Langkau ke kandungan utama

Allah turunkan bala kepada orang Pas

Doa orang Pas dimakbulkan Allah.. Sehari sebelum kedatangan TPM Tan Seri Muhyiddin ke Kg Sungai Seputeh Selama, Pas telah membuat solat hajat dan berdoa agar majlis perasmian RTC yang dibuat oleh kerajaan ditimpa bala angin ribut dan sebagainya..

Tak puas hati berdoa pada hari Rabu, Pas buat lagi pada  pagi Khmis disebuah surau di SK Toh Ratna Sakti.

Sebagai ganjarannya sebaik sahaja program selesai petang tersebut 172 rumah orang Pas dipukul ribut.

Sebab itu lah Pas Larut sibuk turun padang untuk membantu mangsa ribut taufan. kalau ia berlaku pada orang orang Umno sudah tentu mereka akan bertepuk tangan.


Atap atas pokok manggis.


Salah sebuah rumah yang terlibat

Sedang meneliti senarai mangsa 

Sebaik dimaklumkan, Ust Akmal segera melawat mangsa ribut pada malam tadi

Rumah Tok Ketua
Atap rumah sangkut kt tiang letrik



Ust Akmal melihat keadaan rumah mangsa ribut
Isteri En Karim nie sudah lumpuh 3 tahun, semasa kejadian beliau mengangkat isteri dan membawa keluar dari rumahnya

Inilah bilik En. Karim yang dilanda ribut


Ulasan

  1. pas sepatutnya membuat majlis kesyukuran kerana Allah memakbulkan doa mereka. dan meneruskan doa asobiyah mereka itu. amin.

    BalasPadam
  2. ... kalau betul spt apa yg saya baca, maka inilah balasan utk anda semua yg terlibat. nak tanya org2 dlm PAS, pernahkan org2 dlm UMNO/BN membuat sebrg sembahyang hajat mcm ni ??? jawab laaa.... kalau korg semua betul2 islam sejati, takkan ALLAH turunkan BALA. aku mohon tiap kali korg berdoa, doa itu akan menimpa korg semua bahkan aku mohon allah tambah 3,4 kali ganda besarnya lagi....

    BalasPadam
  3. alhamdulilah... maha suci allah yg menjadi hakim kepada org2 SESAT MUNAFIK dan BERHATI YAHUDI... PAS adalah musuh islam di malaysia dan seluruh dunia. PAS sebuah fahaman seperti SYIAH laknatullah...

    BalasPadam
  4. APa la PAS ni..sedangkan nabi pun tak mendoakan sebegitu...kalau dicerita pun..PAS akan kata 'ni semua salah UMNO la ni'..balik2 UMNO..dah hati keras

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

PAU 1987: Najib Penyelamat Nyawa Politik Dr Mahathir. Tapi kenapa dia bencikan Najib?

#SuaraMerdeka - Kebebasan . Persamaan . Keadilan

*PADA* malam 23 April 1987, kira-kira 30 tahun yang lalu. Satu perhimpunan telah diadakan di Hotel Hilton Kuala Lumpur. Hotel di Jalan Sultan Ismail ini di antara hotel antarabangsa terawal di ibu kota, sekarang sudah pun hilang dari pandangan setelah 'direbahkan' (flattened) untuk dibuat bangunan baru, yang kini dikatakan terbengkalai.
Cukup genting pada masa itu prebutan kuasa antara dua tokoh - Dr Mahathir Mohamad dan Tengku Razaleigh Hamzah (Ku Li).
Hotel Hilton menjadi markas jentera kempen Dr Mahathir, manakala Hotel Regent di Jalan Imbi menjadi markas Ku Li.
Perhimpunan Agung UMNO dan pemilihan akan diadakan di PWTC keesokan harinya pada 24 April.
Perhimpunan di Hilton itu diadakan oleh Dr Mahathir bagi mengumpul sokongan. Suasana amat terdesak. Dr. Mahathir selaku Presiden UMNO dan Perdana Menteri terasa amat terancam. Dia cukup tertekan. Dia menghadapi tentangan maha hebat untuk mempertahankan jawatan Presiden. Ku Li bukan c…

Perihal Elaun Keraian Kakitangan Kerajaan

ELAUN KERAIAN
BAGI pegawai-pegawai kerajaan gred 43 ke atas, mereka di peruntukkan dengan elaun keraian yang merupakan sebahagian daripada pendapatan mereka. Elaun minima RM400 sebulan di kecualikan daripada cukai pendapatan.

Imbuhan Tetap Keraian yang diberikan kepada pegawai dalam Kumpulan Pengurusan Tertinggi dan pegawai tertentu dalam Kumpulan Pengurusan dan Profesional merupakan elaun yang dibayar atas kadar tetap secara bulanan.

Tujuan pemberian Imbuhan Tetap Keraian adalah sebab jawatan dan tanggung jawab pegawai memerlukan mereka meraikan tetamu bagi mewujudkan suasana ramah mesra. -- FAQ SSM oleh JPA

Namun pada kebiasaannya, Imbuhan Tetap Keraian ini hanya digunakan untuk meraikan diri sendiri ataupun keluarga sendiri sahaja ataupun untuk membayar hutang-hutang peribadi sahaja.

Andai kata ada tetamu yang datang ke pejabat dan mereka di jamu, itu adalah dari perbelanjaan pejabat. Malahan ada pejabat yang membayar makan minum tetamu yang diraikan di hotel/restoran menggunak…

Mahathir Menangis Di London Kerana Kecewa Karenah Ahli Ahli Parti Bunga

Aidilfitri tahun ini agak berbeza bagi Mahathir. Jauh dia membawa diri ke London. Membawa hati dan perasaan yang kecewa terhadap ahli ahli parti bunga dan rakan rakan barunya dalam Pakatan Harapan. 
Merajuk sungguh. Mahathir merasakan inilah masa terbaik untuk dia meluah rasa hati dan mengubat kecewa bersama keluarganya. Mahathir takut sangat bila RCI Skandal Forex ditubuhkan. Mahathir merasakan masanya mungkin terhad untuk bersama keluarganya lagi. 
Ada yang nampak, Mahathir mengesat air matanya ketika solat hari raya Aidilfitri. Sugul dan termenung jauh memandang ke sejadah. Entah apa yang difikirkan. Namun mereka yang berada di saf belakang jelas nampak kekecewaan Mahathir di pagi raya.  https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1543654558988349&substory_index=0&id=697192853634528
Menurut sumber dalaman PPBM, Mahathir sebenarnya sudah mula rasa kecewa dengan ahli-ahli PPBM. Di peringkat atas, Muhyiddin masih berkeras mahu meletakkan orang orangnya di bahagian bahagian tertent…