Sabtu, 26 Mei 2012

Anwar Sombong dan Bongkak

Malam tadi ceramah Anwar di Kampung Ghani Othman, Johor hanya berjaya kumpul 200 org penonton dan buat dalam kebun getah

Anwar usung 80 orang bouncer dan body guards dan orang luar supaya meramaikan konvoi dan ceramahnya. Walaupun hanya 200 termasuk penduduk tempatan tetapi keadilan daily berkata yang datang 1ribu, di Masai yang datang tak sampai 1ribu tetapi PKR kata 5 ribu

Menyedihkan ialah masa balik rombongan konvoi terlibat dalam kemalangan di lebuh raya Senai-Desaru KM56.2 salah satu kereta yang terlibat ialah kereta rasmi Anwar sendiri tetapi beliau bernasib baik kerana beliau menaiki kereta lain.

Malangnya sikap bongkak dan sombong Anwar sejak dalam Umno berulang lagi.

Anwar mengarahkan pemandunya meneruskan perjalanan dan tidak berhenti untuk melihat atau membantu peserta konvoi dan pemandu kereta rasminya.

Anwar memberi alasan sudah terlambat untuk pergi ceramah... Mangsa dihantar ker hospital Kulai..

Inilah sifat Anwar yang hanya memerlukan orang apabila tersepit dalam kesusahan tetapi bila orang lain susah dia buat tak nampak.

Sepanjang 13 tahun penubuhan PKR berapa ribu rakyat yang telah dibantunya?

Di Permatang Pauh sendiri penduduknya masih dibelenggu kemiskinan dan kedaifan tanpa ada usaha Anwar untuk membangunkan ekonomi.

TM perhatikan dalam tempoh 10 tahun lagi penduduk Melayu Permatang Pauh akan hilang petempatan mereka. Ini kerana banyak tanah yang diduduki oleh Melayu adalah bertaraf wakaf.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.