Khamis, 26 Jun 2008

MB KEDAH DAPAT HIDAYAH

Semalam dia kata. hutan tahanan itu akan ditebang. Hari ini nada sudah bertukar. Ia hanya satu cadangan. Agaknya kalau pemimpin UMNO mengeluarkan kenyataan yang berbelit-belit seperti Ustaz Azizan. sudah tentu Mat Put dan Mat Sapu akan kutuk berkodi-kodi.

Harakah pun akan kutuk berasap dan berapi. Malaysia kini atau PKR akan kata macam-macam. Berita itu kalau masuk youtube sudah tentu beratus kutukan oleh penyokong Pas.

Bila kena tang batang hidung mereka , senyap dan sunyi bahkan akan ada komen yang membela beliau. Sebagai seorang ustaz, Azizan perlu faham bahawa dalam Islam, setiap bukit dan gunung perlu dijaga dan dipelihara.Mungkin pada hari ni dia baru terjumpa ayat-ayat quran yang menceritakan kepentingan nya di jaga. Bagus lah ustaz,akhirnya beralah juga dia.

Sudah tentunya gurunya iaitu Ustaz Lim Guan Eng dan Uztaz Nik Aziz telah memberi nasihat tentang kepentingan menjaga kawasan bukit yang menjadi kawasan tadahan itu. Tahniah kepada rakan ustaz Azizan. Bersyukur kerana Ustaz Lim Guan Eng telah membawa Quran. maka selepas ini dia pula akan menasihati penduduk Pulau Pinang agar tidak menjahanamkan satu-satunya bukit yang menjadi tulang dan teras kekuatan pulau tersebut