Langkau ke kandungan utama

Lagi bantahan terhadap kemasukan abu mayat cina komunis


Di IPD Taiping pagi ini Ahad beberapa NGO telah hadir untuk membuat bantahan terhadap usul pihak yang ingin membawa masuk abu mayat pembunuh atau tukang sembelih askar, polis dan orang kampung terutama orang Melayu khususnya kawasan Manjung zaman Bintang 3 dahulu.




Sent from Samsung tablet

Ulasan

  1. satu lagi bantahan yg paling bodoh.....dgn abu mayat pun nk takut......PELACUR dari China senang2 masuk dlm Malaysia..bersepah kat Malaysia ni...siap ada yg bela lagi....apesal x buat bantahan.....POOOORAHHH.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. mcm gampang... satu lagi yg memalukan org Perak.. pegang bendera pn trbalik.. cikgu TM tolong kaunseling banyak cikit kt puak2 ni ha..
      p/s: gambar edit photoshop kot.??

      Padam
  2. AIIIYYAAAAA........wa mau hidup pun susah....mau mati pun susah.....mau jadi ABU MAYAT pun susah oooooooo........

    BalasPadam
  3. dari kehidupan hingga lah kematian, tak habis2 menyusahkan orang

    BalasPadam
  4. Kalau dibenar dibawa balik dlm bentuk apa sekalipun, samaada abu ataupun taik, nanti puak2 lahanat itu akan binakan tugu di atasnya yg lebih besar drpd tugu negara.

    BalasPadam
  5. Ada kena mengenakah abu mayat dengan pelacur china? kenapa justifikasi terlalu sempit yang menampakkan tahap pemikiran anda yang lemah sekali. Nak tanya..belajar sampai darjah 6 saja kot?

    BalasPadam
  6. Bro, bendera Perak tu terbalek. Nak buat bantahan buat lah tetapi perhatikanlah protokol.

    BalasPadam
  7. Terbaca saya dalam paper Sinar Harian. Hadi Awang berkata, jika Umno nak bincang dengan PAS, tak ada masalah, tapi bukan untuk bersama dengan Umno membentuk kerajaan perpaduan.

    Itu jawapan dari seorang " ulamak " yang sombong serta bongkak. Dia sanggup duduk bersama dengan DAP dengan harapan dapat membentuk kerajaan, sedangkan orang melayu melihat keadaan PAS dalam Pakatan Rakyat tak ubah seperti " Kupang Tembaga " saja. Astaghfirullah .. rupa2nya Allah swt telah menutup pintu hati " si ulamak " itu kepada kebenaran. Saudara sebangsa dan seagama telah Allah jelmakan sebagai musuh kepada " si ulamak " itu manakala Setan Allah nampakkan kepada dia sebagai sahabat yang boleh dipercayai. Tak apa lah kalau itu yang Allah mahu maka biar lah " si ulamak " itu dengan dunia dia.

    Saya sebagai orang diluar PAS, berdoa semuga Allah jelmakan Harun Din dan Harun Taib sebagai " Imam Mahadi " yang diutuskan untuk menyelamatkan PAS, menyelaatkan Islam dan menyelamatkan orang melayu. Tidak ada apa yang saya harapkan melainkan terlalu sangat teringin untuk melihat seluruh orang melayu berada dibawah satu payung .. payung yang melindungi bangsa melayu dan agama islam.

    Kepada TS Muhyidin ingin saya berkata " bersabar lah, niat anda jika ikhlas, insyallah Allah akan bersama anda juga satu hari nanti ".

    Saya mendoakan agar Allah swt memberikan kekuatan kepada Datok Harun Din dan Datok Harun Taib untuk memimpin PAS ke jalan yang benar dan diredhai. MEMINTA BANTUAN SETAN UNTUK MENEGAKKAN PEMERINTAHAN ISLAM DAN MELAKSANAKAN HUKUM HUDUD ADALAH SUATU PERBUATAN YANG SESAT.

    Ana Muslimah

    BalasPadam
  8. Bawalah pulang ke Malaysia. Siapa tahu kat mana ditanam...tolong bagitahu.

    Aku nak kencingkan dan berak atas kubur tu.

