Jumaat, 27 Jun 2008

Ustaz Lim Guan Eng Kecewa

Guan Eng kecewa, projek mega tangguh
PULAU PINANG 26 Jun - Kerajaan negeri Pulau Pinang kecewa dengan keputusan kerajaan persekutuan kerana menangguhkan projek monorel berharga RM2 bilion dan projek Lingkaran Luar Pulau Pinang yang dijadual dijalankan semasa Rancangan Malaysia Kesembilan (RMK-9).
Ketua Menteri, Lim Guan Eng berkata, pendapat kerajaan negeri patut ditanya sebelum kerajaan pusat membuat sebarang keputusan untuk menangguhkan projek ini kerana ia akan menjejaskan ekonomi negeri.
"Ia keputusan yang amat tidak bertanggungjawab apabila kerajaan persekutuan tanpa berunding dengan kerajaan negeri Pulau Pinang memutuskan untuk menangguhkan dua projek mega ini," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat agung PBA Holdings Berhad (PBAHB) di sini hari ini.

KOMEN: Wahai Ustaz Lim, janganlah kecewa. Awak boleh pergi pinjam duit dari Selangor, Kedah, Perak dan Kelantan atau Singapura. dan laksanakan semua projek yang ditangguh oleh BN. barulah Ustaz Lim akan dikenang sepanjang hayat dan sepanjang zaman oleh rakyat Pulau Pinang sebagai Bapa Pembangunan.