Langkau ke kandungan utama

Pelajar yang tak tahu untung

memalukan kaum dan bangsa



Terkejut dengan pendedahan seorang anak Sabah yang kemungkinan berasal dari wilayah Filipina kini menjadi popular dengan tindakan beliau mengibar bendera komunis .

Apa tidaknya, orang Sabah memang ramai yang berasal di wilayah Mindanau, mereka sudah berkurun menetap di Sabah. Sebab itu lah pembangkang sering memainkan isu pendatang di Sabah yang kononnya mudah mendapat taraf warganegara.

Kampung asal budak ini memang tak ada dalam google map dan menggambarkan beliau anak kampung yang mendapat peluang belajar sampai ke peringkat ijazah lanjutan, tetapi sayang teramat sayang beliau lebih kurang seperti Adam Adli yang tak sedar diri, tak tahu bersyukur, tak tahu berterima kasih  telah bercita-cita untuk menjatuhkan kerajaan.

Ini semua kerana taksub dengan politik suku yang dimainkan oleh Pas, Pkr dan Dap. Kalau berani tinggalkan segera universiti tersebut dan carilah universiti di negara lain.

rujuk juga blog di bawah
http://matdespatchotai.blogspot.com/2013/01/panas-pelajar-master-upm-mahu-malaysia.html

http://miazarraannur.blogspot.com/2013/01/panazss-malaysia-akan-digulingkan-oleh.html

Ulasan

  1. Padan dengan muka umno,korang la bagi kad pengenalan lepas tu korang plak kena gigit balik.balasan Allah pada penfitnah dan penipu yang kini tertipu dengan org pendatang.hahahahhahahaha....

    BalasPadam
    Balasan
    1. emm saper fitnah saper..jgn sembrono je..kenala ikut fakta br ulas..selidiki dulu..lgpun kat sabah byk yg kawin campur..org asal filifina lahir kat malaysia pun ramai..

      Padam
    2. Tak ada punya sembrono, memang ramai filipina dapat kad pengenalan semasa Dr M memerintah. Malah seorang pegawai pejabat pendaftaran juga pernah mengaku memproses kad tersebut.

      Padam
  2. saya bersetuju sangat dgn Tanpa Nama 2 Januari 2013 9:03 PG

    anda amat tepat dan betul apabila meng-iya-kan penyokong2 puak pas pkr dap adalah seperti

    HANJENG YG GIGIT TANGAN TUAN!!

    korang sendri boleh nilaikan otak dia org dok kat kepala atau kepala lutut

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko mmg manusia jenis yg sangat bodo!!! penyokong membabi buta kpd UMNO!

      Berikut adalah perkara sinonim kpd pendatang2 kurang ajar dari serata temapat.

      1) Pakistan - dpt IC dan unit kedai mudah, sinonim dgn bisnes kain, ceti haram dan kedai runcit, kuat kongkek pompuan, rogol, tak dpt bayar hutang bole bayar dgn kongkek!!!!

      2) Pilak (suluk, visaya, tausug dll, org Pilipin) - dpt IC dan PPRT mudah, sinonim dgn bisnes ikan, bisnis kaki lima, menjahit n pasar gantung, kuat rogol, merompak, vandalisma dan juru tipu terbaik!!!!!

      3) Bugis - dpt IC dan PPRT mudah, sinonim dgn bisnis pengangkutan lori2 dan bas2 ekspres, suka cari gaduh, kurang hajar di jalan raya dan main2 parang!!!

      Suma mereka2 ini dilindungi oleh UMNO kerana mereka2 adalah penyokong2 kuat BN!!!!

      Kalau bukan rakyat tempatan Sabah, jgn cuba2 bagi komen bodo!!! Kami mengkritik bukan bermakna kami penyokong pembangkang tetapi sekadar meluahkan rasa tidak puas hati!!! Tidak boleh terima kenyataan kah BN nih????

      Seperkara lagi, kami juga tidak mengalu-alukan kedatangan Parti2 politik dari semenanjung!!!

      Kalu ingin tahu kenapa, tanyalah kpd guru2, askar2 dan pegawai2 kerajaan dari semenanjung. Mereka ada jawapan untuk permasalahan ketirisan wang dan kes2 perjandaan rakyat Sabah!!!!!

