Langkau ke kandungan utama

Ustaz Azhar Idrus masuk Astro Oasis

kemah keming ustaz azhar idrus
Badut


Tahniah kepada Azhar Idrus kerana berjaya mengembangkan popularitinya dalam Astro oasis bermula malam tadi. Walaupun cerita beliau nak masuk astro hangat diperkatakan sejak Julai lagi.

Jika dahulu beliau hebat berceramah di surau, masjid dan pentas yang dianjurkan oleh Pas dan Pkr serta berjaya menarik ribuan peminat beliau untuk hadir ke majlis beliau.

Azhar Idrus boleh dianggap sebagai magnet baru mengganti kan populariti seperti Mat Sabu, Dato Dr Hasan Ali, Dato Dr Fadillah Kamsah dan lain-lain lagi. Cuma bezanya Mat Sabu lebih kepada politik, Hasan Ali dan Fadillah Kamsah lebih kepada motivasi diri. Azhar Idrus pula menggabungkan politik dan agama secara lawak jenaka.

Azhar Idrus boleh dikategorikan juga sebagai badut yang berjaya membuatkan peminatnya ketawa terbatuk-batuk dan tidak kering gusi.

Dengan kemasukan beliau dalam Astro menyebabkan ramai orang yang masih buta IT atau tiada IT boleh menonton beliau melalui Astro yang hanya perlu menekan butang remote control sahaja.  Ini kerana mengikut perangkaan Astro, 60 peratus pelanggan Astro ialah orang Melayu.

Walaupun ilmu yang disampaikan amat sedikit tetapi penyampaiannya pedas dan mendalam.Tak ada lagi ustaz-ustaz yang pernah kita jumpa dalam ceramah atau kuliah mereka memperbodohkan, memperlekeh, mencerca, menghina orang lain tetapi ustaz Azhar Idrus berjaya melakukannya dan memecah tradisi ustaz yang membuatkan orang mengantuk.

Dengan tersiarnya ceramah beliau dalam Astro menyebabkan orang ramai dapat menilai sendiri siapa beliau, tahap mana tingginya ilmu yang beliau ada. Azhar sendiri mengaku beliau hanya mahir dalam bab fardu ain sahaja .

Jika nak dibanding kan dengan ustaz lain seperti Ustaz Fathul Bari, Ustaz Dr Fadzlan Mohd Othman maka jauh benar perbezaan mereka.  Azhar tidak mampu mengupas isu-isu agama secara lebih mendalam, Azhar hanya bijak bermain kata-kata seperti pelawak dalam isu-isu atau menjawab soalan tahap budak tadika sahaja.

Satu perkara lagi, ialah Azhar Idrus hendaklah jujur dalam Astro, jangan bermuka-muka atau tunjuk baik. Kalau nak hentam BN atau hentam Umno sila lakukan seperti mana yang dilakukan sebelum ini.

Semalam baru siri pertama, Azhar Idrus nampak pandai cover line.

bersambung

Ulasan

  1. Kwe nampak muka taipingmali pon hadir ceramah ust ahzar,lu ore PAS ke.....

    BalasPadam
  2. Ustaz FB..mace budak sekolah!!!

    BalasPadam
  3. Balasan
    1. waaa lu guna word 'babi'.....oran.. Pas maki oran...

      Padam
  4. bertaubatlah saudare taipingmali

    BalasPadam
  5. salam tuan..apakah salah ajaran uai?nape iri ati sgt ke dia?

    BalasPadam
  6. adakah saudara benci kepada org yg menyampaikan kebenaran?

    BalasPadam
  7. Nat, nat, nat..., JKKkenken, nat pas tu maki ore, amik sutir, blah mung budo..

    BalasPadam
  8. Apalah salah ust azhar ni sampai nk marah2..bagus la dia tegur dan sindir..sapa mkn cili dia rasa pedas...brp ramai muslim malaysia yg btl2 phm agama islam...bg basic kasi ingatkan org yg dah lupa..

    BalasPadam
  9. jgn mudah terpengaruh dgn psiko blogger camni...depa ni pandai psiko sampai naik darah org..
    Besok kalu tak sempat tobat, dia sendiri akan menyesal hina pendakwah dan ulama2..

    baik taiping mali atau papagomo...pencacai mcm ni biarkan...biarkan...

    saya doakan jika depa ni benar, agar Allah bg masuk syurga...tapi kalau sebaliknya..sendiri jawab dgn Allah

    BalasPadam
  10. AZHAR IDRUS TU MANUSIA BIASA JE..NAPE KLU KOMEN PASAL DIA SAMPAI NAK GUNA WORD BABI TU FUAD OI...

