Rabu, 15 April 2020

KAD PENGENALAN ( IC ) PALSU

*KENYATAAN MEDIA*

Kelab Pendokong Penyatuan Ummah Malaysia ( KPPUM )

PER : KAD PENGENALAN ( IC ) PALSU

Satu Surat Rasmi Dari KPPUM Untuk Kerajaan Malaysia & KDN Serta Kepada Pihak Parlimen Malaysia Akan Dihantar Sendiri Oleh Kepimpinan KPPUM Berkaitan Cadangan Menukar Kad Pengenalan ( IC ) .
Kami Memandang Serius Perkara Ini Sebab Kami Merasakan Tiada Tindakan Susulan Dari Pihak Kerajaan Dalam Membasmi Wabak IC Palsu Ini .
Untuk Itu Kami Mencadangkan Agar Kerajaan Menukar IC Sekarang Ke IC Baru Dengan Syarat Tambahan Dengan Membawa Sijil Kelahiran Sewaktu Menukar Di Pejabat JPN. 
Pihak JPN Juga Wajib Menemuduga Perkara Perkara Asas Negara Kepada Yang Menukar IC Mereka Nanti Demi Memastikan Tidak Berlaku Kesilapan Mengeluarkan IC Kepada Rakyat Asing.

IC Palsu telah Berada Di Tangan  Rakyat Asing Di Dalam Negara Ini  Dengan Angka Angka Yang Amat Tinggi Sekali Dan Hingga Saat Ini Kerajaan Telah Gagal Tangani Perkara Ini. 
Jalan Terbaik Adalah Menukar IC Ke IC Baru.
*Agak Pelik Di Malaysia Jika Seseorang Yang Berusia 12 Tahun Keatas Tidak Boleh Berbahasa Malaysia , Tapi kini , Kita Dapati Memang Ada Kes Seperti ini* !
*Sistem Pembelajaran Di Sekolah Cina Maupun Sekolah Tamil Ada Diajar Pelajaran Bahasa Malaysia Kerana Itu Saya Agar Pelik Jika Rakyat Malaysia Tidak Tahu Berbahasa Malaysia ".*
Kita Halang Pengkianat Pengkianat Negara Ini Dari Terus Bermaharajalela Dengan Pelbagai Agenda Mereka .!

Rakyat Inginkan Kerajaan Tulus , Dalam Perkara ini Dan Isu IC Jangan Dibuat Bahan Mainan Politik Dikalangan Parti Parti Politik Termasuk Parti Politik Kerajaan Sendiri.

*SAYA MOHON TOLONG SELESAIKAN SEGERA PERKARA INI* !

Terima Kasih.

*Zamil Ibrahim*
Timbalan Presiden KPPUM

15 April 2020
Sg Petani Kedah.
( Stay At Home )