Khamis, 7 April 2011

Isu Rakaman Video

Ayat dalam artikel ini memang betul. Pendedahan individu dalam cctv yang melibatkan pemimpin PKR hanyalah satu pendedahan dan tidak ada kaitan dengan tuduhan zina.

Trio Dato hanya mendedahkan pemimpin Pkr dalam rakaman dan perlu bertanggung jawab ke atas perbuatan beliau yang cakap tak serupa bikin.

Dato T tidak sebut lansung tentang mereka berzina.

Ketua AMK pula buat laporan di pejabat JAWI tentang Qazaf. Shamsul sekali lagi mendesak JAWI mengenakan hukum Qazaf terhadap Dato T.

Dahulu dalam isu liwat Anwar vs Saiful. Peguam Anwar juga mohon kerajaan mengenakan hukuman Qazaf terhadap Saiful.

Saiful adalah mangsa dan sudah tentu tiada 4 saksi untuk membuktikan dia di liwat.

Empat saksi hanya perlu jika seseorang itu menuduh Anwar berzina dengan seseorang dan 4 saksi diperlukan untuk membuktikan mereka nampak dengan jelas dan terbukti. Saksi juga hendaklah mereka yang tidak fasik.

Pendedahan Dato T adalah soal moiral dan maruah seorang pemimpin dan bukan menuduh Anwar berzina.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

3 ulasan:

  1. halo kawan,

    kalau hang nak ckp soal ni,
    aku nak tanya yang dato; mamak mahathir tulih dlm buku dia tu tuduhan zina ke tak?

    jgn nak jadik baruah nak pusing2 sial!~

    nama je cikgu!

    BalasPadam
  2. Ayat dalam artikel ini memang betul. Pendedahan individu dalam cctv yang melibatkan pemimpin PKR hanyalah satu pendedahan dan tidak ada kaitan dengan tuduhan zina.

    Trio Dato hanya mendedahkan pemimpin Pkr dalam rakaman dan perlu bertanggung jawab ke atas perbuatan beliau yang cakap tak serupa bikin.

    Dato T tidak sebut lansung tentang mereka berzina.

    hanya mainan bahasa, memamg niat nak tuduh zina

    BalasPadam
  3. Motif atau niat Dato T(Tengin) sebenarnya adalah utk mengaibkan seseorg i.e. dlm kes ini DS Anwar. Itu persoalannya. Sebab itu Islam mengemukakan kaedah barangsiapa yg menuduh seseorg berzina maka hendaklah didtgkan dgn 4 org saksi yg adil. Apa tujuannya 4 org saksi ini? Kalau ikut logik akal, kalau dah ada yg 4 saksi maka tidak sepatutnya dibiarkan kejadian zina berlaku. Namun itulah ketetapan Allah SWT, Dia suruh buat begitu tujuannya ialah utk menghindarkan keaiban pelaku tadi didedahkan kpd umum. Jadi, video seks pun tidak boleh dijadikan barang bukti utk sabitkan kesalahan zina tadi. Faham tak?? Tapi berlainan dgn kes bunuh dan letupkan orang. Tindakan perlu diambil. Siasatan perlu dilakukan dgn rapi dan kalau ada video yg merakamkan kejadian bunh atau meletupkan mangsa tersebut,lagi cantik. Bolehlah ia digunakan di Mahkamah...

    BalasPadam