuan ) itu tidak bersangkut paut dengan anaknya kerana anaknya seorang yang baik dan pelajar harapan di Sekolah. Rentetan tragedi anaknya meraba pelajar perempuan, anaknya mengalami masalah kesihatan darah rendah dan terpaksa cuti sakit selama 2 hari.

Jika benar anaknya tidak terlibat, Lim Guan Eng perlu yakin dan rasional perjelas situasi tersebut dengan alasan munasabah. Selain tidak masuk akal langsung dengan alasan yang diberikan, beliau tergamak tuduh UMNO dalang untuk menjatuhkan mentalitinya sebagai seorang pemimpin.

Lim Guan Eng tidak perlu tuding jari kepada UMNO, tuduh UMNO sengaja mencari masalah untuk mencemar maruahnya sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang. Sebaliknya olah jawapan yang baik kepada rakyat untuk tutup sifat kepura-puraan yang semakin menyerlah selama ini.

Tidak soal isu cemburu di kalangan parti UMNO dan DAP, sebaliknya rakyat mahu Lim Guan Eng perjelas tujuan sebenar anaknya dipindahkan sekolah. Hairan juga beliau bertindak melulu ke atas anaknya sedangkan pelajar akan menghadapi peperiksaan dan cuti semester tidak lama lagi. Tiada keperluan yang penting dilihat melainkan ada agenda tersembunyi.

Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tidak bermakna. Sebagai pengundi, saya terpaksa redha dengan kemelut politik dan pentadbiran di Pulau Pinang sehingga menjelang Pilihanraya Umum ke-13 tidak lama lagi.