Rabu, 25 Jun 2008

HUSAM MUSA JADI MB KELANTAN



Melucukan macam mana aku boleh mimpi dia jadi MB Kelantan. Terjaga dari lamunan mimpi aku bertanya-tanya seorang diri, Boleh jadi kah Husam jadi MB Kelantan, Jawab nya sudah tentu boleh sebab sekarang dia pun dah jadi orang No 2 di Kelantan. Lambat atau cepat bintangnya cerah boleh lah jadi MB.Tetapi apakah kelayakannya untuk menerajui negerinya, kearah sebuah negeri yang progresif dan berdaya saing.

Kalau kita ukur usianya memang boleh sebab dia muda dan sudah tentu sekarang pun dia sudah menyimpan semua formula untuk misinya, dan pada waktu ini semua formula itu tersimpan dengan baik tanpa bocor. risau juga kalau Pak Nik tahu. Bila sebut Nik pula ia merupakan satu gelaran yang penting. Kalau nak minta kerja dan ada nama Nik maka segala-galanya menjadi senang dan mudah. Ini diceritakan sendiri oleh seorang rakan aku dari keturunan Nik. Sejarah keturunan Nik ni aku tak tahu lah kena tanya prof kat Univ lah.

Penutup cerita Husam jadi MB kelantan dan mungkin Menteri di Jabatan Perdana Menteri kalau Brother Anwar Bin Ibrahim jadi PM. dan menteri Penerangan ialah Mat Put, tetapi Mat Sabuk nak letak kat mana? Dia pun duk nak jawatan tu, boleh lantik jadi senator dan bubuh Timbalan menteri Penerangan. Dan jawatan Timbalan Menteri Penerangan ni kena ramai, Pas dapat 2 . PKR 2 dan DAP kena 5. sebab Cina banyak dialek. hokian 1, fochow 1, hakka 1, sampai cukup 5.

Menteri Haiwan ialah Teresa Pork, Menteri Gereja Francis Xavier, menteri kuil. ialah pemimpin Hindraf,dia buat kerja dari kem kamunting.

dah lah tuu..