Sabtu, 28 Jun 2008

YANG KAYA BERTAMBAH KAYA

59 Adun Perak dibekalkan komputer riba
Johari Jaafar
Fri | Jun 27, 08 | 2:59:05 pm MYT

IPOH, 27 Jun (Harakah) - Bagi memudahkan kerja harian semua wakil rakyat kerajaan dan pembangkang yang berjumlah 59 orang di negeri Perak, Kerajaan Negeri telah membekalkan sebuah komputer riba kepada mereka semua.

Dalam satu majlis ringkas yang diadakan di Bilk Gerakan Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri, Menteri Besar, Dato Seri Ir Hj.Muhammad Nizar Jamaluddin telah menyerahkan kepada setiap seorang komputer berkenaan.

Sebelum majlis penyerahan tersebut dalam ucapan ringkasnya, Menteri Besar mengatakan dengan jumlah kewangan yang agak besar, pemberiaan ini akan memberi manfaat kepda semua Adun dan mereka perlulah menjaga harta Kerajaan Negeri dengan sebaik mungkin.

Adun Titi Serong menyifatkan langkah itu sebagai satu langkah yang baik bagi memudahkan kerja yang terpaksa dilakukan oleh wakil rakyat. - mns _

KOMEN: harga komputer riba bukannya mahal sangat. boleh beli dengan kos kurang dari dua ribu ringgit. Suruh sajalah wakil rakyat beli sendiri atau beli melalui pinjaman kerajaan. ini bagi free. macam lah wakil rakyat tu sengkek sangat. Sedih dengar berita ni. tapi itu lah hakikatnya yang berlaku di Perak. Dari mana datang wang untuk bagi komputer tu, jawabnya adalah duit kerajaan BN yang dahulu. kerajaan sekarang bukan nya ada duit, semua nak di subsidi. maklumlah kerajaan berkebajikan. nasib baik kerajaan BN dahulu pandai berjimat-cermat boleh juga Pakatan Rakyat gabuih duit bagi kering. macam lah cerita Penyamun dalam cerita P.Ramle. (kassim baba) Dah masuk rumah tak bagi salam, rampas harta benda berabih...lepas tu suruh tuan rumah suruh buat surat penyerahan hak milik...

Satu pesanan aku kepada wakil rakyat pembangkang BN (UMNO, MCA, Gerakan dan MIC) tolong jangan ambil komputer tu, tapi kalau nak ambil juga bagilah kepada anak-anak melayu atau india yang dapat masuk unversiti akan datang. sebagai hadiah. tapi pilihlah anak orang miskin dan yang mendapat keputusan yang baik SPM atau STPM.