Khamis, 17 Julai 2008

ANWAR DAN EKSTRIMISME

Sejak awal tahun 70an beliau telah menunjukkan dirinya sebagai pendokong amalam ekstrimesme yang ideanya diperolehi dari Amerika Syarikat.

Fahaman ekstrimisme itu bertujuan untuk menjadikan sebagai satu pergerakkan untuk menentang institusi-institusi besar milik kerajaan di Malaysia. Ia bermula dengan ABIM dan akhir-akhir terlalu banyak gerakan anti itu dan anti ini yang bernaung dibawah ideologi beliau, dan dana untuk menguruskan sekretariat adalah menggunakan dollar amerika.

Di Amerika kumpulan klu klax klan adalah kumpulan ektrimisme yang terkenal dan digeruni dan bertujuan untuk menghalang usaha kerajaan persekutuan amerika daripada memberi taraf kewarganegaran dan lain-lain keistimewaan kepada kaum kulit hitam.

Kesimpulannya kewujudan kumpulan ini ialah kerana timbulnya rasa kecewa , merajuk, kecil hati dan ia menggerakkan jentera NGO untuk menentang dasar-dasar kerajaan.

Kalau dahulunya ia menggunakan ABIM dan hari ini perjuangannya telah mempunyai landasan yang diterajui oleh Wan Azizah dan Azmin Ali. Kebijaksanaan nya memanipusikan keadaan semasa juga telah menyebabkan gerakannya semakin mendapat sokongan dari DAP, PAS dan lain-lain pertubuhan dalam dan luar negara.

Oleh itu marilah kita sama-sama menentang golongan ini dan nafikan angan-angan beliau untuk menjadi Presiden Malaysia Pertama.