Selasa, 9 Oktober 2012

Parti Kian Ranap: 300 keluar parti

SEBAHAGIAN - penyokong PKR Cabang Batu Arang memegang sepanduk menyokong Barisan Nasional di Selayang, semalam.
SELAYANG 7 Okt. - Kira-kira 300 ahli Parti Kian Ranap (PKR) Cabang Batu Arang mengumumkan secara terbuka akan menyokong Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti, ekoran kegagalan pemimpin parti itu men
yelesaikan pelbagai masalah mereka.

Tindakan tersebut dibuat bagi menunjukkan kekecewaan mereka terhadap pimpinan parti itu yang gagal menunaikan pelbagai janji sebelum menang di Selangor pada pilihan raya umum lalu.

Wakil ahli PKR terlibat, David Yap Yoon Keong pula, sejak menjadi ahli PKR, tiada satu kebaikan pun telah dilakukan oleh pemimpin parti tersebut di kawasan Batu Arang.

''Saya dari dulu menyokong PKR tetapi sejak menang pilihan raya umum lalu, pemimpin parti seolah-olah lupa dengan tanggungjawab mereka.

''Sehubungan itu, hari ini saya mengumumkan akan memberi sokongan kepada BN pada pilihan raya umum akan datang,'' katanya ketika ditemui dalam majlis menyatakan sokongan kepada BN yang turut dihadiri Naib Pengerusi MCA Bahagian Selayang, Johnson Ooi Chin Hong di sini hari ini.

Salah seorang ahli PKR terlibat, Chin Yan Tai, 43, memberitahu, dia kecewa dengan pemimpin PKR yang hanya pandai berjanji bagi meraih undi tetapi apabila sudah menang terus menghilangkan diri.

''Pilihan raya umum nanti saya tidak akan sokong lagi calon PKR kerana kecewa dengan pemimpin kerajaan negeri sekarang.

''Saya berharap BN akan meletakkan calon yang benar-benar mampu menyelesaikan beberapa masalah di sini dan bukan sekadar berjanji kosong," katanya.

Sementara itu, Johnson Ooi yang ditemui juga berasa terkejut dan bangga dengan tindakan ahli PKR Cabang Batu Arang yang menyatakan sokongan secara terbuka kepada BN.

''Ini menunjukkan rakyat semakin sedar tentang pembohongan pemimpin PKR yang selama ini yang jelas tidak mampu mentadbir negeri dengan baik," katanya.