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Perihal Elaun Keraian Kakitangan Kerajaan

ELAUN KERAIAN
BAGI pegawai-pegawai kerajaan gred 43 ke atas, mereka di peruntukkan dengan elaun keraian yang merupakan sebahagian daripada pendapatan mereka. Elaun minima RM400 sebulan di kecualikan daripada cukai pendapatan.

Imbuhan Tetap Keraian yang diberikan kepada pegawai dalam Kumpulan Pengurusan Tertinggi dan pegawai tertentu dalam Kumpulan Pengurusan dan Profesional merupakan elaun yang dibayar atas kadar tetap secara bulanan.

Tujuan pemberian Imbuhan Tetap Keraian adalah sebab jawatan dan tanggung jawab pegawai memerlukan mereka meraikan tetamu bagi mewujudkan suasana ramah mesra. -- FAQ SSM oleh JPA

Namun pada kebiasaannya, Imbuhan Tetap Keraian ini hanya digunakan untuk meraikan diri sendiri ataupun keluarga sendiri sahaja ataupun untuk membayar hutang-hutang peribadi sahaja.

Andai kata ada tetamu yang datang ke pejabat dan mereka di jamu, itu adalah dari perbelanjaan pejabat. Malahan ada pejabat yang membayar makan minum tetamu yang diraikan di hotel/restoran menggunak…

Mahathir Menangis Di London Kerana Kecewa Karenah Ahli Ahli Parti Bunga

Aidilfitri tahun ini agak berbeza bagi Mahathir. Jauh dia membawa diri ke London. Membawa hati dan perasaan yang kecewa terhadap ahli ahli parti bunga dan rakan rakan barunya dalam Pakatan Harapan. 
Merajuk sungguh. Mahathir merasakan inilah masa terbaik untuk dia meluah rasa hati dan mengubat kecewa bersama keluarganya. Mahathir takut sangat bila RCI Skandal Forex ditubuhkan. Mahathir merasakan masanya mungkin terhad untuk bersama keluarganya lagi. 
Ada yang nampak, Mahathir mengesat air matanya ketika solat hari raya Aidilfitri. Sugul dan termenung jauh memandang ke sejadah. Entah apa yang difikirkan. Namun mereka yang berada di saf belakang jelas nampak kekecewaan Mahathir di pagi raya.  https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1543654558988349&substory_index=0&id=697192853634528
Menurut sumber dalaman PPBM, Mahathir sebenarnya sudah mula rasa kecewa dengan ahli-ahli PPBM. Di peringkat atas, Muhyiddin masih berkeras mahu meletakkan orang orangnya di bahagian bahagian tertent…

APA SEBENARNYA TUN MAHATHIR MAHU?

TS Zeti dan Tun Daim telah mengakui ekonomi negara kekal kukuh dan rezab simpanan negara mempunyai rm436 billion, tertinggi dalam sejarah negara!
Terbaru Tun Mahathir telah membuat kenyataan yang mana 1MDB ...penubuhan siasatan diRaja ( RCI ) tidak perlu kerana tiada bukti kukuh untuk disabitkan kesalahan pada Najib.
Kini semuanya sudah nyata dan jelas..100% sebelum ini isu2 tersebut telah di politikkan kerana ada sesuatu yang tersembunyi hanya Najib dan Mahathir sahaja yang mengetahui.
Dulu Mahathir kata Najib dan kerajaan BN perlu ditumbangkan untuk menyelamatkan negara dari MUFLIS  dan juga tak mahu aset2 negara dijual ke negara luar. 
Malah dengan konsisten mengatakan Najib penyamun dan pencuri harta rakyat serta mengayakan keluarga mereka.
Hanya 5 hari sahaja Mahathir dapat kuasa..segalanya sudah terjawab hanya dengan kenyataan Zeti dan Daim sahaja.
Adakah Mahathir jujur dengan perjuangan agama bangsa dan negara?
Dalam sejarah satu permainan politik yang amat kotor...fitnah, pembohongan…