    BalasPadam
  9. Huh..org2 bodoh sdg mmperbodohkan diri dpn ipd taiping...

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Perihal Elaun Keraian Kakitangan Kerajaan

ELAUN KERAIAN
BAGI pegawai-pegawai kerajaan gred 43 ke atas, mereka di peruntukkan dengan elaun keraian yang merupakan sebahagian daripada pendapatan mereka. Elaun minima RM400 sebulan di kecualikan daripada cukai pendapatan.

Imbuhan Tetap Keraian yang diberikan kepada pegawai dalam Kumpulan Pengurusan Tertinggi dan pegawai tertentu dalam Kumpulan Pengurusan dan Profesional merupakan elaun yang dibayar atas kadar tetap secara bulanan.

Tujuan pemberian Imbuhan Tetap Keraian adalah sebab jawatan dan tanggung jawab pegawai memerlukan mereka meraikan tetamu bagi mewujudkan suasana ramah mesra. -- FAQ SSM oleh JPA

Namun pada kebiasaannya, Imbuhan Tetap Keraian ini hanya digunakan untuk meraikan diri sendiri ataupun keluarga sendiri sahaja ataupun untuk membayar hutang-hutang peribadi sahaja.

Andai kata ada tetamu yang datang ke pejabat dan mereka di jamu, itu adalah dari perbelanjaan pejabat. Malahan ada pejabat yang membayar makan minum tetamu yang diraikan di hotel/restoran menggunak…

#SIAPA_ARAH_BUNUH_ALTANTUYA?

(By: Ariff Ahmad)
Walaupun Kerajaan Australia telah bersetuju untuk membenar Sirul dibawa pulang ke Malaysia tetapi reaksi Mahathir terhadap isu tersebut adalah seperti dia tidak berminat untuk membenarkan Sirul Azhar pulang ke Malaysia (sila rujuk FAKTA 1).  
Mengapa Mahathir tidak berapa bersetuju dengan cadangan tersebut. Untuk memahaminya, maka kita perlu rujuk kepada sejarah pembelian kapal selam tersebut.
Mengikut siasatan saya, Rancangan untuk membeli kapal selam telah mula dibahas di Parlimen seawal tahun 1993 lagi (sila rujuk pada beberapa SCREENSHOT HANSARD dibawah). Persoalannya ialah, jika Mahathir sebagai Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan berkata dia tidak tahu tentang rancangan hendak membeli KAPAL SELAM, jadi apa yang Mahathir buat semasa isu tersebut dibahas di Parlimen. DIA TIDUR AGAKNYA  
Ini adalah fakta-fakta tentang siapa yang terlibat didalam pembelian kapal selam Scorpene
👉1) Yang mencadangkan pembelian kapal selam ialah
a) Mokhzani Mahathir dan 
b) Ibrahim M…

APA SEBENARNYA TUN MAHATHIR MAHU?

TS Zeti dan Tun Daim telah mengakui ekonomi negara kekal kukuh dan rezab simpanan negara mempunyai rm436 billion, tertinggi dalam sejarah negara!
Terbaru Tun Mahathir telah membuat kenyataan yang mana 1MDB ...penubuhan siasatan diRaja ( RCI ) tidak perlu kerana tiada bukti kukuh untuk disabitkan kesalahan pada Najib.
Kini semuanya sudah nyata dan jelas..100% sebelum ini isu2 tersebut telah di politikkan kerana ada sesuatu yang tersembunyi hanya Najib dan Mahathir sahaja yang mengetahui.
Dulu Mahathir kata Najib dan kerajaan BN perlu ditumbangkan untuk menyelamatkan negara dari MUFLIS  dan juga tak mahu aset2 negara dijual ke negara luar. 
Malah dengan konsisten mengatakan Najib penyamun dan pencuri harta rakyat serta mengayakan keluarga mereka.
Hanya 5 hari sahaja Mahathir dapat kuasa..segalanya sudah terjawab hanya dengan kenyataan Zeti dan Daim sahaja.
Adakah Mahathir jujur dengan perjuangan agama bangsa dan negara?
Dalam sejarah satu permainan politik yang amat kotor...fitnah, pembohongan…