Jumaat, 6 Julai 2012

hArakah habis modal untuk hina Umno

Dalam surat khabar penipu penfitnah penuh dengan propaganda ala yahudi majusi milik parti Pasu hari ini menfitnah kerajaan Pahang pula dalam isu babi.

Kononnya sekumpulan babi hutan telah menyerang bandar Kuantan sebagai bala kepada Pahang.

Pahang dikatakan telah membazirkan wang rakyat dengan menganjurkan Sukma. Kritikan parti Pasu ini mengukuhkan lagi bahawa semua aktiviti sukan yang digemari orang muda akan diabaikan.

Hari ini parti Pasu sering menganjurkan Futsal, Sepak Takraw dan beberapa jenis sukan lain bukannya ikhlas. Mereka hanya hendak menarik undi dan sokongan anak muda sahaja.

Bila mereka berkuasa, semua akan jadi haram dan membazir.

Parti Pasu juga telah lupa bala yang berlaku di Kota Bharu Mall yang mengorbankan beberapa nyawa. Adakah itu bala dari Tuhan?

Kejadian babi turun ke bandar adalah biasa kerana pembangunan. Bila kawasan yang menjadi sarang atau jerumun telah dibersihkan untuk pembangunan maka haiwan tersebut akan melarikan diri tak kira siang atau malam.

Di Taiping, babi hutan turun ke pinggir bandar adalah perkara biasa terutama kawasan pinggir bukit dan hutan. Zaman dahulu gajah, harimau pun sesekali terlepas ke dalam bandar. Apa nak heran.

So, hAraKah jangan lah jadi yahudi .
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.