      Lagi mo komen bodo2!!!!

      Padam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Perihal Elaun Keraian Kakitangan Kerajaan

ELAUN KERAIAN
BAGI pegawai-pegawai kerajaan gred 43 ke atas, mereka di peruntukkan dengan elaun keraian yang merupakan sebahagian daripada pendapatan mereka. Elaun minima RM400 sebulan di kecualikan daripada cukai pendapatan.

Imbuhan Tetap Keraian yang diberikan kepada pegawai dalam Kumpulan Pengurusan Tertinggi dan pegawai tertentu dalam Kumpulan Pengurusan dan Profesional merupakan elaun yang dibayar atas kadar tetap secara bulanan.

Tujuan pemberian Imbuhan Tetap Keraian adalah sebab jawatan dan tanggung jawab pegawai memerlukan mereka meraikan tetamu bagi mewujudkan suasana ramah mesra. -- FAQ SSM oleh JPA

Namun pada kebiasaannya, Imbuhan Tetap Keraian ini hanya digunakan untuk meraikan diri sendiri ataupun keluarga sendiri sahaja ataupun untuk membayar hutang-hutang peribadi sahaja.

Andai kata ada tetamu yang datang ke pejabat dan mereka di jamu, itu adalah dari perbelanjaan pejabat. Malahan ada pejabat yang membayar makan minum tetamu yang diraikan di hotel/restoran menggunak…

Mahathir Menangis Di London Kerana Kecewa Karenah Ahli Ahli Parti Bunga

Aidilfitri tahun ini agak berbeza bagi Mahathir. Jauh dia membawa diri ke London. Membawa hati dan perasaan yang kecewa terhadap ahli ahli parti bunga dan rakan rakan barunya dalam Pakatan Harapan. 
Merajuk sungguh. Mahathir merasakan inilah masa terbaik untuk dia meluah rasa hati dan mengubat kecewa bersama keluarganya. Mahathir takut sangat bila RCI Skandal Forex ditubuhkan. Mahathir merasakan masanya mungkin terhad untuk bersama keluarganya lagi. 
Ada yang nampak, Mahathir mengesat air matanya ketika solat hari raya Aidilfitri. Sugul dan termenung jauh memandang ke sejadah. Entah apa yang difikirkan. Namun mereka yang berada di saf belakang jelas nampak kekecewaan Mahathir di pagi raya.  https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1543654558988349&substory_index=0&id=697192853634528
Menurut sumber dalaman PPBM, Mahathir sebenarnya sudah mula rasa kecewa dengan ahli-ahli PPBM. Di peringkat atas, Muhyiddin masih berkeras mahu meletakkan orang orangnya di bahagian bahagian tertent…

APA SEBENARNYA TUN MAHATHIR MAHU?

TS Zeti dan Tun Daim telah mengakui ekonomi negara kekal kukuh dan rezab simpanan negara mempunyai rm436 billion, tertinggi dalam sejarah negara!
Terbaru Tun Mahathir telah membuat kenyataan yang mana 1MDB ...penubuhan siasatan diRaja ( RCI ) tidak perlu kerana tiada bukti kukuh untuk disabitkan kesalahan pada Najib.
Kini semuanya sudah nyata dan jelas..100% sebelum ini isu2 tersebut telah di politikkan kerana ada sesuatu yang tersembunyi hanya Najib dan Mahathir sahaja yang mengetahui.
Dulu Mahathir kata Najib dan kerajaan BN perlu ditumbangkan untuk menyelamatkan negara dari MUFLIS  dan juga tak mahu aset2 negara dijual ke negara luar. 
Malah dengan konsisten mengatakan Najib penyamun dan pencuri harta rakyat serta mengayakan keluarga mereka.
Hanya 5 hari sahaja Mahathir dapat kuasa..segalanya sudah terjawab hanya dengan kenyataan Zeti dan Daim sahaja.
Adakah Mahathir jujur dengan perjuangan agama bangsa dan negara?
Dalam sejarah satu permainan politik yang amat kotor...fitnah, pembohongan…