Isnin, 6 Oktober 2008

HADI HINDRAF

Cantik bunyi tajuk. Apa tidaknya dia ni buta hati, buta perut. Satu Malaysia orang kutuk Hindraf kerana mengganggu majlis rumah terbuka Pak Lah, Tiba-tiba dia sekor ni yang sokong dan puji tindakan Hindraf.

Samy Velu dan kebanyakan orang MIC dan India yang cerdik pandai pun menentang tindakan bodoh Hindraf tersebut.

Hairan bagaimana seorang tok guru dari parti Islam boleh bertindak begitu.?
============================================================

Hindraf buat laporan polis



BUTTERWORTH: Hindu Rights Action Force (Hindraf) hari ini membuat laporan polis terhadap Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Syed Hamid Albar dan akhbar Utusan Malaysia berikutan kenyataan dan laporan yang didakwanya berbentuk hasutan dan berbau provokasi terhadap mereka.

Penyelaras pusatnya R Thanenthiran mendakwa laporan muka depan Utusan pada 4 Oktober yang memetik kenyataan Syed Hamid bertajuk “Hindraf diberi Amaran“ adalah tidak adil dan bersifat perkauman.

“Kita juga mahu Syed Hamid memohon maaf secara terbuka berhubung kenyataannya yang disiarkan dalam akhbar itu kerana Hindraf amat tersinggung dengan laporan berkenaan,” katanya pada sidang akhbar selepas membuat laporan di Balai Polis Butterworth di sini.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara ACP Zulkifli Alias ketika dihubungi mengesahkan polis menerima laporan berhubung perkara itu.

===========================================================
KOMEN: INI LAGI KERJA BODOH OLEH HINDRAF. DIA TAK TAU BAHAWA DENGAN MEMBUAT LAPORAN POLIS SEBEGINI SEOLAH-OLAH MENGGALI KUBUR SENDIRI. SEBAB DIA HANYA NAMPAK KESALAHAN ORANG LAIN. KESALAHAN DIRI SENDIRI TAK NAMPAK.