Sabtu, 28 Jun 2008

PAS BINA STESEN RADIO SENDIRI LAH

Usul desak RTM beri ruang siaran disokong penuh
Izwan Abdul Halim
Sat | Jun 21, 08 | 1:11:05 pm MYT

KOTA SARANG SEMUT, 21 Jun (Hrkh) - Seluruh perwakilan Muktamar Tahunan Dewan Muslimat PAS Negeri Kedah (DMPNK) Kali Ke-39 semalam menyokong penuh usul mendesak Kementerian Penerangan Malaysia supaya memberi ruang kepada Kerajaan Pakatan Rakyat untuk menggunakan siaran Radio dan Televisyen Malaysia bagi membuat sebarang liputan secara terus kepada rakyat.

Usul yang dibentangkan oleh perwakilan Dewan Muslimat PAS Kawasan Kubang Pasu itu menegaskan bahawa rakyat berhak mendapat berita dan gambaran sebenar mengenai Kerajaan Pakatan Rakyat.

Jelas usul itu lagi, Pakatan Rakyat telah diberi mandat oleh 52 peratus atau 13 juta rakyat Malaysia hingga membawa kepada kejayaan memerintah lima buah negeri iaitu Selangor, Perak, Pulau Pinang, Kedah dan Kelantan.

Perwakilan turut memberi sokongan padu kepada usul DMPNK yang mendesak Perdana Menteri untuk menurunkan harga minyak dengan segera dan membentangkan penyata kewangan Petronas di dalam persidangan Parlimen untuk dinilai rakyat.

Menurut usul tersebut, rakyat mahu melihat telus atau tidak pengagihan keuntungan Petronas kepada rakyat. - mns_

KOMEN; APA SUSAH, DUIT KERAJAAN UMNO DI KEDAH KAN BANYAK LAGI,,,BUATLAH STESEN SENDIRI, JANGAN DOK KACAU STESEN RADIO KERAJAAN BARISAN NASIONAL. USTAZ LIM KIT SIANG BOLEH DATANG KEDAH BUAT CERMAH..