Rabu, 2 Januari 2013

Pelajar yang tak tahu untung

memalukan kaum dan bangsa



Terkejut dengan pendedahan seorang anak Sabah yang kemungkinan berasal dari wilayah Filipina kini menjadi popular dengan tindakan beliau mengibar bendera komunis .

Apa tidaknya, orang Sabah memang ramai yang berasal di wilayah Mindanau, mereka sudah berkurun menetap di Sabah. Sebab itu lah pembangkang sering memainkan isu pendatang di Sabah yang kononnya mudah mendapat taraf warganegara.

Kampung asal budak ini memang tak ada dalam google map dan menggambarkan beliau anak kampung yang mendapat peluang belajar sampai ke peringkat ijazah lanjutan, tetapi sayang teramat sayang beliau lebih kurang seperti Adam Adli yang tak sedar diri, tak tahu bersyukur, tak tahu berterima kasih  telah bercita-cita untuk menjatuhkan kerajaan.

Ini semua kerana taksub dengan politik suku yang dimainkan oleh Pas, Pkr dan Dap. Kalau berani tinggalkan segera universiti tersebut dan carilah universiti di negara lain.

rujuk juga blog di bawah
http://matdespatchotai.blogspot.com/2013/01/panas-pelajar-master-upm-mahu-malaysia.html

http://miazarraannur.blogspot.com/2013/01/panazss-malaysia-akan-digulingkan-oleh.html

5 ulasan:

  1. Padan dengan muka umno,korang la bagi kad pengenalan lepas tu korang plak kena gigit balik.balasan Allah pada penfitnah dan penipu yang kini tertipu dengan org pendatang.hahahahhahahaha....

    BalasPadam
    Balasan
    1. emm saper fitnah saper..jgn sembrono je..kenala ikut fakta br ulas..selidiki dulu..lgpun kat sabah byk yg kawin campur..org asal filifina lahir kat malaysia pun ramai..

      Padam
    2. Tak ada punya sembrono, memang ramai filipina dapat kad pengenalan semasa Dr M memerintah. Malah seorang pegawai pejabat pendaftaran juga pernah mengaku memproses kad tersebut.

      Padam
  2. saya bersetuju sangat dgn Tanpa Nama 2 Januari 2013 9:03 PG

    anda amat tepat dan betul apabila meng-iya-kan penyokong2 puak pas pkr dap adalah seperti

    HANJENG YG GIGIT TANGAN TUAN!!

    korang sendri boleh nilaikan otak dia org dok kat kepala atau kepala lutut

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko mmg manusia jenis yg sangat bodo!!! penyokong membabi buta kpd UMNO!

      Berikut adalah perkara sinonim kpd pendatang2 kurang ajar dari serata temapat.

      1) Pakistan - dpt IC dan unit kedai mudah, sinonim dgn bisnes kain, ceti haram dan kedai runcit, kuat kongkek pompuan, rogol, tak dpt bayar hutang bole bayar dgn kongkek!!!!

      2) Pilak (suluk, visaya, tausug dll, org Pilipin) - dpt IC dan PPRT mudah, sinonim dgn bisnes ikan, bisnis kaki lima, menjahit n pasar gantung, kuat rogol, merompak, vandalisma dan juru tipu terbaik!!!!!

      3) Bugis - dpt IC dan PPRT mudah, sinonim dgn bisnis pengangkutan lori2 dan bas2 ekspres, suka cari gaduh, kurang hajar di jalan raya dan main2 parang!!!

      Suma mereka2 ini dilindungi oleh UMNO kerana mereka2 adalah penyokong2 kuat BN!!!!

      Kalau bukan rakyat tempatan Sabah, jgn cuba2 bagi komen bodo!!! Kami mengkritik bukan bermakna kami penyokong pembangkang tetapi sekadar meluahkan rasa tidak puas hati!!! Tidak boleh terima kenyataan kah BN nih????

      Seperkara lagi, kami juga tidak mengalu-alukan kedatangan Parti2 politik dari semenanjung!!!

      Kalu ingin tahu kenapa, tanyalah kpd guru2, askar2 dan pegawai2 kerajaan dari semenanjung. Mereka ada jawapan untuk permasalahan ketirisan wang dan kes2 perjandaan rakyat Sabah!!!!!

      Lagi mo komen bodo2!!!!

      Padam