Jumaat, 30 November 2012

Hukum makan gaji dengan kerajaan BN.

Ustaz Azli Taliban mantan Pegurus Bola Sepak Perak zaman Nizar Jamaluddin pernah menuduh Mufti Perak Tan Seri Harussani makan gaji duit haram. Kerajaan BN Umno dapat duit dari judi, arak, riba, rasuah dan pelacuran.

Maknanya bukan Harussani sahaja makan gaji duit haram tetapi semua kaki tangan kerajaan yang lebih 1 juta orang hidup atas duit haram. Termasuk juga orang Pas yang terima wang Br1m, Kwamp dan lain-lain sumbangan dan bantuan kerajaan BN Umno.

Pas Taiping telah mengarahkan ahli-ahli Pas yang menerima bantuan BR1M agar menyumbang 10% wang tersebut untuk Tabung Pilihan Raya Pas.

YDP Pas Taiping Ustaz Fakarudin menyatakan 85 % ahli Pas Taiping adalah kaki tangan kerajaan dan jika mereka menyumbangkan sedikit wang mereka ia akan membantu Pas dalam menjatuhkan dan menewaskan kerajaan zalim dalam PRU 13 akan datang.

Memang betul apa yang disebut oleh Fakharuddin. 90 % adalah guru-guru, kakitangan hospital, MPT, Pejabat Daerah, pejabat agaman dan Baitulmal, termasuk juga di badan berkanum seperti LHDN, MARA, RISDA dan banyak lagi. Tak percaya tengok sendiri pada kereta dan motosikal mereka, mesti ada gambar atau sticker yang dikeluarkan oleh Pas dan pembangkang. Antara stiker yang popular kini ialah stiker kempen turunkan harga kereta.

Hadi Awang dan Nik Azim terang-terang menuduh BN kerajaan zalim dan haram, kafir dan murtad.

Kerajaan yang menolak Islam. Kerajaan yang mengumpul cukai dari benda-benda yang haram.

Jijiknya Umno sehinggakan sembelihan Umno juga haram dimakan, solat berimamkan orang Umno juga haram. Sebut sahaja Umno semua haram.

Cuma bila sebut tang duit gaji, Pas kata halal, sebab duit kerajaan adalah duit rakyat, bukan duit Umno.

Hahhahahaha! Itulah putar belit Pas Laknatullah.


Firman Allah bermaksud: "Oleh itu makanlah (wahai orang-orang yang beriman) semua yang telah dikurniakan Allah kepada kamu daripada benda-benda yang halal lagi baik, dan bersyukurlah akan nikmat Allah, jika benar kamu hanya menyambah-Nya semata-mata." (Surah al-Baqarah, ayat 172)

Sabda Rasulullah SAW bermaksud: "Setiap daging yang tumbuh daripada sesuatu haram, maka apa neraka baginya adalah lebih utama." (Hadis riwayat Tirmizi)

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.