Selasa, 3 Januari 2012

PKR SEMAKIN CEMAS

Pemimpin kanan PKR telah arahkan setiap cabang PKR diseluruh negara menghantar 100 org hadir pada 901. Pergerakan secara bersendirian kenderaan sendiri atau awam dan elak dari berkonvoi. Meeting point di Mahkamah Tinggi KL pada 9/1/12. Semua PKR negeri diarah utk mendapat sokongan dari PAS dan DAP utk menghantar seramai mungkin ahli mereka ke KL pada 9/1/12.

Info dari Senawang Negeri Sembilan , pagi tadi sudah terpampang banner di Simpat 4 berhampiran Desa Exora " BEBASKAN ANWAR 901. JOM BERAMAI-RAMAI KE MAHKAMAH JALAN DUTA JAM 9.00 PAGI"

Persoalan tentang 901;
  1. Baju T berwarna hitam dan tulisan putih, Hitam bererti ibu segala kejahatan. 
  2. Apakah pendirian NGO yang ada kaitan dengan Bar Council kepada tindakan menghina mahkamah 901?
  3. Kenapa dana kerajaan Selangor disalahgunakan bagi isu peribadi yang sepatutnya diselesaikan sendiri oleh tertuduh?
  4. Kenapa Anwar sahaja yang perlu pembelaaan. Bagaimana dengan kes rogol, liwat dan sumbang mahram yang lain , kenapa kerajaan Selangor tidak membela mereka?
  5. Anwar telah membentuk kumpulan-kumpulan kecil untuk gerakan  kebangkitan melalui kegiatan pelajar, merancang tempat berkumpul, menghasut NGO's dan adakan road show seluruh negara menghasut rakyat berdemo di Kuala Lumpur.
  6. Mereka pre empt usaha dan tindakan polis dengan berlaku kesesakan lalu lintas pada hari bekerja. tangkapan, gas pemedih mata menyebabkan orang ramai yang tidak terlibat menjadi mangsa.  Jika keadaan sampai tidak dapat dikawal kesannya sangat buruk kepada negara kerana Kuala Lumpur adalah nadi dan pusat ibu kota Malaysia.
  7. Anwar juga telah menggunakan media asing untuk memburukkan sistem kehakiman, PDRM dan Kerajaan yang memerintah.
  8. Anwar akan menggunakan modus operandi seperti yang dilakukan mereka pada 10 Julai tahun lalu. BerShit 2.0.
  9. Kes liwat yang mengambil masa lama iaitu lebih 3 tahun untuk memberi ruang dan peluang bagi tertuduh membela diri. tetapi sebelum hukuman diputuskan 9 Januari ini Anwar kelihatan benar-benar telah bersalah dan akan dipenjarakan. Tidak kah dia tahun peluang untuk menangguhkan hukuman dan membuat rayuan masih ada?