Ahad, 1 Julai 2012

William Bourdon dibayar 12 ribu sebulan

Peguam hak asasi manusia dari Perancis yang banyak ambil kes-kes antarabangsa telah berjaya memperdayakan suaram supaya dia dibayar RM 12 000 sebulan sejak tahun 2009 untuk kes kapal selam scorpene. RM 12 000 hanya upah dan tidak termasuk bayaran-bayaran lain. Tu baru sorang, peguam lain?

William Bourdon was born in 1956. He is a French lawyer. He is specialized in the defence of human rights and of victims of crimes against humanity.
He was the General Secretary of the International Federation for Human Rights (1995-2000).

Suaram pula sibuk mengumpul dana dari penyokong mereka dengan jualan meja makan malam, jual baju T, derma dan sebagainya untuk kes kapal selam di Perancis

Cynthia Gabriel orang penting Ops-Scrpene juga gagal membentangkan penyata kewangan dana ops sejak dana ditubuhkan sejak tahun 2008, ini diakui sendiri oleh beliau dalam ucapan mengumpul dana pada 15 Jun 2012 lalu.

Dengan bijak dia beralih tajuk untuk meyakinkan pengikutnya supaya rakyat percaya dan yakin wang tersebut tidak disalahgunakan.

Mahkamah Tribunal Perancis, Tribunal Grande de Instance yang berpusat di Paris mengkehendaki Jasbir sebagai saksi pertama yang diserahkan sapina yang juga disahkan oleh peguam Suaram, William Bourdon pada 16 Jun lalu.
Pengarah Suaram Si Penipu Cynthia juga menyatakan Jasbir Singh pembantu kanan Razak Baginda adalah orang yang pertama disapina oleh mahkamah Perancis dan menyatakan En Jasbir sudah pun bersedia untuk ke Perancis bila sapina sampai. Bila nak sampai,,,,,,sekarang dah masuk bulan Julai,?

Dalam FMT Jasbir menafikan beliau menerima sapina dari Perancis.
Jasbir Singh Chahl, has dismissed reports that he was subpoenaed by the French court in regard to the submarine purchase in 2002. In a two-paragraph statement today, Jasbir said that the report was false and claimed it was an attempt to discredit his reputation and credibility.

Menurut Cynthia kes akan dibicarakan secara terbuka pada bulan September 2012 selepas lebih setahun kes difailkan oleh Bourdon,

YB Dato Seri Dr Zahid Hamidi pun dah setuju untuk disapina kata Cynthia..memang sah kaki kelentong anak dara ini.

sumber : youtube